Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

XthinkZ schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:57:
[...]

Ik heb hier ook last van. De sub klappert ofzo, maar dat is als ik de bas lekker hoog zet. Hoe dan ook behoorlijk irritant. Ik ga daarover nog even met teufel contact over opnemen.
Ik heb dus ook een Concept E Power Edition, en ik merkte ook inderdaad dat hij bij puur bass op hoog volume een bijgeluid maakt, ik denk vanwege de lucht die voor en achter (bij de stroomkabel aansluiting) eruit gedrukt wordt. Dit gebeurt zowel bij de beschadigde subwoofer als bij zijn onbeschadigde vervanger (die ik overigens in no-time in huis had, service :) ). Dus ik ga ervanuit dat het gewoon zo hoort, verder ook geen last van bij muziek of games, alleen bij dingen/scenes met alleen maar zware bass erin (op hoog volume)... dan zet ik de subwoofer toch al wat lager op de decoder vaak

zie ook
Devil N schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:25:

En om nog even een oude koe uit de sloot te halen:

[...]

Dat heb ik dus ook met mijn Concept E². Met name bij films, waarbij je vaker luide uitbarstingen van bas hebt, gaat de woofer behoorlijk blazen, wat voor een vervelend bijgeluid zorgt. Dit is geen resonantie elders in m'n kamer, het komt puur van de luchtverplaatsing vanuit de subwoofer (duidelijk te merken doordat het meestal gepaard gaat met een golf van koele lucht uit de opening). Het klinkt wat alsof die toeter aan de voorkant in trilling wordt gebracht door deze lucht.

Hoe dan ook, dit is het enige minpunt dat ik aan de set heb kunnen ontdekken, en maakt het geheel enigszins teleurstellend voor films. Het wordt natuurlijk wat minder naarmate ik het volume van de bas verlaag op m'n decoderstation, maar dit is uiteraard geen goede oplossing. Als iemand al een echte oplossing heeft gevonden (extra isolatie toevoegen aan de binnenkant van de sub wellicht?), dan hoor ik 't graag.
dus ik zou zeggen laat het ons weten aub als Teufel hier nog iets over heeft te melden :) het kantelen van de sub heeft bij mij geen effect trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Anoniem: 16334 schreef op maandag 10 september 2007 @ 00:21:
[...]

Ik heb dus ook een Concept E Power Edition, en ik merkte ook inderdaad dat hij bij puur bass op hoog volume een bijgeluid maakt, ik denk vanwege de lucht die voor en achter (bij de stroomkabel aansluiting) eruit gedrukt wordt. Dit gebeurt zowel bij de beschadigde subwoofer als bij zijn onbeschadigde vervanger (die ik overigens in no-time in huis had, service :) ). Dus ik ga ervanuit dat het gewoon zo hoort, verder ook geen last van bij muziek of games, alleen bij dingen/scenes met alleen maar zware bass erin (op hoog volume)... dan zet ik de subwoofer toch al wat lager op de decoder vaak

zie ook

[...]

dus ik zou zeggen laat het ons weten aub als Teufel hier nog iets over heeft te melden :) het kantelen van de sub heeft bij mij geen effect trouwens
Voor zover ik weet hoort dit gewoon niet bij een sub. Ik wil gewoon een fijne diepe bas horen / voelen. Ieder normaal mens zou denken dat er wat mis is met de sub, en omdat ik een grote kamer heb is het fijner om de sub wat hoger te zetten.
Dat klapperende schroefjesgeluid zit ik niet echt op te wachten als ik anderen even mijn setje wil demonstreren. (het is maar een voorbeeld, maar wel erg lullig als je dan zoiets hoort).

Ik heb ze vandaag geemailed, en wacht op een reactie. Ik heb zelfs gevraagd of ik anders de hele set kan terugsturen en met bijbetaling tegen de 7.1 THX setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik had voor de lol even de sub ondersteboven gezet, waardoor het geluid verdween. En nu na hem weer terug gezet te hebben heb ik helemaal geen last meer van dat geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Versturen die reeds voor het geld ontvangen te hebben, want ik heb nog niet betaald, maar ze gaan het
reeds verzenden :s Dit is zo even een probleem daar ik de aankoop tijdelijk moet uistellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile
sparda schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:09:
Versturen die reeds voor het geld ontvangen te hebben, want ik heb nog niet betaald, maar ze gaan het
reeds verzenden :s Dit is zo even een probleem daar ik de aankoop tijdelijk moet uistellen!
Weet niet of ik iets gemist heb, maar heb geen flauw idee wat je bedoeld.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Wel, ik had een Concept E digital besteld, maar door omstandigheden (kosten voor mijn studentenverblijf)
moet ik deze tijdelijk cancellen tot mijn bankrekening in betere staat is!

Nu hebik een mailtje of 2 naar info@teufel.de gestuurd, maar ik heb nog geen reactie gekregen en
vandaag stuurde ze dat ie morgen op de post gaat, terwijl ik nog niet betaald heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
sparda schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:18:
Wel, ik had een Concept E digital besteld, maar door omstandigheden (kosten voor mijn studentenverblijf)

Nu hebik een mailtje of 2 naar info@teufel.de gestuurd, maar ik heb nog geen reactie gekregen en
vandaag stuurde ze dat ie morgen op de post gaat, terwijl ik nog niet betaald heb...
Dat is wel bizar dat ze hem gaan opsturen als jij nog niet betaald hebt :S
Nou ja je hebt in ieder geval een copie van de mail die je verstuurd hebt neem ik aan?

Maar afwachten en anders heb je een leuke set thuis, zonder er dus nog voor betaald te hebben :P

edit:
Ze zijn trouwens wel vaag in het beantwoorden van mailtjes. Had er eentje gestuurd over de concept F nog voordat ik de Concept E besteld had, en had daarna ook nog andere vragen verstuurd, daar kreeg ik eerst pas antwoord op, en toen ik mijn Concept E ontvangen had kreeg ik pas antwoord op mijn vraag over de concept F.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 11-09-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:31
sparda schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:18:

Je moet die speakers ook niet hebben op je studentenkamer :'), blaas je het hele huis mee weg :+.

Maar ik moet zeggen van Teufel, goeie producten en goeie service. Ze doen nergens moeilijk over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Tja, je moet er iets voor over hebben he :p
Nja ik zal wel zien wat er gebeurt zeker :s Morgen toch eens bellen dan!

(Mocht nu iemand die voor mij betaald hebben zit dat wel helemaal snor natuurlijk xD)

[ Voor 27% gewijzigd door sparda op 11-09-2007 22:24 ]

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:57
Mijn afstandbediening van Decoderstation is kapot, volume werkt nauwelijks. Nieuwe is onderweg :) ze moesten alleen factuurnr en adres hebben. Zonder kosten dan wel moeite wordt een nieuwe opgestuurd. Super _/-\o_

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb eigenlijk geen reactie meer gekregen van Teufel, niet dat ik het erg vind aangezien mijn sub probleem nu is opgelost. De speakers moeten eerst wat inspelen denk ik want het geluid vind ik wat tegenvallen voor muziek. (Zijn ze eigenlijk ook niet geschikt voor).

Wat ik wel zag was dat er vandaag een KEF cresta 2 aanbieding is voor 65 euro incl verzend per stuk op onedayfly.nl

Aangezien ik graag muziek luister ga ik in ieder geval 2 van deze gevallen halen.
Ik ga ze eerst op mijn teufel Sub aansluiten, en ga later nog wel een echte versterker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09
XthinkZ schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:29:
Ik heb eigenlijk geen reactie meer gekregen van Teufel, niet dat ik het erg vind aangezien mijn sub probleem nu is opgelost. De speakers moeten eerst wat inspelen denk ik want het geluid vind ik wat tegenvallen voor muziek. (Zijn ze eigenlijk ook niet geschikt voor).

Wat ik wel zag was dat er vandaag een KEF cresta 2 aanbieding is voor 65 euro incl verzend per stuk op onedayfly.nl

Aangezien ik graag muziek luister ga ik in ieder geval 2 van deze gevallen halen.
Ik ga ze eerst op mijn teufel Sub aansluiten, en ga later nog wel een echte versterker halen.
Ik heb de kef cresta 2 daar nu ook besteld ;). Ik vond de mini speakertjes voor muziek niet echt voldoen, dus heb ik deze maar besteld. Het kan ook geen kwaad voor het geld. Ik heb ze al beluisterd bij RAF en daar klonken ze wel erg mooi aan een versterker van 800 euro en bi-wared aangesloten :P . Dat kan dus allemaal niet bij ons maarja, maar hopen dat het goedkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

SOEDARKMASTER schreef op maandag 17 september 2007 @ 01:59:
[...]

Ik heb de kef cresta 2 daar nu ook besteld ;). Ik vond de mini speakertjes voor muziek niet echt voldoen, dus heb ik deze maar besteld. Het kan ook geen kwaad voor het geld. Ik heb ze al beluisterd bij RAF en daar klonken ze wel erg mooi aan een versterker van 800 euro en bi-wared aangesloten :P . Dat kan dus allemaal niet bij ons maarja, maar hopen dat het goedkomt. :)
Dat ze deze speakertjes aan een 800 euro versterker hangen zegt al heel wat over het niveau dat deze speakertjes voortbrengen.

Hoe meer ik leest over de cresta 2 hoe enthousiaster en benieuwder ik wordt.
Hier mijn post in de AV Aanbiedingen topic:
XthinkZ in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..."

Ik zeg er wel alvast bij dat de aanbieding maar een dag geldig is en nu nog maar tot 12 uur morgenmiddag.

Nog even mijn mening over de Teufel speaker setjes, ik had gehoopt dat ik er ook lekker muziek mee kon luisteren. Ondanks dat ze steeds beter gaan klinken vind ik het toch onvoldoende.

Dus als 5.1 Surroundset zijn zijn geld wel waard t.o.v. de Z5500. Maar om echt lekker muziek in de woonkamer mee te luisteren? Nee. En toch had ik gehoopt dat ze dat wel zouden doen.

Maar aangezien ik nog een leek ben op dit gebied, ben ik blij dat ik nu kefjes heb kunnen aanschaffen voor deze prijs. (Heb er trouwens 4 besteld).

[ Voor 29% gewijzigd door XthinkZ op 17-09-2007 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
XthinkZ schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:02:
Ik had voor de lol even de sub ondersteboven gezet, waardoor het geluid verdween. En nu na hem weer terug gezet te hebben heb ik helemaal geen last meer van dat geluidje.
Raar maar waar, dit lijkt inderdaad het 'blaas'probleem op te lossen. Ik moet nog even wat verder testen, maar zware basscenes zoals bijvoorbeeld de titelsequence van Serenity klinken nu een stuk zuiverder. Wel cool, nu is 't enige minpuntje dat ik heb ontdekt aan de Teufel set verdwenen :D
XthinkZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 02:36:
Nog even mijn mening over de Teufel speaker setjes, ik had gehoopt dat ik er ook lekker muziek mee kon luisteren. Ondanks dat ze steeds beter gaan klinken vind ik het toch onvoldoende.

Dus als 5.1 Surroundset zijn zijn geld wel waard t.o.v. de Z5500. Maar om echt lekker muziek in de woonkamer mee te luisteren? Nee. En toch had ik gehoopt dat ze dat wel zouden doen.
Ik heb mijn Teufel set ook niet echt gekocht om muziek mee te luisteren, maar ik was juist prettig verrast hoe goed ie klinkt voor muziek. Waarschijnlijk heeft dat ook wel te maken met de grootte van m'n kamer - de kleine satellites zijn genoeg om de ruimte aardig te vullen met geluid. Ik kan me voorstellen dat 't voor een grotere woonkamer niet genoeg is. Of wellicht zijn m'n kwaliteitseisen niet hoog genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Devil N schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:04:
[...]

Raar maar waar, dit lijkt inderdaad het 'blaas'probleem op te lossen. Ik moet nog even wat verder testen, maar zware basscenes zoals bijvoorbeeld de titelsequence van Serenity klinken nu een stuk zuiverder. Wel cool, nu is 't enige minpuntje dat ik heb ontdekt aan de Teufel set verdwenen :D

[...]

Ik heb mijn Teufel set ook niet echt gekocht om muziek mee te luisteren, maar ik was juist prettig verrast hoe goed ie klinkt voor muziek. Waarschijnlijk heeft dat ook wel te maken met de grootte van m'n kamer - de kleine satellites zijn genoeg om de ruimte aardig te vullen met geluid. Ik kan me voorstellen dat 't voor een grotere woonkamer niet genoeg is. Of wellicht zijn m'n kwaliteitseisen niet hoog genoeg ;)
Of je hebt gewoon nog nooit het verschil beluisterd tussen de teufel en de wat grotere speakers ;). Ik heb dit dus wel gedaan en het verschil mag er zeker zijn! De violen en piano's klinken voller en zuiverder, het geluid klinkt ''groter'' en de stemmen klinken realistischer dankzij de grotere conussen mede voor de midden tonen.

Ik weet niet precies wanneer ik ze binnenkrijg, jij wel XthinkZ? Ik dacht gelezen te hebben binnen 5 werkdagen. Als ik ze binnen heb, sluit ik ze eerst op m'n sub aan. Als dit slecht klinkt pak ik gewoon de oude zware stereo versterker van m'n vader van de zolder. Zo kan ik ook even het verschil beluisteren tussen de sub versterker van 150 euro voor de hele set en een versterker voor destijds 1400 gulden ;).

Vergeet niet te melden wanneer jij de speakers binnenkrijgt he, XthinkZ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 02:12:
[...]

Of je hebt gewoon nog nooit het verschil beluisterd tussen de teufel en de wat grotere speakers ;). Ik heb dit dus wel gedaan en het verschil mag er zeker zijn! De violen en piano's klinken voller en zuiverder, het geluid klinkt ''groter'' en de stemmen klinken realistischer dankzij de grotere conussen mede voor de midden tonen.

Ik weet niet precies wanneer ik ze binnenkrijg, jij wel XthinkZ? Ik dacht gelezen te hebben binnen 5 werkdagen. Als ik ze binnen heb, sluit ik ze eerst op m'n sub aan. Als dit slecht klinkt pak ik gewoon de oude zware stereo versterker van m'n vader van de zolder. Zo kan ik ook even het verschil beluisteren tussen de sub versterker van 150 euro voor de hele set en een versterker voor destijds 1400 gulden ;).

Vergeet niet te melden wanneer jij de speakers binnenkrijgt he, XthinkZ :P
4-5 Werkdagen of zoiets.
Zal ik zeker doen. Verschil is natuurlijk wel dat ik er gelijk 4 aan ga sluiten :P.
Laat jij ook even weten hoe groot het verschil is met de teufel subwoofer en een echte versterker.
Dan weet ik of ik ook op zoek moet gaan naar een echte versterker.

Wat betreft geluidskwaliteit heb ik van die creative EP-635 oordopjes. Waarmee ik dus dingen hoor die bij normale speakers zo goed als niet opvallen of bijna wegvallen.

Sindsdien heb ik ook hogere eisen aan muziek, en daarom vind ik dat deze PC speakerset echt niet voldoen voor muziek. Ze missen de dynamiek en zuiverheid die ik had verwacht. (maar wat wil je voor deze prijs).

Ik denk dat mijn probleem nu is dat als je eenmaal gewend bent om naar kwaliteit te luisteren, je steeds verwender wordt.
Mijn grote woonkamer zal ook wel een grote rol hier inspelen.
En misschien wel belangrijker een goede geluidsbron. Op het moment gebruik ik mijn digitale camera I6 van Samsung en mijn MDA Pro om muziek mee af te spelen.
Maar toch klinken mijn oordopjes best goed hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
XthinkZ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 03:32:
[...]

4-5 Werkdagen of zoiets.
Zal ik zeker doen. Verschil is natuurlijk wel dat ik er gelijk 4 aan ga sluiten :P.
Laat jij ook even weten hoe groot het verschil is met de teufel subwoofer en een echte versterker.
Dan weet ik of ik ook op zoek moet gaan naar een echte versterker.

Wat betreft geluidskwaliteit heb ik van die creative EP-635 oordopjes. Waarmee ik dus dingen hoor die bij normale speakers zo goed als niet opvallen of bijna wegvallen.

Sindsdien heb ik ook hogere eisen aan muziek, en daarom vind ik dat deze PC speakerset echt niet voldoen voor muziek. Ze missen de dynamiek en zuiverheid die ik had verwacht. (maar wat wil je voor deze prijs).

Ik denk dat mijn probleem nu is dat als je eenmaal gewend bent om naar kwaliteit te luisteren, je steeds verwender wordt.
Mijn grote woonkamer zal ook wel een grote rol hier inspelen.
En misschien wel belangrijker een goede geluidsbron. Op het moment gebruik ik mijn digitale camera I6 van Samsung en mijn MDA Pro om muziek mee af te spelen.
Maar toch klinken mijn oordopjes best goed hierop.
Als je goede geluidskwaliteit op je mp3 speler wilt moet je een meizu m6 kopen. 4gb voor 130 euro. Ik heb ook de ep 630 en die klinken inderdaad een stuk wolliger dan de pc speakertjes. Ik wilde overgaan naar shure maar ik las dat er niet erg veel verschil zit tussen de creative ep 630 van 20 euro en de shure e2c van 80 euro.

Je grotere woonkamer zal niet zo'n groot probleem zijn voor de cresta's aangezien ik overal heb gelezen dat je genoeg bass hebt en je de bass vaak zelfs een stukje terug moet zetten. Ook kan je de speakers dicht bij de muur zetten als je iets meer bass wilt. Ook hoorde ik bij RAF dat de bass echt wel voldoende was, misschien 1/3 van de sub van teufel e magnum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik wachtte eigenlijk tot jij een verhaaltje ging maken XthinkZ maar nu moet ik dus beginnen :P.

Ik had ze ergens vanmiddag binnengekregen. Ik weet niet precies wanneer omdat ik op school was toen ze waren geleverd. Eenmaal thuis haalde ik ze uit de verpakking en het eerste wat ik dacht was: Die zijn BEST groot >:). Dit betekende natuurlijk meteen testen. Ik sloot ze aan op de subwoofer en probeerde wat liedjes. De geluiden die er uit kwamen waren zo veel warmer en voller, wat een verademing! Ook kunnen ze echt hard zonder dat er vervorming plaats vindt.

De teufel speaker klinkt hier echt gigantisch leeg bij. Als ik de speakers omstebeurt aansluit, hoor ik zo veel verschil, dat is gewoon niet normaal meer. De kef's vullen m'n kamer met geluid. De teufels brullen maar wat schelle tonen. Voor films en games valt dit mee, maar bij muziek valt dit echt op, dat er totaal geen dynamiek in teufel's set zit. Voor een standaart pc set is hij natuurlijk wel erg goed, maar wat is het niveau van pc sets he ;).

De kef's zien er ook erg professioneel uit en dat is natuurlijk alleen maar goed. Ik probeer morgen of er nog veel verschil zit tussen m'n geluidskaart en m'n versterker.

Nu wacht ik op jouw 4 speaker verhaal XthinkZ ;)

• XthinkZ

XthinkZ

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:14:
Ik wachtte eigenlijk tot jij een verhaaltje ging maken XthinkZ maar nu moet ik dus beginnen :P.

Ik had ze ergens vanmiddag binnengekregen. Ik weet niet precies wanneer omdat ik op school was toen ze waren geleverd. Eenmaal thuis haalde ik ze uit de verpakking en het eerste wat ik dacht was: Die zijn BEST groot >:). Dit betekende natuurlijk meteen testen. Ik sloot ze aan op de subwoofer en probeerde wat liedjes. De geluiden die er uit kwamen waren zo veel warmer en voller, wat een verademing! Ook kunnen ze echt hard zonder dat er vervorming plaats vindt.

De teufel speaker klinkt hier echt gigantisch leeg bij. Als ik de speakers omstebeurt aansluit, hoor ik zo veel verschil, dat is gewoon niet normaal meer. De kef's vullen m'n kamer met geluid. De teufels brullen maar wat schelle tonen. Voor films en games valt dit mee, maar bij muziek valt dit echt op, dat er totaal geen dynamiek in teufel's set zit. Voor een standaart pc set is hij natuurlijk wel erg goed, maar wat is het niveau van pc sets he ;).

De kef's zien er ook erg professioneel uit en dat is natuurlijk alleen maar goed. Ik probeer morgen of er nog veel verschil zit tussen m'n geluidskaart en m'n versterker.

Nu wacht ik op jouw 4 speaker verhaal XthinkZ ;)
Lol, ik heb ze vanavond pas rond uur bij m'n ouders kunnen ophalen. Ik heb net maar twee speakertjes kunnen aansluiten. de andere twee liggen nog in mn auto (best zwaar :P). De andere vier teufels heb ik verder helemaal losgekoppeld.

Probleem is dat het best wel laat is en ik dus de muziek niet hard kan zetten (buren), de sub heb ik verder op z'n allerzachst gezet, maar mijn eerste indruk is WoW. Ben dicht bij de speakers gaan liggen op de grond en vooral bij gitaarmuziek lijkt het geluid echt vol 3D en zo helder.
Ik heb morgen een bruiloft, maar voordat ik ga ga ik ze even wat harder uittesten.

Echte ervaringen kunnen pas later komen. Ik wilde ook wel eerder posten, maar wilde niet teveel offopic gaan omdat het een teufel topic is. Maar het gaat hier natuurlijk wel om ervaringen en om een vergelijking.
En hoewel het totaal geen eerlijke vergelijking is, geeft het de kopers wel een duidelijkere indruk.
Ik zou zelf eerder gezegd de Teufel THX versie kopen als ik de Magnun PE digital eerst had kunnen horen (die beginnen trouwens wel iets beter te klinken).
Maar nu ik die kefjes heb ben ik echt blij, maar wil inderdaad horen of het met een echte versterker veel verschil is in geluidskwaliteit.

Trouwens wat betreft de oordopjes hier kan je de superfi 5 pro halen: http://www.earphonesolutions.com/ omgerekend met een goedkope accesoire voor 135 euro halen incl. verzenden. (Boven de 180 dollar is gratis verzenden).

En die zijn ook weer heel wat beter dan de Creative 635/630 die mij het eerst met geluidskwaliteit lieten kennismaken :P. Dus deze superfi's staan in ieder geval op mn wishlist. ^^.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 22-09-2007 00:23 ]

• JSTPS
Die oordoppen lijken me wel grappig, maar als ik die heb gekocht moet ik ook weer nieuwe speakers aangezien de kef's dan weer niet mee kunnen komen kwa geluids kwaliteit ;).

Over dat geluid: Je moet morgen het geluid echt eens vol zetten. Het geluid blijft kraakhelder en de speakers gaan niet zo slissen als de teufels doen als je ze hard zet. Muziek dvd's zijn ook echt prachtig nu, vooral met fluiten en elektrische gitaren. Dit bij de dvd van bryan adams: ''live at slane castle'' met het lied: i'm ready. Je moet dit lied op je kef's beluisteren >:).

• XthinkZ

XthinkZ

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 00:36:
Die oordoppen lijken me wel grappig, maar als ik die heb gekocht moet ik ook weer nieuwe speakers aangezien de kef's dan weer niet mee kunnen komen kwa geluids kwaliteit ;).

Over dat geluid: Je moet morgen het geluid echt eens vol zetten. Het geluid blijft kraakhelder en de speakers gaan niet zo slissen als de teufels doen als je ze hard zet. Muziek dvd's zijn ook echt prachtig nu, vooral met fluiten en elektrische gitaren. Dit bij de dvd van brya adams: ''live at slane castle'' met het lied: i'm ready. Je moet dit lied op je kef's beluisteren >:).
Ik zal het morgen even uitproberen.
Zo erg zal het verschil toch niet zijn? Vergeet verder niet dat je speakers altijd even moet inspelen.
De KEF's worden trouwens hig resolution monitor loudspeakers genoemd :P.

• JSTPS
XthinkZ schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 01:32:
[...]

Ik zal het morgen even uitproberen.
Zo erg zal het verschil toch niet zijn? Vergeet verder niet dat je speakers altijd even moet inspelen.
De KEF's worden trouwens hig resolution monitor loudspeakers genoemd :P.
Ik zag het ook op de doos staan, ik werd er meteen blij van ;). Het gaf toch een goede indruk van het geluid en dat is inderdaad high resolution >:).

Dat inspelen merk ik nu wel een beetje. Volgens mij word het slissen al minder en wordt alles wat dynamischer (levendiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 23:32
Ben ondertussen mijn teufelsetje al ver te boven geschoten op het moment. Even voor de mensen die het vergeten zijn. Mijn set bestaat uit een Pioneer vsx-516, 2 b&w dm302's, 2 teufel concept r rears, concept r center, concept r sub. Ik wil graag een upgrade uitvoeren aan de voorkant, de 2 b&w's gaan dus vervangen worden. Wat zouden jullie me aanraden, om er toch weer wat in kwaliteit op vooruit te gaan. Ik zat zelf te denken aan 2 B&W dm601's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

vanWalsum schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:19:
Ben ondertussen mijn teufelsetje al ver te boven geschoten op het moment. Even voor de mensen die het vergeten zijn. Mijn set bestaat uit een Pioneer vsx-516, 2 b&w dm302's, 2 teufel concept r rears, concept r center, concept r sub. Ik wil graag een upgrade uitvoeren aan de voorkant, de 2 b&w's gaan dus vervangen worden. Wat zouden jullie me aanraden, om er toch weer wat in kwaliteit op vooruit te gaan. Ik zat zelf te denken aan 2 B&W dm601's.
Hoe klinkt die concept R? Beter dan je B&W? Heb je al geprobeerd om de B&W te wisselen met je rears?
Verder denk ik dat je met vragen over vervanging van je dm302's in een ander topic moet proberen tenzij hier toevallig iemand is die ervaring heeft met jouw speakers.

@Soedarkmaster

Ik zou nog mijn ervaring beschrijven met mijn 4x Cresta 2. En ja wat kan ik zeggen, het is genieten, constant op zoek zijn naar een nummer die nog mooier klinkt op de cresta's :P. Ik wilde die brain adams willen proberen, maar heb daar geen cd of dvd van. MP3 klinkt namelijk toch minder anders als je dat met een echte cd vergelijkt.

Net nog Candy Dulfer - Lilly was here gedraaid. _/-\o_
De zoektocht naar steeds betere kwaliteit is begonnen.

Ik wil namelijk nog een HTPC bouwen met een fatsoenlijke echte geluidskaart waarmee de speakers meer tot zijn recht zullen komen, en heel misschien later een echte versterker, maar dat vind ik nog niet noodzakelijk.

Je gaat wel steeds hogere eisen stellen aan de muziek als je eenmaal iets goeds hebt gehoord. MP3tjes klinken eigenlijk niet goed genoeg, en zelfs op hogere bitrates hoor je af en toe nog steeds dat het een mp3-tje is. Je komt op het punt om gewoon te betalen voor kwaliteit :P.

Grrr, ik denk dat de audiofiel in me begint op te komen... heerlijk :P.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 25-09-2007 23:09 ]

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 23:32
XthinkZ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:04:
[...]

Hoe klinkt die concept R? Beter dan je B&W? Heb je al geprobeerd om de B&W te wisselen met je rears?
Verder denk ik dat je met vragen over vervanging van je dm302's in een ander topic moet proberen tenzij hier toevallig iemand is die ervaring heeft met jouw speakers.

@Soedarkmaster

Ik zou nog mijn ervaring beschrijven met mijn 4x Cresta 2. En ja wat kan ik zeggen, het is genieten, constant op zoek zijn naar een nummer die nog mooier klinkt op de cresta's :P. Ik wilde die brain adams willen proberen, maar heb daar geen cd of dvd van. MP3 klinkt namelijk toch minder anders als je dat met een echte cd vergelijkt.

Ik wil namelijk nog een HTPC bouwen met een fatsoenlijke echte geluidskaart waarmee de speakers meer tot zijn recht zullen komen, en heel misschien later een echte versterker, maar dat vind ik nog niet noodzakelijk.

Je gaat wel steeds hogere eisen stellen aan de muziek als je eenmaal iets goeds hebt gehoord. MP3tjes klinken eigenlijk niet goed genoeg, en zelfs op hogere bitrates hoor je af en toe nog steeds dat het een mp3-tje is. Je komt op het punt om gewoon te betalen voor kwaliteit :P.

Heb de b&w's gekocht om het probleem met de middentonen op te lossen. Hier deden de concept r's in mijn mening erg tekort.

• JSTPS
XthinkZ schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:04:
[...]

@Soedarkmaster

Het is bryan adams, niet brain adams ;). Maar je moet gewoon even zoeken naar het liedje ''i'm ready''. Hier hoor je namelijk een mooie warme soort van fluit in, ik weet even niet precies wat voor fluit het is.

Met de echte versterker klonk alles wat meer ''open'' en de midden tonen waren stukken helderder. Ik heb bi-wire nog niet geprobeert, dat gebeurt waarschijnlijk dit weekend. Wel heb ik ook al flink dikker speakerdraad gekocht voor de kef's. Het is echt 4 keer dikker dan dat wat teufel heeft gegeven >:).

Heb jij trouwens ook dat als je de treble hoger zet, dat er dan snel slissende geluiden te horen zijn? Ik heb namelijk een aantal liedjes waarbij de stemmen niet erg helder klinken en dan krik ik de treble iets op, maar het pakt alleen niet altijd goed uit. Erg snel komen er slissende tonen aan te pas :X.

Heb jij ze trouwens op een tafel staan of op stands? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het erg veel kan uitmaken voor de klank. Ik moet ze toch een proberen op stands.

Dat liedje van jou ga ik ook even proberen.

• XthinkZ

XthinkZ

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:58:
[...]

Het is bryan adams, niet brain adams ;). Maar je moet gewoon even zoeken naar het liedje ''i'm ready''. Hier hoor je namelijk een mooie warme soort van fluit in, ik weet even niet precies wat voor fluit het is.

Met de echte versterker klonk alles wat meer ''open'' en de midden tonen waren stukken helderder. Ik heb bi-wire nog niet geprobeert, dat gebeurt waarschijnlijk dit weekend. Wel heb ik ook al flink dikker speakerdraad gekocht voor de kef's. Het is echt 4 keer dikker dan dat wat teufel heeft gegeven >:).

Heb jij trouwens ook dat als je de treble hoger zet, dat er dan snel slissende geluiden te horen zijn? Ik heb namelijk een aantal liedjes waarbij de stemmen niet erg helder klinken en dan krik ik de treble iets op, maar het pakt alleen niet altijd goed uit. Erg snel komen er slissende tonen aan te pas :X.

Heb jij ze trouwens op een tafel staan of op stands? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het erg veel kan uitmaken voor de klank. Ik moet ze toch een proberen op stands.

Dat liedje van jou ga ik ook even proberen.
Typo :P. Als de slissende geluiden van MP3-tjes komen dan kan dat wel kloppen. Veel muziek is niet ideaal geript. Ik had namelijk een life versie van Bryan Adams waar die fluit ziet zo geweldig klonk. Ik begin ook te willen betalen voor goede kwaliteitsnummers om een mooie collectie aan te leggen.

Vandaar dat ik snel die htpc moet bouwen en die speakers beter moet plaatsen, om vaker te genieten :P.
Verder kan ik geen treble hoger zetten zonder equalizer.
Dat het met een versterker beter klink is fijn om te horen, die komt dan ook op mn verlanglijstje als ik die ergens voor een leuk prijsje op de kop kan tikken.

Dat de speakers veel beter klinken als ze op hoofdhoogte gericht zijn is echt zo. Ik ging zelf namelijk op de grond liggen en die speakers op m'n oren gericht en dan de juiste volume zetten, dus niet overdrijven. Heerlijk.

Later met piepschuim ze schuin laten staan zodat ze een beetje omhoog richtten, zodat ik kon zitten.
Die van mij ga ik denk ik op draaibare wandsteunen of iets dereglijks zetten, moet nog even iets bedenken.Maar las ergens dat op stands beter is vanwege de afstand tot de muur die je kan varieren. Verder is de bass van de kefs onvoldoende (geen equalizer), dus wel blij dat ik een sub heb.

Wat betreft Bi wired, zal je niet echt veel verbetering hoeren als je al dik en hoge kwaliteit draad gebruikt.Tenzij je lange afstanden en dunner draad zou gebruiken. En een tip voor echte audiofielen denk ik die ik ergens las was dat je bij bi wired, bij een enkele draad de uiterste punten moest gebruiken.

• JSTPS
XthinkZ schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:27:
[...]

Typo :P. Als de slissende geluiden van MP3-tjes komen dan kan dat wel kloppen. Veel muziek is niet ideaal geript. Ik had namelijk een life versie van Bryan Adams waar die fluit ziet zo geweldig klonk. Ik begin ook te willen betalen voor goede kwaliteitsnummers om een mooie collectie aan te leggen.

Vandaar dat ik snel die htpc moet bouwen en die speakers beter moet plaatsen, om vaker te genieten :P.
Verder kan ik geen treble hoger zetten zonder equalizer.
Dat het met een versterker beter klink is fijn om te horen, die komt dan ook op mn verlanglijstje als ik die ergens voor een leuk prijsje op de kop kan tikken.

Dat de speakers veel beter klinken als ze op hoofdhoogte gericht zijn is echt zo. Ik ging zelf namelijk op de grond liggen en die speakers op m'n oren gericht en dan de juiste volume zetten, dus niet overdrijven. Heerlijk.

Later met piepschuim ze schuin laten staan zodat ze een beetje omhoog richtten, zodat ik kon zitten.
Die van mij ga ik denk ik op draaibare wandsteunen of iets dereglijks zetten, moet nog even iets bedenken.Maar las ergens dat op stands beter is vanwege de afstand tot de muur die je kan varieren. Verder is de bass van de kefs onvoldoende (geen equalizer), dus wel blij dat ik een sub heb.

Wat betreft Bi wired, zal je niet echt veel verbetering hoeren als je al dik en hoge kwaliteit draad gebruikt.Tenzij je lange afstanden en dunner draad zou gebruiken. En een tip voor echte audiofielen denk ik die ik ergens las was dat je bij bi wired, bij een enkele draad de uiterste punten moest gebruiken.
Over de bas van de kef's: Ze kunnen loeihard :P. Ik heb ze ook even op m'n mp3 speler (meizu m6) met erg goede geluidsweergave getest, en daar kon ik de bass met allerlei bas boosten omhoog schuiven. Op gegeven moment stonden ze zo hard dat ik de bas zelfs een klein beetje begon te voelen >:), dus te weinig bass is echt niet waar, ik moet hem met rustige liedjes zelfs ietwat terugschuiven.

Nog een aanrader die echt heel goed klinkt is de akoestische versie van true colors gezongen door phil collins. Ik kan wel een aantal liedjes die erg goed klinken sturen als je msn hebt ;).

• XthinkZ

XthinkZ

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:38:
[...]

Over de bas van de kef's: Ze kunnen loeihard :P. Ik heb ze ook even op m'n mp3 speler (meizu m6) met erg goede geluidsweergave getest, en daar kon ik de bass met allerlei bas boosten omhoog schuiven. Op gegeven moment stonden ze zo hard dat ik de bas zelfs een klein beetje begon te voelen >:), dus te weinig bass is echt niet waar, ik moet hem met rustige liedjes zelfs ietwat terugschuiven.

Nog een aanrader die echt heel goed klinkt is de akoestische versie van true colors gezongen door phil collins. Ik kan wel een aantal liedjes die erg goed klinken sturen als je msn hebt ;).
pssst.

danjuanno hotjeweetwel :P
via msn is beter voor dit topic, anders raken we teveel offtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 27-09-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ennuh laat vooral die nieuwe dvd van U2 niet liggen

U2-Popmart

Heb hem gebrand als dual layer. De "mijn mond valt open van verbazing" die beleefde ik nu net weer. Wat een set :D Mss binnenkort die cresta's maar in de strijd gooien om het nog voller te laten klinken.

Wat ik me wel afvraag is: als ik de voorste 2 speakers vervang door de cresta's blijf het geluid wel een beetje in evenwicht wanneer ik een DTS concert afspeel? Bij Mp3 zal het natuurlijk altijd beter klinken dan nu. Alhoewel ik dit al zeer acceptabel vind.

[ Voor 32% gewijzigd door Appie Heijn op 05-10-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Appie Heijn schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:34:
Ennuh laat vooral die nieuwe dvd van U2 niet liggen

U2-Popmart

Heb hem gebrand als dual layer. De "mijn mond valt open van verbazing" die beleefde ik nu net weer. Wat een set :D Mss binnenkort die cresta's maar in de strijd gooien om het nog voller te laten klinken.

Wat ik me wel afvraag is: als ik de voorste 2 speakers vervang door de cresta's blijf het geluid wel een beetje in evenwicht wanneer ik een DTS concert afspeel? Bij Mp3 zal het natuurlijk altijd beter klinken dan nu. Alhoewel ik dit al zeer acceptabel vind.
De kef's passen wel bij de teufels in een DTS concert. De Kef's geven wel een heel anders geluid, een stuk warmer. Hierdoor kan je soms het gevoel krijgen dat de stemmen er niet heel helder uitkomen, maar dat kwam doordat ik ook de teufel's gewend was, want die waren zeker nog iets te schel. Dan is het een grote stap om van de wat schellere teufels te gaan naar warme kef's. Hierdoor lijkt het niet altijd even helder te zijn in het begin.

Ik ga die dvd ook maar eens beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

Zou iemand mij kunnen vertellen waarom ik niet bijv. zo'n kef set zou kunnen aanschaffen voor op de pc (analoog danwel digitaal):

http://www.kieskeurig.nl/...4D099C1256D1D0052A2CE.htm

of is zoiets niet mogelijk? Ik hoor hier namelijk nooit iemand over terwijl er mijns insziens veel betere surroundsetjes bestaan zoals bijv. deze:

http://www.kieskeurig.nl/...704A1C1256E7A006376A6.htm

(natuurlijk betaal je daar dan meestal ook voor).

Deze hebben allemaal een actieve subwoofer dus zou je dat toch gewoon rechtstreeks op je pc moeten kunnen aansluiten?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 07-10-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Anoniem: 200572 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:15:
Zou iemand mij kunnen vertellen waarom ik niet bijv. zo'n kef set zou kunnen aanschaffen voor op de pc (analoog danwel digitaal):

http://www.kieskeurig.nl/...4D099C1256D1D0052A2CE.htm

of is zoiets niet mogelijk? Ik hoor hier namelijk nooit iemand over terwijl er mijns insziens veel betere surroundsetjes bestaan zoals bijv. deze:

http://www.kieskeurig.nl/...704A1C1256E7A006376A6.htm

(natuurlijk betaal je daar dan meestal ook voor).

Deze hebben allemaal een actieve subwoofer dus zou je dat toch gewoon rechtstreeks op je pc moeten kunnen aansluiten?
Die setje zijn alleen de woofer met een versterker.
De anderen speakers moeten worden versterkt door een losse versterker.
Op die manier worden de set duurder dan een pc setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sinds kort de SPDIF uitgang van mijn Auzentech X-Fi Prelude kaart aangesloten op de decoder en de Magnum E speaker set. Wow wat een mooi geluid!!!! Echt een supersmooth bass. Klinkt echt geweldig. Decoder schakelt zelf automatisch om van prologic naar AC-3/DTS en vica versa.

Kan het één ieder aanraden deze combi te nemen!!! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Zal voorlopig niks anders willen!

Als je wil komen luisteren be my guest, zit in utrecht :)

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 10-10-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:02
Hoi,

Ik heb even een paar vraagjes over de Concept E Magnum Digital, ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de Logitech Z-5500 en de Concept E Magnum Digital.

-Kan ik met de Concept E Magnum Digital van elke speaker apart het volume regelen?
-Klinkt het ook goed, en is vooral de bass lekker hard? (Ik ben een JVC TH-A25 setje gewend en die geeft naar mijn zin te weinig bass)
-Klopt het dat 60 euro verzendskosten zijn (ongelovelijk veel).
-Kan ik zodra ik een fatsoenlijke geluidskaart heb, (bijv een club 3d Agrippa DTS) gewoon via DTS Live ofzo geluid horen over de Concept E Magnum Digital?
-Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik hem binnenkrijg als ik hem op een maandag bestel?

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:30
DjWannaB2002 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:12:
Sinds kort de SPDIF uitgang van mijn Auzentech X-Fi Prelude kaart aangesloten op de decoder en de Magnum E speaker set. Wow wat een mooi geluid!!!! Echt een supersmooth bass. Klinkt echt geweldig. Decoder schakelt zelf automatisch om van prologic naar AC-3/DTS en vica versa.

Kan het één ieder aanraden deze combi te nemen!!! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Zal voorlopig niks anders willen!

Als je wil komen luisteren be my guest, zit in utrecht :)
Hmm dat decoderstation, wat is er nog meer handig aan behalve de digitale output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tomino schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:50:
[...]

Hmm dat decoderstation, wat is er nog meer handig aan behalve de digitale output?
Je hebt sowieso nog een aantal extra ingangen om bijv een mp3 speler, of in mijn geval mijn mengpaneel aan te sluiten.
Ook wordt een stereo signaal automatisch omgezet naar een 5.1 signaal.
Wat ik ook handig vind is dat je een aparte draaiknop hebt ipv de druktoetsen op de set zelf of afstandsbediening om het volume te regelen.
En last but not least je kan alles net wat fijner afstellen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Arcenon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:39:
Hoi,

Ik heb even een paar vraagjes over de Concept E Magnum Digital, ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de Logitech Z-5500 en de Concept E Magnum Digital.

-Kan ik met de Concept E Magnum Digital van elke speaker apart het volume regelen?
-Klinkt het ook goed, en is vooral de bass lekker hard? (Ik ben een JVC TH-A25 setje gewend en die geeft naar mijn zin te weinig bass)
-Klopt het dat 60 euro verzendskosten zijn (ongelovelijk veel).
-Kan ik zodra ik een fatsoenlijke geluidskaart heb, (bijv een club 3d Agrippa DTS) gewoon via DTS Live ofzo geluid horen over de Concept E Magnum Digital?
-Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik hem binnenkrijg als ik hem op een maandag bestel?
De bass is niet normaal van de teufel concept e magnum. Je kan het volume niet per speaker afregelen, maar wel apart voor de voorspeakers, achter, center en sub. Je kan ook bij films DTS krijgen als je een geluidskaart hebt die dat ondersteunt.

Als je veel muziek luistert zal ik je moeten aanraden om de voorste 2 teufel speakertjes te vervangen door boekenplank speakers. Dit klinkt veel en dan ook echt VEEL beter voor muziek als je een goede geluidskaart hebt. Denk bv aan de Wharfedale 9.1 speakers of de kef cresta 2. De kef cresta's zijn al wat ouder, maar ik heb ze ook en ze klinken echt bij alles goed. Ik moet alleen nog even verder kijken naar een andere geluidskaart.

Als je de voorste 2 teufel speakertjes niet vervangt door grotere speakers, dan moet je alsnog voor de teufel set gaan, omdat deze 2 weg speakers heeft en de logitech 5500 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:28:
[...]

De bass is niet normaal van de teufel concept e magnum. Je kan het volume niet per speaker afregelen, maar wel apart voor de voorspeakers, achter, center en sub. Je kan ook bij films DTS krijgen als je een geluidskaart hebt die dat ondersteunt.

Als je veel muziek luistert zal ik je moeten aanraden om de voorste 2 teufel speakertjes te vervangen door boekenplank speakers. Dit klinkt veel en dan ook echt VEEL beter voor muziek als je een goede geluidskaart hebt. Denk bv aan de Wharfedale 9.1 speakers of de kef cresta 2. De kef cresta's zijn al wat ouder, maar ik heb ze ook en ze klinken echt bij alles goed. Ik moet alleen nog even verder kijken naar een andere geluidskaart.

Als je de voorste 2 teufel speakertjes niet vervangt door grotere speakers, dan moet je alsnog voor de teufel set gaan, omdat deze 2 weg speakers heeft en de logitech 5500 niet.
Ow oke ja dat is ook goed dat je het apart kan regelen van de voorspeakers en etc.
Dus de bass is echt super? Ik heb nou een 55W sub. En ik neem als geluidskaart de Club3d DTS. En ik wil die speakers niet vervangen omdat het dan ver boven mijn budget gaat (300 euro). Maar het wordt waarschijnlijk een verademing om dit setje te horen spelen inplaats van mijn jvc tha-25.
En wat zijn 2 weg speakers? Maar ik moet iig gaan voor de Teufel en niet voor de 5500 right?
En weet je misschien ook een beetje iets over geluidskaarten? Zal het sterk verbeterd zijn met die Club3d DTS ten opzichte van mijn Onboard Realtek HD audio?
Maar iig al bedankt voor je reactie :)

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Arcenon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:36:
[...]

Ow oke ja dat is ook goed dat je het apart kan regelen van de voorspeakers en etc.
Dus de bass is echt super? Ik heb nou een 55W sub. En ik neem als geluidskaart de Club3d DTS. En ik wil die speakers niet vervangen omdat het dan ver boven mijn budget gaat (300 euro). Maar het wordt waarschijnlijk een verademing om dit setje te horen spelen inplaats van mijn jvc tha-25.
En wat zijn 2 weg speakers? Maar ik moet iig gaan voor de Teufel en niet voor de 5500 right?
En weet je misschien ook een beetje iets over geluidskaarten? Zal het sterk verbeterd zijn met die Club3d DTS ten opzichte van mijn Onboard Realtek HD audio?
Maar iig al bedankt voor je reactie :)
De geluidskaart scheelt best veel met de teufel set. Alles wordt iets meer helder, meer kan ik er niet over zeggen. Koop in ieder geval wel een aparte geluidskaart.

Over de bass wordt gezegt dat hij maximaal 450watt gebruikt, maar van het aantal watts moet je je niet zoveel aantrekken. Ik weet in ieder geval zeker dat deze sub van teufel stukken harder en lager gaat dan die JVC sub die je nu hebt.

2 weg speakers betekent dat er een aparte tweeter in de luidsprekers bevindt. Dit zorgt ervoor dat de hoge tonen meer sprankelen. Bij de z 5500 hoor je de 10khz tot 20khz dacht ik niet goed of zelfs niet, dus neem deze maar helemaal niet als je ook nog eens muziek gaat luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
XthinkZ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:26:
[...]

Zou best kunnen, ik heb in ieder geval niet voor creditcard gekozen:

[afbeelding]
Hu waarom kost bij jou het versturen maar 35 euro en als ik hem wil bestellen 60 euro xD?

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Misschien dat iemand het hier weet.

Ik heb net een nieuw systeem gekocht met een Club 3D Theatron DD 7.1 PCI soundcard. Nu wil ik mijn Cambridge soundworks DTT3500 hierop aansluiten via het digitale gele stekkertje wat daarbij zit, alleen komt het signaal op de een of andere manier niet door. In mijn oude systeem had ik een soundblaster live waarop hij prima werkte. Ik zette hem dan bij input sellection op "Digital Din". Als ik dit nu doe knippertje het lampje wat betekent dat hij geen signaal krijg.

Ik heb bij de settings van de kaart ingesteld dat hij S/PDIF met 5.1 moet doorgeven, echter geen resultaat. Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten?

p.s. als ik het zwarte uitgangetje gebruik (analog) op mijn DTT3500 krijg ik wel geluid, alleen is dit dus niet digitaal. Bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 14:15
kraaitje schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:30:
Misschien dat iemand het hier weet.

Ik heb net een nieuw systeem gekocht met een Club 3D Theatron DD 7.1 PCI soundcard. Bedankt voor jullie reactie.
Denk je wel dat je in het goede topic zit? :')
Iig je bent gefokt, wat jij noemt is de reden dat ik nu een Concept F heb ipv mijn vorige DTT3500, toen ik van een SB Live! naar een X-Fi ging :)

[ Voor 18% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-11-2007 17:51 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:50:
[...]

Denk je wel dat je in het goede topic zit? :')
Iig je bent gefokt, wat jij noemt is de reden dat ik nu een Concept F heb ipv mijn vorige DTT3500, toen ik van een SB Live! naar een X-Fi ging :)
Zwaar de weg kwijt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 14:15
Hoe bedoel je precies?

/edit Ok dacht al :P

[ Voor 49% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-11-2007 22:40 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Was over de poster waar jij op reageerde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45
Het volgende staat bij de Concept F:
Stereo-Wiedergabe von allen Audioquellen mit Cinch-, Klinken- oder Kopfhörer-Ausgang
Betekent dit dat integenstelling tot de Concept E nu wel een hoofdtelefoon is aantesluiten hier op?
Edit: Hmm volgens mij bedoelen ze stereo apparaten die een hoofdtelefoon aansluiting hebben en niet de Concept F. Ik zie namelijk ook geen Hoofdtelefoon aansluiting op de Concept F...
Veder ben ik opzoek naar verschillen met de E versie.
Tot nu toe extra stereo in aansluiting, lr/center/subwoofer in word nu dvd in genoemd?, hoofdtelfoon aansluiting(als ik dat dus goed begrijp), uitgebreidere afstandsbediening, en een nieuw design. Zijn er verder nog veranderingen met de Concept E?

Edit: De FAQ bij CF geeft de volgende verschillen met de CE
Wo liegt der Unterschied vom Concept F zum Concept E Magnum?

1. Das Concept F hat zusätzlich zwei Stereo-Eingänge. So können Sie neben der Surround-Quelle (wie PC oder DVD-Player) noch weitere Stereo-Geräte einsetzen wie MP3-Player, iPod(Dock)s, DJ Mixer, CD-Player, TV, Sat-Decoder, etc... und deren Musik über das Concept F geniessen.

2. Durch die Bandpass-Technik erhalten Sie eine noch präzisere unverfälschte Wiedergabequalität bei den Satelliten und dem Center.

3. Durch die Bandpass-Technik erhöht sich der Wirkungsgrad = die Satelliten und der Center spielen bei gleicher Verstärkerleistung lauter.

4. Die integrierten konischen Metall-Spikes des Subwoofers sorgen für eine bessere Entkopplung vom Boden und somit eine etwas straffere Bass-Wiedergabe.

5. Die integrierte per Fernbedienung schaltbare "Upmix"-Funktion generiert einen Semi-Surround-Sound bei Stereo-Signalen unter Einbindung aller fünf Boxen plus Subwoofer.

6. Eine Klangregelung von Bässen und Höhen ist per Fernbedienung möglich.

7. Die Zweifarbigkeit des Concept F ermöglicht eine harmonischere Kombination zu vielen anderen Geräten und Einrichtungen.

[ Voor 77% gewijzigd door MrBlueEyes op 05-11-2007 18:45 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op maandag 05 november 2007 @ 02:33:
Het volgende staat bij de Concept F:

[...]

Betekent dit dat integenstelling tot de Concept E nu wel een hoofdtelefoon is aantesluiten hier op?
Edit: Hmm volgens mij bedoelen ze stereo apparaten die een hoofdtelefoon aansluiting hebben en niet de Concept F. Ik zie namelijk ook geen Hoofdtelefoon aansluiting op de Concept F...
Veder ben ik opzoek naar verschillen met de E versie.
Tot nu toe extra stereo in aansluiting, lr/center/subwoofer in word nu dvd in genoemd?, hoofdtelfoon aansluiting(als ik dat dus goed begrijp), uitgebreidere afstandsbediening, en een nieuw design. Zijn er verder nog veranderingen met de Concept E?
5.1 tov 7.1 geluid toch?
Maar goed 7.1 kom je toch nog niet vaak tegen. En met decoder heb je weer meer aansluitingen dan bij de Concept F. Die twee redenen waren voor mij genoeg om te kiezen voor de Concept E PE Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:19:
[...]

5.1 tov 7.1 geluid toch?
Maar goed 7.1 kom je toch nog niet vaak tegen. En met decoder heb je weer meer aansluitingen dan bij de Concept F. Die twee redenen waren voor mij genoeg om te kiezen voor de Concept E PE Digital.
Nee de G is 7.1. F is de nieuwe serie, en het leek er even op dat deze een hoofdtelefoon aansluiting heeft wat me erg handig lijkt. Een splitter lijkt me namelijk niet goed voor de kracht/kwaliteit van het geluid dat uit me geluidskaart komt of merk je dat niet?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:28:
[...]

Nee de G is 7.1. F is de nieuwe serie, en het leek er even op dat deze een hoofdtelefoon aansluiting heeft wat me erg handig lijkt. Een splitter lijkt me namelijk niet goed voor de kracht/kwaliteit van het geluid dat uit me geluidskaart komt of merk je dat niet?
Heb je gelijk in. Een versterker/uitgang, levert een bepaald vermogen, dat vermogen moet dan opeens opgeslitst worden, het geluid zal dus zachter gaan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:23:
[...]

Heb je gelijk in. Een versterker/uitgang, levert een bepaald vermogen, dat vermogen moet dan opeens opgeslitst worden, het geluid zal dus zachter gaan klinken.
Stereo-Wiedergabe von allen Audioquellen mit Cinch-, Klinken- oder Kopfhörer-Ausgang
Maar bedoelen ze hier nu hiermee dat je een hoofdtelefoon kan aansluiten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:33:
[...]

[...]

Maar bedoelen ze hier nu hiermee dat je een hoofdtelefoon kan aansluiten of niet?
Nee denk het niet, volgens mij bedoelen ze dat je apparaten kan aansluiten die de daar beschreven uitgangen hebben.

Stereo-Weergave voor alle Audioapparaten met Cinch-, Klinken-(weet ik niet) of Koptelefoon-Uitgangang

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 05-11-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:48:
[...]

Nee denk het niet, volgens mij bedoelen ze dat je apparaten kan aansluiten die de daar beschreven uitgangen hebben.

Stereo-Weergave voor alle Audioapparaten met Cinch-, Klinken-(weet ik niet) of Koptelefoon-Uitgangang
Ja dat dacht ik ook al :(. Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon een koptelefoon-aansluiting toevoegen. Nu ga ik waarschijnlijk toch voor de Z-5500 alleen door het missen van die koptelefoon aansluiting op de Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:00:
[...]

Ja dat dacht ik ook al :(. Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon een koptelefoon-aansluiting toevoegen. Nu ga ik waarschijnlijk toch voor de Z-5500 alleen door het missen van die koptelefoon aansluiting op de Teufel.
Maar je hebt toch een koptelefoon uitgang op je Systeemkast? En anders is die er vast wel in te zetten met een front panel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:38:
[...]

Maar je hebt toch een koptelefoon uitgang op je Systeemkast? En anders is die er vast wel in te zetten met een front panel oid.
Ik wil het volgende kopen:
Teufel Concept E of F + Creative X-FI XtremeGamer of Music + Sennheiser RS-140

Zonder versterker voor de Sennheiser heb je toch amper volume in de koptelefoon of niet? Verder heb ik liever de aansluiting voor de koptelefoon niet aan de voorkont omdat er een dock bijzit en ik hem dus altijd aangeslote heb zitten. Hoe kan ik dit het beste aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 14:56
Weet iemand misschien hoe ik de (centrale) speaker uit elkaar kan halen? want ik wil hem graag vast aan de muur schroeven, bij alle andere speakers zit daar een speciaal oogje voor behalve bij de midden speaker. Maar ik kan echter nergens schroeven vinden...

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ReX_NL schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:37:
Weet iemand misschien hoe ik de (centrale) speaker uit elkaar kan halen? want ik wil hem graag vast aan de muur schroeven, bij alle andere speakers zit daar een speciaal oogje voor behalve bij de midden speaker. Maar ik kan echter nergens schroeven vinden...

alvast bedankt!
Hmmm ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens gezien heb dat een midden speaker ergens aan een muur hing. Die ligt meestal boven op de tv of computer, oid. Maar aan de muur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:15:
[...]

Ik wil het volgende kopen:
Teufel Concept E of F + Creative X-FI XtremeGamer of Music + Sennheiser RS-140

Zonder versterker voor de Sennheiser heb je toch amper volume in de koptelefoon of niet? Verder heb ik liever de aansluiting voor de koptelefoon niet aan de voorkont omdat er een dock bijzit en ik hem dus altijd aangeslote heb zitten. Hoe kan ik dit het beste aansluiten dan?
Even wat dingen op een rij zetten.

1) Met dock bedoel je die van de koptelefoon?
2) Met concept E of F heb je geen aparte koptelefoon uitgang, dus hoe had je dan gedacht je koptelefoon aan te sluiten als je niet een dock aan de voorkant van je systeemkast hebt zitten die op je geluidskaart is aangesloten? Volgens mij kan dat dan namelijk niet, niet als je ook nog geluid over al je speakers wil.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-05 14:56
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 02:56:
[...]

Hmmm ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens gezien heb dat een midden speaker ergens aan een muur hing. Die ligt meestal boven op de tv of computer, oid. Maar aan de muur......
Klopt, maar hoe zet ik zoiets op een lcd tv die aan de muur hangt? :) Ik kan hem wel op een plankje zetten die aan de muur hangt, maar dan probeer ik hem liever op te hangen, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 03:03:
[...]

Even wat dingen op een rij zetten.

1) Met dock bedoel je die van de koptelefoon?
2) Met concept E of F heb je geen aparte koptelefoon uitgang, dus hoe had je dan gedacht je koptelefoon aan te sluiten als je niet een dock aan de voorkant van je systeemkast hebt zitten die op je geluidskaart is aangesloten? Volgens mij kan dat dan namelijk niet, niet als je ook nog geluid over al je speakers wil.......
Ik ben er al uit :). Ik bedoelde dock van de koptelefoon ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ReX_NL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:58:
[...]

Klopt, maar hoe zet ik zoiets op een lcd tv die aan de muur hangt? :) Ik kan hem wel op een plankje zetten die aan de muur hangt, maar dan probeer ik hem liever op te hangen, dus vandaar.
Zet hem op de grond onder je lcd tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:15:
[...]

Ik ben er al uit :). Ik bedoelde dock van de koptelefoon ja.
Ben benieuwd hoe je het wil gaan doen dan, leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 03:08:
[...]

Ben benieuwd hoe je het wil gaan doen dan, leg eens uit.
Verlopig gewoon met onboard moederbord. Omdat er even geld te kort is voor een XtremeGamer.
5.1 set kan ik aan de achterkant aansluiten en koptelefoon aan de voorkant. Jij dacht dat ik ze gelijk wilde gebruiken maar dat bedoelde ik niet. Ik wilde alleen niet steeds achter me pc te moeten gaan om de aansluitingen de wisselen. Op deze manier kan het iniedergeval ;)

Edit: Me onoard moederbord gaf trouwens wel aan dat ik een andere audiobron kon gebruiken aan de voorkant zodat ik er 1 achter en een ander aan de voorkant heb, maarja dat is toch niet de bedoeling.

[ Voor 15% gewijzigd door MrBlueEyes op 07-11-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik heb een tijdje geleden de Teufel F bestelt + kabels + 2 standaards. Vrijdag kreeg ik er een rekening van. Toen ik die dag ook weer even op hun website keek zag ik dat de Teufel in de aanbieding was. Ik stuurde meteen een mailtje dat ik graag ook nog van die aanbieding wilde genieten en nog niet betaald had. Vandaag een mailtje terug gekregen met nieuwe factuur. Ik heb het geld overgemaakt. De status bij mijn postbank is nog wel in verwerking, maar ik kan het iniedergeval volgen wanneer de betaling voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 13:03
Heeft iemand hier een idee hoe je het volume per kanaal weer 'reset' ? Vergeet de sub de volume-instellingen als je de hoofdschakelaar uitzet ?

Het zou wel leuk geweest zijn moest Teufel een kleine LED display op de sub gezet hebben alleen al voor het geluidsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Kenw00t schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:53:
Het zou wel leuk geweest zijn moest Teufel een kleine LED display op de sub gezet hebben alleen al voor het geluidsniveau.
Dat is wel inderdaad erg jammer dat, dat er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kenw00t schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:53:
Heeft iemand hier een idee hoe je het volume per kanaal weer 'reset' ? Vergeet de sub de volume-instellingen als je de hoofdschakelaar uitzet ?

Haha heel simpel, reset door de hoofdschakelaar uit te zetten.
Met 1 antwoord twee vragen behandeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Eindelijk! De bestelling is onderweg :) Iemand een idee wat het volgende betekent:
Sendung ist in Transport ins Zielland aufgenommen
Ik heb namelijk geen idee wat Zielland betekent. Kan het ook nergens vinden. Weet iemand misschien wanneer ik het pakket kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:00
Zielland = Doelland misschien? (gokje kan het niet in het woordenboek vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Erasmus MDCC schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:26:
Zielland = Doelland misschien? (gokje kan het niet in het woordenboek vinden)
Nee ik ook niet. Ja dat zou kunnen wat je zegt.
Dit is wat er allemaal staat:
Empfänger: Sendung in die Niederlande
Status: Sendung ist in Transport ins Zielland aufgenommen
Status von: 21.11.07 04:03
Vorgang: Sendung ist in Transport ins Zielland aufgenommen
Maar als het pakje dus al in Nederland is sinds 4 uur vannacht dan kan ik het toch vandaag al verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja met google translate kom je een heel eind.
Zielland is in het engels Destination
Dus zal wel inderdaad wel iets van plaats/land van bestemming zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:10:
Tja met google translate kom je een heel eind.
Zielland is in het engels Destination
Dus zal wel inderdaad wel iets van plaats/land van bestemming zijn.
Het betekende dat hij onderweg naar nederland is. Rond 1 uur was hij in Nederland aangekomen. Dus ik verwacht morgen het pakket te krijgen:). Als ik dan toevallig net thuis ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Angeluskamps schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:34:
[...]

Het betekende dat hij onderweg naar nederland is. Rond 1 uur was hij in Nederland aangekomen. Dus ik verwacht morgen het pakket te krijgen:). Als ik dan toevallig net thuis ben :P
Probeer het wel ander staat het postkantoor vol ;)

• MrBlueEyes
Appie Heijn schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:35:
[...]

Probeer het wel ander staat het postkantoor vol ;)
Ja maar heb school van 08.45 tot 11:15 en van 15:00 -16:00 dus die 2 uurtjes die ik daar tussen thuis kan zijn zou een groot toeval zijn dat ik er ben :P

• MrBlueEyes
Angeluskamps schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:20:
[...]

Ja maar heb school van 08.45 tot 11:15 en van 15:00 -16:00 dus die 2 uurtjes die ik daar tussen thuis kan zijn zou een groot toeval zijn dat ik er ben :P
Ik heb hem! Hij werd bij buren 2 huizen verder bezorgd :? door tpg post. Hij klinkt erg goed :) Tot nu toe alleen 2 front speakers en subwoofer aangesloten de rest komt waarschijnlijk dit weekend pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Hoe kan ik 5.1 geluid krijgen als hij ingesteld is op dvd uitgang? Of moet je dan echt een decoder hebben? Nu kan ik alleen uit alle speakers geluid krijgen als hij staat ingesteld op aux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:40:
Hoe kan ik 5.1 geluid krijgen als hij ingesteld is op dvd uitgang? Of moet je dan echt een decoder hebben? Nu kan ik alleen uit alle speakers geluid krijgen als hij staat ingesteld op aux.
Hoe bedoel je? In windows?
Je geluidskaart drivers hebben misschien die instelling. Anders hebben verschillende programma's nog de plugins waarmee je muziek als 5.1 over je speakers kan krijgen.

Met de decoder heb je sowieso 5.1 geluid heb je geen speciale instellingen of plugins voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:47:
[...]

Hoe bedoel je? In windows?
Je geluidskaart drivers hebben misschien die instelling. Anders hebben verschillende programma's nog de plugins waarmee je muziek als 5.1 over je speakers kan krijgen.

Met de decoder heb je sowieso 5.1 geluid heb je geen speciale instellingen of plugins voor nodig.
Muziek over 5.1 lukt mij al. Aan de achterkant van de subwoofer van mijn concept F heb je verschillende aansluitingen. DVD, AUX en PC. Maar als ik alles aansluit op dvd voor echt 5.1 dan krijg ik geen geluid uit alle boxen. Sluit ik de voor frontspeakers aan op aux. Dan krijg ik wel geluid uit alle boxen. Dus waarom krijg ik niet geluid uit alle boxen als ze allemaal op DVD zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:54:
[...]

Muziek over 5.1 lukt mij al. Aan de achterkant van de subwoofer van mijn concept F heb je verschillende aansluitingen. DVD, AUX en PC. Maar als ik alles aansluit op dvd voor echt 5.1 dan krijg ik geen geluid uit alle boxen. Sluit ik de voor frontspeakers aan op aux. Dan krijg ik wel geluid uit alle boxen. Dus waarom krijg ik niet geluid uit alle boxen als ze allemaal op DVD zijn aangesloten?
Ken de concept F niet, maar heeft dat misschien niet ingebouwd dat bij een stereo signaal dat je dan automatisch 5.1 geluid hebt, maar zodra je iets op dvd aansluit dat je dan alleen geluid hebt over de kanalen waar daadwerkelijk geluid over verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:29:
[...]

Ken de concept F niet, maar heeft dat misschien niet ingebouwd dat bij een stereo signaal dat je dan automatisch 5.1 geluid hebt, maar zodra je iets op dvd aansluit dat je dan alleen geluid hebt over de kanalen waar daadwerkelijk geluid over verstuurd wordt.
Ja dat is ook zo. Maar bij windows Realtek Audio Manager kan je elke speaker aanklikken en dan geeft die speaker een geluid maar de achterste hoor je dan niet, dat hoort toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Angeluskamps schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:25:
[...]

Ja dat is ook zo. Maar bij windows Realtek Audio Manager kan je elke speaker aanklikken en dan geeft die speaker een geluid maar de achterste hoor je dan niet, dat hoort toch wel?
Je zou zeggen van wel. Maar heb je niet nog een oude surround set? Hoe staan je instellingen in windows zelf? Heb je daar wel 5.1 geluid ingesteld als uitgangssignaal? Of als je een dvd afspeelt in je comp, hoor je dan wel surround geluid?

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 24-11-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:43:
[...]

Je zou zeggen van wel. Maar heb je niet nog een oude surround set? Hoe staan je instellingen in windows zelf? Heb je daar wel 5.1 geluid ingesteld als uitgangssignaal? Of als je een dvd afspeelt in je comp, hoor je dan wel surround geluid?
Nee nieuwe pc sinds een maand is het. Geen oude set. Maa rik ga morgen weer verder kijken of het me lukt. Het is nu te laat. Pc staat op 5.1 ingesteld en ziet ook dat de aansluitingen zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Angeluskamps schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:04:
[...]

Nee nieuwe pc sinds een maand is het. Geen oude set. Maa rik ga morgen weer verder kijken of het me lukt. Het is nu te laat. Pc staat op 5.1 ingesteld en ziet ook dat de aansluitingen zijn aangesloten.
Misschien heb je de achterste speakers op 'back' aangesloten inplaats van op 'side'? Vraag mij niet waarom, maar het is (moet) zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Kenw00t schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:06:
[...]

Misschien heb je de achterste speakers op 'back' aangesloten inplaats van op 'side'? Vraag mij niet waarom, maar het is (moet) zo.
Ok dankje! Dan probeer ik dat morgen:) Ik sloot ze aan op side dat werkte niet. Toen toch nog maar een keertje geprobeerd op back, en dat werkte wel :)

Hij staat nu op dvd 5.1(dvd 2.1 doet hij niet). Muziek speelt hij ook af door alle speakers ookal zag ik een Duitse review waarin stond dat De Teufel CF dat niet doet.
Alleen de muziek die uit de achterste 2 speakers komt is anders als uit de rest. Ik hoor door de achterste alleen de muziek, niet de zang erg op merkelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door MrBlueEyes op 26-11-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 09:40
Angeluskamps schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:18:
[...]
Alleen de muziek die uit de achterste 2 speakers komt is anders als uit de rest. Ik hoor door de achterste alleen de muziek, niet de zang erg op merkelijk.
Dat komt omdat ie op surround staat, dus dat klopt volledig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Gurneyhck schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:48:
[...]

Dat komt omdat ie op surround staat, dus dat klopt volledig :)
ok:) Hoe doet hij dat dan? want het zijn gewoon mp3tjes die ik afspeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Angeluskamps schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:18:
[...]

ok:) Hoe doet hij dat dan? want het zijn gewoon mp3tjes die ik afspeel
Hoogstwaarschijnlijk simuleert hij een soort van surround geluid dat hij uit de achterste luidsprekers laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Zo ik heb net de Concept E Magnum Power Edition besteld in het zwart uiteraard 8)
Voor de geïnteresseerden hij is nu nog €10 goedkoper! Nog maar €149 dus.

Even een vraagje. Ik wou eerst ook 2 luidsprekerstandaarden erbij bestellen maar heb hier toch vanaf gezien omdat er dan nog eens 20 euro verzendkosten bijkomen. Iemand hier die zelf een soort van standaard in elkaar heeft gezet of ergens anders heeft gekocht?
Tips zijn ook welkom uiteraard :)
Ik moet namelijk minimaal 1 luidspreker (linksachter) ergens opzetten, want die kan ik echt nergens kwijt zeg maar. De standaard waar hij op moet komen moet ook makkelijk verplaatsbaar zijn, want hij staat dan geregeld in een soort van looppad zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Gurneyhck schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:51:
Zo ik heb net de Concept E Magnum Power Edition besteld in het zwart uiteraard 8)

Even een vraagje. Ik wou eerst ook 2 luidsprekerstandaarden erbij bestellen maar heb hier toch vanaf gezien omdat er dan nog eens 20 euro verzendkosten bijkomen. Iemand hier die zelf een soort van standaard in elkaar heeft gezet of ergens anders heeft gekocht?
Tips zijn ook welkom uiteraard :)
Ik moet namelijk minimaal 1 luidspreker (linksachter) ergens opzetten, want die kan ik echt nergens kwijt zeg maar. De standaard waar hij op moet komen moet ook makkelijk verplaatsbaar zijn, want hij staat dan geregeld in een soort van looppad zeg maar.
Ik heb gewoon die 2 standaarden van Teufel erbij besteld en die zien er goed uit en kunnen makkelijk verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Gurneyhck schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:51:

...
Ik had ook een zwarte besteld en ik kreeg een zilveren set toegestuurd. Ik had het 2 dagen later pas door dat ik eigenlijk een zwarte besteld had, maar ik maak me er niet druk om. Wel slordig van Teufel, het staat zelfs op de meegeleverde factuur aangegeven dat ik een zwarte besteld had. Uitkijken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Kenw00t schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:27:
[...]
Ik had ook een zwarte besteld en ik kreeg een zilveren set toegestuurd. Ik had het 2 dagen later pas door dat ik eigenlijk een zwarte besteld had, maar ik maak me er niet druk om. Wel slordig van Teufel, het staat zelfs op de meegeleverde factuur aangegeven dat ik een zwarte besteld had. Uitkijken dus!
Heb je Teufel al gecontacteerd hierover?
Ze doen daar niet moeilijk en zullen zonder probleem de set omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
ComBax schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:10:
[...]

Heb je Teufel al gecontacteerd hierover?
Ze doen daar niet moeilijk en zullen zonder probleem de set omwisselen.
Ik weet het wel, er zit zelfs een papier bij om het pakket terug te sturen maar de set is nu al een maand geïnstalleerd en ik kan geen dag zonder. En dat zilver stoort echt niet, ik denk dat het zelfs beter oogt dan dat zwart waar je het stof zo snel ziet op liggen. Ik ga gewoon de moeite niet doen, moest het nu een van de duurdere sets zijn zou ik ze wel omwisselen, deze staat immers op een gewone studentenkamer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Kenw00t schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:07:
[...]
Ik weet het wel, er zit zelfs een papier bij om het pakket terug te sturen maar de set is nu al een maand geïnstalleerd en ik kan geen dag zonder. En dat zilver stoort echt niet, ik denk dat het zelfs beter oogt dan dat zwart waar je het stof zo snel ziet op liggen. Ik ga gewoon de moeite niet doen, moest het nu een van de duurdere sets zijn zou ik ze wel omwisselen, deze staat immers op een gewone studentenkamer ;) .
Hehe, ik ken het gevoel :)
Heb mijn setje (Concept E magnum, zilver) ondertussen ook al meer dan een jaar, nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf (en de verkoop van mijn Logitech Z-5500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mensen ik zit te twijfelen. Zal ik de Teufel 5 THX gaan kopen ter vervangen van mijn Sony Surround set.....

Voor films ie ie wel ok, mn huidige set, maar muziek laat nog al wat te wensen over. Hij is nu in de aanbieding voor 799 euro.
Zal ik er echt op vooruit gan wat betrteft geluid?

edit: Wat heeft dat THX is toegevoegde waarde?

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 02-12-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Angeluskamps schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:02:
[...]

Ik heb gewoon die 2 standaarden van Teufel erbij besteld en die zien er goed uit en kunnen makkelijk verplaatst worden.
Ik wil die dus juist niet bestellen omdat er dan weer 20 euro bijkomt aan verzendkosten... Volgens mij zei ik dat ook :O
Ik vind bijna 60 euro voor 2 simpele standaardjes wel behoorlijk veel zeker in verhouding tot de prijs van de luidsprekerset zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door Gurneyhck op 03-12-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:35:
Mensen ik zit te twijfelen. Zal ik de Teufel 5 THX gaan kopen ter vervangen van mijn Sony Surround set.....

Voor films ie ie wel ok, mn huidige set, maar muziek laat nog al wat te wensen over. Hij is nu in de aanbieding voor 799 euro.
Zal ik er echt op vooruit gan wat betrteft geluid?

edit: Wat heeft dat THX is toegevoegde waarde?
De Teufel 5 THX heeft veel meer vermogen als het sony setje dat zul je wel merken. THX logo is voor goed geluid bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[quote]Angeluskamps schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:29:
[...]

De Teufel 5 THX heeft veel meer vermogen als het sony setje dat zul je wel merken. THX logo is voor goed geluid bij films.
[/qoute]
Daar heb je inderdaad wel gelijk. Maar als ik iets gleeerd heb de laatste jaren is dat vermogen niet veel hoeft uit te maken. En als ik het goed begrijp is thx is een leuk extraa-tje maar niets een must als je de set niet alleen voor films gebruikt maar ook om cd's af te spelen. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
DjWannaB2002 schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:35:
[quote]Angeluskamps schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:29:
[...]

[/qoute]
Daar heb je inderdaad wel gelijk. Maar als ik iets gleeerd heb de laatste jaren is dat vermogen niet veel hoeft uit te maken. En als ik het goed begrijp is thx is een leuk extraa-tje maar niets een must als je de set niet alleen voor films gebruikt maar ook om cd's af te spelen. etc.
Ja ok, maar het vermogen is wel een stuk krachtiger. Alleen als die Sony nu hard genoeg gaat heb je daar ook niet echt veel aan. Op de Teufel website staan vaak links naar reviews over hun sets. Dan moet je even kijken wat daarin staat over het afspelen van muziek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Heb misschien leuke luidsprekerstandaards gevonden, maar ik wil graag jullie mening nog even natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/654/luidsprekerstandaardwj3.png

bron

Zilverkleurige metalen steun op voet.
Met kabelinlegsysteem.
Speciaal voor surround systeem.
Boxbevestiging d.m.v. schroeven of d.m.v. dubbelzijdig tape.
In hoogte verstelbaar.
Per paar verpakt, excl. luidsprekers.

Extra informatie
draagkracht 1,5 kg.
hoogte 100 cm.
kleur silver
verstelbaar tussen 64 en 100 cm.

Ze zijn maar €29.95 incl. verzendkosten :)
En ik neem aan dat ik ze eventueel wel makkelijk zwart kan spuiten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gurneyhck schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:09:
Heb misschien leuke luidsprekerstandaards gevonden, maar ik wil graag jullie mening nog even natuurlijk:

[afbeelding]

bron

Zilverkleurige metalen steun op voet.
Met kabelinlegsysteem.
Speciaal voor surround systeem.
Boxbevestiging d.m.v. schroeven of d.m.v. dubbelzijdig tape.
In hoogte verstelbaar.
Per paar verpakt, excl. luidsprekers.

Extra informatie
draagkracht 1,5 kg.
hoogte 100 cm.
kleur silver
verstelbaar tussen 64 en 100 cm.

Ze zijn maar €29.95 incl. verzendkosten :)
En ik neem aan dat ik ze eventueel wel makkelijk zwart kan spuiten, toch?
Waarom niet even naar de Gamma en ze daar halen? Zo duur zijn die nou ook weer niet geloof ik.... Toevallig zaterdag zien staan.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.