Toon posts:

Dell 1905FP probleem met de kleurinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van het [19" TFT] Dell 1905FP ervaringen topic was ik ook benieuwd welk panel
er in mijn Dell 1905FP zat.
Nadat ik de knoppen-truc had toegepast zoals in bovenstaand topic stond beschreven kwam ik in het
servicemenu, tot mijn grote vreugde had ik het samsung LTM190E4-L02 V015 panel zoals getest bij
Anandtech.

Maar nu komt mijn probleem in dit servicemenu zit ook de optie Auto Color deze optie kun je
gebruiken voor het automatisch inregelen van je kleuren, deze heb ik dan ook gebruikt 8)7 en toen was mijn beeld niet meer om aan te zien. Wat blijkt nu dat je voor deze optie een speciaal testbeeld of een beeldgenerator nodig hebt en een niet een willekeurig beeld zoals in mijn geval want hij stelt zich namelijk in naar het beeld wat op dat moment op je monitor staat, letwel dit gebeurd alleen als je je monitor analoog hebt aangesloten als je je monitor digitaal (dvi) hebt aangesloten heb je hier geen last
van.
Mijn vraag is dan ook wie van jullie heeft een soortgelijke monitor en is bereid mij zijn instellingen op te sturen zodat ik deze manueel kan gaan veranderen op mijn monitor
_/-\o_

Verwijderd

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten welk beeld er gebruikt moet worden om te calibreren met Auto Color. Ik heb dezelfde ervaringen als de TS, wel had ik vooraf alle instellingen opgeschreven waardoor ik deze nadien nog kon terugzetten.
Ik heb 2 identieke 1905FP's, maar bij identieke instellingen (dus ook de geavanceerde in het servicemenu) bleef ik iedere keer een totaal verschillend beeld hebben. Kleuren waren gewoon helemaal anders op de twee schermen. En als ik dan de twee schermen zo instelde dat ze min of meer gelijk beeld gaven, dan bleken de ingestelde waarden mijlenver uit elkaar te liggen. Let op, dit alleen bij vga, bij dvi stelt dit probleem zich niet.
Ik was het zo zat dat ik uiteindelijk maar het goedkoopste dual dvi kaartje gekocht heb dat er bestond (Asus V9520VS GeForce FX 5200 VideoSuite) en nu heb ik een naadloos in elkaar overlopende dual monitor setup.
Heb deze tft's nu anderhalf jaar en heb me kunnen verzoenen met hun pluspunten en hun gebreken.