Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Mp3 speler is geschikt voor oudere mensen?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Hoi iedereen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik geef computercursussen aan senioren van 60 tot circa 75 jr oud.
Een van mijn klanten die 63 is, zou graag een mp3 speler willen aanschaffen. Omdat zij zoals vele anderen oude mensen andere eisen stelt aan een mp3 speler de gemiddelde mp3 speler biedt, kan ik er niet goed uikomen welke mp3 speler ik moet aanraden.

Het is belangrijk dat:

- De mp3 speler niet te klein is (daarom zit ik te denken aan zowiezo een HDD speler).
- Er geen "touch" knoppen opzitten.
- Het menu gewoon simpel is.
- Er niet teveel toeters en bellen opzitten.
- De mp3 speler een (duidelijk) leesbaar display heeft
- Hij te koop is in normale winkel (liefst geen webshop i.v.m. het simpel kunnen terugbrengen bij defect)
Verder ook nog een kwalitatief goeie koptelefoon die goed geluid van buiten afschermd.

ik heb zelf de volgende bekeken:
Samsung YH-J70 (20 GB) (ik weet niet hoe het menu in elkaar steekt, is het simpel?)
Philips HDD086 (4 GB) (hoe duidelijk is het menu?)

ik sta open voor nieuwe ideeën,
alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door laurentbas op 22-08-2006 18:30 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een Gmini 500? Ok, je hebt dan wel een volwaardige PMP, maar imo is het een erg makkelijk te besturen speler.
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/gmini500/IMG_2848.jpg
Icoontjes die aangeven waar je "terecht" komt, makkelijker kan het imo niet. Wellicht dat de knoppen een beetje wennen is, maar dat is zo geleerd. (al kan ik dat natuurlijk niet weten, ik ben niet oud :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 22-08-2006 19:16 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:28

Piggen

Lekker bakkie

Over die Philips en die Samsung is wel wat te vinden met de search. Over de Samsung loopt ook een heel topic.

Waar ik zelf aan dacht:
Sony NW-A1000 of NW-A3000
Archos XS202 (al is die joystick wel klein)
Creative Zen Sleek Photo (heeft wel een touchstrip, maar voor de rest wel grote knoppen).

Wellicht dat je aan het topic \[DAP-SPELER]Zoeken naar muziekspelers voor ouder persoon ook wat hebt.

• laurentbas
Een Gmini 500?

Is het mogelijk om bij de Gmini 500 de groten van de letters in te stellen?

ik denk dat bij de Sony NW-A1000 het lezen van het scherm niet goed is. het is tenslotte een design model en de letters zien er klein uit op de foto's

[ Voor 44% gewijzigd door laurentbas op 22-08-2006 19:31 ]

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 22:36

Oof

En hoe duur is dat ding wel niet..

Verwijderd

ik zie hem bij de dixons voor 299 euro met 40 gig

http://www.dixons.nl/De_o...eler.7070967/default.aspx

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
laurentbas schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:29:
Een Gmini 500?

ik denk dat bij de Sony NW-A1000 het lezen van het scherm niet goed is. het is tenslotte een design model en de letters zien er klein uit op de foto's
Ik denk het niet, maar de speler heeft een aardig groot scherm wat goed te lezen is.
Oof schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:32:
En hoe duur is dat ding wel niet..
Pricewatch?

Maar misschien is het idee van MPmad beter. Een XS202 heeft een vergelijkbare interface, alleen met minder features en een schappelijker prijsje. Het scherm is wel kleiner en dus wellicht minder duidelijk voor oude mensen.

Hoe simpel moet het eigenlijk zijn? Mp3spelers werken imo vaak intuïtief. Je zou eens met je klanten naar de MM kunnen gaan en de spelers daar proberen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:28

Piggen

Lekker bakkie

laurentbas schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:29:
Een Gmini 500?

Er is ook nog de A3000 (20GB). Die heeft een groter scherm. Over de afleesbaarheid lees ik in ieder geval goede dingen. Ze lijken me ook makkelijk te bedienen, die Sony's.

Maar ik weet niet hoe groot de letters moeten zijn voor die vrouw. Voor grote letters en pictogrammen zit je met zo'n Gmini in ieder geval goed. Het is alleen een wat groter apparaat met veel 'toeters en bellen'.

• laurentbas
He, bedankt voor al jullie reacties. Ik ga morgen langs dixons met mevrouw om de archos gmini 500 40GB te bekijken. Het is een overkill aan opslagruimte maar goed, mevrouw wil geen klein dingetje met kleine knoppen en display.

Nogmaals bedankt iedereen.
Pagina: 1