Nieuwe configuratie wil bij windows niet doorstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
De specs:
  • CPU: Intel Core 2 duo E6600 :9~
  • Mobo: Asu P5B
  • GPU: Club3d 7900GT :9~
  • RAM: 2X Corsair valueselect 533mhz latje
  • HD: Maxtor diamondline 9 IDE schijfje
Ik heb net deze configuratie geinstalleerd, maar omdat hij geen Sata schijven of Sata drives heeft, hebben we de windows met een andere computer op de HD geinstalleerd.

Eenmaal de HD in de computer gehangen wil hij niet doorstarten in windows,
Als hij windows start, nog voor het bootscherm reboot hij...

Enig idee? Misschien lust windows het niet omdat hij op andere hardware is geinstalleerd?
We hebben echter nog geen drivers geinstalleerd...

"Stilte, een gat in het geluid...."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet windows ook installeren op je systeem waarop je het wil draaien. Anders is je HAL nogal over de zeik en gaat het niet lukken.

Dus gewoon je hdd aansluiten op je nieuwe systeem en op die manier installeren.

• Flapp
Maar dat is het probleem , als mijn HD aangesloten is op het systeem dan kan ik geen cd/dvd drive aansluiten slimmerik ;)
Hij heeft maar 1 IDE poortje

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Inderdaad gewoon herinstalleren op het systeem waarop je 'm wil hebben. Geen andere mogelijkheid. Als jij je moederbord vervangt ofzo, dan is dan bijna altijd al wel genoeg om je windows installatie te verpesten. Nu wil jij dat een compleet andere configuratie met die windows installatie werkt???

• DEVoTi0N
Flapietoetoe schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:30:
Maar dat is het probleem , als mijn HD aangesloten is op het systeem dan kan ik geen cd/dvd drive aansluiten slimmerik ;)
Op een ide kabel kan je zowel een HDD als DVD-drive aansluiten. Moet je alleen wel IDE kabel met 2 connecties hebben.

edit:
slimmerik ;)
Beetje lullig doen terwijl je dat er niet eens bij verteld.... slimmerik :P

edit2:
Je kan overigens ook altijd nog via een ander apperaat (USB) of over het netwerk installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door DEVoTi0N op 23-08-2006 20:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus? dan sluit je toch alleen 1 hdd en 1 optical aan :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je zou dit nog kunnen proberen wat in dit topic aangegeven staat: Inaccessible boot device (image 2ks geghost)

Windows installeren op die andere pc, truukjes uithalen en dan overzetten en hopen dat de reboot kwam van inaccisible boot device ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Excuse me hoor maar iemand met >36.000 postings waarvan de meerderheid techpostings, slaat men toch heel wat hoger aan dan iemand met >1000 postings waarvan het gros.... HK. Een klein en gemeend sorry zou niet misplaatst zijn.

ARME AOW’er

• DEVoTi0N
Guardian Angel schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:37:
[...]

offtopic:
Excuse me hoor maar iemand met >36.000 postings waarvan de meerderheid techpostings, slaat men toch heel wat hoger aan dan iemand met >1000 postings waarvan het gros.... HK. Een klein en gemeend sorry zou niet misplaatst zijn.
offtopic:
Ik met mijn <1.000 HK (tp only) posts ben het met je eens. Het zou nog niet zo lullig zijn als ie het ook nog 'ns had verteld, wat ik hier eigelijk de grap vind. Iets niet vertellen, en daarna een van de grotere tweakers lullig aanspreken :P.

• Flapp
Het was niet mijn bedoeling Terw_dan te kwetsen oid.
Het valt mij wel op hoeveel mensen Gelijk gaan roepen dat ik bij terw dan mijn excuses moet aanbieden omdat ik hem gekwetst zou hebben. Ik denk dat hij dat toch echt zelf wel weet. Jullie proberen gewoon een wit voetje te halen bij terw_dan.

Mocht hij beledigd zijn, dan mag hij mij een DM sturen en dan zal ik virtueel voor hem knielen en mijn ontzag tonen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je zou natuurlijk ook een nieuwe HDD kunnen kopen :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flapietoetoe, doe nou gewoon eens een keer zelf wat moeite om iets uit te zoeken. Dat je brakke reacties krijgt is puur en alleen aan je eigen gebrek aan inzet te wijten. Dat praat niet automatisch slechte reacties goed, maar pak het probleem bij de bron aan - jezelf :o

Iedere willekeurige mobo handleiding of FAQ of artikel over IDE zou melden dat je twee apparaten aan zo'n poort kan hangen (waarom anders 2 connectoren :? )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.