mogelijke hd crash

Pagina: 1
Acties:

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Hallo allemaal,

Ik had vanmorgen mijn pc opgestart (dit is een gekregen pc, weet geen speciticaties alleen dat het een 4.3 gb seagate ata schijfje betreft), alleen na een paar minuten start de pc opnieuw op met de melding dat een bestand mist en dat deze opnieuw geinstalleerd moet worden.

Ik had de dag ervoor ook een fan weggehaald, maar met een tafelfan ervoor is het probleem nog steeds niet opgelost.

Nu weet ik bijna zeker dat de hd de crash veroorzaakt omdat ik het met een oude hd (die al een paar jaar in het stof ligt..) wel tot de windows setup krijg, alleen krijg ik met allebei de schijven vastlopers in de setup en krijg ik foumeldingen na het "verifying" bericht na het bios.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, of ik moet aan een nieuwe hd...

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:53
moviehouse schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:52:
Hallo allemaal,

Ik had vanmorgen mijn pc opgestart (dit is een gekregen pc, weet geen speciticaties alleen dat het een 4.3 gb seagate ata schijfje betreft), alleen na een paar minuten start de pc opnieuw op met de melding dat een bestand mist en dat deze opnieuw geinstalleerd moet worden.
Lijkt me niet zo'n gek idee om een nieuwe schijf te kopen! Deze schijven zijn al zo oud, dat de kans heel groot is dat het gecrasht is!

• moviehouse
Danielson schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Lijkt me niet zo'n gek idee om een nieuwe schijf te kopen! Deze schijven zijn al zo oud, dat de kans heel groot is dat het gecrasht is!
Ik heb nieuwe ide hd van 40 gb gekocht van een maat van me (Een medewerker wou dat hij nog een nieuwe hd van 40 gb kocht en dan zou hij een 2e handsje van 20 gb ervoor teruggeven, de medewerker zou hem "matsen" volgens hem. omdat hij hem niet meer kon inruilen. 8)7 . Deze wordt niet herkend door zijn grootte ...

Moet ik eerst mijn bios updaten, alleen eerst erachter komen welk mobo ik heb.

[ Voor 4% gewijzigd door moviehouse op 19-08-2006 20:35 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind dit trouwens toch wel leuk om te lezen:
alleen na een paar minuten start de pc opnieuw op met de melding dat een bestand mist en dat deze opnieuw geinstalleerd moet worden.

Ik had de dag ervoor ook een fan weggehaald, maar met een tafelfan ervoor is het probleem nog steeds niet opgelost.
Dat je met extra koeling op je HD een bestand wil terughalen vind ik heel knap :D

In iedergeval kan je beter je kast openschroeven en kijken wat voor een moederbord je hebt. Waarschijnlijk heb je problemen met de LBA, check voor meer info dit: OM FAQ: Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen? :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• moviehouse
Outerspace schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 04:30:
Ik vind dit trouwens toch wel leuk om te lezen:

[...]

Dat je met extra koeling op je HD een bestand wil terughalen vind ik heel knap :D

In iedergeval kan je beter je kast openschroeven en kijken wat voor een moederbord je hebt. Waarschijnlijk heb je problemen met de LBA, check voor meer info dit: OM FAQ: Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen? :)
Daar was ik al achter... even de codes op mijn mobo doorgegoogled en het is een MS-6160. En ik heb hem al geflashed, maar deze bios is nog steeds uit 1999 en ondersteund nog steeds geen grotere hd's.

Ik denk dat ik maar een 2e hands hd'tje van 4,3 gb ofzo haal, want ook tijdens de windows installatie slaat hij af...

Verwijderd

Vrijwel elke nieuwe pata schijf heeft de mogelijkheid om slechts 37GB te herkennen. Ik zou dus eerder zoeken naar een kleine goedkope nieuwe schijf. Tenzij je elke centiem 3 keer wil omdraaien ben je mss het best met een schijf waar je later ook nog iets aan hebt (dus een 120 of 160GB). Want de kans is groot dat de rest van je pc zijn laatste dagen heeft :p

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Danielson schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Als zo'n oude schijf nu nog draait is het juist een goed exemplaar en is de kans juist groot dat hij het over pakweg 5 jaar nog steeds doet.

• moviehouse
smvs schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

Als zo'n oude schijf nu nog draait is het juist een goed exemplaar en is de kans juist groot dat hij het over pakweg 5 jaar nog steeds doet.
Inderdaad!

En ik koop waarschijnlijk toch een 2ehands 4,3 gb schijfje voor 5 euro ofzo :9 Aangezien dat het toch maar een rommel-/msnpc is.
Pagina: 1