Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vodafone-actie] Hier wellicht ook een adder onder het gras?

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Dag lui,

Mijn vermoeden in dit door mij geopende topic bleek terecht: alleen voor niets gaat daar de zon op en die betreffende actie had een enorme dubbele bodem.

Wat wil nu het geval. Ik ben voordat ik naar KPN overstapte 4 jaar abonnee geweest bij Vodafone en dat is me op zich helemaal niet slecht bevallen echter ben ik naar KPN overgestapt omdat ik bij het verlengen van mijn abonnement wel heel veel moest bijleggen voor een telefoon welke ik bij KPN voor nop kreeg. Zoals ik in het andere topic aangaf, loopt mijn huidige abonnement binnenkort af en ben ik wat aan het rondkijken wat er zo nog meer te koop is in mobiel Nederland.

Die keus werd me deze week op zijn zachtst gezegd behoorlijk vergemakkelijkt toen ik een telefoontje kreeg van Vodafone met de intensie mij weer als klant terug binnen te halen. Ik was de beroerdste niet en luisterde het verkooppraatje aan en men deed mij een toch wel zeer aantrekkelijk voorstel:

- 2 jarig abonnement zonder verdere verplichtingen
- 275 belminuten per maand
- 17,50 per maand
- gratis Samsung Z500 UMTS
- normaal geldende algemende voorwaarden

Als ik dat vergelijk met wat ik nu heb (325 minuten voor 40 euro per maand) dan klinkt dat toch verdraaid aantrekkelijk. Met 275 minuten moet ik ook wel aardig toe kunnen komen en dat zou me zomaar 540 euro kunnen schelen in 2 jaar.

De enthousiasteling aan de andere kant van de lijn wilde uiteraard direct spijkers met koppen slaan echter hield ik nog even de boot af om toch mijn oren en ogen wat verder de kost te geven. En dat doe ik nu dus ook o.a. hier. In het vorige topic heb ik veel gehad aan de ervaringen van anderen en ik vraag me dus ook af of er hier ook lieden zijn die een dergelijke aanbieding gehad hebben. Of wellicht zijn er nog wat dingen die ik voor de zekerheid nog even moet navragen als men mij weer terugbelt. Ow verrek, aansluitkosten.. *noteert*

U bent allen wederom bij voorbaat bedankt voor de hulp :)

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

* wouterve meldt!

Ik ben een aantal jaren geleden ook van Vodafone naar KPN overgestapt en ik werd twee weken geleden ook gebeld door een medewerkster van Vodafone die mij een aanbod deed om weer terug te komen bij Vodafone. Zo'n zelfde aanbod als was jij gekregen hebt, maar dan met een andere telefoon (ook een Samsung, ben het type even kwijt, maar in ieder geval een andere dan jij kreeg voorgesteld).

Het is in wezen een sim-only abonnement dat ze aanbieden, maar dan met telefoon (en zonder aansluitkosten). Ik vond het wel een goed aanbod (al was het alleen maar omdat ik het laatste jaar van mijn abonnement ontzettend veel in het buitenland heb gebeld en dat bij KPN toch wel een dure grap wordt, Vodafone heeft daar best gunstige voorwaarden voor) en hoewel ik altijd erg tevreden ben geweest met KPN krijg ik de indruk dat Vodafone een iets vooruitstrevender bedrijf is (zie ook die buitenlandtarieven, dat heb ik KPN ook nog niet zien doen). Ik heb KPN nog wel eerst even gebeld om te vragen of zij mij met een goed aanbod misschien de moeite van het overstappen konden besparen. Dat goede aanbod zat er bij KPN helaas niet in, dus ik ben op de aanbieding van Vodafone ingegaan. Ik heb ze gebeld en ik kreeg meteen keurig een contract toegefaxt. Op 1 december gaat het abonnement in (volgens mij krijg je ook pas rond die periode de telefoon), ik ben benieuwd hoe de hernieuwde kennismaking met Vodafone zal bevallen :).

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
* judgem bedankt wouterve voor zijn waardevolle bijdrage :)

Ik denk er ongeveer hetzelfde over als jij mbt KPN/Vodafone. KPN is en blijft toch een voormalig monopolist op de telecommarkt en doet krampachtige pogingen tot op het smerige af haar marktandeel en omzet te behouden middels acties zoals die waar ik eerder aan refereerde danwel de tarieven tot op het laatste moment kunstmatig hoog houden zoals in jouw voorbeeld van bellen in het buitenland :(.

Mijn nieuwe abonnement zou ergens half december moeten ingaan dus tijd zat in principe. Ik ben dan alleen nog wel benieuwd of het nieuwe toetsel simlock vrij is *noteert wederom*.

Nog meer ervaringsdeskundigen hier in huis?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

itt tot je vorige topic zijn dit gewoon aanbiedingen. ze zijn allemaal zo "goedkoop"

ik heb een nokia n70 maanden terug gehaald voor 17euro per maand en 150 belminuten

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:32:
itt tot je vorige topic zijn dit gewoon aanbiedingen. ze zijn allemaal zo "goedkoop"
Heb je daar toevallig ook links oid van? Ik ben ze nog nergens tegengekomen namelijk.

Verwijderd

judgem schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:43:
[...]

Heb je daar toevallig ook links oid van? Ik ben ze nog nergens tegengekomen namelijk.

tsjah de standaard dingen die je krijgt uit google als je termen als mobiel en abbo invult.

Wat jij hebt is trouwens echt schandalig duur, maar je zult het je wel kunnen veroorloven, dus wat dat betreft is het niet zo erg dat je een tijdje teveel heb betaald. (off mss is dat in jou ogen niet eens zo, gaat het niet om)

www.gsmweb.nl
www.typhone.nl

en waar had ik de mijne vandaag. ik zal ff kijken voor je
haha
www.gsm.nl
logisch :)

Inschrijven op die nieuwsbrieven. en je krijgt alleen maar van die "goede" aanbiedingen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 13:38 ]

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Dank voor de links. Echter:
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:02:
Wat jij hebt is trouwens echt schandalig duur, maar je zult het je wel kunnen veroorloven, dus wat dat betreft is het niet zo erg dat je een tijdje teveel heb betaald. (off mss is dat in jou ogen niet eens zo, gaat het niet om)
Was dit geflame nu echt nodig? :N

Verwijderd

offtopic:
sorry dat het overkomt als flame. was mijn mening. geen zin om terug te lezen en kijken waar ik wat fout heb gezegd. Maar ben ik nu alleen fout?, of ben ook snel een beetje op je tenen getrapt ?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Je gedraagt je als een 14-jarige kleuter met 2,50 zakgeld per week. Zit ik er ver naast? Beetje constructiever mag best en je eigen mening hoef je niet overal te pas en te onpas te geven als daar niet naar gevraagd wordt. Ik vroeg om ervaringen met dergelijke aanbiedingen, niet om commentaar op mijn huidige abonnement anders had ik daar wel om gevraagd? Snap je?

Dank voor de edit overigens.

* judgem steekt de vredespijp aan

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Ik sta ook altijd een beetje ambivalent tegenover KPN: aan de ene kant leveren ze een prima product (altijd bereik, goed verstaanbaar, roamingovereenkomsten tot en met Timboektoe), maar ze zijn meestal niet goedkoop en vooral erg behoudend met hun producten. Gelukkig weet ik van Vodafone dat ze ook een goed product leveren (de kwaliteit van het netwerk ligt volgens mij op ongeveer hetzelfde niveau) en Vodafone komt op mij net iets klantgerichter over. Wat ik overigens van Vodafone dan wel weer jammer vind is dat je nog steeds niet *alle* kosten uit je bundel betaalt, dat zou voor mij helemaal voordelig zijn geweest. Maar ach, je kunt ook niet alles hebben :).

Of het toestel simlock-vrij gaat zijn weet ik ook niet, eigenlijk. (Het zal wel niet, vermoed ik, want het toestel wordt door Vodafone geleverd. Al kreeg ik mijn huidige telefoon van KPN ook zonder lock. Tsja :P .) Nu maak ik me op zich ook niet zo druk om het toestel, want ik heb nog een prima telefoon, een oldschool Nokia 6310i die ook fijn in mijn carkit past en die ik dus het meest zal gebruiken. Ik heb in ieder geval een extra toestel en dat is fijn, want dan kan ik in één van de twee sowieso mijn Franse simmetje steken :).

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Die extra telefoon is voor mij ook enkel maar een hebbedingetje. Ik heb momenteel nog 1 prima werkend exemplaar (oldschool 6600 ;)) en een "vakantie-exemplaar" (Siemens ME45 - mag kapot vallen, gestolen worden, etc... die heeft zijn diensten al ruimschoots bewezen en zou ik niet missen). Dat simlockvrij zou mooi zijn als dat zou kunnen. Mijn vriendin haar telefoon (vergelijkbaar model Nokia) valt haast uit elkaar dus dat zou mooi zijn als ik haar daarmee uit de brand zou kunnen helpen :).

En dat alles uit 1 bundel is volgens mij enkel bij Orange (en vroeger Dutchtone) zo. Ach, zoveel ben ik niet in het buitenland en internetten doe ik wel thuis (de datatarieven van KPN zijn overigens ook niet mis momenteel). Bellen en gebeld worden met nummerbehoud is voor mij het belangrijkst op dit moment :)

Vooralsnog denk ik wel dat ik op deze aanbieding inga tenzij T-Mobile of anderen nog met een aanbieding komen waar ik echt geen nee tegen kan zeggen.

Verwijderd

Als je de telefoon niet echt nodig hebt, dan zou ik zeggen haal lekker een sim-only abonnement.

In de Vodafone webshop kun je dan bijv. een 1-jarig 22.50 abonnement selecteren voor 5.95 per maand. Een 1 jarig sim-only 27.50 kost per maand 8.95, en een 1-jarig sim-only 35 maar 10.95.

Lijkt mij stukken voordeliger en het is maar een 1-jarig abonemment.

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
True echter ben ik niet echt van plan elk jaar over te gaan stappen. Twee jaar lang maar 17,50/maand staat me op zich wel zeker als ik - zoals eerder aangehaald - bekijk wat ik nu kwijt ben. En GSM's blijven GSM's dus de kans dat de mijne de komende 2 jaar de geest geeft, sluit ik niet uit.

Maar goed, allemaal nuttige extra info. Ook u bent bij deze bedankt waarde Gazelle-rijder ;)

Verwijderd

judgem schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:47:
Je gedraagt je als een 14-jarige kleuter met 2,50 zakgeld per week. Zit ik er ver naast? Beetje constructiever mag best en je eigen mening hoef je niet overal te pas en te onpas te geven als daar niet naar gevraagd wordt. Ik vroeg om ervaringen met dergelijke aanbiedingen, niet om commentaar op mijn huidige abonnement anders had ik daar wel om gevraagd? Snap je?

Dank voor de edit overigens.

* judgem steekt de vredespijp aan
offtopic:
hmm iets in mij is niet zo heel blij met jouw post. En jij gedraagt je als een ... voeg hier een net zo min constructieve en op een beledigende manier op te vatten vergelijking.
Met je vredespijp opmerking na al dat geneuzel. Die pijp mag je ergens insteken.

Anyway, veel plezier met de links. goedkope dingen zat. nee er is geen addertje. Wel zijn er dingen waarop je moet letten als start tarief, buiten de bundel tarief, klantenservice, tegoed waarschuwingen etc. etc.

Maar dat hoort meer bij gewoon voorwaarden lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 18:56 ]

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Goed, ik ben zojuist dus teruggebeld door Vodafone en ik krijg een contract opgestuurd. Nog even de laatste dingen nagevraagd en die zaken waren bevredigend genoeg. Het abonnement op een rijtje:

- 2 jaar abonnement
- 275 belminuten per maand
- 17,50 euro per maand
- geen aansluitkosten
- gratis Samsung Z500 die na 1 jaar simlockvrij wordt
- geen verzendkosten
- goedkoper bellen in het buitenland
- idd zoals hier gesuggereerd een verkapte sim-only
- nummerbehoud

Ik kan me niet voorstellen dat het elders beter te krijgen is. Dank aan eenieder voor de zonvolle bijdrages :)

[ Voor 0% gewijzigd door judgem op 30-08-2006 19:19 . Reden: tweetje vergeten :+ ]

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
En inmiddels ben ik zonder problemen overgestapt (paar uur downtime maar dat neem ik voor lief).

Nogmaals dank voor alle hulp en hier mag een slot op wat mij betreft

Pagina: 1