nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ben plan om zelf een nieuwe pc samen te stellen. Omdat het toch een hoop geld is zou ik graag jullie advies en hulp willen. Hetvolgende heb ik zelf al gevonden:

Amd Athlon 64 X2 5000+ (socket am2)
ASUS M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI MCP
Maxtor Maxline 3 250gb
LG DVD ReWriter H10A
Kingston Drr2 Dimm 2gb (2x1gb, 667 dual channel)
XFX 7900GT Extreme
Voeding 550 Wat

Intel Core 2 Duo E6600
MSI P4N DIAMOND, nForce 4 SLI Intel Ed
Kingston Drr2 Dimm 2gb (2x1gb, 667 dual channel)
XFX 7900GT Extreme
Maxtor Maxline 3 250gb
LG DVD ReWriter H10A
Voeding 550 wat

graag zou ik willen weten welke van deze 2 systemen het beste zou zijn. Ook wil ik graag suggesties over wat ik beter zou kunnen kopen of doen. Ik zoek er ook nog een geschikt Lcd beeldscherm bij. De maximale totaalprijs is rond de 1300 euro

Ik hoop dat u mij wilt/kunt helpen.. _/-\o_

Met vriendelijke groeten,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het enige grote verschil is de processor. Zoek eens wat benchmarks van beide op en dan zie je wel welke de snelste is :)
Verder zou ik geen tips durven geven, omdat je niet vermeldt wat je met je systeem gaat doen. Verder zie ik ook geen specifieke vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-08 16:34
Wat meer informatie is wel makkelijk. Wat wil je doen met de PC?

Gamen: ik zou de 1e nemen, Videobewerking: ik zou de 2e nemen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk aan jezelf om research te verrichten. In mijn eigen oude topic; Allround systeem; Juiste keuze? zie je een voorbeeld van hoe een topic gemaakt dient te worden. Daarnaast zijn prijzen ook altijd wel fijn!

Dit komt allemaal bij jezelf ten goede, als je dalijk je pc gaat samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het belangrijkste is dat ik er goed mee kan gamen. Ik vroeg me af of ik de juiste onderdelen erin heb zitten ofdat ik beter kan aanpassen. (Bijvoorbeeld meer mb ram of een andere videokaart of moederbord)

Ik zoek ook nog een schermpje maar ik heb geen flauw idee welke ik zou moeten nemem. wat voor informatie hebbenjullie nog meer nodig?

Alvast bedankt voor alle reacties!

groten Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Het MSI P4N DIAMOND, nForce 4 SLI Intel Ed ondersteund de nieuwe processoren van Intel niet: - Klik

Het is belangrijk dat je een moederbord kiest met een P965 (ontwikkeld voor de Intel Core 2 Duo processoren) of 975X chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Werkt dat moederbord wel met die core 2 duo? Ik dacht dat die nieuwe Intels alleen met nforce 5 overweg konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:14:
Het belangrijkste is dat ik er goed mee kan gamen. Ik vroeg me af of ik de juiste onderdelen erin heb zitten ofdat ik beter kan aanpassen. (Bijvoorbeeld meer mb ram of een andere videokaart of moederbord)

Ik zoek ook nog een schermpje maar ik heb geen flauw idee welke ik zou moeten nemem. wat voor informatie hebbenjullie nog meer nodig?

Alvast bedankt voor alle reacties!

groten Arjan
Zoals ik al zei; prijs per product. Toelichting waarom je voor een bepaalde hardware gekozen hebt.

Maar even simpel gezegt Neem als scherm de 940BF van Samsung. Dit is een perfecte gamers TFT.
De CPU zou intel zijn.... Alleen weet ik niet wat je budget is.

Maar het zou fijner zijn, gerichter de informatie te geven in je Start post.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou voor 2 gaan met een ander mobo (Asus P5W DH Deluxe, P5B, Asus Crosshair R.O.G.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik zou ook voor de tweede gaan.

Alleen heb ik nog wel drie puntjes waarvan ik vind dat die de moeite waard zijn te overwegen
* Een tweede dvd brander
--> Als je nog al eens een dvd kopieert (1:1) dan zou ik dat zeker aanraden, scheelt veel tijd omdat je dan een direct-copy kunt maken
* Een voeding met meer watt, aangezien je een goede videokaart hebt, zal hij ook veel watt vreten. Ik zou voor een 600 kiezen.
* Een Raid 0 opstelling.
--> Als je snel grote bestanden wilt uitpakken/converteren/samenstellen etc (en het opstarten niet te vergeten) Ik heb zelf 2x 250 gb 16mb Western digital. Dus heb ik nu één schijf van 500 gb, echt heerlijk snel.

Of dit allemaal in je budget gaat passen betrijfel ik, maar ik ben meer van: Beter iets langer sparen en het dan goed en groots aan pakken, dan steeds een beetje.
But that is just me.

P.S. Als je nog een goed schermpje zoekt, de 17" Acer AL1751AS (238euro) is zeker een goede optie! Als je een 19" wilt zou ik voor de 1951AS gaan (273 euro).
And again: But that is just me.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
urnie538 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:42:

Alleen heb ik nog wel drie puntjes waarvan ik vind dat die de moeite waard zijn te overwegen
* Een tweede dvd brander
--> Als je nog al eens een dvd kopieert (1:1) dan zou ik dat zeker aanraden, scheelt veel tijd omdat je dan een direct-copy kunt maken
* Een voeding met meer watt, aangezien je een goede videokaart hebt, zal hij ook veel watt vreten. Ik zou voor een 600 kiezen.
* Een Raid 0 opstelling.
--> Als je snel grote bestanden wilt uitpakken/converteren/samenstellen etc (en het opstarten niet te vergeten) Ik heb zelf 2x 250 gb 16mb Western digital. Dus heb ik nu één schijf van 500 gb, echt heerlijk snel.

Of dit allemaal in je budget gaat passen betrijfel ik, maar ik ben meer van: Beter iets langer sparen en het dan goed en groots aan pakken, dan steeds een beetje.
But that is just me.

P.S. Als je nog een goed schermpje zoekt, de 17" Acer AL1751AS (238euro) is zeker een goede optie! Als je een 19" wilt zou ik voor de 1951AS gaan (273 euro).
Meer watt voeding? sorry hoor 550 van ene a-merk voeding is meer dan zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
urnie538 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:42:

* Een tweede dvd brander
* Een Raid 0 opstelling.

But that is just me.

600 watt is inderdaad nogal overdreven, 550 watt A merk moet deze kar zeker kunnen trekken.
Ook vind ik 2 branders nogal overdreven, bedoel ten eerste al wat moet je met twee branders, neem dan een lezer en een brander (al is het alleen maar om de twijfel weg te nemen van; welke brander zal ik nemen) en ten tweede lees ik niet dat de TS veel dvd's 1:1 kopieert.

Ik zou voor het 2e systeem gaan. Aangezien Intel op dit moment met de E6600 een ijzersterke processor in huis heeft, die uitblinkt in zo ongeveer alle benchmarks.

voor de rest verschillen de systemen niet echt veel, maar zou wel inderdaad even dubbelchecken of dat moederbord de Core2Duo wel ondersteund (elder hier op GOT een topic over moederborden voor de C2D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

keanu_ schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:49:
[...]

Meer watt voeding? sorry hoor 550 van ene a-merk voeding is meer dan zat
I second that! Je hebt niet 600 watt nodig... je hebt een goede 450 Watt aan energy nodig. Want zelfs bij testen blijkt dat PC's in stress niet meer dan iets van 400 watt trekken. Dat is als je TOP hardware hebt.

Waarom dan een 550W of 600W kopen...pure overhead. Bij voedingen die efficient zijn en van een goed merk kun je verwachten dat ze 90% van de energie die in de voeding gaat ook op gaat naar de PC zelf

( de Sweex 600W had geloof ik een efficiency van 60%..dat betekent dan als je PC zelf 450 nodig heeft dat de voeding 450 x 1.4 = 630W. Dat betekent dat je 630W - 450W = 180W aan WARMTE genereert. Een goede voeding doet iets van 90% is dues 450 x 1.1 = 495 met een "verlies" (warmte generatie) van 45W..al een stuk beter )

De overhead is in toekomstige harde schijven.. Wattage is niet belangrijk.. Amperelage is!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
swampy schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:58:
[...]

I second that! Je hebt niet 600 watt nodig... je hebt een goede 450 Watt aan energy nodig. Want zelfs bij testen blijkt dat PC's in stress niet meer dan iets van 400 watt trekken. Dat is als je TOP hardware hebt.
En waar heb jij die wijsheid vandaan? En wat versta jij onder onder "TOP" hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Het aantal Watt dat je daadwerkelijk nodig zult hebben hangt af van je systeemconfiguratie.
Als ik kijk naar de twee configuraties in de TS dan is een voeding van 450W, zoals swampy al zei, genoeg.

Mocht arjan.89 overwegen om zijn configuratie aan te passen, zodat het gebruik maken van SLI mogelijk wordt, dan is een voeding van 550W - 600W aan te raden.

Dus, zoals ik al zei, het hangt af van je systeemconfiguratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

RoD schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:59:
[...]

En waar heb jij die wijsheid vandaan? En wat versta jij onder onder "TOP" hardware?
Zoals Yonix onder me zegt... het gebruik van een systeem hangt af van de configuratie. En tuurlijk is een XFX7900GT een energie zuipende kaart onder stress maar..echt niet 400W..meer iets van 150Watt.

Een goede voeding is gewoon efficient en je kan dus met een 450Watt voeding A-merk af..zolang je niet meer harde schijven erin zit..en daarom is een 550Watt aan te raden.

Er zijn niets voor niets 900W server voedingen..all die harde schijven zijn erg dorstig!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Het begint al weer lekker op een discussie uit te lopen, iedereen zit elkaar op te fokken en iedereen weet het beter dan de ander. :X

De ene heeft liever AMD, de ander heeft liever Intel, dat je met de ene beter kan gamen dan de ander is natuurlijk ook onzin, wat maken die paar frames nou uit? Het gaat om de overall performance, waarin de E6600 dus uitblinkt ten opzichte van de X2 5000.

De enigste post waar de TS (die eigenlijk ook nog even hier had moeten kijken: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?) écht wat aan heeft is de post van Yonix en rdbruin.

Masc zegt gewoon: "Neem de AMD". Erg goede argumenten waar de TS wat aan heeft. :?

Dan zal ik bij deze ook nog even mijn mening geven over de voeding discussie. Sweex en Q-Tec hebben een hele mooie 650Watt voor maar liefst ± 35,- euro, allemaal super 8)7. Deze zijn natuurlijk niet even goed als bijvoorbeeld een CoolerMaster, Zalman, Tagan (lees: de kwalitatief betere merken). Voor zo'n voeding betaal je dan ook gewoon 100,- wil je een mooie voeding hebben en aan de andere kant is een goede voeding ook aan te raden aangezien vrijwel alles erop aangesloten is.

Nog even voor de duidelijkheid, ik probeer niemand aan te vallen of wat dan ook, ik probeer gewoon de rust er weer in te krijgen en hoop dat er wat meer kwalitatieve posts dan kwantitative posts komen @ GoT.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar reacties.. ik ga morgen 4 dagen op kamp en dan post ik daarna nog wel wat ik uiteindelijk heb gekozen! nogmaals iedereen enorm bedankt!

Groeten Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:14:
Het balanseren van een systeem kun je prima zelf doen a.d.v. inzicht en het lezen van benchmarks. Logisch nadenken leert dat een trage videokaart met een snelle processor en 4GB aan intern geheugen niet veel zin heeft ;)
Bekijk daarvoor eens: Videoplanken & Beeldkanonnen

Daar lopen interessante topics zoals \[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4, \[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 20 en \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 9 :)

Zoals je kunt zien zijn veel zaken wel op te zoeken. Gezien jou topicstart niet geheel voldoet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? zal het topic ook op slot gaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.