Toon posts:

PC valt onverwachts uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb enkele dagen eerder ook al gepost. De bios herkent nu de harde schijven en ik krijg geen schijfleesfouten meer. Ik krijg steedes een fractie van een seconde het windows opstartscherm te zien en dan reboot ie automatisch. Als ik dan probeer windows opnieuw te installeren dan valt ie ook uit. steeds op hetzelfde moment een seconde nadat ie bij reparatie/installatie keuze komt.

Samenstelling is als volgt:
MB: Asus A7N8X-XE
CPU: AMD athlon 3000+
HD1: maxtor diamond max 10 200GB ata 133
HD2: Seagate baracuda ata IV 40 GB

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. heb hem al laten draaien zonder alle extra's met alleen cd-rom en alleen harde schijven. Toen deed ie hetzelfde.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 14:04
heb je al geprobeert te booten van bijvoorbeeld een knoppix cd?
Zoja, gebeurde toen het zelfde? De reboot na enkele seconden?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
kan je in je bios komen zo ja kijk daar dan eens naar je voltages en temperaturen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Ok. prima 2 goede tips. Knoppix is goed verkrijgbaar hoop ik. En wat betreft de bios, ja daar kan ik in komen. temperatuur moet met een cpu die nog steeds alleen undergeclockt werkt |:( en met een zalman 7000-cu eigeniljk wel goed zitten, maar zal toch kijken. maar wat betreft die voltages. waarop moeten die zitten??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je het ook al geprobeerd met 1 harddisk aangesloten? Als je een probleem als dit gaat opsporen dan moet je natuurlijk een zo kaal mogelijk hardwareconfig hebben en niet 2 harddisks en andere overbodige meuk al aansluiten. Hou het simpel ;)

Knoppix zal denk ik ook niet werken, aangezien de windows installatie zo te lezen ook al meteen crasht. Maar het valt te proberen. Probeer het dan zowel met 1 harddisk aangesloten als zonder harddisk.

Heb je verder nog de mogelijkheid om je geheugen te testen? Kapot geheugen kan ook zulk soort fouten veroorzaken. Indien je meerdere reepjes hebt probeer ze dan 1 voor 1 en niet tegelijk.