Na een jaartje zonder casemodden begon de casemod-microbe toch weer de bovenhand te krijgen, eind december 2005 ben ik dan terug beginnen modden.
omdat ik rond die periode wat low-end computermateriaal overhad en op mijn werk een defecte 50 cd lader van sony had zien liggen begon de inspiratie te komen.
de hardware:
- asrock k8nf4g-sata2 (s754)
- sempron 2500+
- 512 Mb DDR infineon
- samsung dvd cd/rw combo
- gfx onboard
- hauppage 150mce low-profile
- 1 8cm papst fan
- oude 250 watt voeding
de hauppage tv-tuner is zeer interessant in combinatie met zwakke cpu's door de ingebouwde mpeg-2 decoder, dit ontlast de cpu enorm, zo is de sempron geen bottle-neck & kan het media center toch perfect vloeiende beelden weergeven zonder schokken of haperen.
het 1e idee was om een 12cm fan in de bovenkant dan de case te steken, maar dit idee bleek niet zo stil te zijn
als alternatief heb ik dan beetje nagedacht over de airflow en 1 enkele 8cm papst fan aan 1500rpm kan nu de complete case koelen
door de low-end componenten te gebruiken ben ik voor het volledige systeem niet meer dan 350€ kwijtgeraakt. Vond ik zelf niet veel voor een systeem dat nu elk mogelijk formaat kan afspelen!
Nog een dank-woordje aan Theupgraders.net voor de webspace, mijn werk voor de defecte cdspeler & madshimps voor de goedkope lcd-display
nu tijd voor enkele picturez: (25 & 26 december 2005)
de 50 cd lader, waarmee alles begon

gestript van alle inhoud

even alle componenten er ingelegd om een idee te krijgen hoe alles ingepast kan worden

ik ben begonnen met het connector plaatje in de achterkant in te werken

gaten te boren voor de vijsjes van het mobo in te zetten

v1 van de te boren gaten voor de (toen nog) ati x300 met daarnaast de tunerkaart

trillings absorbeerders voor de harde schijf zelf gemaakt dmv rubberen buisje

voedings connector gemaakt met blowhole

ook is de voeding nu gemonteerd, harde schijf bevestigd & ide kabel proper gelegd

achterkant van de case, oef, alles past
later komt boven het mobo de 8cm fan
omdat ik rond die periode wat low-end computermateriaal overhad en op mijn werk een defecte 50 cd lader van sony had zien liggen begon de inspiratie te komen.
de hardware:
- asrock k8nf4g-sata2 (s754)
- sempron 2500+
- 512 Mb DDR infineon
- samsung dvd cd/rw combo
- gfx onboard
- hauppage 150mce low-profile
- 1 8cm papst fan
- oude 250 watt voeding
de hauppage tv-tuner is zeer interessant in combinatie met zwakke cpu's door de ingebouwde mpeg-2 decoder, dit ontlast de cpu enorm, zo is de sempron geen bottle-neck & kan het media center toch perfect vloeiende beelden weergeven zonder schokken of haperen.
het 1e idee was om een 12cm fan in de bovenkant dan de case te steken, maar dit idee bleek niet zo stil te zijn
als alternatief heb ik dan beetje nagedacht over de airflow en 1 enkele 8cm papst fan aan 1500rpm kan nu de complete case koelen
door de low-end componenten te gebruiken ben ik voor het volledige systeem niet meer dan 350€ kwijtgeraakt. Vond ik zelf niet veel voor een systeem dat nu elk mogelijk formaat kan afspelen!
Nog een dank-woordje aan Theupgraders.net voor de webspace, mijn werk voor de defecte cdspeler & madshimps voor de goedkope lcd-display
nu tijd voor enkele picturez: (25 & 26 december 2005)
de 50 cd lader, waarmee alles begon
gestript van alle inhoud
even alle componenten er ingelegd om een idee te krijgen hoe alles ingepast kan worden
ik ben begonnen met het connector plaatje in de achterkant in te werken
gaten te boren voor de vijsjes van het mobo in te zetten
v1 van de te boren gaten voor de (toen nog) ati x300 met daarnaast de tunerkaart
trillings absorbeerders voor de harde schijf zelf gemaakt dmv rubberen buisje
voedings connector gemaakt met blowhole
ook is de voeding nu gemonteerd, harde schijf bevestigd & ide kabel proper gelegd
achterkant van de case, oef, alles past
[ Voor 3% gewijzigd door wursel2000 op 19-08-2006 15:52 ]