Bent schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:32:
Maarrr, zoals je zegt ga je hem vooral gebruiken voor office en film. En daar heb je weer grafische kaart voor nodig. Maar als je toch een beetje zit te twijfelen, dan heb je voor films ook wel weer wat aan dat grotere scherm (en je kunt mooi een 9-cell accu nemen).
Als je er niet mee gaat gamen zou ik zelf trouwens gewoon wel voor de kleinere m640 gaan. De 6400 is gewoon wat
logger.
Jullie hebben me echt aan het twijfelen gebracht. Was eigenlijk zo zeker van me keuze. Als ik een 6400 samen stel krijg ik dit:
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
Geheugen 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Toetsenbord Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 120GB (5,400rpm) Hard Drive
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
Batterij 9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij
Korting 100 Euro off inc vat
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
TOTAAL Incl. BTW:€ 1.250,15
De prijsverschil is 291.65 euro is dat het waard dan? Voor wat ik ga doen. Je krijg er natuurlijk ook het dubbele geheugen en grote beeldscherm, maar heb ik dat echt nodig?
Als ik het vanuit mijn oogpunt kijkt betaal ik eigenlijk 291.65 euro voor een videokaart. Nogmaals ik zal er geen spel op spelen misschien games zoals patience ofzo. Heb eigenlijk een xbox360 gekocht voor games. Heb ook een AMD 4800+ pc waar ik regelmatig games op speel vandaar ook de aanschaf van een 20" scherm.
Budget is de probleem niet maar waar ik vanuit ging was een kleine handige laptop lekker snel, genoeg geheugen, een 7.200 rpm harde schijf.( damm wat zit ik nou te twijfelen zeg). Is de onboard videokaart niet genoeg om dvd op te kijken verlies ik daar kwaliteit op?
Graag meer advies, van mensen met een ervaring graag dan kan ik morgen tenminste nog veranderen als het echt verschil maakt.