MP3-speler programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 20:32
Ik verzin eens iets wilds... ik wil een mp3-speler programmeren/bij elkaar schrapen, die van het netwerk moet kunnen streamen (smb) dmv playlists die aangeleverd worden op floppy. Playlist wordt dus geladen van floppy, en (behalve cd-drive voor mp3-cd's evt.) wil ik dus geen zip-drives, of hdd's.

Het slachtoffer heeft 400 Mhz P2 of P3 processor, en 128 MB Ram.

Ik weet niet of hier nou al kant en klare dingen voor bestaan, en ik weet niet of Slax Frodo een goed alternatief is?

Het ding moet dus:
- Netwerkfunctionaliteit hebben
- Geluidskaart/chip ondersteunen (ESS AudioDrive ES1869F)
- Kunnen booten van CD, en daarna volledig vanuit het ram werken
- Floppy's accepteren met de locatie's van muziekbestanden over het netwerk (bijv //SERVERT/DOWNLOADS/INFERN%1.MP3 (ik weet niet of ik het nu goed schrijf, maar het is voor het idee)
- Input a la winamp com control accepteren, via de com, of de lpt-poort.

Vragen:
Haalbaar?
Linux? Windows? Dos?
Zelf programmeren of codesnippets?
Welke boeken/faqs/howtos?
(Andere vragen die ik nog wel bedenk)

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Afgesplitst uit [Alg] Centraal boekentopic - part II.

Allereerst heeft je vraag niets te maken met het boekentopic in een software engineering forum. Ik snap dan ook niet waarom je je vraag uitgerekend daar hebt gesteld. :?

Daarnaast is je vraag veel te vaag/algemeen. Je geeft een lijstje met eisen, en stelt vervolgens een paar vragen die mij duidelijk maken dat je zelf nog niet gek veel tijd hebt besteed aan het uitzoeken van zaken. Of iets haalbaar is, is compleet afhankelijk van de gebruikte hardware en software, evenals het OS dat je gebruikt. DOS is daarbij al helemaal een vreemde eend in de bijt, aangezien het aansturen van geluidskaarten vanuit DOS een heel stuk complexer is dan vanuit Windows of een ander modern OS.

Of je zelf moet programmeren of dat je "code snippets" (stukjes code; wil je een lappendeken gaan maken? :?) moet gebruiken is ook een beetje een vreemde vraag om te stellen in een subforum dat gaat over het zelf maken van software. We zullen je in de Devschuur nooit aanraden een standaardoplossing te gebruiken, want dat is niet waar deze hoofdgroep om draait. ;)

Wat betreft boeken, FAQ's en howto's: ook die zijn weer taal- en omgevingafhankelijk. Je zal je toch echt eerst even wat in de materie moeten verdiepen. Op deze manier kunnen we je in elk geval niet verder helpen, vandaar ook dat ik je topic sluit.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.