Van welk merk is deze 9800pro? (ivm defect)

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Deze kaart geeft sindskort strepen en blokjes tijdens opstarten en in winxp. Volgens GoT duidt dit op een geheugenprobleem. Ik ga nog proberen het geheugen te underclocken. Als dit niet gaat lukken dan ga ik de kaart terugsturen. Probleem is dat het zo'n standaard 9800 pro is....er staat geen merk op. Misschien is het een Sapphire...i don't know

Als iemand me kan vertellen welk merk deze kaart is:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/t.sikkema/GoT/9800pro1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/t.sikkema/GoT/9800pro2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/t.sikkema/GoT/9800pro3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/t.sikkema/GoT/9800pro4.jpg

Verwijderd

Edit: Als verlenging van Skyline GTR, heeft een 9800 pro ook ViVo?
Want dat staat wel op het kaartje/sticker.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 13:22 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik gok op een sapphire.
Mijn 9700 Pro Sapphire had ongeveer dezelfde cooler, en de PCB was ook zwart.
Maar heb je er dan nog garantie op? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-07 14:59
Geen hercules, die is blauw..met een andere koeler en verbonden heatspreaders

edit: Ik heb ineens precies hetzelfde probleem :'( maar dat was een herc 9800 geflashed naar een pro...2 jaar goed gedaan, en nu is hij ineens stuk..maar door dat flashen heb ik denk ik geen garantie meer :'(

[ Voor 58% gewijzigd door Luqq op 19-08-2006 13:18 ]

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 09:53

Daywalk3r

Walks at night 2

is dit geen hercules of een sparkle?

Mijn sapphire was nml rood.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik zou eerst eens beginnen met het weghalen van die berg stof tussen je fan enz. Draait je fan nog wel? ZOu ook kunnen dat je fan minder goed koelt door al dat stof en je daardoor die artifact hebt.......

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Het is zeker geen Hercules, lijkt me inderdaad een Sapphire, maar ik vraag me wel af of het wel een 9800Pro is... Op de Sticker staat namelijk Radeon 9800 128MB, maar niet 9800 Pro... En ook heeft deze een floppy molex als voeding, terwijl een 9800 Pro een 'echte' molex heeft daarvoor, zie foto van de hercules hierboven.
Een 2e iets dat me is opgevallen is het feit dat er een ATi Rage theater chip opzit. Ook waar iets dat een normale 9800 Pro niet heeft.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:38
Skyline GT-R schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:17:
Het is zeker geen Hercules, lijkt me inderdaad een Sapphire, maar ik vraag me wel af of het wel een 9800Pro is... Op de Sticker staat namelijk Radeon 9800 128MB, maar niet 9800 Pro... En ook heeft deze een floppy molex als voeding, terwijl een 9800 Pro een 'echte' molex heeft daarvoor, zie foto van de hercules hierboven.
Een 2e iets dat me is opgevallen is het feit dat er een ATi Rage theater chip opzit. Ook waar iets dat een normale 9800 Pro niet heeft.
jup... Tis een 9800 AIW lijkt me... Ik denk zelf ook van sapphire... Maar je geeft zelf aan dat die kaart nog werkt... Waarom stop je hem niet in je PC en kijk wat everest zegt?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29
't Is geen AIW, een AIW heeft een TV Tuner.
Heb je het PN, SN, PCB# en/of FCC ID al door Google gehaald?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En heb je uberhaupt nog wel garantie dan?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 22:33

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hij lijkt aardig op deze: http://www.nix.ru/autocat...ADEON_9800_DVI_23883.html
Alleen mijn Russisch is niet zo goed ;(

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 22:51
Het lijkt mij geen Sapphire. Dan ziet de koeler er volgens mij namelijk zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardavenue.com/reviews/sapphire9800_cooler.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En ik gok op Leadtek. Ik heb ooit een leadtek kaart gezien die precies hetzelfde eruit zag. Zowel de PCB als de koeler.

Verwijderd

Sapphire...

Kheb dezelfde kaart er in hangen.
maar ook geen Sapphire koelertje.. hoewel de kaart toch echt 'n sapphire doos zat.

• CRAM
Atlas schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:14:
Maar heb je er dan nog garantie op? :)
misschien...ik krijg de bon nog. Vorige eigenaar zegt dat ie em een jaar geleden heeft gekocht. Al geloof ik dat niet.
Mijn sapphire gf4 ti4200 was ook rood idd
wimpie007 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:15:
Ik zou eerst eens beginnen met het weghalen van die berg stof tussen je fan enz. Draait je fan nog wel? ZOu ook kunnen dat je fan minder goed koelt door al dat stof en je daardoor die artifact hebt.......
Fan draait goed. Het stof erop lijkt erger dan het is. Maar een beetje schoon blazen kan geen kwaad :)
Skyline GT-R schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:17:
En ook heeft deze een floppy molex als voeding, terwijl een 9800 Pro een 'echte' molex heeft daarvoor, zie foto van de hercules hierboven.
Beide zaken waren mij ook opgevallen. Vooral rage theater chip deed mij al iets AIW-igs vermoeden.
grannymark schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:21:
[...]
Waarom stop je hem niet in je PC en kijk wat everest zegt?
Heb ik gedaan. Gaf gewoon 9800pro radeon. R350 als ik het me nog goed herinner. Volgens mij wel de chip van 9800pro.
NitroX infinity schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:27:
Heb je het PN, SN, PCB# en/of FCC ID al door Google gehaald?
Ja, krijg dezelfde russische troep als hierboven wordt vermeld :P
Exorcist schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:27:
En heb je uberhaupt nog wel garantie dan?
Dat is nog niet zeker. Maar ik ga em dan zeker opsturen. Met goede brief erbij....
Klinkt als bullshit maar ik heb er goede ervaringen mee :7
kwiebus schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:42:
Het lijkt mij geen Sapphire. Dan ziet de koeler er volgens mij namelijk zo uit
enkele merken hebben er soms zo'n standaard koeler erop.
ook met ati rage theater chip?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:51:
Kheb dezelfde kaart er in hangen.
maar ook geen Sapphire koelertje.. hoewel de kaart toch echt 'n sapphire doos zat.
idd ik heb die sapphire's zo ook wel eens gezien. Maar ik twijfelde dus over de kleur van het pbc
Die doos is waarschijnlijk niet meer beschikbaar.
Ook AIW?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom eens op met het FCC-ID. Die gooi je niet door Google, maar door de Equipment Authorisation Search op www.fcc.gov :o

Oslik blyat! Oslik!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik ben ooit eens zo'n zelfde kaart hier op GoT tegengekomen, maar het zou ook wel eens een Gigabyte kunnen zijn op een PCB van een 9700. Zoiets staat me in ieder geval nog bij. Heb je ook al gekeken of je iets kunt uitlezen met Everest?

Edit:
Ik heb net even wat gegoogeld op plaatjes van een '9800 vivo' en dan kom ik uit op precies dezelfde videokaart. Deze werd aangeboden op eBay als een Sapphire 9800 PRO ViVo.

[ Voor 36% gewijzigd door AntonH op 19-08-2006 19:34 ]

• CRAM
Deze vond ik op internet....kon niks vergelijkbaars vinden bij leadtek en gigabyte

Sapphire 9800lite?
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/short/2k3-09/sapphire-9800lite-front.jpg

Sapphire Radeon 9800SE:
Afbeeldingslocatie: http://www.oszone.net/hardware/video/images/28/9800se-s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oszone.net/hardware/video/images/28/9800se-b.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door CRAM op 19-08-2006 19:40 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laatste keer:

Post het FCC-ID van die kaart (of zoek het zelf op), daarmee kun je zekerheid krijgen. Doe je dat niet, dan heeft dit topic weinig zin en gaat dicht. Steeds maar op basis van foto's gokken is vrij loos namelijk...

Oslik blyat! Oslik!

• CRAM
dion_b schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:54:
Laatste keer:

Post het FCC-ID van die kaart (of zoek het zelf op), daarmee kun je zekerheid krijgen. Doe je dat niet, dan heeft dit topic weinig zin en gaat dicht. Steeds maar op basis van foto's gokken is vrij loos namelijk...
Ik begrijp je wel maar ik zie geen fcc-id op de kaart. Als je het serienummer (SN A032900051358) bedoelt dan vindt ie niks. Of het ligt aan mij.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik denk trouwens dat het een geflashte 9800 (SE) is, waardoor everest weergeeft dat het een 9800 pro is. Als je em dan opstuurt kan je er donder op zeggen dat ze dat natuurlijk snel doorhebben. En foto's blijven puur giswerk....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CRAM schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:30:
[...]

Ik begrijp je wel maar ik zie geen fcc-id op de kaart. Als je het serienummer (SN A032900051358) bedoelt dan vindt ie niks. Of het ligt aan mij.
Ok, geef dat dan gewoon aan ipv negeren... je had hierboven nog geimpliceerd dat je het door google gegooid had namelijk, dus leek het erop dat je het wel degelijk had :o

Maar verder maakt merk bij garantieaanvraag toch geen zak uit? Dat dient namelijk via de winkel te gaan en als zijn "noname 9800Pro" op de bon hebben staan moeten ze niet vreemd opkijken als jij met een dergelijke kaart aan komt zetten voor RMA :z

Oslik blyat! Oslik!

• CRAM
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd (al vind ik minder dan één dag nog kunnen). Zoals je hierboven ziet, heb ik netjes op elke reply gereplied ;)
Ik krijg die originele bon nog....

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-07 09:57
Ik zou niet weten welk merk het is. Ik denk niet dat het een sapphire 9800 pro is want die heb ik zelf en die ziet er heel anders uit (rechthoekkige koeler, en rood en een echte molex)

Alleen mbt de oorzaak van je probleem: je voedingsconnector ziet er erg vebogen uit. maakt die nog wel goed contact?

• CRAM
martijnve schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:48:
Alleen mbt de oorzaak van je probleem: je voedingsconnector ziet er erg vebogen uit. maakt die nog wel goed contact?
hij is een beetje verbogen maar maakt goed contact.Plastic is los van kaart meer niet.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Deze link kwam ik gisteren dus tegen. Ik denk dat het idd een Sapphire is.

Verwijderd

Kijk eens met everest (ik heb hier de Home edition).

Het klinkt mischien raar maar zo ben ik er ook achter gekomen van welk merk mijn 'merkloze' kaart is. Ik heb hier een Ti 4200, maar ik kon nergens een merkje vinden en op de koeler stond gewoon Nvidia. Als je met Everest mij scherm/Gpu kijkt staat er als het goed is wel een merk.
Bij mij is dit Prolink (persoonlijk nog nooit van gehoord).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, iig succes

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 22:51
Als je deze advertentie moet geloven zal het toch een Sapphire zijn:

http://cgi.ebay.de/Sapphi...ViewItem#ebayphotohosting

Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/05/i/07/69/3d/f4_12_sb.JPG

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 16:07

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Om even over je probleem van de kaart zelf te praten:

Ik werk zelf op de tech support voor dell en daar hebben we zelf ook problemen met een batch van de ati 9800 pro kaarten, precies dezeflde fout -> heeft te maken met de koeler die tijdens een batch productie niet goed gemonteerd is op de gpu waardoor deze naarmate van tijd steeds warmer werd en uiteindelijk door overhitting strepen en balken geeft. Missschien dat je zo je kaartje nog enigzins kan redden

just my sence

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• CRAM
anton121 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:51:
Deze link kwam ik gisteren dus tegen. Ik denk dat het idd een Sapphire is.
hij doet het niet meer. Wel dat kleine fotootje....moeilijk te zeggen
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:07:
Kijk eens met everest (ik heb hier de Home edition).
ik heb dat gecheckt en hij geeft 9800pro radeon oid
kwiebus schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:24:
Als je deze advertentie moet geloven zal het toch een Sapphire zijn
Als twee druppels water! Zo gelijk heb ik em nog neit gezien. Thx!
AzN_cRzY schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:31:
Ik werk zelf op de tech support voor dell en daar hebben we zelf ook problemen met een batch van de ati 9800 pro kaarten, precies dezeflde fout -> heeft te maken met de koeler die tijdens een batch productie niet goed gemonteerd is op de gpu waardoor deze naarmate van tijd steeds warmer werd en uiteindelijk door overhitting strepen en balken geeft. Missschien dat je zo je kaartje nog enigzins kan redden
eerst eens afwachten of ik garantie heb (het lijkt er wel op). Zo niet, dan gaan we prutsen >:)
Pagina: 1