Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3/HDD] Creative Zen Xtra 30gb - Gecrashed!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MP3 speler is laatst gevallen van ca. 1 meter hoogte. Na deze val krijg ik hem niet meer geboot.

Hij zit een tijdje vast in het Creative logo-scherm. Hierna krijg ik het 'Resque menu'. Geen van de functies op dat scherm wil ik eigenlijk uitvoeren (format hdd.. nooo!, reboot.. ja maar dat helpt niet, reload bios.. lijkt me niet helpen :S). Daarnaast hoor ik tijdens dit hele proces een rare tik van de harde schijf als ik de speler bij mijn oor houdt (als een soort klok, constante herhalende tikken). Het lijkt erop dat de harde schijf gewoon gecrashed is. Nu vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn mbt het vervangen van de harde schijf. Er zit een 2,5" harde schijf in, maar als ik hem openschroef is mijn warranty verlopen. Kan ik hem laten vervangen door een 'pro', of kan ik dat ook zelf? En kan elke willekeurige HDD van 2,5" erin? Is mijn oude HDD misschien te repareren? Hopelijk weet iemand een oplossing.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat kun je denk ik wel zelf. Het klinkt inderdaad alsof je hdd naar de kloten is. Je kunt em door een "pro" laten repareren, namelijk Creative ;) Dat gaat je wel een bak met geld kosten. Als je hem zelf wilt vervangen zou je er ook nog een grotere hdd in kunnen zetten. Let er wel even op dat je een hdd van dezelfde afmetingen neemt.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 16:22
En, het lijkt me sterk dat je nu nog garantie op dat ding hebt?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
Nope, de garantie is volgens mij verlopen... Zoiezo, laten vallen valt toch niet onder garantie?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:21:
Nope, de garantie is volgens mij verlopen... Zoiezo, laten vallen valt toch niet onder garantie?
Nee (meestal) vallen alleen fabrieksfouten onder de garantie, geen gebruikersschade ;) . Maar je kan hem altijd proberen op te sturen als je nog gewone garantie hebt, wie weet ruilen ze hem voor je om. Nu heb je er ook niks aan namelijk dus wie niet waagt... ;) .

Verwijderd

Topicstarter
De garantie is verlopen. Ik kan hem dus zonder gevaar openschroeven; een vriend van me draait een computerzaak en hij heeft een harde schijfje voor me besteld. Die kan ik dan proberen, mocht het niet werken dan verkoopt hij hem gewoon in een laptop of iets dergelijks. Ik denk dat er inderdaad gewoon een 2,5" laptop hdd in zit, of heeft iemand ergens andere technische specificaties of iets dergelijks gevonden?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:28

Piggen

Lekker bakkie

Gewoon een 2.5" schijf met een dikte van 9.5mm. Dat zijn ze zowat allemaal tegenwoordig, dus je zou er ook een grotere schijf in kunnen zetten.

Ik heb nog een guide gevonden voor het vervangen van de schijf.

Edit: inderdaad, typo.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 21-08-2006 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:01:
Gewoon een 2.5" schijf met een dikte van 9.5mm. Dat zijn ze zowat allemaal tegenwoordig, dus je zou er ook geen grotere schijf in kunnen zetten.

Ik heb nog een guide gevonden voor het vervangen van de schijf.
geen is hier een typo? Aangezien die man van de guide zelfs een 80gig schijf erin zet. Anyhow, erg bedankt voor je link, daar gaat het zeker wel mee lukken, ziet eruit als een piece of cake :)

Ik ben zover geholpen!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Word hij hier niet trager van, want waarom zou Creative anders zelf geen 120GB spelers uitbrengen, denk dat daar best wel vraag naar is onder de niet tweakende medemens

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:28

Piggen

Lekker bakkie

Trager niet, maar de vraag zal niet groot meer zijn naar zulke grote spelers. Ook bij tweakers zal het esthetische aspect meespelen en zo'n grote speler is ook minder praktisch. 1.8" Spelers zijn er ook al in 60GB, wat voor de meesten ruim voldoende zal zijn.
Pagina: 1