Ik heb een Asus A7N8X-X met Athlon 2500+. Vcore staat in het bios op auto (1.65 V) Het bios en MBM meet echter constant een minimale waarde van 1.7. Omdat de cpu redelijk warm wordt, zou ik dat voltage graag iets naar beneden halen. Is dat mogelijk of niet?
Verwijderd
Het is normaal dat het wat afwijkt. Je kan het lager zetten ja. Check de manual maar eens
Volgens de manual "The configuration option range varies from CPU's with different clock speed" Het lukt mij niet die waarde lager in te stellen dan 1.65 wat dus resulteerd in minimaal 1.70. Moet je hier weer iets anders in het bios veranderen wil je lager dan 1.65 kunnen instellen?
Heb hetzelfde moederbord, en het zelfde probleem, alleen dan een XP 3000+ met een bios V-core van 1,65 en een MBM V-core van 1,71. Daarbij, als ik in het bios kijk bij hardware monitor, zie ik daar ook een V-core van 1,71 staan
Denk dus dat het een normale afwijking is ?
Denk dus dat het een normale afwijking is ?
Verwijderd
Meet het eens na met een multimeter, al die softwaretooltjes zitten er vaak bar slecht naast...
Niet vreemd hoor, mijn A7N8X geeft ook met alle tooltjes 1,7 aan terwijl ie toch echt op 1,65 staat in de bios. Is gewoon een afwijking.
Yep, hier hetzelfde op a7n8x-x stel 1,575 in en krijg 1,62v.
Geen probleem vind ik.
Geen probleem vind ik.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik zou dan heel graag weten hoe jij die 1,575 instelt. Dat kan bij mij namelijk niet. Welke cpu zit er in? De reden dat ik hem graag lager dan 1,71 wil krijgen, is zoals gemeld dat de cpu op normale snelheid al redelijk warm wordt. Bij 1.65 zou hij ook moeten werken en wordt hij minder warm verwacht ik.
Ik heb een mobile.... Die zijn eigenlijk maar 1,45vVerwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 12:07:
Ik zou dan heel graag weten hoe jij die 1,575 instelt. Dat kan bij mij namelijk niet. Welke cpu zit er in? De reden dat ik hem graag lager dan 1,71 wil krijgen, is zoals gemeld dat de cpu op normale snelheid al redelijk warm wordt. Bij 1.65 zou hij ook moeten werken en wordt hij minder warm verwacht ik.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
je zou het ook iets lager (en vooral stabieler) kunnen krijgen door je mosfets te koelen..
Dit zijn die zwarte dingetjes die de stroom regelen van je cpu, die worden best wel warm, ze zitten in de buurt van de cpu
Dit zijn die zwarte dingetjes die de stroom regelen van je cpu, die worden best wel warm, ze zitten in de buurt van de cpu
Verwijderd
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Mijn athlon 1700+ (palomino) deed het prima op mijn vorige moederbord op 1,60 v. Maar de asus stelt mooi minimaal 1,75 v in. De gemeten waarde is dan 1,79 v. Mijn cpu wordt nu rond de 65 graden onder volle belasting bij een warme kamer. En asus vindt het dan leuk om z'n cop in te zetten, de pc valt dan dus uit.
Ik kan dus het voltage niet lager instellen, en ik kan de temperatuur niet instellen van cop. Ik baal er een beetje van... Zou een lager voltage misschien met een Uber bios in te stellen zijn?
Ik kan dus het voltage niet lager instellen, en ik kan de temperatuur niet instellen van cop. Ik baal er een beetje van... Zou een lager voltage misschien met een Uber bios in te stellen zijn?
Pagina: 1