Toon posts:

[XP] windows herinstalleren?

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

De computer start wel op, tot in de bios.. Dan krijg je de melding dat windows niet goed is afgesloten. Dus krijg je de regels van; veilige modes, vorige configuratie, normaal starten etc.

Als je ook maar eentje daarvan kiest, doet hij net of hij erg actief wordt, maar start doodleuk weer op, en krijg je weer hetzelfde scherm.. again and again.

Ik heb de computer al vanaf de windows xp home cd gestart, en geprobeerd om windows te herstellen.. helaas loopt de computer dan helemaal vast!

Nu was mijn idee om windows opnieuw te installeren zonder de c:\ schijf te formatteren. Alleen nu zitten we even met het probleem, of we alle instellingen en foto's, documenten etc niet kwijt raken.

Als je windows opnieuw zou installeren, ben je dan alleen een paar instellingen kwijt? Of ook alles wat in mijn documenten zit etc.?

Wie o wie heeft hier ervaringen mee, en zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als Windows helemaal vastloopt en dit probleem heb je opeens spontaan gekregen zou ik als ik jou was eerst even de basics aan hardware problemen uitsluiten :)

Begin dus eens met een memtest86 check van een uurtje of 10 en met een test van je harddisk (zie voor een tooltje daarvoor eventjes de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan hem niet opstarten, dus verder dat het mooie zwarte scherm met keuzemogelijkheden kom ik niet :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:18:
ik kan hem niet opstarten, dus verder dat het mooie zwarte scherm met keuzemogelijkheden kom ik niet :(
Maar om uit te sluiten dat het probleem ligt bij je hardware is het dus aan te raden in elk geval even memtest te draaien zoals elevator al aangaf.
Geeft dat geen problemen, dan zou ik gewoon een herinstallatie doen.

Verwijderd

Topicstarter
memtest heb ik gedownload, dus zal morgen eens kijken of het werkt (is nl. niet voor mezelf). als laatste optie zou ik de HD nog in mijn pc kunnen hangen, en zo de nodige documenten/foto's eraf kunnen plukken!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zou mij eerder een software fout / missed bestand kunnen zijn,
maar dat sluit niet uit dat het aan je hardware kan liggen.

Zoals hier boven al is genoemd, controleer je geheugen via Memtest, of sneller nog

Ander geheugen in een andere bank stoppen, alles uit je PC halen behalve videokaart, HDD, CPU en Mobo.
nog niks? andere video kaart proberen...

en mocht je dan nog steeds problemen hebben, dan is de kans minimaal dat het je proccesor of mobo of HDD kan zijn.
Back alles voor de zekerheid ff op, zoals je ook al aangaf, in een andere PC hangen.

Formateren, partitioneren, en herinstalleren.
;) must do the trick

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Jey1982 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:06:[..]
Formateren, peartitioneren, en herinstalleren.
;) must do the trick
:)

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben weer ff aan het klussen geslagen.. Met memchecker geeft hij idd een fout, rood scherm bij 510.4MB en 510.5MB. Daarna heb ik de HD in mijn pc gehangen, zelfde probleem.. Dus helaas ligt het aan de HD neem ik aan..

Daarna via mijn HD opgestart, en de "kapotte" HD ernaast gehangen. Ik kon gelukkig wel op de schijf komen, tot in 'Mijn Documenten'. Hier hield helaas het verhaal op, en ik krijg geen toegang. Als je er op blijft staat, geeft hij "Lege Map" aan, en bij eigenschappen 0 bytes, en 0 bestanden en mappen.

Het vreemde is, dat er staat dat "Mijn Documenten" het laatste op 8 augustus 2006 gewijzigd is terwijl de computer pas 2dgn geleden gecrasht is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je errors krijgt op je geheugen dan zou ik verwachten dat het geheugen brak is en niet je hdd.
En brak geheugen kan goed een corrupte hdd veroorzaken (heb ik ook eens gehad... en daardoor 600GB aan data kwijt :X). Dus vervang eerst je geheugen eens en kijk of het dan wel lekker draait.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij draait ook niet op mijn systeem met mijn geheugen, daar krijg je precies hetzelfde probleem met de HD

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:12:
maar hij draait ook niet op mijn systeem met mijn geheugen, daar krijg je precies hetzelfde probleem met de HD
De vorige reactie lezen is handig natuurlijk :P

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:17:
[...]

De vorige reactie lezen is handig natuurlijk :P
hoezo? 8)7

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

¨En brak geheugen kan goed een corrupte hdd veroorzaken¨

Dus gaat ie het niet opeens magisch weer goed doen in je eigen pc.

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:21:
[...]

¨En brak geheugen kan goed een corrupte hdd veroorzaken¨

Dus gaat ie het niet opeens magisch weer goed doen in je eigen pc.
Nee ok, dus doordat het geheugen brak is, kan het zo zijn dat er data dus verloren is gegaan.. sorry, is al laat he.. hersencelletjes slapen bijna :z

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:12:
dat is logisch natuurlijk.
Vergelijk een brakke dimm eens met een brakke ik als je teveel gezopen hebt ;)
Terwijl je brak bent ga je wat opschrijven, maar omdat je zo brak bent schrijf je allemaal crap op waar geen touw aan vast te knopen is. De volgende morgen lees je weer terug wat je geschreven hebt in brakke toestand. Dan lees je precies wat er staat, maar dan kun je er geen touw aan vast knopen.

Zo gaat het ook met dimmetjes, als ze brak zijn schrijven ze zooi naar je hdd ipv het spul dat er moet staan. Nu zijn pcs erg zeikerig en kunnen ze al moeilijk doen als er 1 bitje verkeerd staat. Maar als er dus 1 bitje verkeerd is geplaatst dan kan die data gewoon niet meer teruggehaald worden, omdat het corrupt was.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:25:
[...]

dat is logisch natuurlijk.
Vergelijk een brakke dimm eens met een brakke ik als je teveel gezopen hebt ;)
Terwijl je brak bent ga je wat opschrijven, maar omdat je zo brak bent schrijf je allemaal crap op waar geen touw aan vast te knopen is. De volgende morgen lees je weer terug wat je geschreven hebt in brakke toestand. Dan lees je precies wat er staat, maar dan kun je er geen touw aan vast knopen.

Zo gaat het ook met dimmetjes, als ze brak zijn schrijven ze zooi naar je hdd ipv het spul dat er moet staan. Nu zijn pcs erg zeikerig en kunnen ze al moeilijk doen als er 1 bitje verkeerd staat. Maar als er dus 1 bitje verkeerd is geplaatst dan kan die data gewoon niet meer teruggehaald worden, omdat het corrupt was.
conclusie: einde verhaal?
of zouden ze bij een speciaalzaak nog wat uit de mijn documenten kunnen halen?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:56
Dat hoeft trouwens niet te betekenen dat ja alles kwijt ben. In OM FAQ / Beleid staat een lijst met tooltjes daarvoor.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GetBackData NTFS/Fat32 is een handige tool die ik onlangs heb gebruikt vanwege een crash van mijn HDD, meeste kan je terug krijgen.
Maar een klein gedeelte zal corrupted blijven.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1