Ik heb dus ook een Concept E Power Edition, en ik merkte ook inderdaad dat hij bij puur bass op hoog volume een bijgeluid maakt, ik denk vanwege de lucht die voor en achter (bij de stroomkabel aansluiting) eruit gedrukt wordt. Dit gebeurt zowel bij de beschadigde subwoofer als bij zijn onbeschadigde vervanger (die ik overigens in no-time in huis had, serviceXthinkZ schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:57:
[...]
Ik heb hier ook last van. De sub klappert ofzo, maar dat is als ik de bas lekker hoog zet. Hoe dan ook behoorlijk irritant. Ik ga daarover nog even met teufel contact over opnemen.
zie ook
dus ik zou zeggen laat het ons weten aub als Teufel hier nog iets over heeft te meldenDevil N schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:25:
En om nog even een oude koe uit de sloot te halen:
[...]
Dat heb ik dus ook met mijn Concept E². Met name bij films, waarbij je vaker luide uitbarstingen van bas hebt, gaat de woofer behoorlijk blazen, wat voor een vervelend bijgeluid zorgt. Dit is geen resonantie elders in m'n kamer, het komt puur van de luchtverplaatsing vanuit de subwoofer (duidelijk te merken doordat het meestal gepaard gaat met een golf van koele lucht uit de opening). Het klinkt wat alsof die toeter aan de voorkant in trilling wordt gebracht door deze lucht.
Hoe dan ook, dit is het enige minpunt dat ik aan de set heb kunnen ontdekken, en maakt het geheel enigszins teleurstellend voor films. Het wordt natuurlijk wat minder naarmate ik het volume van de bas verlaag op m'n decoderstation, maar dit is uiteraard geen goede oplossing. Als iemand al een echte oplossing heeft gevonden (extra isolatie toevoegen aan de binnenkant van de sub wellicht?), dan hoor ik 't graag.