Toon posts:

San Andreas reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey

allereerst sorry als dit topic hier niet thuishoort!

ik heb San Andreas maar als k die wil spelen reboot i zomaar naar 1 minut ofzo :-( ik start dan een new game
ff 1 minuut spelen reboot i zomaar... vanuit het niets! de cd is goed beneden op de andere pc, geen probleem.
geen mods of wat dan ook. zwaardere spellen zoals ut 2004 - battlefield 2 - call of duty 2 - brothers in arms
speelt i zonder problemen! kan iemand helpen? alvast bedankt

dit heb k al gedaan:
- opnieuw geinstaleert
- driver update
- windows opnieugeinstaleert
- direct x geupdate

Mijn specs:

3.0 ghz
1 gb mb ram
geforce 6600
160 gb

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Even een vertaling, want dit kan natuurlijk niemand lezen...
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:39:
Hallo

Allereerst mijn excuses in het geval dit topic hier niet thuishoort!

Mijn pc reboot spontaan tijdens het spelen van GTA:San Andreas. Dit gebeurt na circa één minuut. Ik start een 'New Game' en speel één minuut, waarna de pc zomaar opnieuw opstart.

De CD werkt in een ander systeem naar behoren, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
Ik heb geen mods geïnstalleerd. Zwaardere spellen zoals UT2004, Battlefield 2, Call of Duty 2 en Brothers in Arms draaien zonder problemen. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Wat ik zelf heb geprobeerd:
• GTA:SA opnieuw geïnstalleerd
• Driver geüpdate Welke driver en welke versie(s)?
• Windows opnieuw geïnstalleerd Welke versie?
• DirectX geüpdate Welke versie?

De specs van de betreffende pc:
• 3.0 ghz Wat voor één?
• 1 gb mb ram 4x256MB? 2x512MB? 1x1GB? Welk merk?
• GeForce 6600
• 160 gb Welk merk/type?
Verder: wat zijn je volledige systeemspecs? Hiermee doel ik op moederbord, voeding, etc.
Neem de PMG FAQ » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Zou je in het vervolg een klein beetje op je spelling en zinsbouw willen letten? Gebruik Enters op de juiste plaats en denk aan interpunctie. Dit leest namelijk niet echt fijn wat de kans op een antwoord kleiner maakt. Iedereen wordt er dus beter van als je hier wat meer rekening mee houdt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 18-08-2006 20:38 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Dit lijkt mij meer een hardware fout, dan een software fout. Check je temperaturen eens en je voltages.

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:15
Het ligt geloof ik bij de audio drivers, de oplossing bij veel mensen:
Ga naar start > uitvoeren, typ in dxdiag. Ga dan naar het tabblad geluid en schuif het balkje van "versnellingsniveau van hardwaregeluid" naar basisversnelling.

Waarschijnlijk is het dan opgelost, ik had namelijk hetzelfde probleem. Je moet wel elke keer als je het spel start het bovenstaande uitvoeren.
(dit was opzich makkelijk te vinden met de search)

Verwijderd

GTA: San Andreas is het enige programma* wat mijn pc kan laten crashen (blauw scherm@640x480). Mocht je toevallig iTunes teglijkertijd draaien, dan raad ik je aan dat is af te sluiten en het nog is te proberen. Dat hielp bij mij voor 99%.

* edit: het enige programma, niet enige spel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
3ddie schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:53:
Het ligt geloof ik bij de audio drivers, de oplossing bij veel mensen:
Ga naar start > uitvoeren, typ in dxdiag. Ga dan naar het tabblad geluid en schuif het balkje van "versnellingsniveau van hardwaregeluid" naar basisversnelling.
demmn ik heb al heel wat afgezocht maar dit werkt !!! bedankt man !!!
als k nu een andere geluidskaart koop zou het dan gwn goed werke?
want ik heb nu gwn een standart heeeel goedkoop ding erin..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Allereerst:
Verzorg de jouw topicstart en jouw replies zodat deze leesbaarder en aantrekkelijker worden :)

Verder verwijs ik je door naar CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic zal dus op slot gaan.

Wat nu te doen?
Probeer eerst zelf het probleem te lokaliseren. Gaat het enkel fout met één game of zijn er meerdere zaken waarbij de PC faalt. Indien dat laatste het geval is doe je er verstandig aan om de oplossing zowel bij de software (bv. drivers) en hardware te zoeken.
In ieder geval is het aan te raden om de GoT Search en Google (of andere zoekmachines) te raadplegen. Indien je een nieuw topic opent zorg er dan voor dat je dit in het juiste subfora doet en de policy aldaar even doorleest zodat je weet hoe de zaken er aan toe gaan in het gekozen subforum :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.