Toon posts:

Inaccessible boot device (image 2ks geghost)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(als het niet bepaald over hardware gaat, dan kick hem naar software of windows)

Het zit nu zo..

ik heb een lege harde schijf gepartioneerd tot 4 partities. De eerste, de primaire heb ik een ntfs partitie gemaakt omdat de image van een server ook op een ntfs partitie stond..

Nu heb ik mooi die image teruggezet, maar krijg ik nu alleen maar deze error:

inaccessible boot device.. handelingen heb ik gedaan, maar hielp niks. wat is er misgegaan, de partitie is primair, ntfs en een image van windows 2000 server die eerst opstart, maar bij het opstartscherm een foutmelding geeft.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 14:17

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:25:
...inaccessible boot device...
Hangt de HDD aan dezelfde IDE controller als toen de image gemaakt is? Anders kan dat goed de oorzaak zijn, als Windows geen driver heeft voor de controller start hij er ook niet van op namelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Beaves op 17-03-2004 13:32 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En waar komt de image vandaan? --> Gokje: van een ander systeem? Andere specificaties? In dat geval is er niet veel meer aan te doen. Het probleem is namelijk als volgt:

Tijdens Windows installatie worden de IDE drivers geinstalleerd.
Als je nu de image gemaakt hebt en op een ander systeem zet, start Windows op, maar gaat gebruik maken van de specifieke IDE-drivers:
Einde opstarten...

Als je nog toegang hebt tot het oude systeem en vandaar kan opstarten en een nieuwe image kan maken, dan kan je ik je helpen.

Wat heel misschien ook nog wil helpen, maar dat gok ik, is in de bios zoveel mogelijk IDE-apparatuur uitzetten, of ipv auto op none ofzo.

Offtopic: Het is hardware en software...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe harde schijf, die er precies hetzelfde inhangt als de oude.

**

Het is een image die gemaakt is op een andere pc.. maar die nieuwe harde schijf met de image die erop is gezet, had ik ook in de pc gehangen waarin de image van is gemaakt.

Verder zal ik even kijken in de bios..

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:33 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het gaat om de IDE-controller, niet de schijf...

Maar je kan een nog een nieuwe image maken of niet? Zo ja, dan moet ik even opzoeken wat je er aan kan doen...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nog wel een nieuw image maken ja..

maar moet ik die dan ook weer gewoon als ntfs ghosten?

P.S. ik werk met powerquest drive image.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hier lees deze link...:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;314082
Ik hoop alleen dat het ook voor windows 2000 server gaat...

Volg de instructies voor het invoeren in de registrie.
Vervolgens maak je een tweede hardware profiel aan (als dat kan?)
Zorg wel dat de pc blijft wachten totdat je een profiel hebt gekozen.

Dat hardwareprofiel is niet echt nodig, maar wel prettig voor de snelheid, omdat de drivers allemaal opnieuw worden ingesteld en je het oude profiel later weg kan mikken.

Met winxppro heb ik zo op meer dan 10 verschillende configuraties gezeten. Werd wel erg traag :)

Maar waarom de image gebruiken? Waarom niet opnieuw installeren? --> Ow, vanwege een woeste hoeveelheid instellingen zeker?

Ow en het zou kunnen dat de dingen die in de registry worden toegevoegd niet voor win2000server bedoeld zijn... alles voor eigen risico, maar ja, je hebt al een ghost image ;)

Toevoeging: Ik heb geen verstand van PM7...

[ Voor 16% gewijzigd door Motrax op 17-03-2004 13:49 . Reden: /Typo ]

☻/
/▌

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom de image gebruiken? Waarom niet opnieuw installeren? --> Ow, vanwege een woeste hoeveelheid instellingen zeker?
Juustem.

Oh ja.. kleine opmerking

Wanneer ik partition magic 7 vanuit dos opstart, zijn de fat32 partities c: d: en e: maar staan er voor de ntfs partitie (de primaire dus) allemaal vraagtekens. Nu weet ik dat dos geen ntfs kan zien, maar partition magic moet dit toch gewoon kunnen weergeven?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeuj..

Ik heb beeld gekregen :) Heb een tijdje zitten te kloten met partities.. nu start hij op :)

slotjuh.
Pagina: 1