Vcore instellen asus a7n8x-e deluxe

Pagina: 1
Acties:

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
De processor wordt idle rond de 60 graden celsius. Dit lijkt mij erg hoog. Als cooler heb ik een Spire Whisperrock IV. Nu zag ik in een topic hier op het forum (ben de link kwijt) dat het kon komen doordat de vcore te hoog zou staan. De vcore zou 1,6 V moeten zijn en bij mij staat is het steeds rond de 1,7 V.
Ik heb de laatste uberbios er op gezet en daar de CHIP voltage op 1,6V gezet, maar dit helpt ook nog niks.

Kan iemand mij hier mee helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door b.k.dijkstra op 25-08-2006 11:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

60C is niet hoog als je er een Palomino in hebt hangen. Dat zijn nogal heethoofdjes namelijk en is 60C niet eens zo raar.
Maar goed, gezien je niet vermeld wat voor cpu je hebt is het ook moeilijk te zeggen of 60C wel of niet (te) hoog is.

• Noork
  • Niet online
Volgens mij is dit een normale afwijking van de vcore: Vcore op Asus A7N8X-X te hoog. En wellicht is de uitlezing hiervan ook niet zo nauwkeurig.

Spire koelers zijn volgens mij ook niet de beste die er zijn.

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
De processor die erin zit is een AMD XP 3200+

• Noork
  • Niet online
stoerjonkje schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:42:
De processor die erin zit is een AMD XP 3200+
Okay volgens mij is dat een Barton. Die heb je in 2 smaken, een met 333fsb en een met 400fsb, moeten standaard 1,65v krijgen en kunnen max 85c aan. bron. Maar 60 graden idle is zeker te hoog. Dit zou rond de 38-45 moeten zijn, afhankelijk wat voor koeler je hebt, de caseflow en de buitentemperatuur ;) . Controleer of je koeler goed is gemonteerd en voorzien is van koelpasta. Anders kun je beter een nieuwe aanschaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 25-08-2006 13:56 ]