Toon posts:

[XP] Remote Desktop : beeld niet overnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik gebruik al jaren remote desktop, op mijn laptop neem ik dan de pc van op zolder over terwijl ik beneden zit, handig allemaal. Maar nu wil ik iets ermee waarvan ik niet weet of het kan. Heb sinds kort een LCD tv beneden, ik wil daar een pc aan hangen, en die pc wil ik overnemen met de laptop, terwijl het beeld gewoon op die tv blijft. Netto hou je dus de situatie over dat de laptop niet meer dan een toetsenbord en muis is (en eventueel het geclonede beeld).

Nu zit ik te zoeken (oa. op http://www.microsoft.com/...tstarted/remoteintro.mspx) naar zo'n oplossing maar kan het niet vinden. Ik heb het wel eens gezien bij radmin en misschien ook nog andere software, maar ik vroeg me af of het ook met RDP van XP gaat op de een of andere manier ?

Iemand ervaring hiermee ?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 13:38
Je bedoelt dus dat als je de server overneemt, die zichzelf niet afmeld en dus het inlogscherm toont?

Ik denk niet dat dat gaat met RDP. Zoals je zegt, radmin, vnc,... tonen het huidige beeld van je server en geven de client dat beeld ook + interactie mogelijkheden. Maar ik vrees dat RDP dit niet kan (is mij toch nooit gelukt, lees het graag als het wel kan, dan stap ik eindelijk over naar RDP want dat was de reden dat ik radmin blijf gebruiken)

Verwijderd

Misschien dat www.realvnc.com wel iets voor jou is :).

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
Ik gebruik zoets zelf veel op een Windows 2003 Terminal Server. In XP Pro kan het dacht ik niet. In Server doe je het door een sessie van een andere gebruiker over te nemen (remote control), waardoor je beiden hetzelfde beeld hebt. Vergelijkbaar met vnc dus.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 10:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bee-es schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:53:
Ik gebruik zoets zelf veel op een Windows 2003 Terminal Server. In XP Pro kan het dacht ik niet. In Server doe je het door een sessie van een andere gebruiker over te nemen (remote control), waardoor je beiden hetzelfde beeld hebt. Vergelijkbaar met vnc dus.
In XP kan het wel, maar mag het niet, dacht ik. Ik geloof dat de services wel ingebouwd zitten in XP, maar uitgeschakeld. Volgens mij is dit een grijs gebied in in ieder geval Nederland. Of het echt illegaal is, weet ik dus niet, iemand die daar meer van weet?

Verwijderd

Hann1BaL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:56:
[...]

In XP kan het wel, maar mag het niet, dacht ik. Ik geloof dat de services wel ingebouwd zitten in XP, maar uitgeschakeld. Volgens mij is dit een grijs gebied in in ieder geval Nederland. Of het echt illegaal is, weet ik dus niet, iemand die daar meer van weet?
Illegaal !? waarom ?

Je betaalt voor de licentie, dat bepaalt niet wat je vervolgens met de software mag doen, reverse engineering mag uiteraard niet, vanwege inbreuk auteursrechten. Dit valt daar duidelijk niet onder dacht ik ?

Maar voor zover mij bekend is het niet mogelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 20:29 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23
Hann1BaL schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:56:
[...]

klinkklare onzin :X

xp heeft het gewoon niet . (punt)

A wise man's life is based around fuck you

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03
Ik heb dezelfde situatie, in de woonkamer staat een pc die alleen op de beamer is aangesloten, en ik neem die ook over met de laptop.

Ik gebruik daar het eerder genoemde winvnc van realvnc voor, dat werkt goed. Alleen bewegende beelden gaat niet lekker via dat programma, maar om je desktop over te nemen is het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
dank u allemaal, ik ga oa. eens naar winvnc kijken.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12 18:32
probeer linux ;-) dan kun je wel een sessie overnemen, wat met rdp niet gaat, naar mijn weten. misschien dat rdp meeropties heeft zodat je wel een sessie kunt opgeven die je wilt overnemen.

RDP of remote desktop is wat anders als hulp op afstand, maar met hulp op afstand zou het denk ik ook kunnen, maar ik weet niet of het dan kan zonder tusenkomst van iemand die op dat moment de pc aan de tv gebruikt. dan zou het immers niet handig zijn het op deze manier te doen.

maar waarom wil je de sessie op de tv overnemen?
ik zie ff het nut ervan niet ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Linux is voor mij niet direct een alternatief, heb niet veel trek in een nieuw OS leren kennen, mij teveel gepiel.
Trouwens dat vnc werkt al, best goed ook. Het is toch leuk om een pc aan een 40" scherm te hebben hangen ? Het enige verschil is dus dat ik geen draadloos toetsenbord vanaf de bank bedien, maar een laptop die de pc direct overneemt. Die laptop had ik toch al beneden, en anders moet ik nog weer een toetsenbord ergens neerplempen enzo. :)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 12:49
bee-es schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:53:
Niet dus, want dan wordt de lokale sessie uigelogd... Met RDP kun je op 1 sessie nooit 2x ingelogd zijn.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:52
Er is een mogelijkheid om 2 sessies op te kunnen starten onder Winxp alleen deze is in de officiele release van XP eruit gesloopt.

Als je een Beta2 hebt van XP dan is het zo gepiept. (effe bestandjes kopieren opstarten en klaar)

Als je meer info wilt ga ik het wel opsnorren voor je heb het hier ergens maar weet niet waar het ligt.

Mij is het in iedergeval een keer gelukt (weet alleen niet of het mag)

Je kan ook de officiele weg bewandelen, er is nl. een bedrijf die zo'n addon maakt (t/m 25 gebruikers) zodat je hem als Terminal Server kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ljarutten schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:53:
Als je meer info wilt ga ik het wel opsnorren voor je heb het hier ergens maar weet niet waar het ligt.

Mij is het in iedergeval een keer gelukt (weet alleen niet of het mag)

Je kan ook de officiele weg bewandelen, er is nl. een bedrijf die zo'n addon maakt (t/m 25 gebruikers) zodat je hem als Terminal Server kan gebruiken.
Daar ben ik zeker in geinteresseerd, als je het nog kunt vinden graag !

• powerboat
TADA hier is het linkje,

http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop

alles staat hierin wat je nodig hebt. Laat me even weten of het gelukt is 8)

zo niet da maak ik effe een tutorial

[ Voor 11% gewijzigd door powerboat op 31-08-2006 16:39 ]

Verwijderd

Hiermee kan je met je muis vanaf de laptop zo naar het scherm van de ander PC rollen, waarna ook het toetsen bord van de laptop de PC bediend

http://synergy2.sourceforge.net/

Verwijderd

Topicstarter
ljarutten schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:37:
TADA hier is het linkje,

http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop

alles staat hierin wat je nodig hebt. Laat me even weten of het gelukt is 8)

zo niet da maak ik effe een tutorial
Bedankt.... ik heb dit nu probleemloos draaien !! Alleen.... het is niet wat ik bedoel :P
Wel heel leuk om dit te hebben draaien overigens :P (denk eraan dat 2 verschillende users moeten aanloggen en niet 2x dezelfde login gebruiken dus).

Ik bedoelde eigenlijk dat het beeld gewoon gecloned wordt. Dus de laptop neemt de server over, en het beeld is identiek. Wat dus met vnc wel kan, alleen hoopte ik dat RDC dit kon :)

• powerboat
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:29:
[...]

Bedankt.... ik heb dit nu probleemloos draaien !! Alleen.... het is niet wat ik bedoel :P
Wel heel leuk om dit te hebben draaien overigens :P (denk eraan dat 2 verschillende users moeten aanloggen en niet 2x dezelfde login gebruiken dus).

Ik bedoelde eigenlijk dat het beeld gewoon gecloned wordt. Dus de laptop neemt de server over, en het beeld is identiek. Wat dus met vnc wel kan, alleen hoopte ik dat RDC dit kon :)
Nee sorry dan verwijs ik je verder naar UltraVNC die heeft tevens een mirrordriver die de performance van je beeld versneld 8)7
Pagina: 1