Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 4. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 11.351 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik lees hier overal dat Executor16 het zo goedkoop voor elkaar gekregen heeft. Hoe zouden ze reageren als ik die offerte 'voorlees' en op die manier een soort van korting af probeer te dwingen? Zou dat gaan lukken? Is het verder trouwens ook mogelijk Windows gewoona achterwege te laten? Ik wil er namelijk Suse op zetten en heb ook nog wel een licentie voor Windows liggen (nee niet illegaal!). Scheelt al gauw 100 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Denk dat ze je gewoon uitlachen en verder nergens op in gaan...

Windows is volgens mij niet te 'cancellen' bij Dell mja give it a try

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:51:
[...]

Hmm das best nice!

Mja met de duurste config zit je wel vast aan Windows MCE en weet niet of k dat echt nodig heb... :/

@ Neok:
T2400
2 GB 667 MHz Ram
100 GB 7200 rpm
X 1400
Windows MCE
1280 x 800 True Life
BT
Cover

en dat voor 1300,-

vind ik voor mijzelf wel duur maar qua specs is 't toch een hele mooie prijs?
hele beste prijs. ik hebdezelfde specs (alleen 120 gb hd 5400 rpm, en 1680x1050 pixels). echt niet duur voor deze specificaties!!!! (mijnes was 1327 €)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo

ik ga maandag toch nog even proberen contact op te nemen met dell, om mijn order nog enigzins te wijzigingen, ff vragen of dit mogelijk is. had ik nou maar eerder geweten dat je niet perse de config hoef aan te houden zoals je dat op de dell site samenstel...... heeft iemand hier ervaringen mee datdit nog kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Let op, dit is een ondernemings versie

PROCESSOR Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media) bewerken
ONDERSTEUNINGSSERVICES 1 Jaar Collect & Return service bewerken
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY) bewerken
GEHEUGEN 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) bewerken
HARDE SCHIJF 80GB (7,200 rpm) Hard Drive bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software bewerken
GRAFISCHE KAART 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16 bewerken
Ik zou toch graag horen of men nog commentaar op mijn (waarschijnlijk) toekomstige configuratie heeft. :)

Edit: als het kan nog een 9cell batterij en TrueLife. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie-Jan op 09-09-2006 21:29 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 21:25:
[...]

Ik zou toch graag horen of men nog commentaar op mijn (waarschijnlijk) toekomstige configuratie heeft. :)

Edit: als het kan nog een 9cell batterij en TrueLife. :)
Mja prima systeem, wat moeten we er anders nog over zeggen :? Als je beter wilt upgrade je naar sneller ram, 7200rpm hd, Truelife kan via website, mss is een cover leuk, vergeet voor die 12 euro idd geen 9-cell te nemen, X1300 is nog rukker dan een X1400, etc...
CLB schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:15:
Denk dat ze je gewoon uitlachen en verder nergens op in gaan...

Windows is volgens mij niet te 'cancellen' bij Dell mja give it a try
Over windows zullen ze heel moeilijk gaan doen iig, heb het eens gevraagd mbt een schoolproject.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:22:
[...]

hele beste prijs. ik hebdezelfde specs (alleen 120 gb hd 5400 rpm, en 1680x1050 pixels). echt niet duur voor deze specificaties!!!! (mijnes was 1327 €)
Maar dan heb jij een behoorlijk betere prijs kunnen krijgen: een hi-res LCD zoals jij die hebt kost ~100 euro meer, maar het prijs verschil tussen zijn en jouw config is maar ~30 euro. (Een 120gb 5400 rpm is dus even duur als een 100gb 7200rpm. )
Wanneer/met welke actie heb jij eigenlijk je laptop besteld, zeker toen de kortingscode nog geldig was?

[ Voor 48% gewijzigd door Neok_ op 09-09-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Neok_ schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 21:52:Over windows zullen ze heel moeilijk gaan doen iig, heb het eens gevraagd mbt een schoolproject.
Windows is perfect te verwijderen.
Ik heb het nagevraagd en het was te doen.

Laat vallen dat je al licenties hebt via werk/school en dat je geen zin hebt om voor iets te betalen dat je al hebt.

Voor de Precision en Latitude reeks gaat het vlotter dan de inspirion reeks.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
moser schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:22:
[...]

Windows is perfect te verwijderen.
Ik heb het nagevraagd en het was te doen.

Laat vallen dat je al licenties hebt via werk/school en dat je geen zin hebt om voor iets te betalen dat je al hebt.

Voor de Precision en Latitude reeks gaat het vlotter dan de inspirion reeks.
Kan je dan ook nog extra korting krijgen als je je laptop laat leveren zonder Windows variant erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

* Griffin heeft er net 1 besteld en hoopt er blij mee te zijn, MAAR

ik heb gekozen voor betalen via de bank (ivm geen creditcard).
Maar ik heb alleen een internet-ontvangstbewijsnummer gehad. Ik kan nergens vinden waar ik het geld over moet maken, of wat mijn klantnummer is om op de dell site mijn bestellingen te tracken. Overigens de bestelling staat nergens in mn account.

EDIT: ik zie net dat het ongeveer 72 uur kan duren voordat mn account is bijgewerkt :P
maar toch nog de vraag over betaling. krijg ik daar een brief / email van thuis?

[ Voor 17% gewijzigd door Griffin op 10-09-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:35:
* Griffin heeft er net 1 besteld en hoopt er blij mee te zijn, MAAR

ik heb gekozen voor betalen via de bank (ivm geen creditcard).
Maar ik heb alleen een internet-ontvangstbewijsnummer gehad. Ik kan nergens vinden waar ik het geld over moet maken, of wat mijn klantnummer is om op de dell site mijn bestellingen te tracken. Overigens de bestelling staat nergens in mn account.

EDIT: ik zie net dat het ongeveer 72 uur kan duren voordat mn account is bijgewerkt :P
maar toch nog de vraag over betaling. krijg ik daar een brief / email van thuis?
Ik zelf heb vrijdag een bestelling geplaatst en kreeg te horen dat deze maandag verwerkt zou worden en tegen die tijd zou ik ook een mailtje ontvangen met de gegevens die jij net allemaal noemt. waarschijnlijk is dit bij jouw ook het geval.

Mischien wel leuk om ff te vertellen wat ik heb besteld :

6400 Hi Performance N09647
Inspiron 6400 Core 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
15.4" UltraSharp Wide Screen WSXGA (1680x1050) Display with TrueLife
Resource CD - contains Diagnostics and Drivers
European - Power Cord
Microsoft Vista Capable Logo Label
Dutch - System Documentation
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
No Floppy Drive Option
80GB (7,200 rpm) Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery
256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16
Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version
Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Core 2 Duo Pr
Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005
Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 SP2 Backup Media

en dit alles voor een totaal prijs van 1555 euro's

Heb ze er op gewezen dat ik het vreemd vindt dat de upgrade van een T2400 naar een T7200 in america 60 dollar kost en op de nederlandse site 327.25 euro.
maar hier kon hij niks aan doen bla bla bla.
verder viel het mij nog tegen wat ik los kon krijgen aan korting zat zelf aan 1500 euro te denken maar kon er helaas niet meer af krijgen.

En voor al de mensen die op zoek zijn naar sleeves, ik was afgelopen donderdag bij de apple winkel in leeuwarden en ze hadden ze hier vollop hangen. Weliswaar voor ibooks en powerbooks maar sommige zijn ook geschikt voor normale laptops. Mischien de moeite waard om daar eens binnen te lopen mits je in de buurt van een apple store woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, is het nu mijn gedacht, of is de 6400 zo een 300 euro goedkoper dan gisteren op de belgsiche site ?? Nu kan ik een systeem zoals hierboven samenstellen voor circa 1500 euro, gisteren was dat nog 1800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kon het gewoon via internetbankieren overmaken. met vermelding van dat nummer wat je heb gehad na je bestelling. maar ik wil nog wat aanpassingen doen, dus morgen nog maar ff bellen!!! miskien krijg ik het voor elkaar dat ze kosteloos voor me aanpassen, zoals ik hier al eerder heb gelezen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:34:
ik kon het gewoon via internetbankieren overmaken. met vermelding van dat nummer wat je heb gehad na je bestelling. maar ik wil nog wat aanpassingen doen, dus morgen nog maar ff bellen!!! miskien krijg ik het voor elkaar dat ze kosteloos voor me aanpassen, zoals ik hier al eerder heb gelezen!!!
ik wil ook wel internet bankieren, maar heb geen tegen rekening etc gehad. dus we wachten wel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Waar kan ik op de dell een bluetooth dongle kopen die ik dus zelf in kan bouwen in de laptop (waar de battery dus zit) Want ik zou graag ook bluetooth willen hebben in deze laptop

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

boogywoogy schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:18:
Waar kan ik op de dell een bluetooth dongle kopen die ik dus zelf in kan bouwen in de laptop (waar de battery dus zit) Want ik zou graag ook bluetooth willen hebben in deze laptop
Beetje onduidelijke vraagstelling zeg!

Heb je de laptop al besteld of wil je 'm nog gaan bestellen?

Als je 'm al besteld hebt (of 'm al thuishebt) wordt 't denk moeilijk om er nog 'n BT-module in te bouwen.

Mocht je de laptop nog moeten bestellen, kun je 't beste even bellen en aangeven dat je er eentje wilt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:26:
[...]

Beetje onduidelijke vraagstelling zeg!

Heb je de laptop al besteld of wil je 'm nog gaan bestellen?

Als je 'm al besteld hebt (of 'm al thuishebt) wordt 't denk moeilijk om er nog 'n BT-module in te bouwen.

Mocht je de laptop nog moeten bestellen, kun je 't beste even bellen en aangeven dat je er eentje wilt!
yep idd. ik ga morgenochtend half 9 meteen bellen om mijn config nog enigzins te wijzigen. heb nog geen orderbevestiging binnengehaddat ze mijn betaling binnen hebben, dus ik heb goede hoop datdit nog mogelijk is. dit wil ik erin:

100GB (7200 rpm) ipv. 120GB (5400 rpm)
9cell ipv. 6 cell Li Ion
en een BT module.

bij die config op die dell site kon je deze opties niet kiezen, dus ik ga nu telefonish proberen het alsnog voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Onderstuent de T2250 vitualization?
Ik zie namelijk dat de 2300E dat niet onderstuent, en dat is voor mij 1 van de redenen om een duo core te kopen!

Verder vraag ik me af of ie 64bit is.

Edit: nieuws: Vmware: hardwarevirtualisatie Intel presteert ondermaats Lees dat virtualization juist langzamer is dan volledig softwarematig op mijn P4? :/ :X

[ Voor 25% gewijzigd door Henkie-Jan op 10-09-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:52:
Ik zie namelijk dat de 2300E dat niet onderstuent, en dat is voor mij 1 van de redenen om een duo core te kopen!

Verder vraag ik me af of ie 64bit is.

Edit: nieuws: Vmware: hardwarevirtualisatie Intel presteert ondermaats Lees dat virtualization juist langzamer is dan volledig softwarematig op mijn P4? :/ :X
De Core 2 Duo is 64bit, de T2250/2300E dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
boogywoogy schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:18:
Er is een bedrijfje in Duitsland wat dell parts levert. Ook de BT module. http://www.shop-premier.de/
Deze link staat ook in de TS. Je moet je wel even registreren om de prijzen te kunnen bekijken. Het bedrijfje verzend snel tegen lage verzendkosten.

De BT module is echter wel duurder dan wanneer je hem had toegevoegd bij je bestelling. Je betaald nu 48 ipv 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:38:
[...]

Ik zelf heb vrijdag een bestelling geplaatst en kreeg te horen dat deze maandag verwerkt zou worden en tegen die tijd zou ik ook een mailtje ontvangen met de gegevens die jij net allemaal noemt. waarschijnlijk is dit bij jouw ook het geval.

Mischien wel leuk om ff te vertellen wat ik heb besteld :

6400 Hi Performance N09647
Inspiron 6400 Core 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
15.4" UltraSharp Wide Screen WSXGA (1680x1050) Display with TrueLife
Resource CD - contains Diagnostics and Drivers
European - Power Cord
Microsoft Vista Capable Logo Label
Dutch - System Documentation
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
No Floppy Drive Option
80GB (7,200 rpm) Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery
256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16
Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version
Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Core 2 Duo Pr
Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005
Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 SP2 Backup Media

en dit alles voor een totaal prijs van 1555 euro's

Heb ze er op gewezen dat ik het vreemd vindt dat de upgrade van een T2400 naar een T7200 in america 60 dollar kost en op de nederlandse site 327.25 euro.
maar hier kon hij niks aan doen bla bla bla.
verder viel het mij nog tegen wat ik los kon krijgen aan korting zat zelf aan 1500 euro te denken maar kon er helaas niet meer af krijgen.

En voor al de mensen die op zoek zijn naar sleeves, ik was afgelopen donderdag bij de apple winkel in leeuwarden en ze hadden ze hier vollop hangen. Weliswaar voor ibooks en powerbooks maar sommige zijn ook geschikt voor normale laptops. Mischien de moeite waard om daar eens binnen te lopen mits je in de buurt van een apple store woont
Ik ben van plan exact dezelfde laptop te bestellen. Zover ik nu kan zien heb je alleen de upgrade van 533 naar 667 Mhz en de resource cd gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer het is helaas niet meermogelijk wijzigingen door tevoeren... net gebeld. kon wel weer die order laten annuleren, maar dan moet ik weer bijna een week extra wachten, en daar heb ik geen zin in. je kan dus beter voortaans telefonisch je pakket samenstellen zoals ik hier en daar heb gelezen en nu ook zelf ervaar. wilde van 5400 naar 7200 toeren, en een 9 cell li-ion. ach ja, nu heb ik ook een knap ding, je kan niet alles hebben he!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

KappuhH schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:40:
[...]

Ik ben van plan exact dezelfde laptop te bestellen. Zover ik nu kan zien heb je alleen de upgrade van 533 naar 667 Mhz en de resource cd gratis?
Ik denk niet dat je zo'n hele post moet quoten en er vervolgens 1 zinnetje onder moet typen... :9

@ Celestino: Achja jammer inderdaad maar toch veel succes met je lappie!

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 11-09-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:43:
jammer het is helaas niet meermogelijk wijzigingen door tevoeren... net gebeld. kon wel weer die order laten annuleren, maar dan moet ik weer bijna een week extra wachten, en daar heb ik geen zin in. je kan dus beter voortaans telefonisch je pakket samenstellen zoals ik hier en daar heb gelezen en nu ook zelf ervaar. wilde van 5400 naar 7200 toeren, en een 9 cell li-ion. ach ja, nu heb ik ook een knap ding, je kan niet alles hebben he!!!!!
Welk nummer heb je gebeld? Ik kan namelijk pas vanaf 9 uur bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

020 674 4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappuhH schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:40:
[...]

Jah klopt en ik heb nog een keer boven op de acties 100 euro korting gekregen.
net trouwens ff gebeld om nog een bluetooth module toe te voegen die was is vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
Henkie-Jan schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:52:
2300e idd niet 2250 wel.

Kreeg vandaag telefoontje van dell, of ik alsnog de 3 jaar garantie wilde maar nu voor een prijs van 171 euro. Zit ik toch wel redelijk over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me bevestiging binnen. uiterlijk 27 september heb ik hem in huis!!! kan het haast niet afbranden.

NOTE: Op die orderbevestiging kan ik nergens het besturingssysteem terugvinden, is dit bij meerdere zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Roadster112 schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:01:
[...]

2300e idd niet 2250 wel.

Kreeg vandaag telefoontje van dell, of ik alsnog de 3 jaar garantie wilde maar nu voor een prijs van 171 euro. Zit ik toch wel redelijk over na te denken.
Weet je dat zeker?
Ik keek op wikipedia engeland, en las dit:
New T2150 & T2250 have also appeared in OEM systems as a low-cost option with a lower 533Mhz FSB and no Virtualization Technology. No official data on these processors is yet available from Intel.
Maar als jullie die garantie kunnen bieden.
En klopt het nou dat het met virtualization trager is dan met?
Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:41:
[...]
Maar als jullie die garantie kunnen bieden.
Garanties heb je nooit op een forum he ;)

Anyways zit ik momenteel te twijfelen ofdat een upgrade van 533>667mhz ram wel zin heeft voor 70 euro (icm een T2400 en 7200rpm schijf).. zie ook dit topic..

//edit:
!!!
Mss wel iets voor in de topicstart maar 533mhz ram blijkt dus voldoende / zelfs ietsje sneller te zijn dan 667mhz ram :|

[ Voor 14% gewijzigd door Neok_ op 11-09-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neok_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:48:

//edit:
!!!
Mss wel iets voor in de topicstart maar 533mhz ram blijkt dus voldoende / zelfs ietsje sneller te zijn dan 667mhz ram :|
dit is bij de desktop variant zo omdat die een fsb heeft van 1066 waarvan 533 de helft is.
bij de merom (laptop variant van de core 2 duo) loopt de fsb op 667.
icm 667mhz geheugen is dit natuurlijk sneller dan met 533mhz geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:25:
[...]

dit is bij de desktop variant zo omdat die een fsb heeft van 1066 waarvan 533 de helft is.
bij de merom (laptop variant van de core 2 duo) loopt de fsb op 667.
icm 667mhz geheugen is dit natuurlijk sneller dan met 533mhz geheugen.
Volgens anderen in dat topic dus weer niet, iets met dualchannel en mulipliers en gekken dingen enzo 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond ook zoiets op Tom's Hardware. Kwam erop neer dat je aan de CPU kant b.v. 667 MHz hebt, en aan de de memory kant 2x 533 MHz (dual channel) = 1066 MHz effectief. Dus sowieso bandbreedte genoeg om de CPU te voeden. B.v. in dit geval (64bits bus), 8.5 GB/s geheugenbandbreedte voor een CPU die maar een goeie 5 GB/s trekt.

Wordt wel interessant als je onboard video hebt, dan eet de videokaart ook van de geheugenbandbreedte. Maar goed, als je wakker ligt van geheugenbandbreedte ga je sowieso niet voor onboard video lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Is de T2400 dan 64bits? Ik dacht dat alleen Core 2 Duo processors dat waren?

//edit:
Blijkbaar bedoel je wat anders (ik weinig verstand van dat soort dingetjes) want een T2400 is idd 'slechts' 32 bit.

[ Voor 47% gewijzigd door Neok_ op 11-09-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 14:30
Neok_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:59:
Is de T2400 dan 64bits? Ik dacht dat alleen Core 2 Duo processors dat waren?
De Turion X2 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Mja snorry had het nu alleen even over de mobile Intel reeks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geheugenbus is 64 bits. De Core Duo heeft uiteraard niet de 64 bits instructieset uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik wil een inkoopaktie starten voor de speciale adapter kabels voor composite uit, SPDIF en S-Video. Deze zijn geschikt voor de 6400 en de 9400. Ik weet nog niet hoe ik dat precies kan gaan doen. Bestellen van de adapter kabels is geen probleem, maar hoe ik anderen er dan blij mee kan maken weet ik niet. Nieuw topic openen misschien? Of moet ik het op een speciale website zetten? Misschien hebben jullie een sugestie. De kabeltjes komen denk op ongeveer 12 euro inclusief verzendkosten binnen Nederland. Dat is een stuk goedkoper dan bij Dell.

[ Voor 5% gewijzigd door Technattic op 11-09-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:20:
Stond ook zoiets op Tom's Hardware. Kwam erop neer dat je aan de CPU kant b.v. 667 MHz hebt, en aan de de memory kant 2x 533 MHz (dual channel) = 1066 MHz effectief. Dus sowieso bandbreedte genoeg om de CPU te voeden. B.v. in dit geval (64bits bus), 8.5 GB/s geheugenbandbreedte voor een CPU die maar een goeie 5 GB/s trekt.

Wordt wel interessant als je onboard video hebt, dan eet de videokaart ook van de geheugenbandbreedte. Maar goed, als je wakker ligt van geheugenbandbreedte ga je sowieso niet voor onboard video lijkt me.
yep dit is inderdaad waar. ik heb het nagevraagd bij een deskundige. als je bijvoorbeeld een processor hebt van 667 en een geheugen die maar tot 533 gaat, dan heb je er geen flikker aan dat je processor 667 hebt, want daar doet datding niks mee (en omgekeerd natuurlijk). het heeft pas nut als je ze alletwee op 667 neem, of alletwee 533 natuurlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??

Lees je wel goed? Ik zeg net dat het (bijna) geen nut heeft om 667 MHz geheugen te nemen, omdat je zelfs met 533 MHz al bandbreedte genoeg hebt (ivm. dual channel nl. heb je bij 533 MHz eigenlijk al 1066 MHz effectief).

Tom's Hardware linkje. Check de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technattic schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:43:
Ik wil een inkoopaktie starten voor de speciale adapter kabels voor composite uit, SPDIF en S-Video. Deze zijn geschikt voor de 6400 en de 9400. Ik weet nog niet hoe ik dat precies kan gaan doen. Bestellen van de adapter kabels is geen probleem, maar hoe ik anderen er dan blij mee kan maken weet ik niet. Nieuw topic openen misschien? Of moet ik het op een speciale website zetten? Misschien hebben jullie een sugestie. De kabeltjes komen denk op ongeveer 12 euro inclusief verzendkosten binnen Nederland. Dat is een stuk goedkoper dan bij Dell.
mischien is de volgende site wat voor je.

http://www.inkoopacties.net/

ik zou wel geintereseerd zijn in een dergelijke actie houdt ons op de hoogte zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:20:
[...]

mischien is de volgende site wat voor je.

http://www.inkoopacties.net/

ik zou wel geintereseerd zijn in een dergelijke actie houdt ons op de hoogte zou ik zeggen.
Anders geef je even de goede website zonder onredelijke toeslag: www.samenkopen.net: das pas een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

ik heb net de betaling de deur uit gedaan. Zondag ochtend de bestelling gedaan, en vannochtend de betalingskenmerken van dell binnen gekregen. IDeal gebruikt voor de betaling en ging gewoon goed via rabobank.
nu maar even wachten op de laptop, ik hoop binnen een week :P

en dan kijken hoe ie is, en misschien een clean install erop gooien

[ Voor 11% gewijzigd door Griffin op 12-09-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Neok_ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:13:
[...]

Anders geef je even de goede website zonder onredelijke toeslag: www.samenkopen.net: das pas een aanrader :)
Ok heb er eentje gestart op www.samenkopen.net. Nu nog even wachten tot hij is goed gekeurd. Mochten jullie sowieso al interesse hebben, stuur mij dan een emailtje naar mijn MSN adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Lol hebben jullie ook, dat als je een willekeurig (consumenten)-model 6400 configureert, je de standaard processor naar een T7200 verandert en daarna weer terugverandert, dat je dan een bedrag hebt dat 50ct scheelt van het originele bedrag voordat je iets veranderde :P?

//edit:
Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.ltw-benelux.com/koen/pics/dell_bug.jpg
Yess, eindelijk een compensatie voor het gemis van een 5% kortingsbon :P

[ Voor 23% gewijzigd door Neok_ op 12-09-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Neok_ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:59:
Lol hebben jullie ook, dat als je een willekeurig (consumenten)-model 6400 configureert, je de standaard processor naar een T7200 verandert en daarna weer terugverandert, dat je dan een bedrag hebt dat 50ct scheelt van het originele bedrag voordat je iets veranderde :P?

//edit:
Dit bedoel ik:
[afbeelding]
Yess, eindelijk een compensatie voor het gemis van een 5% kortingsbon :P
Als je dat nou eens 1000x doet, krijg je dan ook 500 euro korting? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was mij opgevallen, maar als je de config voltooid heb, betaal je gewoon weer die 1328 :P
trouwens exact dezelfde prijs als ik op kom Neok!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:46:
was mij opgevallen, maar als je de config voltooid heb, betaal je gewoon weer die 1328 :P
trouwens exact dezelfde prijs als ik op kom Neok!!
Dan mag ik aannemen dat jij ook de volgende config wilt:
Duurste consumentenmodel € 1.328,00
Standaard N09647
Intel Core Duo T2400
2x 1Gb 533MHz ram
DVD +- brander
ATI X1400

Up/Downgrades
Win XP MCE + media € 5,95
1 Jaar collect&return € 178,50-
Ultrasharp LCD € 101,15
100Gb 7200rpm HD € -
Resource CD € 5,95
Snap on LCD Backcover € 29,75
Subtotaal € 35,70-
Bluetooth € 23,80
9-Cell batterij € 11,90
Subtotaal € 35,70

Totaal € 1.328,00
Ik heb vandaag al een paar geprobeerd een vent te bereiken met wie ik eerder gebeld heb, toen de kortingscode nog geldig was. Krijg hem nu niet meer te pakken, en ik hoopte erop dat ik met hem een dealtje zou kunnen sluiten aangezien die andere ventjes daar nou niet echt toeschietelijk waren toen het op de prijs aankwam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik checkte gister ff de status van mijn bestelling en toen schrok ik toch wel een beetje van de verwachte lever datum.

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/966/untitledyc5.th.jpg

Waarschijnlijk ligt het aan de processor ik zag vorige week op de amerikaanse dell site dat er bij een upgrade naar de T7200 stond aangegeven dat dit de order met 9 dagen kon vertragen.
zijn er meer mensen waarbij het ook zo lang moet duren of geduurd heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neok: onze config verschilt toch wel wat van elkaar!! ik heb geen bluetooth, en maar een 6 cell li-ion. bluetooth daar doe ik nu al niks mee op mijn desktop, en die 9 cell had ik wel graag gehad, maar ik denk dat een 6cell ook wel volstaat. daar kun je gemiddeld 3,5 uur mee doen, zolang zit ik toch nooit achter dat ding.

Offtopic: mensen, ik merk nu pas hoe verrekte handig het is om een laptop te hebben, nu zit ik binnen op mijn desktop (ook van dell overigens, oud beesie al) te autocatten, terwijl het buiten 30 graden is......

EDIT: @X5769 Ja klopt wel. mijn orderdatum is 8 september, en verwachte leverdatum 27 september. je kan hem alleen maar eerder binnen hebben, dus datvindt ik wel goed zo. hoe vaak is het niet dat bedrijven bijvoorbeeld over een week zeggen, en met een maand is de troep er nog niet...... dat vindtik dan persoonlijk erger, nu weet je waar je aan toe bent!!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:59:

EDIT: @X5769 Ja klopt wel. mijn orderdatum is 8 september, en verwachte leverdatum 27 september. je kan hem alleen maar eerder binnen hebben, dus datvindt ik wel goed zo. hoe vaak is het niet dat bedrijven bijvoorbeeld over een week zeggen, en met een maand is de troep er nog niet...... dat vindtik dan persoonlijk erger, nu weet je waar je aan toe bent!!!
ok dan valt het nog wel mee idd thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jammer, past alleen een 13" laptop in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

McRubz schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:03:
[...]

Jammer, past alleen een 13" laptop in ;)
suitable for 14" and 15" laptops >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik zat net even op de website van Intel te kijken, en nu zie ik dat naast de Core 2 Duo T7200 er ook nog de T5600 is.
Deze heeft 2MB chache en draait op 1,83GHz, en is verder net zo als alle andere Core 2 Duo processoren.
Weet iemand op Dell deze processor nog op machines gaat leveren?
Is vast een stuk goedkoper dan de T7200, en persoonlijk lijkt mij wel dit wat als het prijs verschil te groot is. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-09-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Neok_ schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 23:41:
[...]

Kan je dan ook nog extra korting krijgen als je je laptop laat leveren zonder Windows variant erop?
FF een late quote maar ik zag hem nu pas,
@Moser is dit idd mogelijk, zou je hierdoor een extra korting kunnen krijgen???

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Underworld schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:08:
[...]

FF een late quote maar ik zag hem nu pas,
@Moser is dit idd mogelijk, zou je hierdoor een extra korting kunnen krijgen???
Er is mij gezegd dat dit mogelijk was.

Ik heb aan de telefoon uitgelegd dat ik via school al een licentie had en dat ik graag een systeem had zonder Windows voorgeinstalleerd.
Dit begreep de medewerker goed.

Hij zei dat het mogelijk zou zijn om hiervoor korting te geven.
Dit zou gemakkelijker zijn bij de latitudes en de Precisions dan bij de prijsvechters zoals de Inspirion.

Ik ben momenteel aan het onderhandelen voor een Precision M65 maar dan met Windows daardoor weet ik niet de grootte van de korting.
Ik kan iedereen aanraden om te bellen en verschillende aanbiedingen te zoeken en vergelijken, ook de aanbiedingen via universiteiten en zo.

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
moser schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:28:
[...]

Ik kan iedereen aanraden om te bellen en verschillende aanbiedingen te zoeken en vergelijken, ook de aanbiedingen via universiteiten en zo.
Natuurlijk is het bij het onderhandelen altijd handig om te kunnen verwijzen naar (zogenaamd) betere prijzen van de concurrent, maar het probleem bij educatie-aanbiedingen is meestal, dat er een aantal voorwaarden aan zitten zoals lid van school, in het eerste jaar zitten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Neok_ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:21:
[...]

Natuurlijk is het bij het onderhandelen altijd handig om te kunnen verwijzen naar (zogenaamd) betere prijzen van de concurrent, maar het probleem bij educatie-aanbiedingen is meestal, dat er een aantal voorwaarden aan zitten zoals lid van school, in het eerste jaar zitten, etc.
Je moet bellen naar dell, zeggen dat je aan het kijken bent voor een laptop en dat je een aanbieding hebt gezien van IBM/HP/... die beter/goedkoper is.
Ze zullen vragen of je die aanbieding kunt doorsturen en dan de pagina omzetten naar een pdf bestand en dat doormailen naar je contact persoon.

Ze zullen hun best doen om de aanbieding te evenaren of eronder te gaan.

Als het een aanbieding is van een univeristeit of zo moet je natuurlijk niet direct zeggen dat je niet meer studeert maar altijd in het grijze gebied van onderhandelen blijven.

Het principe blijft altijd hetzelfde: als X configuratie Y kan leveren voor Z aantal euro's zal Dell dat ook kunnen of beter doen.

De beste onderhandelingsstrategie (in zowat iedere branche) is kennis hebben van andere aanbiedingen.

Momenteel heb ik een goede 500 euro korting op een Precision M65 en de onderhandelingen zijn nog bezig.

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
moser schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:18:
[...]

Momenteel heb ik een goede 500 euro korting op een Precision M65 en de onderhandelingen zijn nog bezig.
Hoe lang ben je dan al bezig, en hoe lang ga je dan nog door :|
500 f*cking euro is echt thunderveel, maar dat is op een totaal prijs van...?

• KappuhH
  • Niet online
moser schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:18:
Ik had eergisteren ook gebeld en mij werd ook de Precision M65 aangeraden. Kreeg ook direct 200 euro korting. Maar 500 is wel eventjes wat anders. Hoe heb je dat gedaan? Hoevaak heb je moeten bellen? Welke configuratie haeb je? En welke verkoper had je?

• Griffin

Griffin

Is mythical

Gister de betaling de deur uit gedaan, gisteravondlaat (dus vandaag gelezen ivm erg druk :P) mn order status info gehad voor te kijken wanneer de levering er ongeveer is.
Ze zijn nu bezig met mn laptop in preproductie. En de levering staat ongeveer geplant op de 28e pas, dat duurt dus gewoon nog 2 weken :/ ach we wachten wel :P

• Neok_
  • Niet online
Blijkbaar is hun kortinginspiratie momenteel een beetje op voor het beste consumentenmodel van de 6400: gratis dubbel geheugen actie is afgelopen maar neit vervangen voor een nieuwe actie :/

Verwijderd

Neok_ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:04:
Blijkbaar is hun kortinginspiratie momenteel een beetje op voor het beste consumentenmodel van de 6400: gratis dubbel geheugen actie is afgelopen maar neit vervangen voor een nieuwe actie :/
gelukkig heb ik hem dan maar besteld voor de 12de!! ach over een paar weken hebben ze weer wat nieuws. gratis de ATI X1400 erbij ofzo, weet ik veel.... ik zal es kijken voor de gein hoeveel je er nu voor neermoet tellen.

EDIT: lol, nu betaal je voor die 2048 geheugen ruim 300 euries meer!!!!! dat is nog al wat!! (Waar ik vorige week 1328 euro betaalde, betaal ik nu voor exact hetzelfde systeem bijna 1500 euro, met de nieuwe acties inbegrepen!!)

EDIT2: Er is trouwens wel weer een nieuwe actie gestart Neok, Nu heb je gratis geupgrade harde schijf, en een notebooktas gratis. Dan ben ik blij dat ik voor dat geheugen ben gegaan, want een tas zal ik nooit via internet bestellen!!

EDIT3: Heee, er staat nu een nieuwe inspiron 6400 model!!! eerst had je altijd keuze uit 3modellen, nu 4

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 10:49 ]

• Technattic
Ik wil dus een inkoopaktie starten voor de SPDIF/SVIDEO/COMPOSITE adapter kabel. Het gaat om een originele Dell adapter kabel.

Foto van de kabel kun je hier vinden: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Ik heb op www.samenkopen.net een item neergezet, maar deze is om een of andere reden nog niet goed gekeurd. De kabel gaat maximaal 12 euro kosten incl verzendkosten. Wil iedereen die hier interesse heeft mij even een email sturen? j.taverne@gmail.com Dan kan ik vast gaan bestellen.

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:40
De actie die van vandaag loopt en dan met name het consumentenbond model was voor mij de doorslag om hem te bestellen. Mooie specs en een mooie prijs. Wel met 512 mb geheugen,en niet gratis verzonden, maar wel met 9 cell battery, 120 gh HD en een x1300.

Ik wil even kijken hoe het loopt met 512 mb aan geheugen, iemand ervaring ermee? Anders koop ik er gewoon 512 mb geheugen bij, begreep dat deze makkelijk zelf te plaatsen is.

marc68

Verwijderd

marc68 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:01:
De actie die van vandaag loopt en dan met name het consumentenbond model was voor mij de doorslag om hem te bestellen. Mooie specs en een mooie prijs. Wel met 512 mb geheugen,en niet gratis verzonden, maar wel met 9 cell battery, 120 gh HD en een x1300.

Ik wil even kijken hoe het loopt met 512 mb aan geheugen, iemand ervaring ermee? Anders koop ik er gewoon 512 mb geheugen bij, begreep dat deze makkelijk zelf te plaatsen is.
ik zou je aanraden toch 1024 te halen, ik heb een maat die 512 heeft, en het gaat toch wel erg traag....

Verwijderd

VET!!! ik keek net eens even bij mijn order:

Uw bestelling is verzonden sinds 13-9-2006 Fase:5. Verzonden

1. Bestelling wordt verwerkt
2. In preproductie
3. In productie
4. Levering wordt voorbereid
5. Verzonden woensdag, september 13, 2006

Doorgaans bereiken bestellingen hun bestemming binnen 2-5 werkdagen na de werkelijke verzenddatum.

Uw bestelling is verzonden sinds (dd-mm-jjjj) 13-9-2006

Meer Informatie
Orderdatum: 8-9-2006
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 27-9-2006

Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.

HAHAHA BETER!!!! gisteren stond hij nog in de pre-productie!!!!! Snelheid bij Dell Ok? ik dacht het wel!!!!!

• marc68
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:12:
[...]

ik zou je aanraden toch 1024 te halen, ik heb een maat die 512 heeft, en het gaat toch wel erg traag....
weet iemand welkmerk en soort geheugen er in zijn 6400 zit? dan kan ik deze vast apart bestellen, geheugen via dell vond ik te duur

marc68

Verwijderd

ik kan het nergens vinden, ook op het pakformulier niet. staat alleen 2048 mb en 667 FSB. je had gewoon bij dell voor 12 september moeten bestellen, dan had je gratis dubbel geheugen!!!! ik had met mijn systeem standaard 1024, en nu dus 2048, want toch al gouw 300 euro kost als het er niet bij zat!!

• Neok_
  • Niet online
Ik denk dat je er nu nog wel voor kan bellen hoor :/

//edit:
En dat is dan ook wat ik nu ga doen..

[ Voor 32% gewijzigd door Neok_ op 13-09-2006 16:17 ]

• moser

moser

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:12:
[...]
Welke snelheid is de harde schijf.
Vaak is het geheugen niet de beperkende factor maar de harde schijf.

zal in deze week info geven over mijn offerte

... No further comment.

Verwijderd

moser schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:40:
[...]

Welke snelheid is de harde schijf.
Vaak is het geheugen niet de beperkende factor maar de harde schijf.

zal in deze week info geven over mijn offerte
mijn ervaring op mijn desktop is dat de harde schijf meer van invloed is dan geheugen. want als mijn harde schijf vol begint te raken (lees zo'n 25% in gebruik) dan begint ie trager te worden. weet niet of dit met laptops ook zo is. maar goed, dan is evengoed nog snel. heb alleen wel een 5400 toerenteller voor de harde schijf besteld, maar dan moet ie toch ook gewoon snel zijn lijkt mij. bij die laptop van memaat duurt het gewoon een seconde of 8 a 9 als hij bijvoorbeeld een wordsbestand wil openen, of kopieren en plakken. (hij heb 60gb HD, 5400 rpm, en 512intern geheugen)

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Net akkoord gegaan met de mij toegestuurde offerte :) Vanmiddag hing ik nog even aan de telefoon met iemand van Dell, het schijnt dat de T2500 tijdelijk niet leverbaar is, dus ik krijg gratis een T2600! :9~

Zodra ik hem binnen heb, wil ik hem direct formatteren. Een van mijn twee huisgenoten heeft hem al binnen en geformatteerd. De in de TS beschreven 2 verborgen partities stonden erop en hebben we laten staan. Wat staat hier eigenlijk in? Een reparatie-image oid? Dan lijkt het me niet verstandig ze te verwijderen?

• marc68
marc68 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:01:

Vanmorgen besteld, internetontvangstbevestiging gekregen, totale bedrag 850 €, echter nog geen ordernummer gekregen. Nu check ik vanavond de acties en zie ik dat mijn configuratie duurder is gesprijsd waardoor ik nu opeens op ruim € 1000 uitkom. Zou dell nu de 1e order gaan cancellen? iemand ervaring mee? Het is toch raar dat ze op 1 dag prijzen veranderen ?

marc68

Verwijderd

geez schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:19:
Net akkoord gegaan met de mij toegestuurde offerte :) Vanmiddag hing ik nog even aan de telefoon met iemand van Dell, het schijnt dat de T2500 tijdelijk niet leverbaar is, dus ik krijg gratis een T2600! :9~

Zodra ik hem binnen heb, wil ik hem direct formatteren. Een van mijn twee huisgenoten heeft hem al binnen en geformatteerd. De in de TS beschreven 2 verborgen partities stonden erop en hebben we laten staan. Wat staat hier eigenlijk in? Een reparatie-image oid? Dan lijkt het me niet verstandig ze te verwijderen?
dan heb je mooi geluk.
de T7200 die ik besteld heb is op het moment niet op voorraad bij dell maar ik moet gewoon w88 :(.
Mischien dat ik er maar ff een belletje aan waag morgen.

• Henkie-Jan
marc68 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:31:
Vanmorgen besteld, internetontvangstbevestiging gekregen, totale bedrag 850 €, echter nog geen ordernummer gekregen. Nu check ik vanavond de acties en zie ik dat mijn configuratie duurder is gesprijsd waardoor ik nu opeens op ruim € 1000 uitkom. Zou dell nu de 1e order gaan cancellen? iemand ervaring mee? Het is toch raar dat ze op 1 dag prijzen veranderen ?
Zou morgen ff bellen naar Dell.
geez schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:19:
Volgens mij zijn de T2500 en de T2600 allebei niet meer leverbaar ivm de Core 2 Duo.

[ Voor 28% gewijzigd door Henkie-Jan op 13-09-2006 19:41 ]

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:40:
[...]

EDIT2: Er is trouwens wel weer een nieuwe actie gestart Neok, Nu heb je gratis geupgrade harde schijf, en een notebooktas gratis. Dan ben ik blij dat ik voor dat geheugen ben gegaan, want een tas zal ik nooit via internet bestellen!!
Bij het duurste model waar ik voor wou gaan zit die upgrade daar nou net niet, aangezien ze met 100gb 7200rpm of 120gb 5400rpm al aan de max zitten :/
Daarnaast heb ik hier al een goede tas liggen.

Dus we blijven gewoon verder kijken, en thx voor de tip :)

Verwijderd

Neok_ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:57:
[...]

Bij het duurste model waar ik voor wou gaan zit die upgrade daar nou net niet, aangezien ze met 100gb 7200rpm of 120gb 5400rpm al aan de max zitten :/
Daarnaast heb ik hier al een goede tas liggen.

Dus we blijven gewoon verder kijken, en thx voor de tip :)
ja idd, daar zat ik ook mee. ik heb wel 10 keer geonfiged voordat ik heb besteld, maar als je meteen het duurste model kies heb je maar keuze uit 1harde skijf. maar daarintegen alsje voor een goedkopermodel kies heb je overal wel meer keuze, maar kom je al gouw over het bedrag heen dan als je die duurdere had gekozen!!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
marc68 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:25:
[...]

weet iemand welkmerk en soort geheugen er in zijn 6400 zit? dan kan ik deze vast apart bestellen, geheugen via dell vond ik te duur
Verschild, maar zolang je merk geheugen koopt, gaat het wel werken. Heb al een aantal merken geprobeerd en nog geen problemen gehad.

Transcend
Dane Elec
Corsair
Samsung

Verwijderd

Die van mij is vandaag binnengekomen, wel poep dat die laptop geen PCMCIA slot heeft. Nu kan ik m'n audigy 2 zs niet aansluiten. Ho*ren :(

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:50:
Die van mij is vandaag binnengekomen, wel poep dat die laptop geen PCMCIA slot heeft. Nu kan ik m'n audigy 2 zs niet aansluiten. Ho*ren :(
Zulke dingen kun je toch van te voren checken?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Neok_
  • Niet online
NaZ- schreef op donderdag 14 september 2006 @ 06:51:
[...]

Zulke dingen kun je toch van te voren checken?
Ik dacht eigenlijk ook dat elke 15.4" laptop wel minimaal 1 slot had :O
Niet dat ik het nodig heb...

Verwijderd

Neok_ schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:14:
[...]

Ik dacht eigenlijk ook dat elke 15.4" laptop wel minimaal 1 slot had :O
Niet dat ik het nodig heb...
met 1 usbpoort kom je een heel end, alles gaat daar tegenwoordig op. mijn vaders laptop van HP heeft nog wel zon grote uitgang voor je printer, mijn inspiron heb dat niet. heb ik ook niet nodig,want ik ga niet elke keer me stekkers lostrekken van die printer die op me desktop zit.... als ik moet printen dan is het usb sticky erbij pakken, en printen maar!!!

Verwijderd

dell z'n service is hartsikke netjes vind ik en waarom komt nu :P

zoals ik al eerder had gemeld had ik twijfels over m'n 6400, winxp (kaal alleen + drivers opstarten) kon soms 15 keer dat mooie windows balkje voorbij zien komen betekenen.

desondanks er een 5400rpm schijf inzit had ik wel rekening gehouden met vertraging, maar niet zoveel....

ook dat de standby altijd vastliep of de hybernating (zelf opgelost bleek wlan drivers probleem te zijn :|)

maar van de week weer iets nieuws... ik zal alleen de eerste ervaring vertellen:

het was ochtend ff wakker worden en mail checken (ja je hebt mensen die zo wakker worden) dus ik de laptop open en aangezet. lampjes gaan branden, spinup van de drive, dvd rom begint te knipperen maar waar blijft dat dell logo toch?? nouwja die zal ook nog wel wakker worden, laat maar gaan 5 minuten later EINDELIJK een dell logo en toen begon het boot process :|

dit is nog een paar keer gebeurd dus het zal niet zo best gesteld zijn met of het moederbord of de hard disk....

net aan de telefoon gehangen, morgen een afspraak maken voor de reperatie, ze gaan m'n cpu+mobo vervangen, dat noem ik goede service en lekker snel.

toch blijft bij mij de vraag: hoe lang doet jullie 6400 over booten... m'n pa heeft een latitude weet niet welke serie, maar die heeft ook 1gb ddr2 @533, 5400rpm disk, alleen ipv een 1.73 core duo een 1.83 -> dat ding is up and running binnen 20 seconden! :|. dus is dat bij jullie 6400's ook zo snel?? of zo langzaam als dat ik het heb??

alvast bedankt :D

Verwijderd

ik hoop hem morgen binnen te krijgen, dan zal ik hier uitgebreidt verslag doen van mijn ervaringen met opstarten, etc.

EDIT: wel balen dat je zoveel problemen hebt. ik merk ook wel dat je het gewoon erg moet treffen, want of je een acer, toshiba, dell of weet ik het wat voor merk heb, bij alle merken is de levensduur heel uiteenlopend. je moet gewoon een beetje geluk hebben is mijn sterke gevoel, en dat is bij jou niet echt het geval!! maar als dell het oplost zal het wel weer goedkomme!!

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 17:12 ]

• WiLLoW_TieN
Ik heb een hele tijd zitten meelezen en posten in dit topic. En uiteindelijk na veel piekeren is het toch niet de DELL Inspiron 6400 geworden.

Het is de Toshiba Sattelite A100-683 geworden voor € 1029,00 bij electronicagigant.nl

Wat krijg je dan o.a Intel Core Duo T2250 1730 MHz, 120 GB HD, 2x 512 MB DDR2 533, X1600 256 MB dedicated, Bluetooth, FireWire, FiR, Card reader, TV-out.

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-09-2006 17:18 ]

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:14:
Ik heb een hele tijd zitten meelezen en posten in dit topic. En uiteindelijk na veel piekeren is het toch niet de DELL Inspiron 6400 geworden.

Het is de Toshiba Sattelite A100-683 geworden voor € 1029,00 bij electronicagigant.nl

Wat krijg je dan o.a Intel Core Duo T2250 1730 MHz, 120 GB HD, 2x 512 MB DDR2 533, X1600 256 MB dedicated, Bluetooth, FireWire, FiR, Card reader, TV-out.
Gefeliciteerd met je aankoop. Volgens mij heb je er erg goed aan gedaan aangezien je deze specificaties niet bij Dell voor deze prijs kan samenstellen. Good job.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:56:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop. Volgens mij heb je er erg goed aan gedaan aangezien je deze specificaties niet bij Dell voor deze prijs kan samenstellen. Good job.
hohohohoho, dit is ex btw..... dus bijna 1200 euro. bij dell kom ik voor minder uit met precies dezelfde specs, namelijk 1120.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb net even order status bekeken.
Net als ergens hiervoor gezegd is; is ook mijn bestelling binnen 1 dag van preproductie naar weggestuurd gegaan, nu maar 5 dagen wachten.

Nog even een vraag,
wat nou als er niemand thuis is, hoe wordt er dan gehandeld door UPS

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 15:18
Bij mij hebben ze em gewoon door de brievenbus gevrot, gaat goed hoor :+

King of Cod

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:08:
[...]

hohohohoho, dit is ex btw..... dus bijna 1200 euro. bij dell kom ik voor minder uit met precies dezelfde specs, namelijk 1120.
Bij electronicagigant.nl dat is € 1029,00 incl. BTW :> En volgens mij kun je geen ATi X1600 256 MB selecteren bij de 6400 ?

Van notebookreview.com

X1400 ;
ATI Mobility Radeon X1400

Shader Model 3
4 Pipelines
128-bit Memory Bus
Clocks: n/a
Primarily a faster clocked version of the Mobility Radeon X1300, the X1400 sits squarely between the X600 and X700 performance-wise, but also includes full support for Shader Model 3. While the X700 would still be preferable, the X1400 is very common in notebooks and offers acceptable performance. Not great, but not terrible either.

X1600 ;
ATI Mobility Radeon X1600

Shader Model 3
12 Pipelines
128-bit Memory Bus
Clocks: 470MHz Core, 470MHz Memory (940MHz DDR Effective)
The Mobility Radeon X1600 is one of the most desirable notebook parts on the market. It offers performance approaching last generation's top end, running many games at native, and frequently appears with a large amount of dedicated video memory. Most impressive about the X1600 is its appearance in mainstream and even 14" thin-and-light notebooks. If you're at least a semi-serious gamer, this part is easily recommended, and will play most if not all games at native with most details maxed out.

[ Voor 73% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-09-2006 20:07 ]

• Henkie-Jan
TafkaP schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:52:
Bij mij hebben ze em gewoon door de brievenbus gevrot, gaat goed hoor :+
Grapjas :+
In een pizza doos zeker. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:03:
ik hoop hem morgen binnen te krijgen, dan zal ik hier uitgebreidt verslag doen van mijn ervaringen met opstarten, etc.

EDIT: wel balen dat je zoveel problemen hebt. ik merk ook wel dat je het gewoon erg moet treffen, want of je een acer, toshiba, dell of weet ik het wat voor merk heb, bij alle merken is de levensduur heel uiteenlopend. je moet gewoon een beetje geluk hebben is mijn sterke gevoel, en dat is bij jou niet echt het geval!! maar als dell het oplost zal het wel weer goedkomme!!
og... het is betrekkelijk er is op dit moment mee te werken :P, alleen niet op de gewenste en normale snelheid en niet altijd wanneer ik wil.. en het komt altijd wel goed. er zijn ergere dingen in het leven dan een stukke laptop :P

maar ik hoor graag wat jouw ervaringen zijn :)

Verwijderd

jahij gaf een link erbij van een site,daar stond ex btw!!

@ Griffin: Ja dat vraag ik mij idd ook af. met mijn boekenpakket washet zo dat het dan 3 weken op het dichstbijzijnde postkantoor blijft liggen en dan kan je het afhalen, maar weer niet of dat nu ook zo is..... nou ja, maar hopen dat er iemand thuis is!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mijn offerte is denk ik niet geldig als ik er nog 1 zou willen kopen? anders koop ik ze wel in voor jullie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Executor16 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 22:43:
mijn offerte is denk ik niet geldig als ik er nog 1 zou willen kopen? anders koop ik ze wel in voor jullie :D
Ik moet toch nog een keertje proberen te bellen en verwijzen naar jouw offerte.. ben nog steeds jaloers op jouw config :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Checkte net ff de dell site om de status van mijn bestelling te bekijken en wat blijkt:

Hij is verzonden :D dus nu vol spanning w88 zal wel ergens begin volgende week worden dat ik em heb.
Al met al viel het me nog 100% mee ik d8 dat ik veel langer moest w88 omdat de T7200 niet op voorraad was maar gelukkig toch alles snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Inspiron 6400 net binnen :)
Ik kan alleen nergens vinden waar ik mijn videogeheugen kan vergroten. Er zit een Intel GMA945 in, weet iemand toevallig waar ik de hoeveelheid videogeheugen kan instellen? (In de BIOS heb ik geen optie hiervoor, BIOS versie A08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook zojuist binnen, echt een formidabele service, ik kan niet anders zeggen. vorige week vrijdag besteld, en nu alin huis!! echt uitzonderlijk, dat heb ik nog nooit meegemaakt. ik zie geen sporen van gebruik (wat ik hierboven al eens had gelezen) dus dat zit wel goed. eerst nog ff me schoonmaakklussie afmaken, en dan ga ik ermee aan de gang!!!!!!!! dan zal ik hier mijn ervaringen delen met jullie, het ding ziet er in ieder geval erg mooi uit kwa desing!!!! prachtig gasten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:04:
Ik heb mijn Inspiron 6400 net binnen :)
Ik kan alleen nergens vinden waar ik mijn videogeheugen kan vergroten. Er zit een Intel GMA945 in, weet iemand toevallig waar ik de hoeveelheid videogeheugen kan instellen? (In de BIOS heb ik geen optie hiervoor, BIOS versie A08
Kan bij mijn weten niet hij gebruikt zoveel hij nodig heeft, standaard desktop werk 8mb bij mijn weten en indien je gaat gamen zal die meer gaan gebruiken ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo, na allesuit de dozen te hebben gehaald is de eerste indruk tot nu erg goed, het beeldscherm (1680x1050 pixels) is echt fantastisch!!!

maar eventjes een vraag tussendoor?? is het raadzaam windows ermeteen weer af te flikkeren en te herinstalleren? want er staat me toch een zootje meuk op van dell, en trial versions van programma"s en weet ik het wat. hier zit ik helemaal niet op te wachten, evenals McAfee virusbeveiliging, ik heb zelf een veel beter programma waar ik dik tevreden meeben. maar is dit dus raadzaam om meteen te doen, of niet?? ik hoor het wel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 17:04 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.