Toon posts:

Advies oplaadbare batterijen + oplader

Pagina: 1
Acties:
  • 1.455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zo net even bij de Maxwell geweest voor oplaadbare batterijen en een oplader en daar waren ze met termen aan het gooien waar ik de balle verstand van had. Die man wilde me een of andere no-name oplader met 2300 milliampère batterijen voor 34.95 verkopen. Dit waren zogenaamde slimme batterijen en de oplader die er naast hing (GP) had domme batterijen. :? Ik heb echt de balle verstand van dit soort dingen. Misschien kan iemand me uitleggen welke ik beter kan halen.

Oh en bij de Hema was ook een aanbieding dat je 10 of 15% korting kreeg op de opladers. Daar zaten hema oplaadbare batterijen bij maar ik weet niet of die zo goed zijn. Daanaast wil ik ook nog een setje van 4 extra batterijen kopen zodat ik snel kan wisselen. (Flitser)

Bedankt. :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.ansmann.de/en/index.htm?view=list&pr2id=11

is niet goedkoop maar heb je wel goed spul (van wat ik er van gehoord en over gelezen heb)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik weet niet wat die man bedoelt met 'slimme' batterijen. Misschien de Varta 15 min Charge&Go produkten.
De Hema oplader is goed getest en lijkt ook prima te voldoen in de praktijk, volgens mij zijn er diverse tweakers die hem ook gebruiken.
Zelf heb ik een GP smart 1 uur lader, waar ik al een paar jaar erg tevreden over ben.

Zie ook:
oplaadbare batterijen

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 19-08-2006 12:26 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:19
Pas bij conrad voor 10 euro 4x 2300mAh gehaald, merk cameleon oid, best getest duitse consumentenbond. Zeer goede batterijen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eens voor die hema snellader ga kijken. Weet iemand toevallig of met dat ding ook 'gewoon' op kan laden? Dus niet snel maar dat het wat langer duurt zodat je de batterij vaker op kan laden. (ik had ergens gelezen dat het snelladen niet zo geweldig is voor de levensduur van je batterij)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 01:22
Pas heb ik de GP Rapid 2 gehaald bij een bekende web-winkel. Ze werken super en zijn redelijk qua capaciteit. Aanrader...

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 15:26
Henk007 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:22:
Zelf heb ik een GP smart 1 uur lader, waar ik al een paar jaar erg tevreden over ben.
deze oplader heb ik ook.

icm:
4x 2000 GP NiMh batterijen.
4x 2500 Duracell NiMh batterijen. (backup)

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:44:
Ik denk dat ik eens voor die hema snellader ga kijken.
Een aanrader, ik heb hem zelf ook en hij bevalt prima. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Weet iemand toevallig of met dat ding ook 'gewoon' op kan laden? Dus niet snel maar dat het wat langer duurt zodat je de batterij vaker op kan laden. (ik had ergens gelezen dat het snelladen niet zo geweldig is voor de levensduur van je batterij)
Nee, de Hema lader is volautomatisch, je kan dus niets zelf kiezen. Snelladen is inderdaad niet optimaal, maar gelukkig doen de meeste 'intelligente' laders (waaronder die van de Hema) het toch op een veilige manier: in het begin worden de cellen geladen met een hoge laadstroom en tegen de tijd dat ze bijna vol zijn, gaat de lader over op druppellading. Daardoor treden de negatieve effecten van het snelladen (eigenlijk een geheugeneffect) niet of nauwelijks op. Voor NiMH-cellen is dit een prima methode.

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bartgrefte schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:20:
http://www.ansmann.de/en/index.htm?view=list&pr2id=11

is niet goedkoop maar heb je wel goed spul (van wat ik er van gehoord en over gelezen heb)
Ik heb net een Ansmann Powerline 4 Mobil gekocht, met 4 GP 2700 batterijen voor 50 euro totaal. Ik gebruik ze voor mijn externe flitser en ben er tot nog toe tevreden over :)

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:03
Virus.NL schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

Ik heb net een Ansmann Powerline 4 Mobil gekocht, met 4 GP 2700 batterijen voor 50 euro totaal. Ik gebruik ze voor mijn externe flitser en ben er tot nog toe tevreden over :)
Waar heb je deze lader gekocht? (De GP 2700 batterijen zijn alom verkrijgbaar itt Ansmann spul).

Sowieso schrijf je zo!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:40
Die van de HEMA is erg goed ;) Ik heb hem ook de snellader.

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 19-08-2006 20:10 ]

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb zelf ook oplaadbare batterijen van de Hema en die zijn perfect. Ik heb 2500 Mah batterijen van de Hema en als die in je camera zitten kan je 6 uur (achter elkaar aan) intensief foto's en filmpjes maken.

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nadroJ schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Waar heb je deze lader gekocht? (De GP 2700 batterijen zijn alom verkrijgbaar itt Ansmann spul).
Bij http://www.groenen-denm.nl/ in Leiden.
Ansmann staat niet op hun site, maar ze hebben het wel in de winkel.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

GP's doen het uitstekend, ze zijn goed bestendig tegen misbruiken zoals bv te sterk ontladen.

Terwijl Aldi batterijen niet zo goed ertegen kunnen, na te sterke ontlading durft zo'n Aldi-batterij naar 0V zakken. Heel leuk als 1 van de 4 batterijen de pijp uit gaat en je mag een andere setje insteken. Op Graspop had ik in moshpits gefotografeerd totdat de Aldi-batterijen over de hek vloog, terugvinden was niet meer nodig.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16
Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker van Ansmann cellen, GP is ook een top merk :)

• Nick_193
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
ik gebruik voor mijn digitale camera gewoon 2 setjes van volgens mij 2300mAh en die werken top,
ik heb ze mee op vakantie gehad en niet op te laden, heb met 2 setjes iets van 300 foto's geschoten (exclusief de delete's) en 10min aan film met een 4mpixel camera. 1/4 van de foto's met flitser.

oja, laadt ze op met een standaart hema lader

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
oplaadbare batterijen

Een wat ouder topic met ook adviezen. ;)
Pagina: 1