Na 4 jaar is mijn aldi pc wel weer eens toe aan vervanging, hij trekt de nieuwe (en oude) games niet meer.
En omdat ik voor school met video programma's als premiere en 3dmax werk werd het tijd voor een nieuw systeem.
Ik game ook veel en wil de spellen smooth over mijn beeldscherm laten glijden
(half-life2 battlefield2).
Ik er voor gekozen om zelf mijn systeem samen te stellen zodat ik hem optimaal kan samenstellen en waarnschijnlijk ben ik ook wat goedkoper uit.
Omdat ik er niet 100% zeker van ben dat alle producten "compitable" met elkaar zijn en ik geen mensen ken die er echt veel van af weten probeer ik het hier maar eens.
Mijn budget is +- 1400 euro.
Ik heb gekozen voor deze cpu omdat die volgens veel benchmarks de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ook omdat ik vaak meerdere progs open heb zoals photoshop, premiere, firefox en 3dsmax.
• moederbord Asus P5B,iP965(ATX,PCI-e,Sound,LAN,SATA II,RAID)€139
Lijkt me een goed moederbord met aansluitingen die ik nodig heb voor mijn sata2 harde schijf etc. Ook zie ik op dit forum positieve reacties over deze mobo.
• geheugen Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX €185
Lijkt me goed en snel geheugen voor de games en programma's waarmee ik werk. Ik kon alleen niet goed vinden wat het verschil is tussen "twinx" en "value" geheugen.
• geluidskaart Creative Audigy SE 7.1 Bulk €27 [/b]
Ik weet niet zeker of met dit mobo een geluidskaart een overkill is. Anders is deze kaart goed genoeg voor mijn gebruik.
[b]
• voeding Cooler Master Powersupply iGreen 430W €76[/b]
Lijkt me een degelijke voeding, voor dit systeem. Ik weet alleen niet helemaal zeker of ik aan 430W genoeg heb.
• videokaart Asus EAX1900XT/2DHTV 512 MB, DDR3, PCI Express x16 €321.05
Grfische kwaliteit is voor mij een groot genot, dus heb ik gekozen voor de X1900 XT. Omdat ik een Asus moederbord heb lijkt me het goed om ook een ASUS kaart erin te drukken.
Als iemand hier wat aan of op te merken heeft hoor ik het graag. Brand los zou ik zeggen
.
En omdat ik voor school met video programma's als premiere en 3dmax werk werd het tijd voor een nieuw systeem.
Ik game ook veel en wil de spellen smooth over mijn beeldscherm laten glijden
Ik er voor gekozen om zelf mijn systeem samen te stellen zodat ik hem optimaal kan samenstellen en waarnschijnlijk ben ik ook wat goedkoper uit.
Omdat ik er niet 100% zeker van ben dat alle producten "compitable" met elkaar zijn en ik geen mensen ken die er echt veel van af weten probeer ik het hier maar eens.
Mijn budget is +- 1400 euro.
- [i]Mijn systeem tot nu toe:[/i]
- cpu:
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box €318 - moederbord: Asus P5B,iP965(ATX,PCI-e,Sound,LAN,SATA II,RAID) €139
- geheugen: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX €185
- geluidskaart: Creative Audigy SE 7.1 Bulk €27
- behuizing: 3R System R202Li ATX €45 Ben nog aan het kijken.
- harde schijf:
Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS €95.50 - dvd-brander: NEC ND-4571A (zwart) €39.50
- voeding: Cooler Master Powersupply iGreen 430W €76
- videokaart: Asus EAX1900XT/2DHTV
512 MB, DDR3, PCI Express x16 €321.05 - Card Reader: Apacer ER151 15 in 1 Intern 3,5" USB2.0 €14
Ik heb gekozen voor deze cpu omdat die volgens veel benchmarks de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ook omdat ik vaak meerdere progs open heb zoals photoshop, premiere, firefox en 3dsmax.
• moederbord Asus P5B,iP965(ATX,PCI-e,Sound,LAN,SATA II,RAID)€139
Lijkt me een goed moederbord met aansluitingen die ik nodig heb voor mijn sata2 harde schijf etc. Ook zie ik op dit forum positieve reacties over deze mobo.
• geheugen Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX €185
Lijkt me goed en snel geheugen voor de games en programma's waarmee ik werk. Ik kon alleen niet goed vinden wat het verschil is tussen "twinx" en "value" geheugen.
• geluidskaart Creative Audigy SE 7.1 Bulk €27 [/b]
Ik weet niet zeker of met dit mobo een geluidskaart een overkill is. Anders is deze kaart goed genoeg voor mijn gebruik.
[b]
• voeding Cooler Master Powersupply iGreen 430W €76[/b]
Lijkt me een degelijke voeding, voor dit systeem. Ik weet alleen niet helemaal zeker of ik aan 430W genoeg heb.
• videokaart Asus EAX1900XT/2DHTV 512 MB, DDR3, PCI Express x16 €321.05
Grfische kwaliteit is voor mij een groot genot, dus heb ik gekozen voor de X1900 XT. Omdat ik een Asus moederbord heb lijkt me het goed om ook een ASUS kaart erin te drukken.
Als iemand hier wat aan of op te merken heeft hoor ik het graag. Brand los zou ik zeggen