Apple Battery Recall

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:59

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik heb het bericht nog nergens gelezen en het is ook niet bevestigd op apple.com, maar volgens Gizmodo is Apple weer batterijen aan het terughalen. Dit keer voor de 12" iBook, de 12" PowerBook en de 15" PowerBook.

Dit is nu al de tweede keer dat ik de batterij van mijn 12" iBook terug moet sturen. Kom wel goed uit (wil een MacBook kopen en met een nieuwe batterij is mijn iBook meer waard), maar ik vind het toch niet helemaal in de haak. Zo vaak hoor je het niet, maar Apple lijkt toch wel aardig vaak last te hebben van dit soort kwaaltjes. Moeten jullie batterijen ook terug?
Computer model name Battery model number Battery serial numbers 12-inch iBook G4 A1061 ZZ338 through ZZ427 3K429 through 3K611 6C510 through 6C626 12-inch PowerBook G4 A1079 ZZ411 through ZZ427 3K428 through 3K611 15-inch PowerBook G4 A1078 and A1148 3K425 through 3K601 6N530 through 6N551 6N601 No other Apple notebook computers are involved in this recall.

Sold Through: Apple's online store, Apple retail stores nationwide, and Apple Authorized Resellers from October 2003 through August 2006 for between $900 and $2300. The batteries also were sold separately for about $130.

Assembled in: Japan, Taiwan and China

Remedy: Consumers should stop using the recalled batteries immediately and contact Apple to arrange for a replacement battery, free of charge. After removing the recalled battery from their iBook or PowerBook, consumers should plug in the AC adapter to power the computer until a replacement battery arrives.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:50

slazh

Here To Stay

Het gaat toch om die Sony batterijen die eventueel kunnen exploderen. Net als in de Dell laptops (zie Tweakers frontpage). Lijkt me niet dat Apple daar iets aan kon doen toen?

http://www.engadget.com/2...lion-sony-made-batteries/

Foutje van mij ;)

[ Voor 25% gewijzigd door slazh op 24-08-2006 20:12 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Linkje naar de betreffende pagina van Apple: https://support.apple.com...atteryexchange/index.html

Is alleen een beetje stuk, het zal wel druk zijn daar...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Aan de ene kant kan Apple hier inderdaad weinig aan doen, aan de andere kant is het al het zoveelste massa-probleem bij Apple, net zoals bijv. de Logic-board problemen of een aantal eerdere terugroepacties voor batterijen. Bij andere leveranciers hoor je dit veel minder, en toch pretendeert Apple een leverancier van kwaliteitsspullen te zijn.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Moartn schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:13:
Linkje naar de betreffende pagina van Apple: https://support.apple.com...atteryexchange/index.html

Is alleen een beetje stuk, het zal wel druk zijn daar...
Die pagina was 5 minuten geleden nog bereikbaar, maar blijkt nu niet meer bereikbaar (slashdotted?)

* domi235 gaat eens even naar zijn serienummer kijken

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De pagina heb ik kunnen openen, maar nu ik mijn serienummers ingevuld heb reageert hij niet meer. Morgenochtend slaapt de VS en zal het wel weer werken... :/

Ik heb 2 accu's voor mijn Powerbook, die moeten beide terug namelijk. :r

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

B_O_S_S schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:15:
Aan de ene kant kan Apple hier inderdaad weinig aan doen, aan de andere kant is het al het zoveelste massa-probleem bij Apple, net zoals bijv. de Logic-board problemen of een aantal eerdere terugroepacties voor batterijen. Bij andere leveranciers hoor je dit veel minder, en toch pretendeert Apple een leverancier van kwaliteitsspullen te zijn.
Apple maakt -net als alle andere notebookbouwers- gebruik van onderdelen van derde partijen. Als zo'n onderdeel een productiefout bevat, zoals nu het geval is met de accu's, dan is Apple hier net zo min schuldig aan als Dell. Het is uiteraard lullig dat zoiets moet voorkomen, maar in principe had Sony moeten beginnen met een terugroepactie.

Launching containers into space

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Whieee schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:02:
[...]

Apple maakt -net als alle andere notebookbouwers- gebruik van onderdelen van derde partijen. Als zo'n onderdeel een productiefout bevat, zoals nu het geval is met de accu's, dan is Apple hier net zo min schuldig aan als Dell. Het is uiteraard lullig dat zoiets moet voorkomen, maar in principe had Sony moeten beginnen met een terugroepactie.
Sony kan enkel Apple en Dell en eventueel andere afnemers aangeven dat er iets mis kan zijn met de batterijen. Sony kan ook enkel aan Apple en Dell de batterijen terugvragen niet aan de consument die een Apple of Dell laptop hebben gekocht. Sony heeft een overeenkomst met Apple, niet met mij.

Ik heb net de batterij van mijn iBook van alle kanten bekeken, maar nergens vinden dat hij door Sony is gemaakt. Ik zou dan ook nooit hebben gekeken of mijn batterij omgewisseld moest worden als ik een bericht zou lezen dat Sony batterijen terug roept. Het maakt mij verder ook geen bal uit wie de batterijen maakt, ik koop een laptop van Apple en verwacht dat Apple in de gaten houd dat alle afzonderlijke onderdelen normaal gesproken naar behoren functioneren en dat Apple dan ook laat weten wanneer dat achteraf wellicht niet zo is.
En met mij een heleboel andere Apple en Dell gebruikers denk ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het staat inmiddels ook op de frontpage van t.net
nieuws: Apple roept 1,8 miljoen notebookaccu's terug

Verder ben ik het ook wel eens met wat Gert22 zegt. Je hebt immers een overeenkomst met de leverancier van je hardware, niet de leverancier van de leverancier. Dus ongeacht waar die accus vandaan komen, het probleem leg je als consument toch bij Apple neer (of bij Dell of net wie een terugroepactie doet).
Ik durf ook te wedden dat 99% van de consumenten niet eens weet van welke fabrikant hun accu afkomt).

[ Voor 51% gewijzigd door TERW_DAN op 24-08-2006 21:57 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

En dat doen ze ook. Netjes dus.
Ik vind het sowieso al vrij uitzonderlijk dat ze zelfs van producten uit 2003 (zo te lezen) nog service bieden.
Je moet eens bij een autofabrikant/importeur aankloppen een week na de garantieperiode.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• maratropa
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:58:
En dat doen ze ook. Netjes dus.
Ik vind het sowieso al vrij uitzonderlijk dat ze zelfs van producten uit 2003 (zo te lezen) nog service bieden.
Je moet eens bij een autofabrikant/importeur aankloppen een week na de garantieperiode.
Mogelijk exploderende producten zijn altijd slecht voor je rep, hoe oud ze ook zijn denk ik :)

specs

• estorino
  • Laatst online: 04-12 19:41
Hmmm, het betreft ook de accu in mijn 12" iBook G4. Nooit iets gemerkt dat hij warm werd of zo. Maar ja, dat zullen die paar mensen wier laptop "ontplofte" ook wel niet gehad hebben. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Oxi

Oxi

Ik kom eindelijk door de pagina heen, wordt er 1 accu geweigerd... Zeker weten goed overgetikt en de code (3K511*) behoort ook binnen het aangegeven bereik. :/

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah nee.... 6c5153XXXXXXXX hier en ik ga 2 oktober voor > half jaar naar Australie... Dat gaan ze dus mooi niet meer redden ben ik bang....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Hmm, vreemd... Volgens het nieuwsbericht zit mijn batterij in de juiste serie, maar de online tool zegt iets anders?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 12:19 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

hmm, bij mij ook..
Hij pakt serial van batterij niet..

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Same here, de serial zit in de range maar wordt niet geaccepteerd. Ga het nu even proberen met een * ervoor, zo staat het ook op m'n batterij. Nu alleen nog erdoor zien te komen.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Zwerver
  • Niet online
De serials op http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml06/06245.html kloppen niet meer met de Apple site, dus ik ga morgen even bellen. Voor de zekerheid houd ik deze er wel uit totdat ik gebeld heb.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ik denk dat de nieuwe ranges nog niet in die tool zitten, ik probeer het morgen nog wel een keer.

• Zwerver
  • Niet online
Nah de ranges in de apple tool zijn iets hoger, waardoor ze gereject worden, maar het lijkt erop dat Apple het eerste persbericht heeft bijgesteld.... Morgen even bellen dus..

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31
Ben bang dat Sony flink wat andere zooi moet gaan verkopen om dit allemaal recht te draaien financieel gezien :X

Ik heb ook 3 accu's die omgeruild mogen worden (jeej) 1 ervan is ongeveer dood en die 2 anderen zijn ook al slechter en wou er net 2 nieuwe bestellen :)
Toch weer iets positiefs na die dikke blauwe enveloppe van vanmiddag...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Whieee
  • Laatst online: 20:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gert22 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:52:
[...]

Sony kan enkel Apple en Dell en eventueel andere afnemers aangeven dat er iets mis kan zijn met de batterijen. Sony kan ook enkel aan Apple en Dell de batterijen terugvragen niet aan de consument die een Apple of Dell laptop hebben gekocht. Sony heeft een overeenkomst met Apple, niet met mij.

Ik heb net de batterij van mijn iBook van alle kanten bekeken, maar nergens vinden dat hij door Sony is gemaakt. Ik zou dan ook nooit hebben gekeken of mijn batterij omgewisseld moest worden als ik een bericht zou lezen dat Sony batterijen terug roept. Het maakt mij verder ook geen bal uit wie de batterijen maakt, ik koop een laptop van Apple en verwacht dat Apple in de gaten houd dat alle afzonderlijke onderdelen normaal gesproken naar behoren functioneren en dat Apple dan ook laat weten wanneer dat achteraf wellicht niet zo is.
En met mij een heleboel andere Apple en Dell gebruikers denk ik.
je begrijpt me niet goed ;) Sony heeft die dingen gemaakt en kon dus weten dat ze potentieel gevaarlijk waren. Dell, Apple en andere bouwers gebruiken Sony accu's en zijn dus klant van Sony. Sony had dus naar zijn klanten toe VEEL eerder aan de bel moeten trekken en een terugroepactie moeten beginnen...

Launching containers into space

• Gert22
Whieee schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:00:
[...]

je begrijpt me niet goed ;) Sony heeft die dingen gemaakt en kon dus weten dat ze potentieel gevaarlijk waren. Dell, Apple en andere bouwers gebruiken Sony accu's en zijn dus klant van Sony. Sony had dus naar zijn klanten toe VEEL eerder aan de bel moeten trekken en een terugroepactie moeten beginnen...
Ik weet niet of Sony dit eerder aan zijn klanten heeft aangekaart. Het is naar mijn mening in ieder geval inderdaad wel erg vreemd dat dit probleem blijkbaar al 3 jaar bestaat, gezien er batterijen vanaf 2003 teruggeroepen worden, en schijnbaar nu pas wordt ontdekt.

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 21:08
Misschien ook interessant om te weten of dell en apple de enige zijn met sony batterijen?

• Zwerver
  • Niet online
Overigens de verschillen tussen de Apple site:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0205dce4ac48a57887f5832987c4e76/full.png

en de site van De U.S. Consumer Product Safety Commission:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ddf354b8750c189537cbe5d19fe6f6f/full.png

• sjobiscity
  • Laatst online: 18-12 21:08
Tja de een is iets sterker in design dan de andere, raar inderdaad dat om exact dezelfde nummers gaat.

Ik heb nu ook maar even gekeken, en tot mijn grote verbazing is mijn dell inspiron 6000 ook brandgevaarlijk.

Dear Customer,

Thank you for participating in the Dell recall of certain Sony batteries. Your replacement order has been received and you can expect to receive your new battery within 20 business days. You may continue to use your notebook computer safely by turning the system off, ejecting the battery, and using the AC adapter and power cord to power your system until your replacement battery is received.

We apologize for the inconvenience caused by this issue. Shipment of quality products always has been and continues to be our foremost concern. As always, if you have questions or concerns about this or any other subject, please feel free to contact us.

http://www.dellbatteryprogram.com/regionalSupport.aspx

Sincerely,

Dell Inc.

Ook gelijk weer naar sony wijzen. Heb de batterij is even nauwkeurig onderzocht, maar dat hele sony staat er nergens op. Wel de lusten maar niet de lasten ;)

• estorino
  • Laatst online: 04-12 19:41
MauritsvanBaerle schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:52:
Same here, de serial zit in de range maar wordt niet geaccepteerd. Ga het nu even proberen met een * ervoor, zo staat het ook op m'n batterij. Nu alleen nog erdoor zien te komen.
Ik ook, mijn batterij valt ook binnen de range, maar wordt niet gepikt. Een dezer dagen maar eens opnieuw proberen. Ik ga overigens gewoon doorwerken met deze accu hoor. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Online tooltje werkt ook niet hier, maar als ik gewoon even m'n ogen gebruik betekend dit voor mij een gloednieuwe batterij na een jaar deze misbruikt (107 cycles staan er op de klok so far) te hebben.

Mij hoor je niet klagen! Goeie actie! :D

Spolap: Interactive webcomic

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:25:
Hmm, vreemd... Volgens het nieuwsbericht zit mijn batterij in de juiste serie, maar de online tool zegt iets anders?

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem.. Morgen die tool nog maar eens proberen, of anders ff een belletje richting Apple Nederland :)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 22:34

wouterve

Swinger of States

Jep, volgens de tool valt mijn batterij ook in de recall. De ironie: de batterij die op dit moment in mijn PowerBook zit is een replacement van de oorspronkelijke batterij, die in de vorige recall viel :P. Iedere anderhalf jaar een nieuwe batterij, dat gaat lekker :D!

Au serieux: het is natuurlijk wel goed dat die batterij wordt vervangen: liever dit dan een batterij die ervoor zorgt dat mijn onderlichaam in rook opgaat tijdens het gebruik van die PowerBook...

• Maurits van Baerle
  • Niet online
sjobiscity schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:43:
Tja de een is iets sterker in design dan de andere, raar inderdaad dat om exact dezelfde nummers gaat.
De derde reeks nummers verschilt wel degelijk...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

2 batterijen, 1 oud en versleten 1 nieuw, nieuwe in recall, oude niet maar serienummer klopt wel en zou ook teruggenomen moeten worden. Ook maar even een keer bellen.

Verwijderd

Update:

Mijn eerder opgegeven batterij wordt nu wel geaccepteerd.

• Oxi

Oxi

idem. :Y)

• Gert22
Die van mij (6C5431xxxxxx) wordt nog steeds niet geaccepteerd :?

• Zwerver
  • Niet online
Apple Support aan de lijn gehad. De gegevens op hun eigen site zijn doorslaggevend, als deze aangepast worden dan kunnen we dat zien op de site van Apple zelf. Dus Apple beweert dat er een hele range aan accu's niet vervangen hoeft te worden.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Mijn batterij wordt nu ook ineens geaccepteerd.

• Gert22
Die van mij wordt nog steeds niet herkend.
Heb ff met Apple gebeld, ze hebben inderdaad problemen met het formulier omdat niet alle batterijen en postcodes worden herkent.

Ik heb een casenummer gekregen waarmee ik de batterij bij een Apple Service Provider kan omwisselen. Hopelijk hebben die een goede batterij op voorraad, dan hoef ik er ook geen 4 tot 6 weken op te wachten :)

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44
De batterij van mij werd wel herkend en gelijk een bevestigingsmail ontvangen. Netjes van Apple om een accu van een Powerbook die bijna 1,5 jaar oud is kosteloos te vervangen.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bij mij werkt nu ook opeens!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:47

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Mijn batterij (6C538) wordt ook niet herkend... Eens kijken of er nu nog iemand bij apple achter de telefoon zit :P

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:08

Superflip

*pwiet*

Bij mij was het onmiddelijk geaccepteerd. Ik wacht dan ook geduldig op mijn nieuwe batterij voor een powerbook van meer dan 1 jaar oud :)

Maar je moet je oude batterij achteraf terugsturen, weet iemand wat er gebeurd als je dat niet doet?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

aik0n schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:30:
Bij mij was het onmiddelijk geaccepteerd. Ik wacht dan ook geduldig op mijn nieuwe batterij voor een powerbook van meer dan 1 jaar oud :)

Maar je moet je oude batterij achteraf terugsturen, weet iemand wat er gebeurd als je dat niet doet?
Ja, je moet je oude batterij terugsturen in de verpakking waarmee je je nieuwe batterij heb gekregen. Er zit als het goed is ook een retour sticker bij. Wat precies gebeurd als dat niet gebeurd weet ik niet. Mogelijk rekent Apple dan een boete, maar voor de details zou je de (reparatie)voorwaarden moeten doorlezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• paella
  • Laatst online: 19:19
koos.d schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:15:
De batterij van mij werd wel herkend en gelijk een bevestigingsmail ontvangen. Netjes van Apple om een accu van een Powerbook die bijna 1,5 jaar oud is kosteloos te vervangen.
Niet zozeer netjes, het kan bij wijze van spreken je leven redden... (en dus ruil ik mijn natuurlijk ook om)

[ Voor 5% gewijzigd door paella op 25-08-2006 19:10 ]

No production networks were harmed during this posting

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

apple heeft inderdaad het tooltje aangepast > mijn batterij valt er nu ook onder (niet interessant voor jullie maar ik ben er blij mee, is oud '93 apparaat - kom maar door met die accu)

maar wat meer OT: aan het einde van de 'order' oftewel bestelling vroeg apple in het laatste scherm of ik de accu 'please' wilde retourneren in de bijgesloten gefrankeerde enveloppe. Als ik apple was zit ik niet per se te wachten op al die chemische rotzooi en portokosten (er schijnt volgens de lijst van greanpeace al genoeg in je iBook te zitten) dus als je 'm niet opstuurt ... geen iDee ;) wat ze doen. Ik ga misschien wel wachten tot ik een herinnering van ze krijg })

/edit: overigens heb ik nergens moeten aanklikken dat ik akkoord ga met allerlei voorwaarden- best raar voor Apple aangezien de kleinste update alle gevolgen al uitsluit. Ik zou minimaal vragen de accu niet te gebruiken en als je het wel doet: eigen risico

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 25-08-2006 20:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Gert22
Daedalus schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:49:
[...]
Wat precies gebeurd als dat niet gebeurd weet ik niet. Mogelijk rekent Apple dan een boete, maar voor de details zou je de (reparatie)voorwaarden moeten doorlezen.
Omdat het serienummer van mijn batterij niet werd herkend heb ik vanmorgen gebeld.
Die jongen die ik aan de lijn had wilde me telefonisch wel verder helpen, maar dan moest ik mijn creditcard nummer aan hem geven. Dat was volgens hem zodat Apple 'een bedrag' kon afschrijven wanneer je je oude batterij niet terugstuurt.
Ik heb geen creditcard dus ik heb verder ook niet doorgevraagd naar welk bedrag ze in die gevallen gaan incasseren.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12 01:44
Voor alle mensen die hier zeggen dat er geen Sony op de batterij staat: Sony maakt de batterij omhulsels inderdaad niet. Breek je omhulsel gewoon open (nadat je de nieuwe gehad hebt) en dan ga je zien dat er op de eigenlijke cellen wel Sony staat geprint.

Sony produceert cellen hoogstwaarschijnlijk zijn die ongeveer de grootte van een AA-batterij die je in de winkel koopt (dat is toch bij sommige dat ik gezien heb het geval). Apple & Dell solderen of kleven gewoon een reeks koperdraadjes tussen de +'en en -'en van verschillende cellen (vb. 10 cellen in serie om 12V te krijgen) en dan steken ze die in een eigen design, kleven daar een sticker op dat de batterijunit van Apple is (met serienummer etc. etc.)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 20:37
Mijn serienummer tussen 6N530 en 6N551 word helaas nog steeds niet geaccepteerd.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Die van mij wordt ook niet geaccepteerd! :(

"Luie mensen worden ook moe!"

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
De support-site van Apple accepteert mijn batterij (6C518xxx) ook niet, terwijl dit wel in het persbericht staat. Morgen toch maar even Apple bellen.

• Gert22
Guru Evi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:31:
Voor alle mensen die hier zeggen dat er geen Sony op de batterij staat: Sony maakt de batterij omhulsels inderdaad niet. Breek je omhulsel gewoon open (nadat je de nieuwe gehad hebt) en dan ga je zien dat er op de eigenlijke cellen wel Sony staat geprint.

Sony produceert cellen hoogstwaarschijnlijk zijn die ongeveer de grootte van een AA-batterij die je in de winkel koopt (dat is toch bij sommige dat ik gezien heb het geval). Apple & Dell solderen of kleven gewoon een reeks koperdraadjes tussen de +'en en -'en van verschillende cellen (vb. 10 cellen in serie om 12V te krijgen) en dan steken ze die in een eigen design, kleven daar een sticker op dat de batterijunit van Apple is (met serienummer etc. etc.)
Ongetwijfeld, echter waarom ik dat zei was dat ik een eerder berichtje opvatte als in dat Sony de partij was die de omruil actie zou moeten doen. Hierop stelde ik dat ik mijn accu dan niet zou omruilen omdat er (ook op de accu) nergens duidelijk wordt gemaakt dat de accu door Sony is gemaakt. Nog afgezien van dat Apple verantwoordelijk is om een deugdelijke accu te leveren bij hun product en dat zij dat dus ook recht moeten zetten als dat niet zo blijkt te zijn.

Moet ik uit jouw berichtje nu opmaken dat ik in dat geval hardstikke stom zou zijn omdat ik uiteraard mijn accu gewoon ff had moeten openbreken om zeker te zijn?
Zou wel een leuk persbericht zijn overigens: "Om vast te stellen of uw accu is gefrabiceerd door Sony gaat u als volgt te werk. Ontdoe uw laptop van de accu, steek een schrovendraaier tussen de twee afzonderlijke delen en wrik net zo lang tot een van de twee delen loslaat. Staat er Sony op de onderliggende cellen controleer dan of het batchnummer van deze cellen overeenkomen met de risicohoudende batches. Zoja, gefeliciteerd u krijgt gratis een nieuwe accu. Zonee, helaas u moet een nieuw accu kopen. Onze excuses voor het ongemak."

Overigens: toen ik telefonisch een nieuwe accu wilde laten opsturen kon dat alleen als je een creditcard nummer opgeeft zodat Apple een bedrag af kon schrijven als je je oude niet retourneerd. Ik zou dan ook zeker controleren of en welke kosten eraan verbonden zijn als je je accu niet terugstuurt voordat je wilt controleren of Guru Evi gelijk heeft.

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:28

Graveheart

Say what?

Erg vreemd dit. Ben zelf tweede eigenaar van m'n iBookje.

Het serial number van de iBook valt wel onder 't recall programma, maar die van m'n accu niet.

Houd het voor mij nu gewoon op en moet ik gewoon een nieuwe accu bestellen?
(aangezien deze bijna 300 cycles heeft staan en maar een uur stroom levert)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

accu s/n is het belangrijkst als die er niet onder valt dan is het eentje uit een andere batch en die zijn wel veilig

blup

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik mag opnieuw mijn accu inleveren. Ik heb een iBook van januari 2005, en had al eerder meegedaan met de accu recall. Nu gaan ze dus mijn vervangde accu vervangen. Ironisch, maar ik vind het niet erg. De capaciteit begon de laatste maanden juist terug te lopen (zit op 85% nu) en een verse accu is een leuk extraatje.

Verder: als je je oude accu niet inlevert, krijg je netjes een factuur voor de nieuwe accu. Dan betaal je gewoon wat je altijd betaalt voor een nieuwe accu, geloof ik. Je bent verplicht om de oude accu in te leveren. Wordt allemaal ook uitgelegd in de instructie die meegestuurd wordt met de nieuwe accu.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Gert22
Mr.Graveheart schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:04:
Erg vreemd dit. Ben zelf tweede eigenaar van m'n iBookje.

Het serial number van de iBook valt wel onder 't recall programma, maar die van m'n accu niet.

Houd het voor mij nu gewoon op en moet ik gewoon een nieuwe accu bestellen?
(aangezien deze bijna 300 cycles heeft staan en maar een uur stroom levert)
Je moet inderdaad ff naar het serienummer van je accu kijken.
als deze wel in de genoemde range valt maar niet door het formulier op de Apple website als zodanig wordt herkend moet je gewoon ff met Apple bellen.

Je kunt dan telefonisch regelen dat er een nieuwe wordt opgestuurd (moet je wel een creditcard hebben) of je kunt je accu met het casenummer wat ze je geven omruilen bij een Apple Service Provider. Omdat er toevallig in mijn woonplaats zo'n service provider zit heb ik voor het laatste gekozen, als het een beetje meezit heb ik maandag mijn nieuwe accu al.

• Deacon
  • Laatst online: 02-11 17:14

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Bummer, weer niet de 14" iBook, mijn accu zit nu op 40% van de orginele capaciteit dus een nieuwe kon ik wel goed gebruiken.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

goed, de lijst met serienummers is weer aangepast, nu vallen er weer een aantal batterijen minder onder.
voor de 12" iBook G4 is de aanpassing:
6C519 - 6C552 ending with S9WA, S9WC or S9WD

dat ending with is nieuw.

Kan ik gelukkig mijn vriendin geruststellen, haar batterij is gewoon wel goed :)

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 19:39
Inderdaad, die van mij viel eerst binnen de range, maar valt er nu buiten. Ik kwam trouwens sowieso niet door de controle op de site heen.

Mij maakt het niet zo veel uit eigenlijk. Mijn batterij van oktober 2005 werkt nog prima en nu weet ik ook dat mijn iBook niet geflambeerd gaat worden. :)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hoe weten jullie nou precies hoe goed je accu nog is? Ik lees over cycles etc en ben nu ook wel benieuwd wat voor accu ik ga inleveren. vroegerkon ik dat in open firmware oid opzoeken maar nu lukt het me niet dat te vinden?
coconut battery

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 26-08-2006 21:26 . Reden: zoekt beter en gij zult vinden 8)7 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• m-m
  • Niet online

m-m

Mijne zit ook in de recall, weet niet wat ik er van moet vinden. Heb m'n iBook nu een jaar, en hij heeft redelijk wat laadcycli gehad, maar de accu haalt nog steeds dezelfde tijden als toen ik 'm kocht (ruim 4 uur). Topaccu dus. Het is nog maar de vraag of de vervanging het zo goed gaat blijven doen...

• Superflip

Superflip

*pwiet*

m-m schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:00:
Mijne zit ook in de recall, weet niet wat ik er van moet vinden. Heb m'n iBook nu een jaar, en hij heeft redelijk wat laadcycli gehad, maar de accu haalt nog steeds dezelfde tijden als toen ik 'm kocht (ruim 4 uur). Topaccu dus. Het is nog maar de vraag of de vervanging het zo goed gaat blijven doen...
Waarom niet? Het zijn nieuwe batterijen...

En Apple kan zich weer geen slechte producten veroorloven hé!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
B_O_S_S schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:15:.... Bij andere leveranciers hoor je dit veel minder, en toch pretendeert Apple een leverancier van kwaliteitsspullen te zijn.
Misschien hoor je dit bij andere leveranciers minder omdat Apple een leverancier van kwaliteitsspullen is... ?

Een <B-merk> heeft heel wat minder te verliezen aan reputatie, en de consument is dan ook eerder geneigd problemen te bagatelliseren. "oh, m'n laptop is uitgefikt. Nou ja het was ook maar een <B-merk>".

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Die van mij valt ook onder die program. Heb dus een nieuwe accu aangevraagd.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Q schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:08:
2 batterijen, 1 oud en versleten 1 nieuw, nieuwe in recall, oude niet maar serienummer klopt wel en zou ook teruggenomen moeten worden. Ook maar even een keer bellen.
Ook mijn oude batterij wordt nu geaccepteerd. Dat is erg fijn. 2 gloednieuwe batterijen voor 1 versleten en 1 van een half jaar oud.

• Gert22
_Mystikal_ schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:39:
goed, de lijst met serienummers is weer aangepast, nu vallen er weer een aantal batterijen minder onder.
voor de 12" iBook G4 is de aanpassing:
6C519 - 6C552 ending with S9WA, S9WC or S9WD

dat ending with is nieuw.

Kan ik gelukkig mijn vriendin geruststellen, haar batterij is gewoon wel goed :)
Grappig. Mijn batterij valt er dus toch niet onder (eindigd op S9ZD).
Er is afgelopen vrijdag al wel een case aangemaakt waarin staat dat mijn batterij wel onder het programma valt en er is al een nieuwe besteld die ik als het een beetje meezit morgen al op kan halen. Ben benieuwd ...

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 16:18
De serial van mijn batterij werd niet geaccepteerd, toen ik de serial met hoofdletters invulde werkte het wel. Misschien is dat de hint?

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

De mijne wordt ook teruggenomen. Dat terwijl mijn oude batterij nog best goed is ontdek ik net :X

Afbeeldingslocatie: http://xs205.xs.to/xs205/06340/coconut.jpg

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De accu kalibreert alleen als hij bijna leeg is, en de spanning onder de 10 volt komt (zo is het iig met mijn iBook). Dus als je altijd je accu meteen weer bijlaadt kan het zijn dat de accu niet zijn werkelijke capaciteit weet. Maar wie weet heb je idd een zeldzaam goede accu :) Mijne is na 20 maanden en 209 cycles nog maar 88%. Wat ook niet slecht is trouwens.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03
GSL schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:17:
De mijne wordt ook teruggenomen. Dat terwijl mijn oude batterij nog best goed is ontdek ik net :X

[afbeelding]
Haal jij de accu eruit of zo, 17 maanden en maar 41 laadcycles, da's niet veel.
Ik weet de getallen zo niet auit mijn hoof, maar de mijne is 11 maanden dik 150 cylci en 95% capaciteit, en valt met de eindnummers helaas niet in de prijzen :(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Mijn batterij hoef ik niet terug te sturen, het serienummer van mn iBook viel onder het programma, maar de batterij niet. Best apart. Heb ik dan heel toevallig een net andere batterij gekregen ofzo?

* domi235 duwt op de aanknop van zn iBook en gaat er een paar meter rvan af zitten werken met zn BT muis :+

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Hmm, Powerbookje valt wel onder de recall maar accu net niet: ZZ428. Jammer :'(

• reiker
  • Laatst online: 21-12 18:57

reiker

dan jij!

Nouja, dan weet je in elk geval dat jouw accu niet direct gevaar loopt om te ontploffen.. Lijkt me heel wat prettiger dan de gedachte die ik nu al een week heb, dat ie ieder moment op m'n dijbeen kan exploderen :|

Zo gezegd, zo gedaan.

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn accu valt dus ook onder de recall. Heb inmiddels een nieuwe aangevraagd maar ga me er niet zo heel druk over maken. De nieuwe accu komt pas over 4 tot 6 weken (als ik de site moet geloven) en zolang kan ik mijn accu gewoon echt niet missen....

Agh ik loop toch al 3 maanden met die accu.. echt warm wordt hij niet, dus ontploffen zal die niet in een keer gaan doen :+

• reiker

reiker

dan jij!

Mijn PowerBook wordt bij normaal gebruik best wel warm na een half uurtje, toch wel zo warm dat het best prettig is om hem even van m'n schoot te halen :) Nu ben ik ook niet bang voor ongelukken ofzo, maar wellicht helpt een nieuwe, "goede" accu wel om de temperatuur wat naar beneden te halen :)

GPU @ 55 graden bijvoorbeeld is toch vrij veel geziene temperatuur, met het scherm op meest gedimde stand en nauwelijks cpu-cycles etende programma's open...

Ook een PB G4 12" 1.5GHz trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door reiker op 28-08-2006 17:56 . Reden: soort pb toegevoegd ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
reiker schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:55:
GPU @ 55 graden bijvoorbeeld is toch vrij veel geziene temperatuur, met het scherm op meest gedimde stand en nauwelijks cpu-cycles etende programma's open...

Ook een PB G4 12" 1.5GHz trouwens
Ik heb de batterij er is uitgehaald om te kijken of het veel scheelt. Mijn GPU is nu 51 graden. Met batterij is dit ook zo rond de 55 graden. Volgens mij is het gewoon volkomen normaal dat de GPU zo warm wordt...

Overigens is het best irritant dat mijn Powerbook nu af en toe met 1 kant naar beneden "klapt", aangezien er hier een gat zit waar de batterij heeft gezeten....

[ Voor 13% gewijzigd door Inner354 op 28-08-2006 18:10 . Reden: Irritant feit toegevoegd ]

• reiker

reiker

dan jij!

Inner schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:09:
[...]

Ik heb de batterij er is uitgehaald om te kijken of het veel scheelt. Mijn GPU is nu 51 graden. Met batterij is dit ook zo rond de 55 graden. Volgens mij is het gewoon volkomen normaal dat de GPU zo warm wordt...
Ah, zo'n test had ik nog niet gedaan, is wel interessant inderdaad... :)

Nouja, die "hitte" is wel mee te leven, meestal leg ik iets van een kleedje of handdoek op m'n schoot ofzo. Als ik niet thuis ben dan gebruik ik hem meestal op tafel, dus dan is de warmte niet zo'n probleem.

Zo gezegd, zo gedaan.

• SyS_ErroR
Ik heb zojuist een pakketje gekregen van UPS met 1 iBook 12" Battery erin!
Ben er erg blij mee, ondanks dat ik er 2 heb besteld (ik vermoed dat ze er eerst voor zorgen dat alle klanten minimaal 1 veilige hebben, en dan de 2e en 3e batterijen gaan uitleveren)

In de doos zit een boekje met informatie. Je moet de bijgeleverde sticker op de doos plaatsen, een gratis UPS nummer bellen, en dan een afspraak maken wanneer een medewerker het pakketje grateloos op komt halen! :)

* SyS_ErroR is happy! :Y)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het bespaard je circa 139,00 euro voor het kopen van een nieuwe batterij, best duur :o

🌞🍃

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

tjee, doe ik de handleiding in het pakket en plak het dicht 8)7
maar ben wel blij met mijn nieuwe accu! (net binnen, lekker aan laden)

• Superflip

Superflip

*pwiet*

franssie schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:26:
tjee, doe ik de handleiding in het pakket en plak het dicht 8)7
maar ben wel blij met mijn nieuwe accu! (net binnen, lekker aan laden)
Zitten er instructies bij voor wat er gebeurd als je de batterij niet terugstuurt?

• SyS_ErroR
aik0n schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:55:
[...]

Zitten er instructies bij voor wat er gebeurd als je de batterij niet terugstuurt?
nee

• paella
SyS_ErroR schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:59:
Ik heb zojuist een pakketje gekregen van UPS met 1 iBook 12" Battery erin!
Ben er erg blij mee, ondanks dat ik er 2 heb besteld (ik vermoed dat ze er eerst voor zorgen dat alle klanten minimaal 1 veilige hebben, en dan de 2e en 3e batterijen gaan uitleveren)
Hoe lang heb je er op moeten wachten?

Ik heb zelf 25/8 het formulier ingevuld, een bevestigingmail gekregen en sindsdien nog niets ontvangen.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

met 1.9 miljoen batterijen lijkt me dat je daar ook nog wel even op kan wachten

blup

• paella
eendje schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:07:
met 1.9 miljoen batterijen lijkt me dat je daar ook nog wel even op kan wachten
In het mailtje stond 3-5 werkdagen. Maar ik was wel zo slim ;) om te bedenken dat ze dat ws niet zouden halen.

• SyS_ErroR
paella schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:27:
[...]

Hoe lang heb je er op moeten wachten?

Ik heb zelf 25/8 het formulier ingevuld, een bevestigingmail gekregen en sindsdien nog niets ontvangen.
Ik heb de accu's besteld de dag nadat het bekend was geworden dat er foute tussen zaten. Ik heb inmiddels 1 accu binnen, op de andere wacht ik nog.

Ik ga ze pas terugsturen als ik er 2 heb ontvangen, anders moet ik 2x met ups gaan bellen, en daar ben ik te lam voor.. :P

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-12 11:40
Wel binnen 10 (werk)dagen he, anders moet je er voor betalen :+

• Superflip

Superflip

*pwiet*

justincase schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:43:
Wel binnen 10 (werk)dagen he, anders moet je er voor betalen :+
Waar haal je dat...?

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Dat klopt idd niet, de levertijd eens de bestelling is verwerkt voor je nieuwe batterij is ongeveer tien dagen met verzenden.
Mijn MacBook Pro batterij is ondertussen ook terug geroepen, eind volgende week heb ik wss een nieuwe, tot zolang er gewoon voor zorgen dat hij niet al te heet wordt :P

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-12 11:40
Dat is met alle exchanges. Staat volgens mij best duidelijk in het boekje wat je bij de nieuwe batterij krijgt. Ik bedoel overigens 10 dagen na ontvangst van een nieuwe batterij, dus terug in het zelfde doosje.

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Bij mij lijkt de exchange alvast te zijn misgegaan, helaas... Afgelopen maandag vond ik een Information Notice van UPS in mijn brievenbus: ze waren langsgekomen toen ik niet thuis was en ze zouden het dinsdag (gisteren) nog eens proberen. Ik was weer niet thuis (tsja, er moet ook gewerkt en/of gestudeerd worden), dus ik bel vandaag even om een nieuwe afleverafspraak te maken (er zat geen briefje in de bus, dat was wel raar). Weet UPS mij doodleuk te vertellen dat het pakketje gisteren is afgeleverd en dat er voor is getekend door iemand die mijn achternaam heeft ingevuld. Zelf was ik het in ieder geval niét -- ik was niet thuis en ik woon hier helemaal alleen, die gespleten persoonlijkheid is helaas nog niet zó gevanceerd :P.

Ik hang nu bij Apple in de wacht na een doorverwijzing van UPS, eens kijken of ze het kunnen oplossen :).

edit: Uiteindelijk via een paar keer doorverbinden uitgekomen bij een bijzonder hulpvaardige persoon van Apple Customer Relations -- ze beginnen met een onderzoek naar de whereabouts van het pakket en ze houden me op de hoogte. Er wordt in ieder geval iets aan gedaan, da's mooi :).

[ Voor 14% gewijzigd door wouterve op 13-09-2006 13:38 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wouterve schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:11:
Bij mij lijkt de exchange alvast te zijn misgegaan, helaas... Afgelopen maandag vond ik een Information Notice van UPS in mijn brievenbus: ze waren langsgekomen toen ik niet thuis was en ze zouden het dinsdag (gisteren) nog eens proberen. Ik was weer niet thuis (tsja, er moet ook gewerkt en/of gestudeerd worden), dus ik bel vandaag even om een nieuwe afleverafspraak te maken (er zat geen briefje in de bus, dat was wel raar). Weet UPS mij doodleuk te vertellen dat het pakketje gisteren is afgeleverd en dat er voor is getekend door iemand die mijn achternaam heeft ingevuld. Zelf was ik het in ieder geval niét -- ik was niet thuis en ik woon hier helemaal alleen, die gespleten persoonlijkheid is helaas nog niet zó gevanceerd :P.

Ik hang nu bij Apple in de wacht na een doorverwijzing van UPS, eens kijken of ze het kunnen oplossen :).
misschien ligt het bij je buren? Was bij mij nl wel het geval.

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

hier hebben ze de verkeerde accu bezorgd, ik heb een 15" powerbook, maar heb een accu gekregen van een 12" iBook, kunnen we weer gaan bellen...

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• paella
Zo, ik heb 'm ook eindelijk binnen. Ze willen 'm helemaal ontladen terug de oude, en had alleen de oude batterij naar mijn werk genomen. Naja, klein dingetje, en toch een nieuwe batterij :)

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Goed, het pakje is inmiddels terecht :). Het was niet bij de buren, maar bij een paar huizen verderop bezorgd. Tsja, dat kan ik natuurlijk niet ruiken, zonder briefjes of zo :P.

Maak ik alleen het pakje open, is het net als bij Oezie Woezie hierboven geen batterij voor een PowerBook 15", maar een batterij voor een 12" iBook. Apple gebeld, ze zorgen ervoor dat er alsnog een goede batterij komt deze week. Weer een kans voor UPS om het te vernaggelen ;) !

(Maar bon, 't wordt in ieder geval opgelost en bij Apple waren ze er de hele tijd ook heel vriendelijk over, dus van mij geen kwaad woord over de service in ieder geval.)

• paella
SyS_ErroR schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:59:
In de doos zit een boekje met informatie. Je moet de bijgeleverde sticker op de doos plaatsen, een gratis UPS nummer bellen, en dan een afspraak maken wanneer een medewerker het pakketje grateloos op komt halen! :)
Ik heb ook nog een sticker met "SECURITY SEAL, VOID IF BROKEN". Deze moet vast ook op de doos, om de doos te sluiten?

Verwijderd

ja hoor ik heb er ook 1! klote zooi... vond het altijd al wat warm op dat plekkie van de accu... ruim een jaar met een gevaarlijke accu gezeten dus! m'n laptop is meteen minder laptop... ik hou m'n accu er voorlopig even uit!

Verwijderd

paella schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:48:
[...]

In het mailtje stond 3-5 werkdagen. Maar ik was wel zo slim ;) om te bedenken dat ze dat ws niet zouden halen.
in de mail die ik kreeg staat een levertijd van...... 4 tot 6 WEKEN!!!!!

• paella
Ik nergens inhet pakketje een telefoonnummer van UPS vinden wat ik moet bellen... iemand die het voor me heeft?

Argh, gevonden, staat ook in het boekje, maar vele bladzijden later. En toen had ik de seal er al op geplakt. Naja, jammer voor ze dan.

[ Voor 39% gewijzigd door paella op 19-09-2006 13:53 ]

• RobbertC
  • Laatst online: 21:51
Nou, mijn nieuwe batterij is ook binnen.

Apple is volgens mij echt bang dat er iets gebeurd, want het ontladen van de oude batterij moet onder toezicht gebeuren :)

UPS is echt snel trouwens. Ik bel net om de oude batterij op te halen, komen ze vanmiddag al langs!
Pagina: 1 2 Laatste