Toon posts:

Grafische kaart in een nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben van plan een volgende week mijn nieuwe PC te bestellen, met als basis de best-buy high-end gaming PC.
Ik ben alleen niet tevreden met de grafische kaart die gekozen is. Hier zijn de opties die ik nu heb, zouden jullie jullie mening kunnen geven mbt de beste van de drie _/-\o_ ?:

1. Een oudere kaart kopen omdat, een nieuwere kaart toch over een jaar half zoveel kost. Ik dacht zelf aan een van de kaarten uit de Mid-Range van de Videokaarten BB Guide, zoals de X1900 RX.

2. De 7900 GTX uit het high-end systeem in de BB guide, omdat die in de BB Guide staat.

3. Een 7950 GX2, omdat die een stuk beter presteert dan de 7900 GTX en in vergelijking minder geld kost.

Als iemand iets beters weet, zou ik graag suggesties willen horen _/-\o_ .
Ook zou ik graag willen of het aan te raden is een PhysX kaart aan te schaffen bij dit systeem, of dat bv. de 7950 GX2 genoeg power heeft om die voorlopig overbodig te maken.

Alvast eventueel bedankt :) ,
Apekooi

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

Outerspace

Admin General Chat
Houd je er ook rekening mee dat een nieuwe videokaart ook een sterkere voeding nodig heeft ;) Zelf denk ik dat je de sterkste kaart op dit moment kan kopen zodat je later niet weer 1 2 3 hoeft te upgraden :)

Wauw, een sig!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:41:
Dag allemaal,

Ik ben van plan een volgende week mijn nieuwe PC te bestellen, met als basis de best-buy high-end gaming PC.
Ik ben alleen niet tevreden met de grafische kaart die gekozen is. Hier zijn de opties die ik nu heb, zouden jullie jullie mening kunnen geven mbt de beste van de drie _/-\o_ ?:

1. Een oudere kaart kopen omdat, een nieuwere kaart toch over een jaar half zoveel kost. Ik dacht zelf aan een van de kaarten uit de Mid-Range van de Videokaarten BB Guide, zoals de X1900 RX.

2. De 7900 GTX uit het high-end systeem in de BB guide, omdat die in de BB Guide staat.

3. Een 7950 GX2, omdat die een stuk beter presteert dan de 7900 GTX en in vergelijking minder geld kost.

Als iemand iets beters weet, zou ik graag suggesties willen horen _/-\o_ .
Ook zou ik graag willen of het aan te raden is een PhysX kaart aan te schaffen bij dit systeem, of dat bv. de 7950 GX2 genoeg power heeft om die voorlopig overbodig te maken.

Alvast eventueel bedankt :) ,
Apekooi
Kijk eens op sites waar vergelijkingen staan van videokaarten zoals Tomshardware. High end kaarten zijn relatief duur voor de performance die ze leveren (weinig prestatie per euro).

Je hebt het ook over tegenstrijdigen dingen "basis de best-buy high-end gaming PC". Wat in gods naam heb je het over.*niet dat ik god er bij wil halen.... Maar high end en best buy klinken tegenstrijdig.

Als je slim bent, ben je slim met je geld en koop je onderdelen met een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Denken dat je met de snelste kaart langer kan doen is onzin, dalijk komt directX 10 en niemand vraag je dan nog of je een 7900GTX of een 7950GX2 of wat hebt, je hebt dan gewoon een oude kaart wat ooit top of the line was.

Het is wel aan te raden om een snelle kaart te kopen als je nu alles met AA en AF wil draaien..

Mijn advies, koop een 7600GT of iets in die zin, dan heb je nu een leuke prestatie en je hebt geld over om in de toekomst up te graden. En neem aan dat je een PC niet koopt om er lang te doen, in iedergeval niet de nieuwste games mooi draaien. Vaak is een 2 jaar acceptabel maar daarna is de grafische power echt onder de maat, of je nu een TI4200 of een TI 4600 hebt, het is allebei klote.

By the way, een GeforceFX5600 is al bijna net zo klote als een Geforce FX5900 (die "the shit" was)

[ Voor 12% gewijzigd door Sharkys op 20-08-2006 02:14 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm ik ben het aardig eens met Sharkys, het moment dat je een kaart koopt..is het al weer veroudert. Helaas geldt dat nou eenmaal voor computer hardware!

Ik heb zelf dan een top model gekocht ( toen ik hem kocht was het een topmodel ) en dat is duur ja maar ik ben van plan de eerste twee jaar niet te gaan upgraden..dan zie ik wel weer wat de tweedehands markt te bieden heeft...

Het hangt er maar van af wat je wilt doen.. als DX10 uit is zullen niet direct alle games niet te spelen meer zijn op je kaart. Dat kost zon't 2-3 jaar voordat een DX10 kaart echt "vereist" is.

Koop nu wat zijn geld waardt is en op basis van de benchmarks..en meer belangrijk. GAMES.. inderdaad een benchmark zoals 3dmark klinkt leuk maar je speelt het niet als een game. Zolang games maar lekker draaien!

Oh de PhysX kaart heeft nu nog weinig zin, er is maar een game die het ondersteunt..nu ja..twee.. en die zijn verre van populair. Je kan je 250 euro beter in een snellere videokaart steken of genoeg geheugen..misschien toch maar een overklokker moederbordje.

[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 20-08-2006 02:33 . Reden: Physx ]

There is no place like ::1

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Je kan het het beste zo zien (imo): je kan beter elk jaar een nieuwe videokaart voor €150-200 kopen die aardig mee kan komen (en na een jaar weer verkopen voor ~€50, dus dan kom je op €100-150 per jaar uit), dan eens in de 3 jaar een top videokaart kopen van €500-600 (welke na 3 jaar dus ook nog maar zo'n €50 waard is, waardoor je zelfs goedkoper uit bent om elk jaar een nieuwe mid-range videokaart te kopen) :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Sharkys schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 02:10:
[...]

Kijk eens op sites waar vergelijkingen staan van videokaarten zoals Tomshardware. High end kaarten zijn relatief duur voor de performance die ze leveren (weinig prestatie per euro).

Je hebt het ook over tegenstrijdigen dingen "basis de best-buy high-end gaming PC". Wat in gods naam heb je het over.*niet dat ik god er bij wil halen.... Maar high end en best buy klinken tegenstrijdig.

Als je slim bent, ben je slim met je geld en koop je onderdelen met een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Denken dat je met de snelste kaart langer kan doen is onzin, dalijk komt directX 10 en niemand vraag je dan nog of je een 7900GTX of een 7950GX2 of wat hebt, je hebt dan gewoon een oude kaart wat ooit top of the line was.

Het is wel aan te raden om een snelle kaart te kopen als je nu alles met AA en AF wil draaien..

Mijn advies, koop een 7600GT of iets in die zin, dan heb je nu een leuke prestatie en je hebt geld over om in de toekomst up te graden. En neem aan dat je een PC niet koopt om er lang te doen, in iedergeval niet de nieuwste games mooi draaien. Vaak is een 2 jaar acceptabel maar daarna is de grafische power echt onder de maat, of je nu een TI4200 of een TI 4600 hebt, het is allebei klote.

By the way, een GeforceFX5600 is al bijna net zo klote als een Geforce FX5900 (die "the shit" was)
Je kraamt onzin uit een 7900GT is ongeveer 70% tot 90% beter dan een 7600GT, maar een 7600GT kost € 150,- en een 7900GT € 245,-.

Stel je zou van het ergste geval uit gaan dan krijg je:
150 + (0.7 x 150) = 255,- euro.
Dan ga ik uit van het ergste geval dus wat blijkt de 7900GT heeft de meeste performance voor zijn geld van deze 2

de 7900GTX daarin tegen kost € 410,- waar je maar je maar 20% tot 33% performance voor terug krijgt tegen over de 7900GT.
410 : 255 = ongeveer 61%. Dus 61% meer euros voor 33% meer performance tegen over de 7900GT
AFTERADEN DUS!!!!

klik hier voor bewijs van wat ik beweer!!

de 7950gx 2 kost € 480,- tegen over de € 240,- van de 7900GT en daar krijg je 90 tot 120% extra performance voor de terug.

bewijs hier!

Wat blijkt de 7950gx 2 en de 7900GT hebben de meeste performance voor hun geld en de 7900gtx het slechtste.

Dus ik zou de 7950gx 2 of de 7900GT kopen welke je kiest maakt niet zo veel uit je doet met beiden geen miskoop, je moet gewoon kijken of de 7950gx 2 in je budget past anders de 7900GT nemen.
Hou er rekening mee dat je met een 7950gx 2 een behoorlijke processor nodig hebt (e6600 of zo iets dergelijks).

edit: nog meer van die onzin reacties, apekooi lees mijn post maar goed door en kijk naar die reviews die ik gegeven heb en je zult zien dat ze geen gelijk hebben.

Hahn heeft wel een beetje gelijk, maar ja stel je koopt een 7900GT en je verkoopt die over een jaar voor 90 euro en koopt er dan weer 1 van 250 euro. Dat is 190 euro per jaar maar dan heb je wel elk jaar dubble frames... Het hangt gewoon allemaal van je budget af.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 03:19 ]

Verwijderd

100% eens met de vorige post.
Wachten op DX10 lijkt me zinloos
Zoals we al weten is de eerste serie DX10 kaarten , net zoals de eerste serie DX9 kaarten alsook DX8
slecht , die kaarten zitten meestal vol met kinderziektes (ze presteren niet zoals het moet)
Ik raad je aan een top DX9 kaartje te kopen , die gaat zeker ook nog zo een 2-3 jaar mee , en dan koop je een 2de generatie DX10 kaart waarvan alle problemen zullen verwerkt zijn.

Dus , een 7950GX2 lijkt mij de beste koop. Als je die niet kan kopen zou ik voor een 7900GT gaan.
Maar de 7950GX2 bied meer prestatie t.o.v van wat je ervoor betaald. En dat is dan een dubbele kaart hé.

En vergeet niet als je DX10 wil , moet je vista kopen.. en dat doe ik zeker de eerste jaren niet.
Dus er zal wel een Fix komen voor DX9 , en DX9 zullen de ontwikkelaars van spellen blijven maken , anders komt er geen geld in het laadje.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 03:07:
[...]

Hahn heeft wel een beetje gelijk, maar ja stel je koopt een 7900GT en je verkoopt die over een jaar voor 90 euro en koopt er dan weer 1 van 250 euro. Dat is 190 euro per jaar maar dan heb je wel elk jaar dubble frames... Het hangt gewoon allemaal van je budget af.
Mijn post was ook meer als voorbeeld bedoelt, vaak zijn kaarten van rond de €250 á €300 het beste om te kopen qua prijs/snelheid verhouding. Dus dan zou ik aanraden om eens per 1.5 jaar €250 uit te geven, in plaats van eens per 3 jaar €500 :)

Sowieso is de prijs/snelheid verhouding bij kaarten die meer dan €350-400 kosten vaak niet al te best, meestal ben je voor €100 minder maar een paar procent slomer uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 20-08-2006 13:20 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Bedankt voor de reacties, met name NL_Ultimate_NLen X-Limited.
Heeft me ongetwijfeld wat geld en problemen bespaard ^^

@Sharkys met Best Buy High-End bedoelde ik Het high-end gamesysteem uit de Best Buy Guide

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon zelf je sommetjes mbt kosten en prestaties doen :z

Sowieso volledig met Sharkys & swampy eens dat het totaal onzinnig is om eens per drie jaar een idioot hoog bedrag uit te geven aan VGA ipv elk jaar een kleiner bedrag. Maar dat kun je zelf berekenen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.