Welke voeding voor : Nvidia 7950 GX2 xt 1024 en asus mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Ik ben bezig met het volgende systeem in elkaar aan het zetten . Maar ik heb een probleem de voeding in de enlight-kast is te licht voor het onderstaande systeem , en te weinig connectoren. De vraag is welke voeding of hoeveel watt voeding raden jullie me aan ?

Het gaat om het volgende systeem:

-Intel E6700 core2 duo 2.67 4Mb processor
-Asus P5wdg2-ws i975x/pci mainboard (Hier zitten niet de standaard stroomaansluitingen op link :
http://www.asus.com/produ...3=0&model=994&modelmenu=1
-Nvidia 7950 GX2 xt 1024 pci-e videokaart
-Maxtor sata II 300 250gb 7200rpm 16mb
-Kingston 2 x 1Gb ECC DDR2
-Samsung DVD+/-RW
-Samsung DVD-Rom 16x
-Enlight ATX EN4105 (400 watt voeding)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik denk dat je een goede voeding nodig hebt 8)7

Inventaris | WhatPulse

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07
ik zou toch wel een voeding van minimaal 500W nemen en dan wel van een beetje merk. Lees ook even het topic over voeding door. linkje is al door RoD gegeven.
Zelf heb ik een purepower psu van Thermaltake. Deze heeft een modulair stekkersysteem. Dit houdt in dat je enkel de stekkers aansluit die je nodig hebt en de rest laat je dus in de doos.
Linkje: http://www.thermaltake.co...Power/w007374/w007374.asp

Ik ben er heel erg tevreden over. Maar voor dat je verder gaat vragen even het gegeven topic doorlezen. daar worden de meeste vragen wel beantwoord. Ook staat er een lijst met merken die gewoon goed zijn. Dus geen Qteq dat is cheap ass bulk shit. Ik heb het zelf ook gehad 550W was bijna 400W dus de spec kloppen niet. Bij de betere merken klopt dit wel. (enermax,tagan etc etc)

Verwijderd

Zoals RoD al zegt....dit staat allemaal in het bovenstaande topic O-) :/

Maar om even antwoord op je vraag te geven....
Neem GEEN Q-Tec Sweex of andere goedkope meuk....
Kijk naar merken als Antec, Zalman, Tagan enz.
Hiermee gaat je systeem veel langer mee dan met zoon goedkoop snert ding....
Ik denk trouwens dat je ongeveer wel een 450watt nodig hebt...wil je dit fatsoenlijk aan de praat hebben....

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Bedankt voor de link , heb het topic even goed doorgelezen , stond veel info in wat ik nodig heb. Maar aangezien dat er steeds andere uitkomen en ik niet de verkeerde wil aanschaffen , vraag ik het hier maar even voor alle zekerheid. Voordat ik de verkeerde bestel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, maar daar is júist dat topic voor om het te vragen ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

marc181982 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:56:
Bedankt voor de link , heb het topic even goed doorgelezen , stond veel info in wat ik nodig heb. Maar aangezien dat er steeds andere uitkomen en ik niet de verkeerde wil aanschaffen , vraag ik het hier maar even voor alle zekerheid. Voordat ik de verkeerde bestel
Zoals RoD zegt: Het topic is er juist voor om voedingsvragen te stellen.

Verder zullen hier in CSL ook mensen rondlopen die meningsverschillen hebben wat leidt tot verschillende keuzes. Zoek dus informatie en ervaringen over voedingen. Lees reviews of bekijk wat Tweakers.net - Productsurveys.

Overigens is een gezond verstand ook van belang. Als persoon A zegt dat voeding x goed is en persoon B zegt dat voeding y beter is wil dat niet zeggen dat voeding x meteen slecht is. Wellicht is voeding y slechts voor bepaalde mensen beter of wellicht is voeding y over het algemeen beter maar wel 2x zo duur. Afijn, dit is prima zelf op te lossen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.