Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DAP-SPELER]Zoeken naar muziekspelers voor ouder persoon

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 112% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:04 ]

Verwijderd

Wat een "super oma" hebt jij :o !
Misschien de Creative 8GB Zen Color. Duidelijke display met grote toetsen!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 97% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:03 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Creative zen sleek color. Mijn suggestie.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Misschien een merk dat niemand kent maar Frontier labs: Nexblack. Heb zeer positieve ervaringen met de nex IIe zijn kleine broertje. Het is een speler waar je compactflash geheugen kaartren naar smaak in stopt. Er is op hun website op het moment een aanbieding. Nexblack samen met een hitachie microdrive( 4 gb) voor 169 dollar plus 25 dollar verzend kosten.

[ Voor 47% gewijzigd door Touchdomex op 20-12-2005 21:57 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

FrenkyFal7 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:42:
Reuma en touch-toetsen gaan denk niet goed samen, heb je ervaring met Creative Zen Color?
Nee, niet de color. Ik heb wel eens de 6GB monochrome versie in handen gehad, is heel makkelijk te bedienen met een groot, duidelijk display en dus denk ik: misschien met een kleurenscherm nog beter leesbaar voor oma. Maar jah, zoals je zei: reuma en touch-toetsen, dat gaan niet samen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:28

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk toch dat de iPod qua ergonomie veruit de beste speler is. Het clickwheel zorgt voor een makkelijke bediening, het scherm is groot en duidelijk en het menu is logisch en Nederlandstalig.
Alleen geen radio en line-in. Die radio valt nog wel toe te voegen met een accessoire. Alleen geen line-in.
Maar ik vermoed dat die alleen gebruikt zal worden voor het overzetten van die cassettebandjes. Daarvoor zou je dan misschien de line-in van een PC kunnen gebruiken en via daar de bestanden op de speler zetten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
iPod is qua ergonomie juist erg slecht.. denk dat die draaibeweging niet echt makkelijk is voor iemand met reuma. Is een iPod shuffle niet iets? Lekker simpel :)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
CD-speler?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bigs schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:19:
iPod is qua ergonomie juist erg slecht.. denk dat die draaibeweging niet echt makkelijk is voor iemand met reuma. Is een iPod shuffle niet iets? Lekker simpel :)
Geen display he ;)
Creative Zen Color lijkt mij hier ook best een goede oplossing :)

I am the great Cornholio!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Bigs schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:19:
Die draaibeweging hoefde alleen bij de eerste 3 generaties van de iPod gemaakt te worden (1e met een scrollwheel, 2e en 3e met een aanraakgevoelig, statisch wheel). De 4e en 5e generaties hebben een gewoon click wheel.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MPmad schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:27:
[...]

Die draaibeweging hoefde alleen bij de eerste 3 generaties van de iPod gemaakt te worden (1e met een scrollwheel, 2e en 3e met een aanraakgevoelig, statisch wheel). De 4e en 5e generaties hebben een gewoon click wheel.
Ook met het Click wheel moet je draaien om een menu keuze te maken hoor :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01

BHQ

je kan ook aaitjes geven, dan reageert ie ook. dus je vinger aan 1 kant houden.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Bigs schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:44:
[...]

Ook met het Click wheel moet je draaien om een menu keuze te maken hoor :)
Dat wist ik niet eens. Ik dacht dat dat gewoon vast zat (zo ziet het er ook uit). Ik moet ook zeggen dat ik nog nooit een iPod in m'n handen heb gehad. Enfin, weer wat geleerd. Maar dat maakt de iPod inderdaad wel een stuk minder geschikt voor FrenkyFal7s oma.

[ Voor 29% gewijzigd door Piggen op 21-12-2005 22:51 ]

• FrenkyFal7
-

[ Voor 106% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:03 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anders misschien zo'n nieuwe Sony walkman? Heb hem nog niet in het echt gezien maar vind Sony dingen persoonlijk altijd wel simpel te gebruiken :)

Anders moet je een keer langs de Mediamarkt gaan, daar kan je veel spelers in het echt zien en gebruiken...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de sleek is niet echt geschikt, die heeft ook een toutchpad (voor het scrollen, rest van de functies niet) verder een zeer goede en mooie speler maar niet voor iemand met reuma

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

FrenkyFal7 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:54:
tsja en dat probleem heb ik eigenlijk ook, veel spelers zijn niet geschikt :|
Creative Zen Color? Welke: 'de Sleek' of 'de Photo'?
Heeft beide trouwens ook een touchpad ... is dat wel handig?

!-OK, line-in is niet egt nodig, aangezien mijn eigen iRiver daar ook goed in is >:)
GoldenSample schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:03:
de sleek is niet echt geschikt, die heeft ook een toutchpad (voor het scrollen, rest van de functies niet) verder een zeer goede en mooie speler maar niet voor iemand met reuma
De sleek heet geen touchpad integenstelling tot zijn voorgangers. Ik heb hem in mijn handjes gehad. Het systeem is gebaseerd op het touchpad. Maar het zijn nu een soort drukknoppen geworden.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:03:
Anders moet je een keer langs de Mediamarkt gaan, daar kan je veel spelers in het echt zien en gebruiken...
Dat lijkt mij nou ook. Misschien is er bij oma in de buurt een winkel met een redelijk assortiment. Neem haar mee en laat het haar uitproberen. Dat is uiteindelijk de enige manier om er achter te komen of zij het prettig vindt werken. De winkel is misschien iets duurder dan via Internet of Mediamarkt, maar het scheelt haar ook weer het invullen van RMA formulieren en zo, als er iets aan mankeert.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat dacht je van de Archos Gmini 402?

Grote toetsen, en in het menu heb je icoontjes voor video, muziek, foto's en games. Erg overzichtelijk.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

touchdomex schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 07:20:
[...]

[...]

De sleek heet geen touchpad integenstelling tot zijn voorgangers. Ik heb hem in mijn handjes gehad. Het systeem is gebaseerd op het touchpad. Maar het zijn nu een soort drukknoppen geworden.
uhm met alle respect maar ik heb hem hier naast me liggen
...
...
en nu in m'n handen, het witte in het midden tussen de knoppen is toch echt een touchpad om te scrollen...

creative is het met me eens overgens ;) klik
bij het 2de puntje staat
Vertical touchpad with LED backlight is quick and intuitive to use, gives total control with fingertip touch.
;)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

heb hem zlef ook in mijn handjes gehad. Zowel de micro als de touch als de sleek. Ik vind zelf dat het erop lijkt maar niet echt een touchstrip/plaat asl de micro en de touch

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Misschien zou het handig zijn om ook eens naar een PMP te kijken, aangezien de ideale DAP moeilijk te vinden is. Het is natuurlijk overkill, maar PMP's hebben per definitie een groot en duidelijk scherm en de bediening geschiedt meestal gewoon met knoppen, geen touch-grappen.

De Cowon A2 lijkt me goed te bedienen door je oma (al weet ik niet of ze met de joystick kan werken) en heeft een FM-tuner en line-in. Het apparaat is natuurlijk wel wat groter dan een DAP, ik weet niet of dat een probleem is.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Heeft je oma een idee hoe ze moet zoeken, ik doel op menu's >enter >play.
Voor "ons" is dit allemaal zo logisch dat een gebruiksaanwijzing niet nodig is. Maar mijn oma snapt niet van "moderne" techniek, zie snapt niets van symbolen en waarom het ene knopje niet hetzelfde doet dan een ander knopje.

maar...goede tijden weet ze wel altijd te vinden, net als alle andere pulp, dus misschien is het ook intresse en willen nadenken.

www.casarodriguillo.com

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:01 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er komt geloof ik ook een U10 met meer capaciteit. Helaas zal die wel te laat komen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FrenkyFal7 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:45:
Ik denk dat idd de Archos GMini402 een goed apparaat zou zijn, maar geen radio en ze heeft geen zin om met zo'n afstandsbediening te slepen. Denk overigens dat een echte PVP niet egt voor haar is, dat wordt weer te groot, maar je hebt gelijk ze moet het eerst ff proberen ;)

@Tomleeuw
Ze leest eerst trouw de handleiding, dus daar komt ze wel achter ;)

eigenlijk jammer dat die U10 van iRiver zo weinig geheugen heeft, dat is de ideale speler voor haar |:(
2e kerstdag is ze hier....moet gewoon even volgende dag met de'r naar de MM O-), Ik email de'r ff :P
moderne oma i like that! maar je moet inderdaad met haar eens een paar zaken rond wandelen en haar wat veel spelers in haar handen laten hebben, dan weet je oma vast wel wat ze lekker vind werken ;)

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:50 ]

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:49 ]

Pagina: 1