Sorry voor het saaie en lange verhaal maar ik kon er niks leukers van maken
Jullie willen tenslotte zoveel mogelijk info om het probleem op te lossen.
specs:
Lanparty ut nf3 ultra-d
AMD 3700+ San Diego + Zalman 7000B AlCu
Asus 6800 (shader unlocked)
2 x 512 MB merkloos ram (dual channel)
Maxtor Diamondmax 10 80Gb (IDE)
Antec smartpower 500W
Koeling
Zalman 7000B AlCu (op de CPU)
1 x 80mm in sidepanel (blaast op videokaart)
1 x 120mm intake in sidepanel (blaast op CPU)
1 x 80 mm outtake (voorkant)
1 x 80 mm outtake (achterkant)
2 x 80 mm outtake van voeding
Temps:

Ik heb met speedfan de temperatuur van mijn CPU uitgelezen en met een aantal andere programma's (rivatuner, MDM5, NVtune, bios) en de cpu temperatuur heeft 2 waarden die zijn te zien op de screenshot. De AMD K8 sensor is de interne sensor van de CPU en de IT8712F is de sensor van mijn moederbord. Zoals te zien is zit er nogal een verschil tussen de 2 waarden. Ik zou graag uit willen zoeken wat nu de juiste waarde is. Ik heb met mijn hand aan het koelblok gevoeld en dat is niet echt warm.
Nu ik toch bezig ben zou ik graag ook nog uit willen zoeken waarvan de Nforce2 SMbus (local en remote in speedfan) de temperatuur meet en waarvan de ACPI sensor (temp 1 in speedfan) de temperatuur meet.
Ik ben al 2 dagen met dit probleem bezig maar ik heb zeer weinig kunnen vinden omtrend mijn probleem.
Ik heb al gegoogled en op Got gezocht.
Hier is iemand met hetzelfde probleem
Temps
meetfout moederbord temperatuursensor
Jullie willen tenslotte zoveel mogelijk info om het probleem op te lossen.
specs:
Lanparty ut nf3 ultra-d
AMD 3700+ San Diego + Zalman 7000B AlCu
Asus 6800 (shader unlocked)
2 x 512 MB merkloos ram (dual channel)
Maxtor Diamondmax 10 80Gb (IDE)
Antec smartpower 500W
Koeling
Zalman 7000B AlCu (op de CPU)
1 x 80mm in sidepanel (blaast op videokaart)
1 x 120mm intake in sidepanel (blaast op CPU)
1 x 80 mm outtake (voorkant)
1 x 80 mm outtake (achterkant)
2 x 80 mm outtake van voeding
Temps:

Ik heb met speedfan de temperatuur van mijn CPU uitgelezen en met een aantal andere programma's (rivatuner, MDM5, NVtune, bios) en de cpu temperatuur heeft 2 waarden die zijn te zien op de screenshot. De AMD K8 sensor is de interne sensor van de CPU en de IT8712F is de sensor van mijn moederbord. Zoals te zien is zit er nogal een verschil tussen de 2 waarden. Ik zou graag uit willen zoeken wat nu de juiste waarde is. Ik heb met mijn hand aan het koelblok gevoeld en dat is niet echt warm.
Nu ik toch bezig ben zou ik graag ook nog uit willen zoeken waarvan de Nforce2 SMbus (local en remote in speedfan) de temperatuur meet en waarvan de ACPI sensor (temp 1 in speedfan) de temperatuur meet.
Ik ben al 2 dagen met dit probleem bezig maar ik heb zeer weinig kunnen vinden omtrend mijn probleem.
Ik heb al gegoogled en op Got gezocht.
Hier is iemand met hetzelfde probleem
Temps
meetfout moederbord temperatuursensor
[ Voor 40% gewijzigd door Ernie op 25-08-2006 15:15 . Reden: lang verhaal kort gemaakt ]