Toon posts:

radeon 9800 pro - strepen over het scherm, behalve bij bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hellow!

ik heb laatst een ati radeon 9800 pro gekregen, al wetend dat hij stuk is...
want als je hem aan sluit en alles, zitten er strepen en dingen over het scherm...
ik heb het opgezocht op google en heb meerdere keren gevonden dat dit aan
het geheugen ligt, maar het rare, bij de bios en het opstart scherm, tot hij aan komt bij
het OS is het scherm wel gewoon normaal :?
ik heb het op meerdere computers geprobeert (2) en bij allebei het zelfde resultaat...
wat (mogelijk) de oorzaak van het kapot gaan is, een memory tweak programma wat niet
compabel was met ati radeon kaarten...

specs:

asus p4bf
intel 800 mhz proccesor
192 mb ram
10 gb harde schijf
nieuwste ati drivers, ook oudere geprobeert

niet op het slechte systeem letten, ik wil niet dat die videokaart mijn gewone computer sloopt...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

(Behalfe???)

De VGA kaart zal echt niet je systeem slopen, maar ga er maar vanuit dat de kaart simpelweg kapot is. Kleine kans dat het aan brakke koeling ligt, maar dat is te verwaarlozen.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 11:07
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:43:
maar het rare, bij de bios en het opstart scherm, tot hij aan komt bij
het OS is het scherm wel gewoon normaal :?
dit zou kunnen komen omdat hij dan de kaart meer belast.
Waarschijnlijk is de kaart hardware matig defect en kan je er niks aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
op het bureaublad heb ik soms dat de linkerhelft van het scherm wel goed is en de rechter niet, maar niet te repareren dus? damn :(

edit: hoort er koelpasta tussen de chip en de koeler te zitten, want hij glimt nu zo mooi :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 16:02 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het zou niet de eerste 9800 Pro zijn waarvan het geheugen kapot gaat, onder andere door te hoge temperaturen.

Het lijkt me logisch dat de kaart onder windows meer geheugen moet aanspreken, en dat je daardoor dus wel de effecten krijgt die je vóór het OS nog niet ziet. (is dus maar een theorie van me)

Als het geheugen kapot is, is het jammer maar helaas. Niks meer aan te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-08-2006 15:57 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik heb er al hier drie 9800s doorheen zien gaan die verbrand waren. Ik heb nu een vervangende 9800XT gekregen die tenminste wel een behoorlijke koeler erop heeft zitten.
Anyway, al is geprobeerd met een spelletje want zo ziet het er ongeveer uit met een verbrande kaart: http://www.rctd.ft6.com/uploads/burnheroes.jpg Bij mij was het gelijk met opstarten al raak met blokjes.
Trouwens is een 9800 niet een beetje een overkill voor je systeem? Daar kan je toch geen behoorlijke framerates meer uit pompen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:57

sapphire

Die-hard pruts0r

hij heeft em gekregen..........altijd handig als ie ook gewoon beeld zou geven in windows ookal is eht overkill voor eht systeem.
Als je er toch neit me gamed en je kan nog wat emt zo'n kaart.

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:43:
hij heeft em gekregen..........altijd handig als ie ook gewoon beeld zou geven in windows ookal is eht overkill voor eht systeem.
Als je er toch neit me gamed en je kan nog wat emt zo'n kaart.
Dat had ik wel gelezen, maar ik had niet de moeite genomen om m'n computer ervoor te openen ;)
Het verbaasd me sowieso al dat die computer een voeding had die die kaart kon trekken. Ik bedoel ik heb een oude PC uit ongeveer dezelfde generatie met een Voodoo3 3000 erin die lang niet zoveel vraagt als die Radeon. Ik bedoel die PC had maar 200watt en een magere 6A op de 12V-lijn. Als ik die in mijn normale systeem zou stoppen zou ie waarschijnlijk niet eens opstarten.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 15:33
nou mijn pc 3 systeem heeft ook een 430 enermax watt voeding, specs zeggen niks over de voeding( kon er gewoon voor een prikkie aankomen en een goed a-merk voeding is altijd op zijn plaats)

[ Voor 37% gewijzigd door Cardo op 19-08-2006 18:45 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Mijn topic - Van welk merk is deze 9800pro? (ivm defect) - gaat over een 9800pro die exact hetzelfde probleem heeft. Niks aan het te doen. Misschien nog een idee om het geheugen lager te clocken. Dat ga ik proberen. Mocht dat niet baten dan is het douchen :w

Verwijderd

Cardo schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:45:
nou mijn pc 3 systeem heeft ook een 430 enermax watt voeding, specs zeggen niks over de voeding( kon er gewoon voor een prikkie aankomen en een goed a-merk voeding is altijd op zijn plaats)
Jawel, maar als je eens naar z'n specs kijkt zie dat z'n systeem zo'n beetje 6 á 7 jaar oud is. Toendertijd was 200 watt al veel en waren de voedingen heus niet berekent op kaarten als de 9800pro. 't is ook een beetje onzinnig om je voeding te vervangen als deze gewoon voldoet en ik denk dat ik wel kan aannemen dat hij nog de originele voeding gebruikt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00
Die kaart is:

• Of te warm geweest waardoor het geheugen over z'n nek is gegaan
• Of te ver overgeclocked geweest (vooral geheugen) waardoor ie over z'n nek is gegaan

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk te warm geweest idd, en de strepen lijken op de strepen van dat plaatje...
maar ik ben best geld loos, en ik game nu met een nvidia geforce mx 4000, dus dan is het wel een leuk project om dat ding werkend te krijgen :P

edit: underclocken heeft ook geen zin

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 18:12 ]

Pagina: 1