[Drivers] voor oud moederbord: Shuttle HOT-649/661

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
(vraag van mijn neef)

Kan iemand mij helpen aan de drivers voor dit moederbord?

Moederbordnaam Shuttle HOT-649/661
Moederbord Chipset Intel 82440BX/ZX

Ik kan de drivers nergens vinden. Heb al heel google afgezocht, op shuttle.com en op intel.com vind ik niets over het moederbord en/of de chipset. Ook op driverguide.com vind ik niets dat op drivers gelijkt. Misschien kunnen jullie de drivers vinden? Vooral de agpdriver, er moet een geforce 4 inkomen, maar die geeft tot nu toe enkel 16 kleuren @ 640*480 met de nieuwste nvidiadrivers(kaart werkt in andere pc) De drivers zouden voor windows 2000 moeten zijn, maar later zou er windows xp op moeten komen(als de nieuwe HD is toegekomen)Dus drivers voor windows 2000 en xp zou handig zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door skelleniels op 19-08-2006 20:31 . Reden: 256 kleuren naar 16 ]

http://specs.tweak.to/16567

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een BX chipset is dermate ingeburgerd dat ieder OS vanaf win98 er wel drivers voor heeft. Een losse AGP driver heb je ook niet nodig.

Je videodrivers installeren is dus genoeg lijkt me.

• skelleniels
Terw_Dan schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:31:
Een BX chipset is dermate ingeburgerd dat ieder OS vanaf win98 er wel drivers voor heeft. Een losse AGP driver heb je ook niet nodig.

Je videodrivers installeren is dus genoeg lijkt me.
Helaas wil dit niet werken...

edit: en bij het heropstarten krijg hij een bsod met de melding dat hij moet rebooten omdat er een videokaart mogelijk niet goed werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door skelleniels op 19-08-2006 20:37 ]

• Sandern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 14:38
Van de shuttle site begrijp ik dat dit een agp x1 slot is? Heeft een geforce 4 kaart niet iets beters nodig dan dat? (wat voor geforce 4 kaart is het eigelijk? mx of ti?)

• skelleniels
sander1988 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:42:
Van de shuttle site begrijp ik dat dit een agp x1 slot is? Heeft een geforce 4 kaart niet iets beters nodig dan dat? (wat voor geforce 4 kaart is het eigelijk? mx of ti?)
het is een agp 2x, een mx

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Van mijn Abit BH6 (BX chipset) mobo weet ik dat GeForce 4 (zowel MX als Ti) erop werken als je voor de juiste grafische kaart drivers zorgt. Bios updates kan helpen, sommige mobo's willen niet zomaar met een bepaalde grafische kaart werken.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Wat zou je zeggen van de normale intel chipsetdrivers? Gewoon te downloaden van intel.com, werkt in principe op alle chipsets die Intel de laatste 6 jaar (misschien wel meer) heeft gemaakt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sander1988 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:42:
Van de shuttle site begrijp ik dat dit een agp x1 slot is?
Nee, het is een AGP 1.0 slot. AGP 1.0 specifieert 1X en 2X. De i440BX heeft een 2X slot. Dit had je op balusc.xs4all.nl kunnen vinden :o
Heeft een geforce 4 kaart niet iets beters nodig dan dat? (wat voor geforce 4 kaart is het eigelijk? mx of ti?)
PMG FAQ

Kijk gewoon naar de keying van de slot :z

Enige mogelijke compatibility issue is dat het mobo niet genoeg stroom op 3.3V kan leveren aan de videokaart. Controleer dus de 3.3V lijn op je voeding (dat het goed is, garandeert niet dat de videokaart genoeg krijgt, maar als het fout is, dan is het duidelijk)

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 19-08-2006 21:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03

Oceria

I've been in between....

Nou dit was een gemakkelijke search: ik geloof -gezien het type nummer- dat er een 440 chipset op zit.
Dan moet je hier zijn.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oceria schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:42:
Nou dit was een gemakkelijke search: ik geloof -gezien het type nummer- dat er een 440 chipset op zit.
Dan moet je hier zijn.
'een' "440 chipset"

Dat kan dus zijn:

i440FX (zonder AGP...)
i440LX
i440EX
i440BX
i440ZX
i440MX
i440GX

etc... etc...

Bovendien had skelleniels dat al in z'n topicstart gemeld :o
Moederbord Chipset Intel 82440BX/ZX
Punt is dat je voor Win2K/XP geen aparte drivers voor dit chipset nodig hebt, de meegebakken drivers zijn reeds de nieuwste...

Dus moet je sowieso ergens anders het probleem zoeken :z

Oslik blyat! Oslik!

• skelleniels
Dat van die voltages, is het niet zo dat er agp sloten zijn die 1.5 volt leveren en agp sloten die 3.3 volt leveren? Dat dit dan waarschijnlijk een 1.5 volter is, tenzij het inderdaad de voeding is die niet voldoende kan leveren, wat ik betwiijfel: 250 watt van een A-merkvoeding(cpu pentium 3 @ 500 mhz, 192 ram, 1 HD 3.6 giga, 1 cd-writer)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

skelleniels schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:27:
Dat van die voltages, is het niet zo dat er agp sloten zijn die 1.5 volt leveren en agp sloten die 3.3 volt leveren? Dat dit dan waarschijnlijk een 1.5 volter is, tenzij het inderdaad de voeding is die niet voldoende kan leveren, wat ik betwiijfel: 250 watt van een A-merkvoeding(cpu pentium 3 @ 500 mhz, 192 ram, 1 HD 3.6 giga, 1 cd-writer)
Zie dus die link naar de PMG FAQ die ik je gaf...

De meeste GF4MX gevallen zijn AGP 2.0-compliant en kunnen dus op zowel 3.3V als 1.5V werken.

Exact *welk* "A-merk" is je voeding :? Geef eens exacte specs. Zoals ik al aangaf is het perfect mogelijk dat zelfs bij een goede voeding je moederbord het probleem is bij doorgeven, maar sowieso kan ook een goede voeding problemen krijgen als het hogere 3.3V belasting krijgt dan waar het voor was ontworpen :o

Oslik blyat! Oslik!

• skelleniels
De voltages zijn nergens uit te lezen... Nu heeft hij windows xp geinstalleerd en met de standaard drivers draait het goed, maar niet met nieuwere drivers. Zou een biosupdate een oplossing kunnen bieden?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat zou een BIOSupdate hieraan kunnen doen :?

Als de default WinXP drivers wel werken en de nieuwste Forceware niet, wat gebeurt er als je oudere drivers (van de 7x reeks) pakt? Kan ook gewoon een driver <-> kaart issue zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

• skelleniels
dion_b schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:50:
Wat zou een BIOSupdate hieraan kunnen doen :?

Als de default WinXP drivers wel werken en de nieuwste Forceware niet, wat gebeurt er als je oudere drivers (van de 7x reeks) pakt? Kan ook gewoon een driver <-> kaart issue zijn :o
Hij heeft de drivers gebruikt die op de cd stonden(dus 4 jaar oude ongeveer) en de nieuwste: geen enkele werken. Wie weet kan een biosupdate zorgen voor meer stabiliteit ofzo, ik stel maar een vraag hoor, je moet niet meteen mijn neus afbijten...

[ Voor 12% gewijzigd door skelleniels op 22-08-2006 21:38 ]

Pagina: 1