Ik ben van plan binnen een maand een laptop te kopen. Aangezien ik wel weet wat ik wil, maar niet weet wat ik hiervoor nodig heb vraag ik hier toch maar om advies.
Allereerst mijn budget. Dit ligt tussen de 1400 en 2000 euro. Lager mag natuurlijk ook maar ik verwacht eigenlijk niet te kunnen krijgen naar mijn wensen onder die prijs.
Wat moet de laptop kunnen?
Ik hou me voornamelijk bezig met programmeren. Dit betekent dat hij (zware) java applicaties toch wel moet kunnen compilen/runnen en dit met niet al te veel moeite.
Verder vind ik het ook belangrijk dat hij dvd's makkelijk moet kunnen omzetten naar andere formaten voor bijv. de psp. Dit is wel een aspect wat als eerste af zou mogen vallen.
Overige wensen.
Een goede batterijduur. Dit betekent met toch een minimum van 3 uur en wenselijker is 4 of 5 uur. En dat dit ook zo blijft(slechte ervaringen mee)
Compact zou ook erg fijn zijn. (Omvang beeldscherm moet dus zeker geen breedbeeld).
Goede/mooie vormgeving vind ik toch ook wel een belangrijk aspect.
Toekomst
Geschikt voor vista is toch wel een vereiste. Dit wordt een echte toekomst investering!
Graag dus jullie advies!
Zelf gezocht
Ik heb al op verschillende plekken rondgekeken en zo kwam ik bijv. bij
de latitude van dell
Hier zie ik bijv de Latitude D620 en de Latitude D420
De ene wat beter op het gebied van performance, de andere wat betreft batterijduur.
Maar hier gaat het er dus ook om van: kunnen ze het werk aan, ook als je kijkt naar de toekomst.
de vaio van sony
Sony VAIO® FJ290P1/R Notebook
VGN-FJ290P1/R
Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz, 2MB L2 cache) (Geen core duo!)
Genuine Windows® XP Professional
DVD +R Double Layer/DVD+-RW Drive2
1 GB RAM and 100GB hard drive4
14.1" Widescreen5 LCD with XBRITE-ECO™ Technology
Raspberry Red exterior
Windows Vista™ capable
Deze heeft natuurlijk een prachtig design, maar kan deze bijv ook het werk aan dat ik wil doen? [url=http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2928&review=Sony+VAIO+FJ290P1%2FR+Notebook+%2D+VGN%2DFJ290P1%2FR]Hier[/url een review die wat dat
betreft en ook wat de batterij niet echt heel positief is..
info van verkoper
Ook deze Vaio (VGN-SZ2M/B) spreekt me aan met volgens mij een betere snelheid en evengoed een aardige batterij duur
Ik hoop dat het zo goed is en ik wat advies mag ontvangen!
Allereerst mijn budget. Dit ligt tussen de 1400 en 2000 euro. Lager mag natuurlijk ook maar ik verwacht eigenlijk niet te kunnen krijgen naar mijn wensen onder die prijs.
Wat moet de laptop kunnen?
Ik hou me voornamelijk bezig met programmeren. Dit betekent dat hij (zware) java applicaties toch wel moet kunnen compilen/runnen en dit met niet al te veel moeite.
Verder vind ik het ook belangrijk dat hij dvd's makkelijk moet kunnen omzetten naar andere formaten voor bijv. de psp. Dit is wel een aspect wat als eerste af zou mogen vallen.
Overige wensen.
Een goede batterijduur. Dit betekent met toch een minimum van 3 uur en wenselijker is 4 of 5 uur. En dat dit ook zo blijft(slechte ervaringen mee)
Compact zou ook erg fijn zijn. (Omvang beeldscherm moet dus zeker geen breedbeeld).
Goede/mooie vormgeving vind ik toch ook wel een belangrijk aspect.
Toekomst
Geschikt voor vista is toch wel een vereiste. Dit wordt een echte toekomst investering!
Graag dus jullie advies!
Zelf gezocht
Ik heb al op verschillende plekken rondgekeken en zo kwam ik bijv. bij
de latitude van dell
Hier zie ik bijv de Latitude D620 en de Latitude D420
De ene wat beter op het gebied van performance, de andere wat betreft batterijduur.
Maar hier gaat het er dus ook om van: kunnen ze het werk aan, ook als je kijkt naar de toekomst.
de vaio van sony
Sony VAIO® FJ290P1/R Notebook
VGN-FJ290P1/R
Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz, 2MB L2 cache) (Geen core duo!)
Genuine Windows® XP Professional
DVD +R Double Layer/DVD+-RW Drive2
1 GB RAM and 100GB hard drive4
14.1" Widescreen5 LCD with XBRITE-ECO™ Technology
Raspberry Red exterior
Windows Vista™ capable
Deze heeft natuurlijk een prachtig design, maar kan deze bijv ook het werk aan dat ik wil doen? [url=http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2928&review=Sony+VAIO+FJ290P1%2FR+Notebook+%2D+VGN%2DFJ290P1%2FR]Hier[/url een review die wat dat
betreft en ook wat de batterij niet echt heel positief is..
info van verkoper
Ook deze Vaio (VGN-SZ2M/B) spreekt me aan met volgens mij een betere snelheid en evengoed een aardige batterij duur
Ik hoop dat het zo goed is en ik wat advies mag ontvangen!