Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Display in/achter een spiegel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11 11:41
Bij gebrek aan een betere plek om mijn vraag te plaatsen hier maar eens een poging doen.

Ik heb laatst in belgie op een tentoonstelling een display aan het werk gezien in een spiegel. Het beeld liep erg vloeiend en tegelijkertijd was de spiegel ook nog als spiegel bruikbaar. Het was alleen wel maar 1 kleur.
Ik kan alleen nergens vinden hoe deze techniek heet, en waar ik het kan krijgen voor een eigen toepassing.
Het enige dat ik tot nu toe gevonden heb dat dicht in de buurt komt is TOLED, http://www.universaldisplay.com/toled.htm maar dit is volgens mij nergens in een consumenten versie verkrijgbaar?

Iemand anders die weleens met dit soort materiaal gewerkt? en/of weet waar ik het kan krijgen?

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:11
Volgens mij is het ook mogelijk met een normaale spiegel.
Door er aan de achterkant een laagje weg te halen.
Wel zodat de spiegel laag blijft zitten.
Als je er een schermpje achter doet schijnt het erdoor heen en zie je het scherm, scherm uit en je hebt een spiegel.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Een halfdoorlatende spiegel. Als het daarachter donker is, spiegelt ie (zoals je dikwijls bij ramen ook ziet), als er achter licht is (van een willekeurig scherm) dan schijnt dat door.
Philips heeft er zo commerciëel uitgebracht in kleur, mss eens kijken. Van een gewone spiegel de beschermlaag achteraan weghalen lijkt me moeilijk, dat doe je het best met iets dat de beschermlaag wegbijt maar de reflectielaag intact laat, maar wat je daarvoor kan gebruiken???

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:14
Dan heb je dit nodig. 2-weg spiegel. Pricewatch. Geen dank :)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
wat dacht je van afplaksticker zoals bij de mod van oeloe? die heeft het gebruikt voor zijn cube... en overdag is het glanzend / net als een spiegel en als er iets oplicht dan zie ej dat doorheen..

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Zo'n dingen zijn idd perfect daarvoor. Het lijkt wel duur, maar spiegels op zich kosten zowiezo veel geld.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik heb daar in mn [CM] autoblindeerfolie voor gebruikt. Daardoor is mn vfd ook niet zichtbaar als de pc uit is, en als de vfd aan is zijn alleen de letters zichtbaar. De electronica en de draadjes enzo die er achter zitten zie je niet.

Edit: Ik bedenk me nu pas dat het eigenlijk helemaal geen spiegel is O-)

[ Voor 13% gewijzigd door brinkdinges op 24-08-2006 20:55 ]

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1