Toon posts:

Pc signaal naar panasonic lcd tv *sound probleem*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds gister in het bezit van een panasonic lcd 82 cm(TX 32LX60) met 2 hdmi aansluitingen.Deze wil ik graag aan mn pc koppelen via de dvi aansluiting van mn ATI radeon.

Kabeltje ertussen knallen klaar...dat werkt wel maar nu dan het geluid.Ik heb bij de lokale audioboer een kabeltje gekocht met aan de ene kant een jackplug voor mn pc en aan de andere kant 2x tulp(rood,wit/l + r) voor in mn pc.

Deze gaan in de ''audio in'' ingang van mn tv en het geluid doet het,alleen daarvoor moet ik wel een ingang selecteren van mn tv(component want daar hoort die ''audio in'' bij) en je zal het wel snappen....je kan dus niet twee ingangen tegelijk selecteren

Ik heb dus gewoon GEEN aparte audio voor aansluiten op een evt. versterker of een pc :'(

wie heeft er wel een oplossing voor mijn probleem

Verwijderd

Hoort het geluid niet digitaal via de HDMI aansluiting naar de tv worden 'gestreamd'?

Verwijderd

En via 1 van de scart ingangen . Daar zit ook audio in bij

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:37:
Hoort het geluid niet digitaal via de HDMI aansluiting naar de tv worden 'gestreamd'?
klopt..maar ik heb een verloop kabel van hdmi -> dvi...dvi heb geen geluid alleen beeld...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:43:
En via 1 van de scart ingangen . Daar zit ook audio in bij
klopt maar je kan maar een ingang selecteren...en geen twee tegelijk anders zou mn oplossing die ik nu heb met een tulp kabeltje ook werken

het is nu dus of beeld,of geluid en niet alletwee gecombineerd

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11

Jag

Dat is ook logisch dat dat niet kan. HDMI is geluid en beeld, je stuurt nu alleen een video signaal erin. De enige oplossing (als je HDMI wilt blijven gebruiken) is het geluid naar een aparte geluidsset/receiver sturen.

Is het trouwens gelukt om een native panel resolutie signaal de tv in te krijgen (waarschijnlijk 1360x768)?

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:54:
Dat is ook logisch dat dat niet kan. HDMI is geluid en beeld, je stuurt nu alleen een video signaal erin. De enige oplossing (als je HDMI wilt blijven gebruiken) is het geluid naar een aparte geluidsset/receiver sturen.

Is het trouwens gelukt om een native panel resolutie signaal de tv in te krijgen (waarschijnlijk 1360x768)?
ik heb nog een geluidssetje van trust 5.1 liggen...die gebruik ik dan wel dan is het ook opgelost

ik vind het gewoon genaaid dat er niet op zo'n dure tv een gewone audio aansluiting zit voor een een versterker etc.
De lg van mn pa heeft et namelijk wel

nee heb nog niet geprobeerd met de resolutie te spelen...ik heb wel powerstrip gedownload maar ik ga het volgende week allemaal proberen(druk druk met werk 8)7 )

Verwijderd

Het is inderdaad zeer vervelend denk je iets mooit te kopen en dan werkt het niet. Maar bestaan er geen hdmi naar DVI kabel met ook nog een audio aansluiting erbij. Of is deze audio voor HDMI dan digitaal en niet meer analoog.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:44:
Het is inderdaad zeer vervelend denk je iets mooit te kopen en dan werkt het niet. Maar bestaan er geen hdmi naar DVI kabel met ook nog een audio aansluiting erbij. Of is deze audio voor HDMI dan digitaal en niet meer analoog.
hdmi heeft geluid erbij...en dvi niet...alleen beeld maar stel dat er een videokaart is met hdmi die ook geluid meegeeft dan zou mn probleem ook opgelost zijn...maar zijn die er?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Bestaat er niet de mogelijkheid om met een of ander verloopstukje die je aan de pc kant op je hdmi kabel zet de auto erin te plempe?? voor scart is dit ook mogelijk. Krijg je zon blokje met een 2tal tulp uitgangen. Die je op je in/uitgang zet. waarmee je zeg maar je scart "doorlus" via dit blokje. Volgens mij zijn die officieel om audio te scheiden naar een versterker maar die ik hier heb werkt omgekeert ook :+

Verder vindt ik het niet raar dat er geen audio ingang op de tv zit. Dit is een tv modeljaar 2006, anno 2006 heb je toch geen audio ingangen nodig! Optische kabel naar de versterker en klaar is kees. Heb deze tv zelf ook thuis staan, het beeld is rete strak maar het geluid :z? De kwaliteit is gelijk aan de betere wekkere radio, gewoon het spul op een goede surround set aansluiten en het is kwijlen geblazen!

Verwijderd

Ik was ook van plan om mijn tv luidsprekers te gebruiken terwijl ik het beeld via dvi -> hdmi naar mijn tv stuur, en de audio via een audiokabel.

Ik heb echter een Samsung LE32R72, maar ik heb wel audioconnectoren in mijn 'hdmi panel'.
Het zou dus toch moeten werken, of niet?

Verwijderd

Ja die viedeo kaarten zijn er de saphire x1600 pro met 128 of 256 mb geheugen ze zijn wel PCI-e.

Mischien dat ze er ook al in de smaken zijn maar deze zag ik toevallig ff snel. Of die dan al het geluid doorgeven of alleen tijdens het afspelen van een film ja dat weet ik ook niet.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11

Jag

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:23:
[...]

ik heb nog een geluidssetje van trust 5.1 liggen...die gebruik ik dan wel dan is het ook opgelost

ik vind het gewoon genaaid dat er niet op zo'n dure tv een gewone audio aansluiting zit voor een een versterker etc.
De lg van mn pa heeft et namelijk wel
Je haalt nu dingen door elkaar. Er zal vast een line out op zitten voor het aansluiten van een versterker. Er zit alleen geen extra audio input bij de HDMI ingang. Maar dat is niet zo gek natuurlijk, elke video input heeft geluid inputs erbij zitten alleen bij HDMI is dat gecombineerd in 1 connector. Dat is juist 1 van de voordelen van HDMI.

Wat je ook kan doen is VGA gebruiken. Dat is eigenlijk net zo goed en ik geef het zelfs een grotere kans dat 1360x768 ermee gaat werken (juiste resolutie draaien is heel belangrijk). En zit daar niet wel een losse audio input bij?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Jag schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:35:
[...]
Er zal vast een line out op zitten voor het aansluiten van een versterker.

nee die zit er niet op...maar ik ga mn trust 5.1 setje erop aansluiten voor het pc geluid

Verwijderd

Uit de handleiding;

Opmerkingen:
• Als het externe toestel alleen een DVI-uitgang heeft, kunt u voor de aansluiting op de HDMI1-ingang een DVI-naar-
HDMI-adapterkabel􀀍2 gebruiken.
• Sluit de audiokabels aan op de AUDIO IN-aansluitingen wanneer u een DVI-naar-HDMI-adapterkabel gebruikt.
• Audio instellingen kunnen plaatsvinden via HDMI 1 ingang‚ -menuscherm, zie pagina 10.
• Dit is een HDMI-aansluiting van het Type A.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:31:
Uit de handleiding;

Opmerkingen:
• Als het externe toestel alleen een DVI-uitgang heeft, kunt u voor de aansluiting op de HDMI1-ingang een DVI-naar-
HDMI-adapterkabel􀀍2 gebruiken.
• Sluit de audiokabels aan op de AUDIO IN-aansluitingen wanneer u een DVI-naar-HDMI-adapterkabel gebruikt.
• Audio instellingen kunnen plaatsvinden via HDMI 1 ingang‚ -menuscherm, zie pagina 10.
• Dit is een HDMI-aansluiting van het Type A.
haha wacht ik ga ook even checken! ja ik lees et...wacht uit..dit gaan we even proberen!

*update : Hulde...hij doet et!

Nu nog even kloten met de beeldinstellingen via powerstrip,weet iemand de ideale beeldschermresolutie?kan dat niet vinden in de gebruiksaanwijzing...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 18:08 ]

• RvdB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Arnaut84, zou je me please kunnen uitleggen hoe je fatsoenlijk pc-beeld op de panasonic krijgt? Heb gisteren de 32lx60 thuis neergezet, een dvi->hdmi kabeltje gekocht voor op m´n ati kaart, maar het beeld is %#%!%...thnx

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 12:29
Ik heb dus exact het zelfde probleem alleen met een jack naar jack kabel. En het is nog niet opgelost :(
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1321353
Pagina: 1