Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 4. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 11.270 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
Zit misschien te denken aan zo'n kabeltje.
Is die aansluiting achter op de laptop geen gewone Svideo dan?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172741

-Daniël- schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:44:
[...]

Had al zo'n vermoeden, perfect dat het bevestigd wordt. Heeft iemand anders nog ervaringen met games icm een X1400?
og css draaid redelijk en cod2 gaat in dx7 mode ook wel aardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:21
Een dooie pixel! Hey heeft iemand daar ervaring mee hoe dell dat doet. Hij zit echt mega irritant onder in waar je zegmaar altijd tik in outlook words etc.

Gewoon even bellen en poot stijf houden? Naar technical support? Of zeggen jullie van onbegonnen werk?

Groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Henkie-Jan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:59:
Jawel. Je kant er gewoon een Svideo-kabeltje insteken en dan heb je beeld. Je kan alleen meer uit die aansluiting halen, waaronder geluid. Via SPIF (coaxiaal) kan je 5.1 sound uitsturen.
stormfly schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:37:
Een dooie pixel! Hey heeft iemand daar ervaring mee hoe dell dat doet. Hij zit echt mega irritant onder in waar je zegmaar altijd tik in outlook words etc.

Gewoon even bellen en poot stijf houden? Naar technical support? Of zeggen jullie van onbegonnen werk?

Groeten Rob
Ik geloof dooie pixels (tot een stuk of 3) niet onder de garantie vallen. Maar als jij verteld dat je die laptop nooit gekocht had als je dat wist en je poot stijf houdt heb je natuurlijk meer kans dan dat je dat niet eens probeert...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Groeten Rob
Dell opbellen.

Of ze geven je een nieuwe, of je krijgt een schadevergoeding(was bij mij zo tenminste, ik had een kras op mn beeldscherm toen ik hem uit de doos haalde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Henkie-Jan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:59:
Laat maar even weten als je interesse hebt. Je kan inderdaad wat meer eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Anoniem: 52211 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:07:
Nou in principe heb je met dat kabeltje alsnog een gewone s-video (of composiet) kabel nodig. Het kabeltje geeft je enkel wat extra aansluitingen.

Trouwens, bovenstaand kabeltje geeft je geen component aansluitingen - dat is nog een ander kabeltje, was ik even fout dus.
Als er genoeg interesse is dan kan ik ook nog aan een component aansluiting komen (3x tulp video + 1x tulp SPDIF). Alleen denk ik niet dat dit bij elke laptop werkt. Ik kan zelf ook niet vinden bij welke laptop het wel of niet werkt helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Technattic schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:57:
[...]

Laat maar even weten als je interesse hebt. Je kan inderdaad wat meer eruit halen.
En als ik er drie wil hebben, krijg ik dan korting? :+

(Effe inkopen voor de clan + familie, zal ze niet met winst doorverkopen hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87168

Weet iemand welke bedrijven Dell accepteerd als je je laptop wilt bestellen via www.dell.nl/epp?
Een korting van 6% oplopend naar 10% bij meer dan 1600 euro is namelijk altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87168 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:28:
Weet iemand welke bedrijven Dell accepteerd als je je laptop wilt bestellen via www.dell.nl/epp?
Een korting van 6% oplopend naar 10% bij meer dan 1600 euro is namelijk altijd mooi meegenomen.
Als je bedrijf daar ook besteld, lijkt me zo.

Nah, wat een bullshit, je kunt geen eens latitudes kiezen daar. (En die zijn mooi :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87168

Het werkt ook voor de Latitude D420 BURNER (L10429). Ik krijg daarbij ook een korting van 6% (107 euro). Ik zou even iets beter kijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Groeten Rob
Nou heb een tijd gebeld met Dell omdat dat laptop ook een kraakje geeft als ik beweeg met mijn joystick en gelijk ook maar even mijn dode pixel aangehaald. Ze komen maandag met een nieuw moederboard en een nieuwe scherm! WAT EEN SUPER SERVICE! Heeft me wel 55min aan de telefoon gekost omdat ze elke stap moeten autoriseren in Ierland maar dan heb je ook wat!

Heb trouwens nog even een 3 jaar at home warranty gedaan want me broertjes dvd speler ging stuk van zijn acer buiten de garantie 224e! En nu betaal ik voor mijn 3 jaar at home 171 incl btw. Dat is een heel stuk goedkoper als de pakketen die je direct bij aanschaf moet aan klikken!!! (tip voor de nieuwe mensen onder ons)

Even een hele andere vraag: Wil iemand de standaard blauwe (mooie:P) achtergrond van zijn Dell 6400 1680*1050 scherm even mailen naar mij? wopper AT hccnet.nl ? Ben die van mij kwijt na me format en op internet staan ze alleen in een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:33
stormfly schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:19:

Even een hele andere vraag: Wil iemand de standaard blauwe (mooie:P) achtergrond van zijn Dell 6400 1680*1050 scherm even mailen naar mij? wopper AT hccnet.nl ? Ben die van mij kwijt na me format en op internet staan ze alleen in een lagere resolutie.
Dell gebruikt standaard een 1024x768 achtergrond die wordt uitgerekt. Althans dat was bij mijn 6400 met 1680x1050 zo.

Hier staan enkele, ook de standaardachtergrond in 1280x1024:
http://www.bay-wolf.com/wpview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
AttiX schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:10:
[...]

Dell gebruikt standaard een 1024x768 achtergrond die wordt uitgerekt. Althans dat was bij mijn 6400 met 1680x1050 zo.

Hier staan enkele, ook de standaardachtergrond in 1280x1024:
http://www.bay-wolf.com/wpview.htm
Owh die had ik al draaien :P Als jij het gecontroleerd heb? Dan laat ik het zo, wilde misschien even een image draaien van dit systeem en dan even restoren en dan nog eens goed kijken wat er nu voor rommel bij die orginele dell zat. Maar dat is weer een hoop werk voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87168 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:50:
Het werkt ook voor de Latitude D420 BURNER (L10429). Ik krijg daarbij ook een korting van 6% (107 euro). Ik zou even iets beter kijken als ik jou was.
Uuh, dat zal ik dan maar eens doen iets later op de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193991

Nu heb ik net windows overnieuw geinstalleerd, maar in apparaatbeheer zie ik nog drie keer een Base System-apparaat staan met een vraagteken. Iemand een idee welke drivers daarvoor nodig zijn?

Als locatie wordt genoemd de pci-bus 3, apparaat 1, functie 2 tot en met 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Anoniem: 193991 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:19:
Nu heb ik net windows overnieuw geinstalleerd, maar in apparaatbeheer zie ik nog drie keer een Base System-apparaat staan met een vraagteken. Iemand een idee welke drivers daarvoor nodig zijn?

Als locatie wordt genoemd de pci-bus 3, apparaat 1, functie 2 tot en met 4.
Van je audio apparaat moet je alles installeren dus ik gok dat het daar in zit. Je kan ook even afturven welke je al wel allemaal hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190869

superblij met mijn inspiron. Maarrr... Ik vind dat gedempte scherm als je op de accu werkt helemaal niks. Hoe kan ik het scherm voluit laten branden terwijl ie van de netstroom af is? Kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:58
stormfly schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

Van je audio apparaat moet je alles installeren dus ik gok dat het daar in zit. Je kan ook even afturven welke je al wel allemaal hebt?
Audio had ik al gehad, het was van de card-reader die ik helemaal niet had zien zitten in mn laptop 8)7 Sorry, niet goed gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190869

Anoniem: 190869 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:45:
superblij met mijn inspiron. Maarrr... Ik vind dat gedempte scherm als je op de accu werkt helemaal niks. Hoe kan ik het scherm voluit laten branden terwijl ie van de netstroom af is? Kan het nergens vinden...
Sorry, heb het al gevonden ([fn] + arrow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 190869 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:19:
[...]

Sorry, heb het al gevonden ([fn] + arrow).
In het BIOS kan je het ook instellen, hoef je niet steeds fn+pijltje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:18:
[...]

En als ik er drie wil hebben, krijg ik dan korting? :+

(Effe inkopen voor de clan + familie, zal ze niet met winst doorverkopen hoor ;))
Stuur me even een emailtje naar j.taverne (at) gmail.com en dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
visie schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:15:
[...]

In het BIOS kan je het ook instellen, hoef je niet steeds fn+pijltje te doen.
Wat ik heb gedaan gewoon een schema aangemaakt in qickset daar kan je aangeven wat de felheid moet zijn als je hem van de stroom af trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StobA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Weet iemand hoe je het beste kan omgaan met de accu van een dell notebook.
Had gehoord dat de accu volledig moet ontlaaden tot de notebook uitvalt en dan accu eruit halen en aansluiten op netspanning ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
StobA schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:43:
Weet iemand hoe je het beste kan omgaan met de accu van een dell notebook.
Had gehoord dat de accu volledig moet ontlaaden tot de notebook uitvalt en dan accu eruit halen en aansluiten op netspanning ??
En wat doe je dan met dat accu? Op de plank leggen? Tja je moet ervanuit gaan dat een accu na 2 jaar max gewoon versleten is tegenwoordig.

Dingen die funest zijn voor Li-Ion accu's:
-te warm worden, dus gamen en laden)
-in de volle zon leggen (warmte)
-te diep ontladen (de laptop gaat uit en dan niet nog een keer proberen aan te zetten)

Voor de rest slijten Li-Ion accu's altijd ook als ze op de plank liggen, zeker als ze warm liggen. Zijn tabellen voor op internet moet je maar eens googlen.

Me broertjes acer is na 1.5 jaar aan een nieuw accu toe, terwijl de HP van me vader nog een dijk van een accu heeft in zijn HP. Kortom het is nooit te voorspellen, had ook een klasgenoot met een Dell die na 1.5 jaar aan een nieuw accu toe was.

Gewoon gebruiken, en ontladen is nooit slecht immers daar is een accu voor gemaakt! Je hebt geen last van het memory effect op li-ion accus dus bij laden kan geen kwaad.

Heb toevallig bij Dell geinformeerd maar een 9cells kost 105e dus ook overkombaar, de acer was 160e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194293

Ik heb nu problemen met mijn CD/DVD-speler die in mijn dell 6400 zit ik heb geprobeerd wat te branden maar dat was mislukt daarna gaf hij 2 drives aan terwijl ik er maar 1 heb.

toen heb ik de programma's verwijderd waar ik mee aan het branden was, toen gaf hij nog maar 1 drive aan en nu geeft hij telkens aan dat er geen cd-rom in zit terwijl die er wel in zit.

kan iemand mij helpen!!!

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coentre
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 18:12
Ik heb ook een Inspiron 6400.

ik heb er alleen weinig verstand. Ik wil graag een extra adapter kabel voor kopen. eentje die ik standaard ergens laten zodat ik daar toch mijn laptop kan opladen.

iemand een idee en welke ik dan moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
coentre schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:57:
Ik heb ook een Inspiron 6400.

ik heb er alleen weinig verstand. Ik wil graag een extra adapter kabel voor kopen. eentje die ik standaard ergens laten zodat ik daar toch mijn laptop kan opladen.

iemand een idee en welke ik dan moet nemen?
Gewoon een originele van Dell? Ik kan met niet voorstellen dat iemand anders diezelfde pluggen maakt.

http://accessories.euro.d...l&cs=nldhs1&sku=450-11249

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 28-10-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ik heb ook mn mic binnen uit USA, en hij werkt perfect.

hier een pic:

http://members.home.nl/zdenek/P1060807.JPG

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:19:
[...]

Nou heb een tijd gebeld met Dell omdat dat laptop ook een kraakje geeft als ik beweeg met mijn joystick en gelijk ook maar even mijn dode pixel aangehaald. Ze komen maandag met een nieuw moederboard en een nieuwe scherm! WAT EEN SUPER SERVICE! Heeft me wel 55min aan de telefoon gekost omdat ze elke stap moeten autoriseren in Ierland maar dan heb je ook wat!
Hey mijn laptop (Dell Precision M65) maakt ook een heel zacht geluidje, soort van tikken, als ik met mn muis scroll. Waar komt dat geluid bij jou vandaan? Toevallig aan de rechterkant onder het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Tip voor als je nu een nieuwe aanschaft (ik heb die van mij gisteren besteld); vraag explicitiet naar de upgrade coupon naar Vista (gratis namelijk!). Standaard in de offerte zat hij er niet bij.

Nu kan ik wanneer Vista officieel uit, gratis upgraden (ik heb XP Pro genomen). Als je XP home neemt
kost de upgrade 45,- wanneer je hem daadwerkelijk uitvoert. De coupon zelf is dus gratis maar wel essentieel om te kunnen upgraden.

[ Voor 8% gewijzigd door J3roen op 28-10-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb nu opnieuw iets heel raars met mijn 6400.

Een heel rijtje van het toetsenbord functioneert niet goed. Als ik de toetsen F1, w, s of x indruk krijg ik een hele string met tekens (verschillend maar wel consequent per toets, het lijkt een rijtje oplopende karakters van het keyboard, iets van asdfg of hjkl-). Het ligt niet aan het besturingssysteem want het gebeurt ook als ik direct vanuit de bios de diagnose doe. Shift plus deze toetsen geeft dezelfde string in uppercase. Het lijkt mij echt een hardware probleem.

Ik ga dus maar weer eens bellen met mijn vrienden van Dell support. Ze hebben onlangs al het moederbord en videokaart vervangen wegens video problemen, dus ik ben bang dat ik een maandagmorgen machine heb getroffen. Wel shit want ik er dus weer voorlopig niet op werken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
--haste-- schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:38:
Ik heb ook mn mic binnen uit USA, en hij werkt perfect.

hier een pic:

http://members.home.nl/zdenek/P1060807.JPG
Ziet er keurig uit.

Ik stond wel even verbaasd toen je zei dat er geen ingebouwde mic inzat. Vind ik echt heel raar voor een laptop. Ik vind echt dat dat er, zeker tegenwoordig, standaard in hoort te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StobA
CRiSiS schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:35:
Tip voor als je nu een nieuwe aanschaft (ik heb die van mij gisteren besteld); vraag explicitiet naar de upgrade coupon naar Vista (gratis namelijk!). Standaard in de offerte zat hij er niet bij.

Nu kan ik wanneer Vista officieel uit, gratis upgraden (ik heb XP Pro genomen). Als je XP home neemt
kost de upgrade 45,- wanneer je hem daadwerkelijk uitvoert. De coupon zelf is dus gratis maar wel essentieel om te kunnen upgraden.
Als je al besteld hebt kan je dan nog die coupon naar Vista krijgen ??
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
StobA schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:24:
[...]

Nou ik las dit pas ook maar ik ga ze nog even bellen want wil vista wel proberen hoor. Kans is wel klein, baalde er wel van ik las dit op www.webwereld.nl pas en toen dacht ik grrrrrr.

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 29-10-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45

Tennie

Music Comes in Silver Pills

he3763 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:54:
[...]

Ziet er keurig uit.

Ik stond wel even verbaasd toen je zei dat er geen ingebouwde mic inzat. Vind ik echt heel raar voor een laptop. Ik vind echt dat dat er, zeker tegenwoordig, standaard in hoort te zitten.
Dat er geen webcam in zit is jammer, maar geen mic, is best schandalig... Stokoude cheap-ass acers hebben het allemaal!

maar goed, dit is een oplossing waar ik heel blij mee ben, niks geen kabels enz.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb gewoon mijn bluetooth headset aangemeld gaat perfectos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
heb vandaag vista erop gezet, draait erg soepel in hoogste settings. Vind het wel wennen na XP maar dat is een andere discussie, deze laptop kan er in elk geval prima mee uit de voeten. Niet alle drivers en ook firefox draaien maar goed dat zal wel komen neem ik aan.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
marc68 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:01:
heb vandaag vista erop gezet, draait erg soepel in hoogste settings. Vind het wel wennen na XP maar dat is een andere discussie, deze laptop kan er in elk geval prima mee uit de voeten. Niet alle drivers en ook firefox draaien maar goed dat zal wel komen neem ik aan.
Waarom heb je het er eigenlijk al op gezet, volgens mij heb je het nog lang niet ergens echt voor nodig. En zeker nu zul je heel wat compatibiliteits problemen krijgen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Bent schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

Waarom heb je het er eigenlijk al op gezet, volgens mij heb je het nog lang niet ergens echt voor nodig. En zeker nu zul je heel wat compatibiliteits problemen krijgen.?
Uit nieuwsgierigheid :) Ik wilde Vista wel eens aan het werk zien, en met die compaliteitsproblemen valt het reuze mee hoor. Ik twijffel er zelfs over om XP terug te zetten omdat eigenlijk alles soepel draait. Probeer het ook eens zou ik zeggen :)

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik heb ook een aparte partitie aangemaakt waar vista op draait. Even de paden naar "My Documents" gewijzigd en klaar. Draait echt super, en vrij stabiel. De laatste beta van Office staat er ook op, en ik start XP eigenlijk niet meer op. Firefox enzo draait ook allemaal stabiel bij mij. Hij komt alleen niet meer uit z'n stand-by :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
StobA schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:24:
[...]

Net even gebeld maar alles van voor 26-10 heeft gewoon vette pech, omdat Dell toen pas besloot om dit in te voeren.

Jammer man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
Ik wil met m'n laptop een panasonic AX-100 projecter aansturen via component. Nu staat er bij de specs op ati.com bij de ati X1300 dat hij component " YPrPb component output for direct drive of HDTV displays" heeft. Maar hoe ga je dat ooit voor elkaar krijgen met enkel een vga output en s-video. Ook staat er dat hij "Dual integrated dual-link DVI transmitters " heeft. Zou dat betekenen dat je een vga naar dvi stransmitter kunt gebruiken? Want normaal kun je het analoge vga signaal niet zomaar naar digitale dvi omzetten zonder converters.

Flexible display support
Dual integrated dual-link DVI transmitters
DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready
Dual integrated 10 bit per channel 400 MHz DACs
16 bit per channel floating point HDR and 10 bit per channel DVI output
Programmable piecewise linear gamma correction, color correction, and color space conversion (10 bits per color)
Complete, independent color controls and video overlays for each display
High quality pre- and post-scaling engines, with underscan support for all outputs
Content-adaptive de-flicker filtering for interlaced displays
Xilleon™ TV encoder for high quality analog output
YPrPb component output for direct drive of HDTV displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195131

Wel, ik ben eruit. Ik ga denk ik maar zo'n Inspiron 6400 kopen.... met een hi-res beeldscherm (wel 130eur meerprijs, maar dat is het volgens mij wel waard!). Nu zit ik alleen nog te kijken hoe ik dit ding zo goedkoop mogelijk besteld krijg. Krijg op dit moment dubbel geheugen gratis en nog 20 EUR korting (en bezorgkosten zelf betalen).

Loont het nog om nog even te wachten? Wat denken jullie?

Mocht er nog een kortingscoupon opduiken dan hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
word het niet tijd voor een volgend topic? jullie zijn al over de 1000 posts heen. (jaja ik post hier nooit, maar lees ontiegelijk veel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Anoniem: 195131 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:41:
Wel, ik ben eruit. Ik ga denk ik maar zo'n Inspiron 6400 kopen.... met een hi-res beeldscherm (wel 130eur meerprijs, maar dat is het volgens mij wel waard!). Nu zit ik alleen nog te kijken hoe ik dit ding zo goedkoop mogelijk besteld krijg. Krijg op dit moment dubbel geheugen gratis en nog 20 EUR korting (en bezorgkosten zelf betalen).

Loont het nog om nog even te wachten? Wat denken jullie?

Mocht er nog een kortingscoupon opduiken dan hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen ;)
Het duurt nog wel even, maar met kerst hebben ze bij dell de beste deals. Kans is groot dat je dan voor 800 euri (ex bezorgkosten) een superlaptoppie hebt (Videokaartje, truelife, C2D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195131

pimsaint schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:09:
[...]

Het duurt nog wel even, maar met kerst hebben ze bij dell de beste deals. Kans is groot dat je dan voor 800 euri (ex bezorgkosten) een superlaptoppie hebt (Videokaartje, truelife, C2D)
Dankjewel! Dat klinkt inderdaad best logisch voor een Amerikaans merk in combinatie met hun gewoonte om elkaar helemaal dood te gooien met vooral DURE cadeau's rond de kerst.

Duurt inderdaad nog wel even, maar is inderdaad wel de moeite waard denk ik.... en ik neem aan dat eventuele acties hier op het forum snel genoeg bekend zijn! Nogmaals dank, ik gok op nog even wachten. Slechter zal ik er niet van worden lijkt me zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De aanbiedingen van afgelopen Pasen waren anders ook niet slecht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195018

stormfly schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:28:
[...]

Net even gebeld maar alles van voor 26-10 heeft gewoon vette pech, omdat Dell toen pas besloot om dit in te voeren.

Jammer man.
zaterdag besteld maar zelf met me zatte kop vergeten om hier naar te vragen. Tevens heeft de beste dame aan de andere kant van de telefoon er niets over gezegd. (28-10)
vandaag mail gestuurd indien morgen geen reactie maar is ff bellen.

bestelde:
c2d 7200;
true life 1680x1050
2048mb
100gb 7200rpm
9cell battery
1yr car
icm de overige standaard specs.
ah en natuurlijk de o zo gewilde geluidsset er gratis bij!!!

en nu maar wachten... tot ie binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor hoeveel ping ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

Bent schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:40:
Ik wil met m'n laptop een panasonic AX-100 projecter aansturen via component. Nu staat er bij de specs op ati.com bij de ati X1300 dat hij component " YPrPb component output for direct drive of HDTV displays" heeft. Maar hoe ga je dat ooit voor elkaar krijgen met enkel een vga output en s-video.
Component out krijg je normaal met een speciaal kabeltje dat achterin de s-video aansluiting gaat (component out dus! 't is geen s-video -> component convertor!).

DVI komt er niet uit - al ondersteunt de x1300/x1400 het op zich wel, maar de aansluiting is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1400 euro
heb lang getwijfeld tussen deze en een zepto, ahtec en compal maar uiteindelijk kwam deze voor mij als goedkoopste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
Anoniem: 52211 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:09:
[...]

Component out krijg je normaal met een speciaal kabeltje dat achterin de s-video aansluiting gaat (component out dus! 't is geen s-video -> component convertor!).

DVI komt er niet uit - al ondersteunt de x1300/x1400 het op zich wel, maar de aansluiting is er niet.
En jij vergist je dus niet met composite? Want dat dat kan weet ik. Als het echt met component kan zou dat welmooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb een nieuw scherm gekregen van Dell ivm mijn ene dode pixel -> SUPER !

Als je niet weet dat je een dode pixel hebt is het niet erg, maar als je weet waar hij zit ARGGHHH. Lijkt wel of je oog er dan steeds naar toe trekt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bent schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:01:
En jij vergist je dus niet met composite? Want dat dat kan weet ik. Als het echt met component kan zou dat wel mooi zijn.
Eum. Nee:

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06442/insp_comp.PNG
(uit de handleiding)

Uiteraard kan ik niet garanderen dat dit kabeltje ook daadwerkelijk ergens te vinden is (Dell kennende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens goed:
Technattic schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:38:
Ik ga weer nieuwe TV out SPIF/S-video/composite video verloop kabeltjes bestellen voor de Dell XPS, Inspiron en Lattitude laptops. Ze gaan 16 euro kosten incl verzendkosten. Mocht je ook interesse hebben laat dat dan even weten via mijn MSN email adres!

[afbeelding]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waar staat dat dit over de component adapter gaat? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
Anoniem: 52211 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:54:
[...]

Eum. Nee:

[afbeelding]
(uit de handleiding)

Uiteraard kan ik niet garanderen dat dit kabeltje ook daadwerkelijk ergens te vinden is (Dell kennende).
Hm je hebt idd gelijk, ik heb zelf geen handleiding en op internet kon ik er ook niets over vinden. Waar heb jij dit precies gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owner's manual:
http://support.euro.dell....ns6400/en/om/MD402AO3.pdf

(er is ook een service manual)

Het kabeltje bestaat in ieder geval, heb er ooit een foto van gezien toen ik eens gezocht heb naar het svideo-> sp/dif kabeltje waarvoor nu een inkoopactie is - site waar ik dat vond had de component adapter ook. Is een blok met vijf cinch uitgangen (rood/groen/blauw + rood/wit voor audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Nieuwe aanbiedingen:

Korting (Geldig t/m 7-11-2006)

E-Values:
DMNL4-N11645 BESPAAR €70 (incl. BTW)
DMNL4-N11646 BESPAAR €30 (incl. BTW)
DMNL4-N11647 BESPAAR €50 (incl. BTW)

Harde Schijf Upgrade (Geldig t/m 7-11-2006)

DMNL4-N11645 (van 60GB naar 80GB)
DMNL4-N11646 (van 60GB naar 80GB)
DMNL4-N11647 (van 120GB naar 160GB)

Gratis bezorging ter waarde van €89 (incl. BTW) (Geldig t/m 28-11-2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 19:28

fulgore

goud

Slechte aanbiedingen deze week. Ik wacht wel weer een week.
Dezelfde configuratie (N10647 wat nu de N11647 is) kostte gisteren nog €1485,- (ex. 89,- bezorging). Deze kost nu tegen de €1655,- (inc. bezorging)
En je krijgt daarvoor dan slechts een 40GB grotere hd en geen 3 jaar McAfee Security center.

[ Voor 9% gewijzigd door fulgore op 01-11-2006 10:59 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:29:
[...]

paar pagina's terug, maar deze quote kwam uit het Inspiron 640m topic. Hij heeft ze al een keer eerder ingekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
http://www.dellvistaupgrade.com/

Hier kan je de upgrade kopen na 13 november MITS je systeem van 26 oktober of daar na is.

Snif snif mijn 10 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StobA
stormfly schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:03:
http://www.dellvistaupgrade.com/

Hier kan je de upgrade kopen na 13 november MITS je systeem van 26 oktober of daar na is.

Snif snif mijn 10 oktober.
danm
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar dell. Ben benieuwd wat ze zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k heb nog geen reactie gehad of je standaard die coupon er bij krijgt.
maar eind deze week heb ik de laptop binnen (precies een week daar voor besteld dus over de snelheid van afleveren kan ik niet klagen) dus dan zal ik het wel is zien.
heb de bestelling op de 28e gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 18-06 19:28

fulgore

goud

Hier vind je all antwoorden op je vragen mbt de Vista coupon.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Wow, wat een verschil qua aanbiedingen zeg!
Ik heb nu dezelfde laptop geconfigureerd als degene die ik 2 dagen geleden besteld heb met de andere aanbiedingen....
Ik kom nu uit op 1269 euro incl. btw en verzenden en 2 dagen geleden was dat 1068 incl. verzenden voor echt exact dezelfde configuratie...
Heb ik weer geluk gehad...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
StobA schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:38:
[...]

danm
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar dell. Ben benieuwd wat ze zeggen :)
Als je systeem van voor 26-10 is kan je het gewoon shaken...heb al 2x gebeld en mailen heeft zowieso geen zin. Het standaard antwoord "kunt u op de website vinden" en gerelateerd aan de vista coupon staat daar 26-10 als start promotie datum.

Of we stalken ze plat :P of we stoppen met stalken...het is een vastgestelde datum en ergens moet de grens getrokken worden.

EDIT:

Als je een XP home versie hebt (zoals ik) krijg je de windows Vista Home Basic, hier zit niet de AERO grafische interface in helaas. Dit haalt wat druk weg, want dan is een upgrade voor mij wat minder boeiend. Koop wel een Vista Home Premium OEM versie met een reepje geheugen of harddisk.

[ Voor 20% gewijzigd door stormfly op 01-11-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:48:
paar pagina's terug, maar deze quote kwam uit het Inspiron 640m topic. Hij heeft ze al een keer eerder ingekocht ;)
Ja quote dan onmiddellijk goed man: :P
Technattic schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:04:
Als er genoeg interesse is dan kan ik ook nog aan een component aansluiting komen (3x tulp video + 1x tulp SPDIF). Alleen denk ik niet dat dit bij elke laptop werkt. Ik kan zelf ook niet vinden bij welke laptop het wel of niet werkt helaas...
Dit moet in principe wel werken met de 6400 (volgens de handleiding)... Vooralsnog is er momenteel geen inkoopactie voor dit kabeltje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195396

Ik heb deze grafische kaart:
Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory (ik had geen mogelijkheid om een andere grafische kaart te nemen...).

Op de site staat nu dat je voor de aero-look van Vista een premium graphics card nodig hebt.
Dus volstaat deze niet??? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Anoniem: 195396 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:17:
Ik heb deze grafische kaart:
Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory (ik had geen mogelijkheid om een andere grafische kaart te nemen...).

Op de site staat nu dat je voor de aero-look van Vista een premium graphics card nodig hebt.
Dus volstaat deze niet??? :/
Nope helaas ben ik bang van niet op deze pagina kun je het testen:

http://ati.amd.com/technology/windowsvista/GetReady.html
http://www1.euro.dell.com...readiness?c=nl&l=nl&s=gen

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 01-11-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verdomme...
Ik heb mijn nieuwe laptop nog niet ontvangen, heb hem op 28 oktober besteld...
Iemand die dit slechte nieuws kan bevestigen?

En hoeveel zou een grafische kaart kosten die dan wel zou werken voor aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:17:
[...]

[...]

Dit moet in principe wel werken met de 6400 (volgens de handleiding)... Vooralsnog is er momenteel geen inkoopactie voor dit kabeltje dus.
Anoniem: 52211 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:29:
[...]

Oh sh^t, ik heb niks gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Anoniem: 195396 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:52:
[...]

Verdomme...
Ik heb mijn nieuwe laptop nog niet ontvangen, heb hem op 28 oktober besteld...
Iemand die dit slechte nieuws kan bevestigen?

En hoeveel zou een grafische kaart kosten die dan wel zou werken voor aero?
28 oktober en nu 1 november en je klaagt nu 8)7 Kijk is op je offerte wat je leverdatum is? Juist waarschijnlijk 28 november en tot die tijd mag je niet klagen van Dell.

Grafische kaart is zelf uit te vogelen net zoals je je eigen systeem hebt samen gesteld. ATI of Nvidia zijn de merknamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee nee, ik klaag niet dat ik mijn laptop nog niet ontvangen heb (lees ook de berichten erboven).
Ik zeg alleen dat ik niet kan testen of ik aero kan draaien omdat ik mijn laptop nog niet heb.

Toen ik hem bestelde was er geen mogelijkheid om te kiezen tussen grafische kaarten en ik heb nu deze: Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory. Maar blijkbaar werkt die niet voor aero.

Dus vroeg ik mij af of ik een andere grafische kaart nodig heb en hoeveel me dit zou kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens 'bepaalde bronnen' zit je wel goed hoor met je GMA 950.

link: http://digitaldocmd.blogs...ero-glass-on-gma-950.html
(+ filmpje :D )

Ik dacht dat het sowieso wel ok was van zodra je DirectX 9.0c ondersteuning had en genoeg geheugen (256 MB is plenty, zelfs als het shared is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaah, bedankt!
Dat stelt me al meer gerust. Want ik had al een paar negatieve reacties gehoord op de GMA 950. Is die eigenlijk van ATI, Nvidia of is dat nog iets anders?

(Sry, ben echt een noob in zo'n dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Anoniem: 52211 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:17:
[...]

[...]

Die kabeltjes komen dus bij mij vandaan. Ik kan ook aan component out verloop kabels komen, alleen heb geen idee of die dan ook gaat werken. Daar zitten dan 4 aansluitingen op. 3 voor video en 1 voor SPDIF out. Is er ergens een instelling waarmee je die uitgang op component out zet? Er zitten te weinig pennetjes op om alles tegelijk te kunnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opnieuw garandeer ik niets, maar ik meen met het control panel van de Omega drivers wel wat instelling voor component gezien te hebben (speculatie: die komen waarschijnlijk actief als je de kabel eraan hangt - net zoals het svideo gedeelte actief wordt als je er een tv aanhangt).

Ik vermoed verder dat de Y/C pinnen van de svideo en de composite pin (samen drie pinnen) overgeschakeld kunnen worden naar component. Wat oudere Nvidia Geforce chips konden dit ook nl. (ik weet - zegt niets, maar goed).
Anoniem: 195396 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:20:
Aaah, bedankt!
Dat stelt me al meer gerust. Want ik had al een paar negatieve reacties gehoord op de GMA 950. Is die eigenlijk van ATI, Nvidia of is dat nog iets anders?
Die's van Intel zelf, past bij het Centrino gebeuren.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 52211 op 01-11-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit normaal:
Ik heb op zaterdag 28 oktober mijn Dell besteld (echter pas op maandagavond via bankoverschrijving betaald), maar ik heb nog niets van Dell gehoord.
Geen klantennummer, geen ordernummer,...
Wanneer krijg ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Laatst online: 18:13
Anoniem: 195396 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:48:
Is dit normaal:
Ik heb op zaterdag 28 oktober mijn Dell besteld (echter pas op maandagavond via bankoverschrijving betaald), maar ik heb nog niets van Dell gehoord.
Wanneer krijg ik dit?
Kan wel een werkdag of 3 duren, dus ik gok donderdag of vrijdag :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt!
Het is maar omdat op de site staat dat je de status van uw bestelling binnen de 72u zou moeten kunnen bekijken adhv je emailadres en je betalingsreferentie, wat dus nog niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het niet zo dat je binnen 8 dagen van je aankoop af kan zien?!? weet niet zeker of ik dit op hun site tegen ben gekomen.

edit.. lastig
Bedenktijd: Consumenten mogen de koop van Producten en/of Diensten eenzijdig zonder
opgave van redenen binnen 7 Werkdagen na ontvangst van een Product ontbinden. Dell mag
een schriftelijke bevestiging vragen. Voor Producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig
specificaties van de Consument, voor verkoop ongeschikt geworden of anders gebruikt is
ontbinding niet mogelijk
. De Consument is verantwoordelijk voor het retourneren van het
Product en de daaraan verbonden kosten. De Prijs en eventuele andere door de Consumenten
betaalde bedragen zullen binnen 30 dagen na de ontbinding aan de Consument worden
terugbetaald. De kosten voor het terugzenden van een Product worden op het terug te betalen
bedrag in mindering gebracht. De details met betrekking tot de ontbinding in bedenktijd zijn
beschreven in de Return Policy, de terugbetaling in de Refund Policy
Ik had alles de dag er na geregeld. via ideal betaald en alle mail de volgende (werk)dag binnen.
Wanneer krijg ik dit?

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 195018 op 01-11-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Anoniem: 52211 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:30:
Opnieuw garandeer ik niets, maar ik meen met het control panel van de Omega drivers wel wat instelling voor component gezien te hebben (speculatie: die komen waarschijnlijk actief als je de kabel eraan hangt - net zoals het svideo gedeelte actief wordt als je er een tv aanhangt).

Ik vermoed verder dat de Y/C pinnen van de svideo en de composite pin (samen drie pinnen) overgeschakeld kunnen worden naar component. Wat oudere Nvidia Geforce chips konden dit ook nl. (ik weet - zegt niets, maar goed).

[...]

Die's van Intel zelf, past bij het Centrino gebeuren.
Ja het zou in principe moeten kunnen als je om kunt schakelen inderdaad. Mocht er interesse zijn in zo'n kabeltje dan hoor ik het wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Inspiron met AMD proc in Amerika beschikbaar. Helaas geen X1600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
Technattic schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:18:
[...]

Ja het zou in principe moeten kunnen als je om kunt schakelen inderdaad. Mocht er interesse zijn in zo'n kabeltje dan hoor ik het wel weer...
Haha ja daar heb ikweer intresse in, die vorige had ik alleen gekocht voor de spdif, maar ik moest ook nog iets om component uit te krijgen (ik dacht aan vga>component). maar dit is natuurlijk nog beter.Die andere verkoop ik wel weer.
Hoeveel denk je dat deze compent adapter gaat kosten?

ps. heb je die andere adapters al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Volgens dell is mijn laptop vandaag verstuurd met UPS. Toppie, ik had hem maandag eind van de middag besteld ;) Hoe lang is de levertijd meestal? Kan ik verwachten dat hij er morgen als is, of zal dat maandag of zelfs nog later worden?

Volgens UPS is een pakket met mijn vrachtbriefnummer afgeleverd op 4/4/2005 in Genova Italie ;)

[ Voor 17% gewijzigd door J3roen op 02-11-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Wordt het onderhand geen tijd om eens een deel 5 te beginnen?

@ CRiSiS: ik denk dattie dinsdag binnenkomt, was toen bij mij wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
KappuhH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:23:
Wordt het onderhand geen tijd om eens een deel 5 te beginnen?

@ CRiSiS: ik denk dattie dinsdag binnenkomt, was toen bij mij wel zo.
Ja wil ik best eens naar kijken maar heb echt geen idee, gewoon de oude quote en updaten neem ik aan?

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 02-11-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

stormfly schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:05:
[...]

Ja wil ik best eens naar kijken maar heb echt geen idee, gewoon de oude quote en updaten neem ik aan?
Vind de huidige TS niet heel erg nice denk ik? Je zou even met hem moeten contacten ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CRiSiS schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:14:
Hoe lang is de levertijd meestal? Kan ik verwachten dat hij er morgen als is, of zal dat maandag of zelfs nog later worden?

Volgens UPS is een pakket met mijn vrachtbriefnummer afgeleverd op 4/4/2005 in Genova Italie ;)
Ik heb hem zaterdag besteld en morgen wordt ie geleverd. (volgens de vrachtbrief)
als het goed is kan je kijken op dell.nl bij status van de bestelling.
Hier is in mijn geval een pakbon (electronisch exemplaar) met mijn trackin nummer
deze invullen bij ups en je krijgt de:
Vastgestelde afleverings dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189232

Momenteel ben ik op zoek naar een Laptop om voornamelijk autoCAD, 3D-Studio Viz, 3D Gis, Photoshop,... te draaien. De bedoeling is dat ik er toch een 3 tal jaar mee verder kan. Wat me bijzonder aanspreekt aan deze laptop is dat je een pak krijgt voor je geld, eveneens de lange batterijduur is super. Nu had ik toch wel enkele vraagjes.

Zal de grafische kaart namelijk de ATI Radeon X1400 voldoen aan mijn eisen? Is dit een zwakerre kaart ten opzichte van de X1600? (momenteel niet beschikbaar op deze laptop :'() Of zou de X1600 voor mijn toepassingen niet veel extras bieden?
Indien ik een tweede batterij aanschaf, kan ik deze dan vervangen zonder dat de tijd, datum, etc word gereset?
Hoor je de koeler wanneer je enkel surft(wlan) en office gebruikt?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189232 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:56:
Zal de grafische kaart namelijk de ATI Radeon X1400 voldoen aan mijn eisen? Is dit een zwakerre kaart ten opzichte van de X1600? (momenteel niet beschikbaar op deze laptop :'() Of zou de X1600 voor mijn toepassingen niet veel extras bieden?
Indien ik een tweede batterij aanschaf, kan ik deze dan vervangen zonder dat de tijd, datum, etc word gereset?

bij voorbaat dank
Ik heb dezelfde gebruiks doeleinden voor mijn bestelde laptop. waarom ik voor deze dell heb gekozen is simpel. De enige andere 15 inc model(len) die vergelijkbaar zijn was de zepto met een betere videokaart echter lagere resolutie van het scherm en een veel hogere prijs.
Het was ook mogelijk om een 17 inch model te kiezen als de 9400 maar dan zou ik eerder met een kapotte rug zitten dan met een goede laptop voor me werk. De echte antwoorden kan ik je pas volgende week vertellen als ik alles heb uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Momenteel ben ik op zoek naar een Laptop om voornamelijk autoCAD, 3D-Studio Viz, 3D Gis, Photoshop,... te draaien. De bedoeling is dat ik er toch een 3 tal jaar mee verder kan. Wat me bijzonder aanspreekt aan deze laptop is dat je een pak krijgt voor je geld, eveneens de lange batterijduur is super. Nu had ik toch wel enkele vraagjes.

bij voorbaat dank
De X1600 is een fors stuk sterker als de X1400 maar als je ziet dat de nieuwe FlightSimulator redelijk draait is de X1400 zeker geen slechte kaart. Heb je vergelijking van wat een kaart trekt met jouw tekeningen mbt een spel?

Jeps af en toe gaat hij dan ineens harder draaien, of start hij vanuit nul. Je hebt echt totaal geen last van die cooler.

Jeps je kan de accu er gewoon uit halen, zit een klein batterijtje in wat de gegevens vasthoudt

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 02-11-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 01:13

bij voorbaat dank
Ik gebruik mijn Inspiron 6400 (T2400, 2048MB ram en ATI X1400) voor dezelfde doeleinden en dat werkt prima. Ik kan gerust 4u30 tot 5u op de batterij zitten werken (ook met photoshop en ACAD). Ik raad wel het duurste scherm aan met grotere resolutie, mijn 1280x800 pixel schermpje is te klein om vlot te werken...
Bij het gewone surfwerk en office (maar ook bij photoshop en autocad) hoor je hem niet draaien, tenzij bij zwaardere 3D bestanden.
Voor de toekomst: de nieuwste Autocad 2007 vraagt al minstens 2048MB ram, dus dat is toch zeker ook aan te raden (en het is ook zo veel relaxer werken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of een Latitude D820 met een 1920x1200 scherm en een Quadro kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189232

bedankt voor de uitleg.

idd, ik zou voor de twee gig en de grote schermresolutie gaan. Maar toch heb ik de indruk dat dit beestje met zen snelle processor (ik zou de 2Ghz nemen) en vele ram (dus 2 gig) enkel wat beperkt is door de grafische kaart. Maar vanaf je een betere grafische kaart kiest kom je dan ook weer in een veel hogere prijsklasse. De M65 scheelt dan ook al vlug 400 euro :s.

Ik denk dus wel dat het deze zal worden, maar toch nog enkele vraagjes...
Als je typt hoor je dit dan sterk? (ik zou deze laptop ook graag in de les willen gebruiken, en dit zonder de medestudenten te enerveren met getokkel:))
Ik lees hier ergens dat de plastieken behuizing zeer sterk aan low budget PC's doet denken, vinden jullie dit ook of vinden jullie hem wel mooi ogen?
Mijn vorige Dell had vrij veel last van stof die de toevoer van verse (koele) lucht beperkte. Zijn de fans van deze laptop gemakelijk te kuisen? En dit het liefst zonder de garantie te schaden..
Is de behuizing stevig? want zoals ik al eerder vertelde wil ik deze laptop enkele jaren gebruiken.
Is het een makelijke laptop om veel mee te nemen of is het echt zo een die je liever op 1 plaats laat staan?

Vg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Laatst online: 14-06 19:24

MrDrako

nep ict'er

Ik heb zo'n second skin laptop bescherming en draag het ding gewoon mee in mijn rugzak, werkt prima.
De behuizing ziet er erg gelikt uit, erg netjes, niet plasticerig en ziet er niet goedkoop uit.
Ook is hij erg stevig. De koeler kun je dmv een compressor of een busje perslucht makkelijk schoonmaken. En het typen is gelijk aan iedere andere laptop, ietsjes hoorbaar maar als die medestudenten zich daaraan ergeren zijn ze jaloers op je laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MrDrako schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:23:
Ik heb zo'n second skin laptop bescherming en draag het ding gewoon mee in mijn rugzak, werkt prima.
De behuizing ziet er erg gelikt uit, erg netjes, niet plasticerig en ziet er niet goedkoop uit.
Ook is hij erg stevig. De koeler kun je dmv een compressor of een busje perslucht makkelijk schoonmaken. En het typen is gelijk aan iedere andere laptop, ietsjes hoorbaar maar als die medestudenten zich daaraan ergeren zijn ze jaloers op je laptop ;)
Hoe ziet die skin eruit? Over de behuizing: vele malen steviger als een ACER laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-06 15:36
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:05:
Of een Latitude D820 met een 1920x1200 scherm en een Quadro kaart.
Ja, een studie genoot van heeft die laptop...

Wat een ongelovelijk p*rno* scherm! :9~
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.