Toon posts:

Progje voor "monitoren" van MSN op wireless LAN ??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.442 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent een progje om op een wireless LAN (2 laptops ..) met wireless modemrouter MSN toch te kunnen monitoren, als de conversatie op een van de twee laptops wordt gevoerd en je wilt het op de ander zien ..?? :?
Bvd d:)b

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 19:47

Nibbz

Postmaster General

denk niet dat dit mag

13:37

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat u hier meer van weet ..? kunt u uitleggen wat hier zo "illegaal" aan is ..?
Valt dit onder de noemer "war driving" ..? :$

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 11:03

M14

Lees de grondwet eens door. Iets met privacy enzo ;)

En om concreet antwoord tegeven: Nee, daar zijn geen programma's voor. Wat evt. wel kan is d.m.v een packetsniffer. Maar dan moet je wel zorgen dat al het verkeer van en naar een bepaalde pc ook op jou pc uit komt. Dat gaat niet met een huis, tuin en keuken switch/router. Daar moet je een switch voor hebben die te managen is en een monitor-functie ondersteund.

Waarom zou je dit eigelijk willen?

[ Voor 4% gewijzigd door M14 op 19-08-2006 17:13 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is inderdaad niet erg netjes om zomaar iemands wireless verkeer te sniffen. Maar de meeste Wi-Fi adapters ondersteunen standaard niet de promiscuous mode die nodig is om ander verkeer af te vangen. Bovendien wordt bij WPA volgens mij voor elke computer een andere key gebruikt, waardoor je dus niks kunt met de data die je opvangt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bigs op 19-08-2006 17:15 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
M14 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:12:

En om concreet antwoord tegeven: Nee, daar zijn geen programma's voor.
zijn wel programma's voor...
dacht dat het deze was http://www.effetech.com/msn-sniffer/ die we een keer op school hebben ge(mis)bruikt...
(je moet natuurlijk wel netwerk acces hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoerd op 19-08-2006 17:18 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de snelle reacties..
Ga de link zeker volgen en ja het is niet erg netjes om data af te vangen, maar heb sterke vermoedens dat er misbruik wordt gemaakt van mijn kinderen .. vandaar .. :(

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Lees de (laatste?) Computer!Totaal eens. Daar staat een uitgebreide review in van verschillende tools om MSN te monitoren... Als bezorgde ouder zijnde natuurlijk...

drs. Kama

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste computer totaal gelezen(msn chat monitor en sniffer was de beste alleen voor een vaste aansluiting ..) en alle antwoorden hier goed in me opgenomen, de link gevolgd ( gelezen, maar dit geldt ook voor een vaste verbinding ..) maar een wireless netwerk op MSN (oid) "uitlezen" is een verhaal apart en tot op heden dus niet gelukt :N (en ik heb er al veel tijd in gestoken ..,jammer)

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:36:
Ik heb de laatste computer totaal gelezen(msn chat monitor en sniffer was de beste alleen voor een vaste aansluiting ..) en alle antwoorden hier goed in me opgenomen, de link gevolgd ( gelezen, maar dit geldt ook voor een vaste verbinding ..) maar een wireless netwerk op MSN (oid) "uitlezen" is een verhaal apart en tot op heden dus niet gelukt :N (en ik heb er al veel tijd in gestoken ..,jammer)
Dit heeft dus niks met MSN te maken, je wilt gewoon een wireless verbinding afluisteren? Als het encrypted is, kun je dat zo 123 wel vergeten. Als het niet encrypted is, kun je gewoon connecten en dan heb je gewoon een netwerkverbinding...

drs. Kama

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien kan je een ander programma installeren dat alle gesprekken opslaat zodat je het later kan na lezen op de PC van je kinderen als die er ff niet zijn. Of anders een keylogger installeren.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
Of je zet in MSN logs aan..? Waarom moeilijk gaan doen met allerlei programmatjes endergelijke. Tenzij je kinderen een beetje handig zijn met de computer en die logs kunnen uitschakelen/verwijderen.

[ Voor 78% gewijzigd door Hahn op 19-08-2006 17:42 ]

The devil is in the details.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Voor degenen die roepen dat het niet kan, check camping netwerk ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 22:35
Je zou een programma kunnen schrijven die op de background draait, en de key-events opvangt zodra een MSN-venster geopend is. De tekens kunnen dan via het LAN verstuurd worden naar jouw pc waar de ingetypte tekst dan verschijnt.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 11:03

M14

langezwieper schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:17:
[...]

zijn wel programma's voor...
dacht dat het deze was http://www.effetech.com/msn-sniffer/ die we een keer op school hebben ge(mis)bruikt...
(je moet natuurlijk wel netwerk acces hebben)
Is het niet zo dat dit op de betreffende client moet worden geinstalleerd? Want dat is volgens mij niet de bedoeling.

Wat ik iig een tijdje geleden heb geprobeerd is met het programma ethereal alle verzonden pakketten capturen. Op het moment dat je je aanmeldt met msn rammelen alle email-adressen die in je lijst staan voorbij unencrypted voorbij. De verzonden berichten zijn ook uit de pakketten te halen.
Ik heb 2 HP Procurve switches (een 4000M en een 2524). Daarmee kun je een aantal poorten/vlans opgeven die gemonitord moeten worden en je kunt monitor-poort opgeven. Dat is de poort waar alles ook heen gestuurd wordt. Zo zou je lokaal dingen zoals msn-gesprekken volgen. Heb het destijds geprobeerd en verder niks meer mee gedaan :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 08:05
In de "dsniff" suite zitten daar progs voor. Kan perfect ICQ / MSN loggen. Als je ingelogd bent op je WLAN maakt het niet uit of het encrypted is of niet. WLAN werkt immers als een hub. Op die manier kan je makkelijk dat verkeer loggen.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat je genoeg hebt om verder te komen. Ik durf even niet te zeggen hoe het met privacy zit, maar we gaan hier niet vertellen hoe je verkeer kan afluisteren.

Ik zou zeggen, zet de chatlogs van MSN aan, of praat eens met je kinderen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.