Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaring met LogicaCMG

Pagina: 1
Acties:
  • 1.674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik overstappen van Capgemini naar LogicaCMG.
De gesprekken die ik inmiddels gevoerd heb, heb ik enorm positief ervaren.

Graag zou van mensen willen weten die ook recentelijk zijn overgestapt naar hun ervaring.
- hoe wordt er begeleid?
- Krijg je een soort 'inburgering'
- zijn er mensen die de proeftijd niet halen
- Op welke datum doen ze de salarisbetaling, bij Cap doen ze dat halverwege de maand. Wanneer LCMG dat aan het eind van de maand doet, zal ik wat geld moeten overboeken van spaarrekening.
- Wat kun je leasen met de leasevergoeding, zonder extra erbij te leggen. Bij Cap een hoge vergoeding, maar helaas ook een enorm dure leaseregeling.

Groet,
Frank

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Welkom op GoT.

Deze vraag had je ook in Ervaring jobhoppen en LogicaCMG kunnen posten die je via de search functie kunt vinden. Vanaf nu kunnen LogicaCMG vragen en discussies in dit topic terecht, maar wellicht dat je in het andere topic antwoorden op je vragen vindt.
Groet,
Frank
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om dat in elke post te doen. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren .

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Er is een "inburgering", ja. Ik ben een paar maanden weg, maar vziw is er nog steeds een mentorprogramma.Je mentor zal waarschijnlijk een paar jaar ervaring hebben in de functie die jij gaat krijgen.

De proeftijd niet halen komt voor, ik heb het meegemaakt. Nu moet er bij worden gezegd dat het minder gangbaar is voor mensen met echte ervaring (en Cap is een ehct bedrijf). Het geval wat ik meemaakte ging om een net afgestudeerde HBO'er, die geen Engels sprak. (Stupide genoeg was dat niet gechecked in de sollicitatie). Het kwam pas boven toen CMG een baan bij een Amerikaans bedrijf vond, en hij opmerkte dat hij niet aan de eisen voldeed. Ik geloof dat CMG toen heeft geeist dat hij 's avonds op kosten van CMG een cursus zou doen, en dat hij daarop vertrokken is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Misschien hier maar proberen, aangezien er geen reactie is gekomen in de topic "Ervaringen lease vergoedingen etc.."

Kan iemand van LCMG vertellen wat de looptijd is van het leasecontract?

48 mnd./40000 km p/j?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
48 maand, 32.000 p/j

.....

• Donde
Wat zijn over het algemeen de ervaringen van de (ex)LCMG-ers met het bedrijf?

- Heb/had je veel contact met het thuisfront(lees: standplaats) als je bij de klant zit?
- Word/werd je voldoende ondersteund? (contact met begeleider/(field)manager/...)
- Hoe vind/vond je de aanbod van cursussen? (kan het meer/minder)
- Etc...

Kortom, wat zijn de positieve en negatieve punten van LCMG.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:02

avotar

P0werd by Black Coffee

bij diesel 48 maanden/45.000 pj

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12

Royz

Kleurenblind!!

Donde schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:49:
Wat zijn over het algemeen de ervaringen van de (ex)LCMG-ers met het bedrijf?

- Heb/had je veel contact met het thuisfront(lees: standplaats) als je bij de klant zit?
- Word/werd je voldoende ondersteund? (contact met begeleider/(field)manager/...)
- Etc...

Kortom, wat zijn de positieve en negatieve punten van LCMG.
Ik heb de ervaringen nog niet om het je te kunnen vertellen, maar ik vind je vragen wel interessant. Morgen moet ik beginnen (net als nog wat mensen aanwezig op dit forum) en in de loop van de tijd maar meemaken hoe ze hierop reageren ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Sabelhout
Royz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:09:
[...]

Ik heb de ervaringen nog niet om het je te kunnen vertellen, maar ik vind je vragen wel interessant. Morgen moet ik beginnen (net als nog wat mensen aanwezig op dit forum) en in de loop van de tijd maar meemaken hoe ze hierop reageren ;)
Ik moet idd morgen ook beginnen: morgen om 08.30 in Rotterdam... Moet uit Deventer komen, dus dat wordt vroeg opstaan!

.....

Verwijderd

idd morgen in rijswijk beginnen. 8:30 aanwezig!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gezellig, ik ook, alleen dan om 9 uur in Amstelveen. Verder ben ik erg benieuwd naar hoe de eerste dagen zullen verlopen en hoe het een en ander geregeld is.

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Sabelhout schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

Ik moet idd morgen ook beginnen: morgen om 08.30 in Rotterdam... Moet uit Deventer komen, dus dat wordt vroeg opstaan!
Zozo dan heb ik je vanmorgen zien lopen :) Werk sinds 01-07 bij EUT in Rotterdam. Zit sinds een week op project. (Intern, lekkere korte reistijd dus, aangezien ik in Dordrecht woon)
J0YR1D3R schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:16:
Gezellig, ik ook, alleen dan om 9 uur in Amstelveen. Verder ben ik erg benieuwd naar hoe de eerste dagen zullen verlopen en hoe het een en ander geregeld is.
Mijn ervaring is dat alles prima geregeld is. Het gaat snel, en je kunt erop rekenen dat dingen geregeld zijn zoals het hoort. Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin. Net mijn proeftijd door, auto besteld.....

[ Voor 44% gewijzigd door Voxie2 op 01-09-2006 14:39 ]

Verwijderd

Bij mijn huurauto zie ik nu staan in de voorwaarden dat ik slechts voor 1 maand een auto huur (Nissan First Note). 1 september - 1 oktober.

Hebben jullie dat ook?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:22:
Bij mijn huurauto zie ik nu staan in de voorwaarden dat ik slechts voor 1 maand een auto huur (Nissan First Note). 1 september - 1 oktober.

Hebben jullie dat ook?
Bij ons waren er inderdaad ook mensen die hem maar 1 maand mochten, echter bij mij staat er 8,1 maand. Weet alleen niet hoe je dat op kan lossen...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me interessant om te horen van degenen die per 1 september zijn begonnen, hoe zij hun eerste dag(en) hebben ervaren. Krijg je eerst wat 'inburgering' zaken, of ga je meteen aan de bak?

Hoe hebben jullie de sollicatieprocedure ervaren, nadat je hebt getekend. Kregen jullie snel het door LCMG getekende contract terug en hoe was het contact?

• Sabelhout
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:24:
Lijkt me interessant om te horen van degenen die per 1 september zijn begonnen, hoe zij hun eerste dag(en) hebben ervaren. Krijg je eerst wat 'inburgering' zaken, of ga je meteen aan de bak?

Hoe hebben jullie de sollicatieprocedure ervaren, nadat je hebt getekend. Kregen jullie snel het door LCMG getekende contract terug en hoe was het contact?
De eerste dag bestond bij mij uit presentaties over beleid en procedures, een lunch in Cafe Rotterdam, het ophalen van de laptop en leaseauto en een borrel. Maandag naar Amstelveen, hier moeten alle joiners naar toe (300 man!). Dan vanaf dinsdag t/m 5 oktober cursus in Utrecht.

De sollicitatieprocedure zelf ging vrij snel, was met 2 uurtjes klaar. 3 dagen later contract ondertekend teruggestuurd en toen duurde het lange wachten.... Het heeft toen zo'n 4 weken geduurd voordat ik alles weer terugkreeg...

.....

Verwijderd

Topicstarter
Sabelhout schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:19:
[...]

De eerste dag bestond bij mij uit presentaties over beleid en procedures, een lunch in Cafe Rotterdam, het ophalen van de laptop en leaseauto en een borrel. Maandag naar Amstelveen, hier moeten alle joiners naar toe (300 man!). Dan vanaf dinsdag t/m 5 oktober cursus in Utrecht.

De sollicitatieprocedure zelf ging vrij snel, was met 2 uurtjes klaar. 3 dagen later contract ondertekend teruggestuurd en toen duurde het lange wachten.... Het heeft toen zo'n 4 weken geduurd voordat ik alles weer terugkreeg...
Interessant, wel goed dat je met alle 'joiners' begint, kun je hier en daar alvast netwerken, en omdat iedereen nieuw is, staan ze waarschijnlijk allemaal open hiervoor.

Wat betreft het terug ontvangen van het getekende contract, stelt dit met gerust. Ik heb ruim anderhalve week geleden mijn contract getekend terug gestuurd en niets meer vernomen, op zijn minst had ik een bevestiging verwacht, met de mededeling we hebben de contracten ontvangen en binnen x aantal weken krijg je het contract terug. Na anderhalve week heb ik zelf maar gebeld, de contracten waren ontvangen en ze waren ermee bezig. Helaas gaat dit blijkbaar niet zo snel als de sollicitatieprocedure, had net als Sabelhout snel een contract, maar na het tekenen.... Vind ik wel een gemiste kans!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 21:48 ]

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:47:
[...]

Interessant, wel goed dat je met alle 'joiners' begint, kun je hier en daar alvast netwerken, en omdat iedereen nieuw is, staan ze waarschijnlijk allemaal open hiervoor.

Wat betreft het terug ontvangen van het getekende contract, stelt dit met gerust. Ik heb ruim anderhalve week geleden mijn contract getekend terug gestuurd en niets meer vernomen, op zijn minst had ik een bevestiging verwacht, met de mededeling we hebben de contracten ontvangen en binnen x aantal weken krijg je het contract terug. Na anderhalve week heb ik zelf maar gebeld, de contracten waren ontvangen en ze waren ermee bezig. Helaas gaat dit blijkbaar niet zo snel als de sollicitatieprocedure, had net als Sabelhout snel een contract, maar na het tekenen.... Vind ik wel een gemiste kans!
Dat is ook zo. Ik weet uit ervaring dat er 1 persoon op die administratie werkt die hier niet zo handig mee omgaat.
Ik kan je geruststellen dat het allemaal geregeld wordt hoor, alleen is onze vriend hier niet zo snel in.
Ik had het zelf ook, ik had in eind september mijn gesprek gehad en zou 1 januari toen beginnen. Het contract had ik redelijk snel terug, alleen de rest van de papieren kon ik op mijn eerste werkdag alsnog invullen....

Maar goed, als je eenmaal begonnen bent, heb je niet meer zoveel met hem te maken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

[quote]
[quote]
Ligt ook een beetje aan jezelf. Ik heb zelf na de masterclass (vorigjaar december afgelopen) een tijdje in Rijswijk op de vestiging eea gedaan en heb inmiddels bij 2 klanten op locatie gezeten. Je hebt sowiezo team-meetings en dat soort bijeenkomsten en de borrel op vrijdag (hoewel ik daar ook niet altijd naartoe ga gezien ik op 15 min van mijn huis zit atm :D)
Ik heb om de 8 weken ongeveer een voortgangsgesprek, maar je kunt altijd zelf op je manager afstappen. Daar zijn ze voor dus je moet dat ook zelf een beetje ondervinden/uitproberen.
En net als MSalters al zei, je krijgt een mentor toegewezen die je ook altijd kunt spammen :)
Nog niet zo veel mee gedaan maar d'r is veel te krijgen.

Contract tekenen en terug ontvangen ging vrij rap bij mij (2,5 week oid)

Suc6 iig

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Donde
MTWZZ schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:20:
[quote]
[quote]
Ligt ook een beetje aan jezelf. Ik heb zelf na de masterclass (vorigjaar december afgelopen) een tijdje in Rijswijk op de vestiging eea gedaan en heb inmiddels bij 2 klanten op locatie gezeten. Je hebt sowiezo team-meetings en dat soort bijeenkomsten en de borrel op vrijdag (hoewel ik daar ook niet altijd naartoe ga gezien ik op 15 min van mijn huis zit atm :D)

[...]

Ik heb om de 8 weken ongeveer een voortgangsgesprek, maar je kunt altijd zelf op je manager afstappen. Daar zijn ze voor dus je moet dat ook zelf een beetje ondervinden/uitproberen.
En net als MSalters al zei, je krijgt een mentor toegewezen die je ook altijd kunt spammen :)

[...]

Nog niet zo veel mee gedaan maar d'r is veel te krijgen.

Contract tekenen en terug ontvangen ging vrij rap bij mij (2,5 week oid)

Suc6 iig
Zijn er ook negatieve(lees: verbeteringen) op te merken? ;)
Wat ik tot nu heb gehoord, en zelf heb meegemaakt, zijn het allemaal positieve berichten.

Zit je overigens in Rijswijk bij GSD?

Hoe zit het met de starters van 1 september. Zijn jullie allemaal nog tevreden over alles is gegaan tot nu toe.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Donde schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:20:
[...]

Zijn er ook negatieve(lees: verbeteringen) op te merken? ;)
Wat ik tot nu heb gehoord, en zelf heb meegemaakt, zijn het allemaal positieve berichten.

Zit je overigens in Rijswijk bij GSD?

Hoe zit het met de starters van 1 september. Zijn jullie allemaal nog tevreden over alles is gegaan tot nu toe.
Zeker! Vandaag eerste les in de masterclass Testen gehad, maar waarom moet ik helemaal naar Arnhem?! Ik ben smorgens 2 uur onderweg om vanaf den haag naar arnhem te komen, dan loopt de les ook nog eens uit en ben je gewoon 19.00 thuis als het tegen zit!

Het is voor een goed doel, je krijgt leuke dingen (lease auto, tankpasje, laptop) en ik heb er veel zin in! (en... ik verdien er geld mee :P )

Verwijderd

Was een beetje slecht geregeld met de boeken/materiaal.
Maar daar wordt nu gelijk voor gezorgd.

Ik ga in Rijswijk aan de slag. Ik ben zelf minstens 2 uur onderweg naar Amstelveen voor de Masterclass. En om 5 uur nog es 1.45 uur terug. Dus bijna 4 uur reistijd.

Maar goed, hopelijk over 2 maanden wat dichter aan huis

Verwijderd

GSD in Rijswijk? sinds wanneer volgens mij heb je dat verkeerd gehoord.

@royz: je had pas in oktober moeten beginnen dan had je de masterclass niet in arnhem hoeven te volgen. je doet nu met de landelijke mee.

ik moet zeggen werk er nu een jaartje en ben tevreden (zit in rijswijk). arbeidsvoorwaarden zijn goed vind ik.

Tip voor de nieuwelingen verkoop jezelf ga niet zitten afwachten.

• Donde
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:49:

@royz: je had pas in oktober moeten beginnen dan had je de masterclass niet in arnhem hoeven te volgen. je doet nu met de landelijke mee.

ik moet zeggen werk er nu een jaartje en ben tevreden (zit in rijswijk). arbeidsvoorwaarden zijn goed vind ik.

Waar zit GSD dan volgens jou? Amstelveen?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:49:

Er zijn twee masterclasses testen :). Arnhem, Eindhoven, Groningen en Amstelveen moeten naar Arnhem. Ach, het is maar voor 6 weken en moet zeggen dat het erg leuk is!

De andere masterclass testen is overigens in Rijswijk (maar goed.. die zal jij wel bedoelen en hebben gehad ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 06-09-2006 23:22 ]

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:49:
GSD in Rijswijk? sinds wanneer volgens mij heb je dat verkeerd gehoord.[/quote]
Nee hoor d'r zaten GSD'ers in Zoetermeer en die zijn nu naar Rijswijk verhuisd.

Verwijderd

Royz schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:21:
[...]

Er zijn twee masterclasses testen :). Arnhem, Eindhoven, Groningen en Amstelveen moeten naar Arnhem. Ach, het is maar voor 6 weken en moet zeggen dat het erg leuk is!

De andere masterclass testen is overigens in Rijswijk (maar goed.. die zal jij wel bedoelen en hebben gehad ;) )
ja ik heb toen der tijd in zoetermeer gezeten, maar dat bestaat niet meer.

GSD zit toch in hoofddorp.

maargoed ontopic te blijven. ben ook wel benieuwd naar de nieuwe masterclassers hoe ze het ervaren. ik vond het toen erg gezellig en leuk.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11 08:56

Paladin

Play Ball!

Zo logica haalt net zo snel mensen binnen als dat ze weglopen :)
even vraagje voor de mensen die beginnen in rijswijk en amstelveen, welke BU zitten jullie en wie is manager, voornaam voldoet meestal wel :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Sabelhout
Ik volg op het moment de masterclass SAP FICO in Utrecht (bij Cap Gemini). Moet zeggen dat alles goed geregeld is, valt me niks tegen.

Ik had alleen een iets langere introperiode bij LCMG verwacht; er komt de eerste dagen zoveel op je af, dat je het nauwelijks allemaal kan bijhouden. Gelukkig antwoord mijn mentor redelijk snel op mijn e-mails :)

Ben wel benieuwd of ik redelijk snel mijn eerste opdracht kan scoren straks.

Afgelopen maandag in Amstelveen (BTC) was ook geslaagd, was wel grappig dat de locatie van LCMG daar op een aanvliegroute van Schiphol ligt; om de 2 minuten werd de presentatie onderbroken vanwege een overvliegende 747.

.....

• T-8one
  • Laatst online: 19-11 10:41

T-8one

take it easy, take a sisi

Sabelhout schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

Deventer - Rotterdam is een pokke-eind rijden. Je gaat in Rotterdam werken? of alleen cursus volgen daarzo?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Sabelhout
kareltje_de_grote schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:35:
[...]

Deventer - Rotterdam is een pokke-eind rijden. Je gaat in Rotterdam werken? of alleen cursus volgen daarzo?
Ik weet nog niet waar ik ga werken, ik volg nu een masterclass. Daarna is het afhankelijk van de locatie van mijn eerste opdrachtgever. Kan Rotterdam zijn, kan bijvoorbeeld ook Deventer zijn. Waarschijnlijk is het trouwens wel iets in de Randstad.

De reden dat ik toen naar Rotterdam moest, is dat mijn divisie daar gevestigd is. Mijn eigen standplaats is Arnhem.

.....

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

gister een vrijblijvend gesprek gehad met iemand van lcmg. Erg prettig en ik zit er nu stevig over na te denken om de sollicitatieprocedure in te gaan...

ik zou graag van mensen die (een jaar of 2) bij lcmg wat positieve en negatieve ervaringen willen horen, dit in het kader van de beeldvorming. Hoe gaan ze met je om? Goede loopbaanbegeleiding? Administratieve rompslomp? Wellicht een vergelijking met een eerdere ict dienstverlener?

Alle info is welkom.. :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Tja.. ik werk nu bijna 2 jaar bij LCMG en ik ben vol lof.
Ik heb hiervoor een jaar of 5 bij pinkroccade gewerkt (en TAS voordat het door PR werd overgenomen).

Ik ben mezelf er associeren met de sfeer die er hangt bij het bedrijf en dat is voor mij een van de belangrijkste dingen.
Ik heb gemerkt dat je wel zelf een beetje zal moeten jagen om bepaalde zaken voor elkaar te krijgen, maar goed, aan de andere kant is dat ook je vak, dus waarom niet.

Er wordt imho goed rekening gehouden reisafstanden en zo niet, valt er altijd te praten over andere zaken. Ook qua trainingen en zo zijn er volgens mij meer dan genoeg mogelijkheden en over m'n salaris ben ik ook te spreken.

Oftewel: ik ben best na ongeveer 2 jaar een behoorlijk tevreden medewerker.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi collega :D

Ik werk er nog geen 2 jaar, maar ben ook nog zeer tevreden. Vrienden van mij werken o.a. bij een klein ontwikkelbedrijf en Info Support.

Goeie secundaire arbeidsvoorwaarden, bedrijf groeit snel (en goed). Naar mijn idee aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling/wensen

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:16
Ik heb pas gesolliciteerd om te afstuderen bij LogicaCMG, en kreeg meteen een afstudeer contract in mijn handen geschoven. Het lijkt mij een erg leuk bedrijf, alleen: hoe zijn de opleidingen binnen het bedrijf? Zijn ze van een beetje niveau, of niet? Ik zit echt nog zwaar te twijfelen of ik naar logica, of Philips TASS ga namelijk

Memories of yesterday, will grow, but never die

Verwijderd

Ik ben een van de 350 ING-ers die vanaf 1 januari 2007 worden overgenomen door LCMG dus ik ben ook zeer benieuwd. Mijn indruk is best redelijk van het bedrijf en ik heb er ook wel zin in. Zelf claimen ze dat de pakkencultuur echt voorbij is, maar iedereen die ik spreek van LCMG is toch wel in stemmig tweedelig grijs...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het stemming tweedelig grijs/zwart zal ook wel blijven denk ik, zeker intern. Ik heb 2 maanden de masterclass Functioneel Management gedaan en ik vond het een erg leuke en leerzame tijd. Momenteel zit ik op een opdracht waar de kleding"voorschriften" en stuk minder strict zijn en daar draag ik ook wat ik wil (wel binnen grenzen natuurlijk, maar een spijkerbroek is niet not done)

Het bedrijf zelf ervaar ik momenteel als leuk, er zijn veel mogelijkheden maar zoals bij elke groter detacheerder moet je wel overal zelf achteraan. Je neus laten zien, tonen waar je interesse in hebt en werken aan punten die jij voor jezelf belangrijk vind.

Het niveau van de opleidingen ligt heel erg aan je voorkennis. Ik heb tijdens de masterclass trainingen gehad waar ik helemaal niets van wist vooraf, dan valt het best zwaar om binnen 1 of 2 dagen de stof je eigen te maken.

• Donde
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:54:
Ik ben een van de 350 ING-ers die vanaf 1 januari 2007 worden overgenomen door LCMG dus ik ben ook zeer benieuwd. Mijn indruk is best redelijk van het bedrijf en ik heb er ook wel zin in. Zelf claimen ze dat de pakkencultuur echt voorbij is, maar iedereen die ik spreek van LCMG is toch wel in stemmig tweedelig grijs...
Welkom bij LCMG!
Bij welke divisie zit je bij ING? En naar welke divisie ga je bij LCMG? Ik denk GSD.

En het pakken cultuur valt wel mee. Je draagt gewoon waar je lekker zin in hebt, zolang je maar niet met een afgescheurde broek naar werk komt ;)

• Moerk
  • Laatst online: 16-11 18:55
Ik werk nu ruim een jaar als junior test consultant bij LogicaCMG en ben er ook erg over te spreken. Heb in die periode een Masterclass en 3 cursussen gevolgd waaronder een erkende Bankopleiding(AOB). Ik zit dan ook in de divisie Financial Services, standplaats Arnhem.

Over de pakkencultuur: Officieel is er geen kledingvoorschrift, maar officieus is het er eigenlijk nog wel...dit komt (volgens mij) vooral door de managers die nog uit het CMG stammen :) Dus kom naar Company meetings altijd in pak! O-) Verder ligt het zoals eerder al gezegd is erg aan de klant waar je zit. Ik zit voornamelijk bij banken en verzekeraars en daar is het vaak gewoon om een pak te dragen, maar val je bijvoorbeeld onder de IDT-divisie en wordt je geplaatst bij een industriële klant, dan kan ik me voorstellen dat je daar n btje raar aangekeken wordt als je in 3-delig verschijnt :X

bla-di-bla

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Moerk schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:38:
Over de pakkencultuur: Officieel is er geen kledingvoorschrift, maar officieus is het er eigenlijk nog wel...
Niet goed opgelet collega :) Het voorschrift is business of business casual, en je mag je aanpassen aan de klant, mits het maar geen spijkerbroek is. In praktijk resulteert dit dus inderaad in pak of combinatie kleding, dus toch over het algemeen wel netjes.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bor
  • Laatst online: 18:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je dit topic al bekeken: Ervaring jobhoppen en LogicaCMG of Accenture (ATS) of LogicaCMG

Ik zelf heb een paar jaar bij CMG gewerkt maar heb niet echt goede ervaringen. Iets wat ik elders al eerder heb gepost maar waar je misschien iets aan hebt:
Ik heb zelf langere tijd bij LogicaCMG gewerkt maar dit niet als erg positief ervaren.CMG kon de mooie verhalen uiteindelijk niet waarmaken die ze bij de recruitment voorspiegelden. Weinig echt leuke klussen, wonen en werken in de regio ging regelmatig niet op (ik zal regelmatig min of meer verplicht aan de andere kant van NL voor soms lange tijd). Het op hetzelfde niveau staan, zoals hier eerder aangedragen, blijkt in de praktijk (vooral wanneer het iets minder gaat), ook niet altijd de realteit. Wat betreft kennisoverdracht tussen CMG collegae: dat is zeker aanwezig maar in beperkte mate.Vaak zul je zien dat verschillende competenties min of meer losse eilandjes gaan vormen. Het is wel altijd zo dat je bij de meeste collegae kunt aankloppen om advies in te winnen over bepaalde zaken tot in zekere mate.
Microkid schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:41:
[...]

Het voorschrift is business of business casual, en je mag je aanpassen aan de klant, mits het maar geen spijkerbroek is.
Ik heb zelfs kort bij een klant gezeten waar ik min of meer geïrriteerd gevraagd werd om juist wel gewoon in spijkerbroek en trui te komen. Ook dat is bij LCMG geen probleem gezien de klant uiteindelijk de rekening betaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 09-11-2006 22:47 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• J0YR1D3R
  • Niet online
Microkid schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:41:
Niet goed opgelet collega :) Het voorschrift is business of business casual, en je mag je aanpassen aan de klant, mits het maar geen spijkerbroek is. In praktijk resulteert dit dus inderaad in pak of combinatie kleding, dus toch over het algemeen wel netjes.
Ik loop momenteel net als alle andere collega's die bij deze klant zitten in spijkerbroek+overhemd+nette schoenen. Er lopen er ook gewoon een aantal in slobbertrui of op sneakers hoor.. Dus wat dat betreft, pas je aan aan de kant zoals hierboven ook is gezegd.

• Donde
Ik zit op dit moment ook bij een bank en kom regelmatig gewoon in spijkerbroek+trui, terwijl er zat andere mensen hier in pak rondlopen. En met company meetings kom ik ook gewoon in spijkerbroek. M.a.w. zo'n pakkencultuur is het ook alweer niet :)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

J0YR1D3R schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:59:
[...]

Ik loop momenteel net als alle andere collega's die bij deze klant zitten in spijkerbroek+overhemd+nette schoenen. Er lopen er ook gewoon een aantal in slobbertrui of op sneakers hoor.. Dus wat dat betreft, pas je aan aan de kant zoals hierboven ook is gezegd.
Dat wil ik zeggen inderdaad. Ik werk er nu 2 jaar, heb de eerste maand een pak gehad en daarna is de spijkerbroek niet meer uit gegaan.

Maar ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld onder Finance valt (ik zit zelf bij EUT), dat de pakken wat meer zijn. Och.. en als ik bij EUT de divisie directie zelf ook nog in sportschoenen voorbij zie komen....

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Ik zit hier atm @ klantlocatie met Lowlands trui en spijkerbroek dus zoals gezegd is het gewoon aanpassen naar de klant.

• T-8one

T-8one

Ik werk sinds twee jaar bij LogicaCMG en het bevalt met eigenlijk prima.

Zit in een leuk team, in die twee jaar nog geen moment idle gezeten en altijd goed met m'n manager kunnen overleggen over klussen waar ik neer gezet wordt.

Er wordt altijd een beetje gekscherend over grijzemuizen en pakkencultuur gepraat als het om LogicaCMG gaat, maar ik vind dat eigenlijk reuze meevallen. Er wordt gewoon van je verwacht dat je er netjes bij loopt zowel als wanneer je op kantoor als wanneer je bij de klant zit. Niet veel anders dan bij andere bedrijven denk ik.

Ik ben in eerste instantie in Rotterdam begonnen en na een jaar heb ik me over laten plaatsen naar Arnhem allemaal zonder problemen.
Het enige minpuntje momenteel vind ik m'n salaris, ik ben als schoolverlater begonnen en m'n salaris is niet heel hard gegroeid. Aan de andere kant is het zeker niet slecht en ben ik nou ook weer geen senior ontwikkelaar.
Leuke bijkomstigheden zijn een goede leasevergoeding, laptop, ziektekostenverzekering en een redelijke pensioen regeling.

Iets wat trouwens wel min of meer van je verwacht wordt is dat je regelmatig na werktijd in je eigen tijd naar "meetings" gaat. Het is echter wel een leuke mogelijkheid om te netwerken en je collega's eens te spreken.

[ Voor 9% gewijzigd door T-8one op 10-11-2006 09:52 ]

• Bint
Maar hoe zijn de opleidingsmogelijkheden nou binnen CMG?
Ik weet dat er bij philips TASS best wel wat cursussen worden gegeven, maar bij logica heb ik er helemaal geen zicht op. linkje naar tass cursussen

zijn de opleidingsmogelijkheden binnen LogicaCMG net zo groot, of groter? en wat is de kwaliteit ervan?

• Bor

Bor

De opleidingsmogelijkheden zijn over het algemeen goed. LCMG heeft een goede academy die cursussen etc aanbied. Ook zijn er master en executive classes. Hiernaast kun je zaken als MCSE en CCNA / CCNP / CCIE etc doen maar dit moet dikwijls wel in je eigen tijd (lees: avond en weekend / zelfstudie).

Het nadeel aan de masterclasses is dat deze vooral van waarde zijn binnen LCMG zelf. De waarde hierbuiten (ook voor de klant) is soms nog wat onduidelijk. Veelal word een masterclass gebruikt om de inzetbaarheid van iemand die moeilijk inzetbaar is wegens bv te weinig ervaring te verhogen.

Wat betreft klussen: dit is heel verschillend en hangt ook een beetje van de tak van sport af waar je in werkt. Zelf had ik vrijwel altijd korte tot middellange klussen (advies sfeer). diversen collegae zaten echter jaren bij dezelfde klant.

De company / team meetings zijn op zich nuttig maar beginnen op een gegeven moment te vervelen. Hierbij verwachten sommige vestigingen ook nog dat je op de meetings komt opdagen wanneer je behoorlijk ver van je vestiging aan het werk bent.

Het lastige met LCMG en het oude CMG is dat het moeilijk te zeggen is "hoe het is om te werken bij " bij LCMG / CMG. Dit omdat elke AD eigenlijk zijn eigen toko min of meer draait en er ook best verschillen zijn wat betreft mentaliteit als je kijkt naar de verschillende vestigingen.

Bij mij is het "wonen en werken in de regio" echter nooit waar gemaakt, ook niet na diverse gesprekken tussen mij en mijn directe manager. Ook dit hangt weer van de expertise af waarbinnen je aan het werk bent, maar vooral van het aanbod van klussen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 10-11-2006 10:15 ]

Verwijderd

Ik werk bij ING OPS&IT in Leeuwarden en wij vallen straks binnen LCMG onder het ISC oftewel het ING Service Center, nieuwe club die onder Chris Soels valt. De verwachting is wel dat we binnen een paar maanden zelf in de competence centers worden ondergebracht. Zelf doe ik wat bij LCMG Business Management Support genoemd wordt en dat betekent denk ik dat ik voor vakzaken toch onder Amstelveen zal vallen.

Of we een leaseauto mogen is nog steeds niet duidelijk, ik woon en werk momenteel in Leeuwarden, maar zit gemiddeld eens per week bij ING in Amsterdam voor allerlei procesklusjes en overleggen. LogicaCMG heeft algemeen aangegeven aan ons dat ze niet meer automatisch lease auto's willen verschaffen maar een algemene mobiliteitsoplossing willen bieden. Ik hoop dat ik een manager kan overtuigen dat ikke een auto mag, want dat vind ik wel erg aantrekkelijk.

Dat je een laptop zou krijgen, daar heb ik nog helemaal niks over gehoord, is dat algemeen beleid? Of alleen bij bepaalde divisies?

En netwerken is niet alleen nodig bij een grote detacheerder, bij een bankkolos als ING kan het ook helemaal geen kwaad aan te geven wat je wilt en wat je kan.

Verwijderd

Ter aanvulling: de meeste van mijn collega's vinden het inmiddels niet meer zo erg om ING te verlaten voor LCMG, uitzonderingen daargelaten. De grootste angst voor veel collega's is enorme reistijden als ING geen klus meer voor ze heeft.

• J0YR1D3R
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 09:05:
Dat wil ik zeggen inderdaad. Ik werk er nu 2 jaar, heb de eerste maand een pak gehad en daarna is de spijkerbroek niet meer uit gegaan.

Maar ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld onder Finance valt (ik zit zelf bij EUT), dat de pakken wat meer zijn. Och.. en als ik bij EUT de divisie directie zelf ook nog in sportschoenen voorbij zie komen....
Is ook niet altijd zo. Ik val wel onder Finance, ICT Management. Maar ik werk op een opdracht bij IDT. Meestal gooi ik er wel een nette outfit tegenaan, maar dat wordt ook steeds minder. Simpelweg dat ik me een beetje overdressed voel, mn teamlead loopt ook in nette (spijker)broek + trui rond..

• T-8one

T-8one

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:44:
Ter aanvulling: de meeste van mijn collega's vinden het inmiddels niet meer zo erg om ING te verlaten voor LCMG, uitzonderingen daargelaten. De grootste angst voor veel collega's is enorme reistijden als ING geen klus meer voor ze heeft.
Bij mij zitten een aantal mensen die vanuit OHRA zijn overgenomen, eenzelfde soort actie als bij jullie lijkt te gebeuren. Zij hebben geen leaseauto en in hun contract staan dat ze werk op de vestiging (in dit geval Arnhem) krijgen en zich dus geen zorgen hoeven te maken over een externe klus.

• Bor

Bor

T-8one schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:44:
[...]

Bij mij zitten een aantal mensen die vanuit OHRA zijn overgenomen, eenzelfde soort actie als bij jullie lijkt te gebeuren. Zij hebben geen leaseauto en in hun contract staan dat ze werk op de vestiging (in dit geval Arnhem) krijgen en zich dus geen zorgen hoeven te maken over een externe klus.
En wat als de in-house klus klaar is of men de stekker er uit trekt? Juist, ook dan zullen zij gewoon extern geplaatst worden of moeten vertrekken. Ik heb het al vaker zien gebeuren. Overigens word het werken in de vestiging eigenlijk nooit in het contract vastgelegd afaik.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 16-11-2006 12:49 ]

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 14:11

demonite

the way is up

Als ING geen werk meer heeft voor deze mensen heeft, zal er idd naar een andere klant gezocht worden. Als dat betekent dat je extern geplaatst wordt lijkt het me niet meer dan logisch dat je dan alsnog een lease-auto krijgt of een reiskosten vergoeding oid.

Aangezien jij in Leeuwarden woont denk ik wel dat het risico iets groter is wbt de reisafstand..

edit: hoezo late reactie ?

[ Voor 4% gewijzigd door demonite op 24-03-2007 18:00 ]

• TuLPMaN
  • Laatst online: 08:36
Ik ga binnenkort beginnen met een afstudeeronderzoek binnen het Working Tomorrow programma. Is er iemand hier die ook bij LogicaCMG aan het afstuderen is?

Bladiebla!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
* x-force meld zich, zit nu op locatie keesomlaan en bevalt super!

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

x-force schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:58:
* x-force meld zich, zit nu op locatie keesomlaan en bevalt super!
welke divisie? bedoel je niet laan van kronenburg?

• Viper®
  • Niet online
TuLPMaN schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:12:
Ik ga binnenkort beginnen met een afstudeeronderzoek binnen het Working Tomorrow programma. Is er iemand hier die ook bij LogicaCMG aan het afstuderen is?
Er zitten/lopen hier ongeveer 20 studenten van WT rond (Nieuwegein)

welke vestiging ga je heen ?
Royz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:11:
[...]

welke divisie? bedoel je niet laan van kronenburg?
Op de keesomlaan zit ook een vestiging, veelal gebruikt voor trainingen en cursussen.

Gebouw ligt achter de vestiging die jij noemt.

[ Voor 29% gewijzigd door Viper® op 27-03-2007 15:15 ]

• Viper®
  • Niet online
-delete-

[ Voor 177% gewijzigd door Viper® op 27-03-2007 15:15 . Reden: -delete- ]

• TuLPMaN
  • Laatst online: 08:36
Viper® schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:13:
[...]

Er zitten/lopen hier ongeveer 20 studenten van WT rond (Nieuwegein)

welke vestiging ga je heen ?

[...]

Op de keesomlaan zit ook een vestiging, veelal gebruikt voor trainingen en cursussen.

Gebouw ligt achter de vestiging die jij noemt.
Ik ga ook beginnen in Nieuwegein! Hoe is het daar?

[ Voor 10% gewijzigd door TuLPMaN op 28-03-2007 21:16 ]

Bladiebla!

• Viper®
  • Niet online
TuLPMaN schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:15:
[...]

Ik ga ook beginnen in Nieuwegein! Hoe is het daar?
Als afstudeerder ?
Gezellig, ze zitten zo'n beetje allemaal bij elkaar.
Opdrachten hier zijn vrij in keuze en redelijk open.

Verder een leuke locatie, helaas door de overname van TP door Acision is het wel wat hectisch.

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

* MTWZZ zwaait naar Viper® :w

.Net masterclassers FTW!

• Viper®
  • Niet online
MTWZZ schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:36:
* MTWZZ zwaait naar Viper® :w

.Net masterclassers FTW!
-O-

Internet is evil

bij deze wil ik me tweakers account opheffen :')

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Viper® schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:08:
[...]

-O-

Internet is evil

bij deze wil ik me tweakers account opheffen :')
Jullie zijn gewoon collega's met toevallig een GoT account toch? O-)

• Bint
TuLPMaN schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:12:
hehe !

beetje late reactie, maar hier meldt een afstudeerder locatie Eindhoven zich!
Heel veel succes met het afstuderen, maar dat zal allemaal wel goedkomen. Mijn ervaring is dat het er super is!

Pagina: 1