Toon posts:

Asus A7N8X-XE vs. hard disks :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Asus A7N8X-XE gekocht van marktplaats. Hij ziet er verder prima uit geen krasesn. Dus ik dacht prima aankoop. Maar toen ik hem geinstalleerd had, bleek dat ie een van mijn harde schijven niet herkende. De andere herkende de bios dan wel. Maar hij kon er niets van lezen. de jumper settings stonden nog goed van de eerdere set-up, dus dat kan het niet zijn. Heb 2 verschillende ide kabels geprobeerd, dat werkte helaas ook niet. Hij herkend trouwens ook mijn processor niet als AMD 3000+ maar als 1800+. Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat ik moet doen. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Max de Haas

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

1800+ komt door verkeerde fsb instellingen.
Harddisks: check eerst ff of je bios wel up to date is, er was toen nl iets met nforce2 en sommige harddisks.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Of de multiplier staat verkeerd ;)
Wat voor een harde schijf heb je trouwens? Want Maxtor heeft nog wel eens problemen met bepaalde nForce moederborden (zie ook OM FAQ / Beleid)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
@killerace,

Heb de bios ge update, helaas geeft ie nog steeds hetzelfde probleem aan. Ik weet dat het aan de fsb ligt. maar kan in de bios alleen (disabled/write_thru/write_back) kiezen, verder niets.

@Outerspace

Helaas dus ook geen multiplier :'( .

Kan het zo zijn dat dat ding alleen een raid opstelling ondersteund??? :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb een a7n8x-x, ik kan via advanced de dingen instellen. Standaard staat het op auto en dus verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok, ga ik dat uitproberen, wat die harde schijven betreft die ene die hij herkent is een maxtor, maar die leest ie dus niet. Van die ander weet ik niet wat het was, of maxtor of seagate, 40 gb, 7200 rpm. Weet niet of dit helpt. Wat zou ik moeten doen als het aan het merk harde schijft licht trwns ???
Pagina: 1