Toon posts:

Laptop advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnen een maand een laptop te kopen. Aangezien ik wel weet wat ik wil, maar niet weet wat ik hiervoor nodig heb vraag ik hier toch maar om advies.

Allereerst mijn budget. Dit ligt tussen de 1400 en 2000 euro. Lager mag natuurlijk ook maar ik verwacht eigenlijk niet te kunnen krijgen naar mijn wensen onder die prijs.

Wat moet de laptop kunnen?
Ik hou me voornamelijk bezig met programmeren. Dit betekent dat hij (zware) java applicaties toch wel moet kunnen compilen/runnen en dit met niet al te veel moeite.
Verder vind ik het ook belangrijk dat hij dvd's makkelijk moet kunnen omzetten naar andere formaten voor bijv. de psp. Dit is wel een aspect wat als eerste af zou mogen vallen.

Overige wensen.
Een goede batterijduur. Dit betekent met toch een minimum van 3 uur en wenselijker is 4 of 5 uur. En dat dit ook zo blijft(slechte ervaringen mee)
Compact zou ook erg fijn zijn. (Omvang beeldscherm moet dus zeker geen breedbeeld).
Goede/mooie vormgeving vind ik toch ook wel een belangrijk aspect.

Toekomst
Geschikt voor vista is toch wel een vereiste. Dit wordt een echte toekomst investering!

Graag dus jullie advies!

Zelf gezocht

Ik heb al op verschillende plekken rondgekeken en zo kwam ik bijv. bij

de latitude van dell

Hier zie ik bijv de Latitude D620 en de Latitude D420
De ene wat beter op het gebied van performance, de andere wat betreft batterijduur.
Maar hier gaat het er dus ook om van: kunnen ze het werk aan, ook als je kijkt naar de toekomst.

de vaio van sony

Sony VAIO® FJ290P1/R Notebook
VGN-FJ290P1/R

Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz, 2MB L2 cache) (Geen core duo!)
Genuine Windows® XP Professional
DVD +R Double Layer/DVD+-RW Drive2
1 GB RAM and 100GB hard drive4
14.1" Widescreen5 LCD with XBRITE-ECO™ Technology
Raspberry Red exterior
Windows Vista™ capable

Deze heeft natuurlijk een prachtig design, maar kan deze bijv ook het werk aan dat ik wil doen? [url=http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2928&review=Sony+VAIO+FJ290P1%2FR+Notebook+%2D+VGN%2DFJ290P1%2FR]Hier[/url een review die wat dat
betreft en ook wat de batterij niet echt heel positief is..

info van verkoper
Ook deze Vaio (VGN-SZ2M/B) spreekt me aan met volgens mij een betere snelheid en evengoed een aardige batterij duur

Ik hoop dat het zo goed is en ik wat advies mag ontvangen!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Op laptops4u staan een aantal Compal laptops. Compal maakt barebones voor o.a. Acer, Asus en Toshiba. Vanaf heden introduceert Compal ook eigen laptops die via Laptops4u.nl te koop zijn.

Neem nu onderstaande laptop:

http://www.laptops4u.nl/info/hel80-02-993.html

Bij bovenstaande laptop krijg je zeker waar voor je geld met geweldige specificaties!

Kijk ook eens in onderstaand topic:

Ervaringen Compal HEL80-02

[ Voor 12% gewijzigd door radem205 op 24-08-2006 11:18 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik denk dat de batterijduur die jij wenst niet echt haalbaar is, zeker niet wanneer je tijdens het op de batterij werken diezelfde zware prestaties gaat eisen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:21:
Ik denk dat de batterijduur die jij wenst niet echt haalbaar is, zeker niet wanneer je tijdens het op de batterij werken diezelfde zware prestaties gaat eisen.
nouwja, misschien was 4 5 uur idd wat optimistisch. Maar 3 uur moet toch wel lukken? ( dan lever ik dus liever wat batterij duur in voor betere prestaties.) Dat ik dit nu zo belangrijk vind is omdat bij mijn asus laptop na een half jaar er nog maar 40 minuten tot een uur over was aan batterij duur.

Nog een toevoeging verder:

Huidige laptop is een asus. AMD Athlon Xp 1800+ 512 mb internet, 50gb hd. En na 20 minuten is de batterij leeg:-) Alles is dus bijna een vooruitgang!:-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 11:30 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook even gezocht en het is wel mogelijk om langer dan 3 uur te behalen met een laptop.
Het zal inderdaad wel wat geld gaan kosten, maar dat moet je er dan ook voor over hebben.

Satellite Pro U200-169:

Technologie type : Intel® Centrino® Duo Mobile Technology met Intel® Core™ Duo Processor T2300E, Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection and Intel® 945GM Express chipset
clock speed : 1.66 GHz
front side bus : 667 MHz
2nd level cache : 2 MB

Systeemgeheugen standaard : 1.024 (512+512) MB
maximale uitbreiding tot : 4.096 MB
technologie : DDR2 RAM (533 MHz)

Harde schijf capaciteit : 80 GB

DVD Super Multi drive (Dubbellaags)

Batterij technologie : lithium-ion
maximale batterijtijd : tot 5:01 (Mobile Mark™) uur

Voor de complete specs:
http://nl.computers.toshi...=117978&toshibaShop=false

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

De u200-169 (die ik heb) haalt die 5 uur alleen met het scherm op de laagste helderheid, wlan uit en processor op z'n laagste stand. Als ik dat doe geeft Windows een accutijd van 4 uur en drie kwartier.
Als ik een dvd kijk met de wlan aan, scherm op een hogere helderheid en processor op een hogere snelheid dan haalt de laptop ongeveer 2,5 uur.
De Sony Vaio SZ2M/B heeft een betere videokaart en schijnt een langere batterijduur te hebben dan de u200, maar heeft geen bluetooth en een aantal veiligheidsvoorzieningen die de Toshiba wel heeft.
Dit zijn overigens breedbeeld laptops, terwijl je in je startpost zegt geen breedbeeld te willen?

The need for speed drives me

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Kijk eens naar de HP NC6320 :*) dat lijkt me echt wat voor jou.
http://h10010.www1.hp.com...5-321838-f33-1839146.html

Ik heb zelf de HP NX6125 met extra batterij die je eronder kan klikken dan heb je tot 8 uur plezier van je laptop.

HP Business Notebook by up to 10 hours and provides you with up to 15 total hours of battery power.
http://h30143.www3.hp.com...s/nx6115/accessories#m_48
Pagina: 1