| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik heb ook liever wat anders (wie niet?) maar dat kost te veel €€€. Dit was een zeer prijsgunstige upgrade vanuit 2 ongelijke CRT's...
[ Voor 7% gewijzigd door jfeelders op 11-10-2006 14:36 ]
helemaal mee eens het lijkt me echt heel heel irritant 2 schermen naast elkaar en tijdens game zon balk van je schemr in het midden.R-B schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:18:
heb dan liever een breedbeeld 24" ipv 2 losse schermen.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Nou inderdaad, en als dat niet genoeg is zet je aan beide zijden nog een 17" ernaast.R-B schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:18:
heb dan liever een breedbeeld 24" ipv 2 losse schermen.
Ik speel hierop een Benq FP202W 20" widescreen, en dat gamed naar mijn mening beter dan 2x 17".
Verwijderd
Ik vind een Breedbeeld echt goed gamen gewoon, met racen dan. Hier staat een 20 inch Acer'tje. En hij doet het perfect. Alleen me 6600GT trekt niet altijd 1680 x 1050 met vanalles aan:PKaspers schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:46:
[...]
Nou inderdaad, en als dat niet genoeg is zet je aan beide zijden nog een 17" ernaast.
Ik speel hierop een Benq FP202W 20" widescreen, en dat gamed naar mijn mening beter dan 2x 17".
Ik gebruik nView's Horizontale Uitbreiding op 2560x1024px. Bij het kiezen van Horizontale Uitbreiding komen die afmetingen en frequenties ook in de LFS-settings te staan.jeehaa schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:39:
Feelders, wat voor instelling gebruik je voor die schermen? uitgerekt bureaublad, of instelling in GTR
4Launch schijnt ze vanaf de 20e te gaan versturenSnirpo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:07:
Darn, zit nu al paar week zonder stuur, had mn DFP alvast verkocht. Schiet op logitech met de g25! Bij Komplett komen ze 30 oktober binnen. Duurt nog even...
Dit weekend, bij gebrek aan een stuur(DFP al verkocht), maar mijn eigen auto uitlaten op de Nordschleife
Wel rondetijden rijden onder de 10 min heTom schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:02:
Ik ga em sowieso ophalen bij 4Launch (is hier vlakbij) dus hoop dat het snel gaat.
Dit weekend, bij gebrek aan een stuur(DFP al verkocht), maar mijn eigen auto uitlaten op de Nordschleife
Danielson schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:16:
[...]
Wel rondetijden rijden onder de 10 min heWat voor auto heb je?
[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 12-10-2006 11:30 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Danielson op 12-10-2006 11:40 ]
problematisch. via wat omwegen kan je anders laten lijken (buiten circuit bv), maar daar zijn ze ernstig scherp op de laatste jaren. voor me reden ze elkaar in de prak en ik reed door hun debris; gevolg: 1 lekke voorband (langzaam) en 1 beschadigde velg. totaal schade 3000 euro wat volledig werd vergoed, nadat was aangetoond dat dit elders was gebeurd. (afwikkeling heb ik niet zo actief meegemaakt
Heb hier nog een rode MOMO force staan, dus als je interesse hebt. Ben toch van plan hemweg te doen, aangezien ik een G25 heb besteld.
Thnx maar ik ga ook een G25 kopen over 2-3 maandjesmaniac2003 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:49:
@noin
Heb hier nog een rode MOMO force staan, dus als je interesse hebt. Ben toch van plan hemweg te doen, aangezien ik een G25 heb besteld.
Ik heb effe gekeken maar de G25 is wel ruim 4 cm breder als het rode MOMO stuurtje.
En ik denk dat het stuur zelf juist dunner is.
Ik ben heel erg benieuwd ik ga hem wel eerst uitproberen denk ik voor ik hem koop.
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Verwijderd
Het stuur stuurt goed en voelt ook goed aan. Echter zijn er twee dingen die mij opvallen:
1. Het rechterlampje brandt niet, maar flikkert heeeeeeel zachtjes.
2. Het kunststof kapje van "gamecursor" (geen idee hoe het officieel heet) dat links op het stuur zit, zit nogal veel beweging op. Hij valt er niet af maar zit voor mij gevoel wel los.
Zijn er mensen met een DFP die kunnen vertellen of ik defecten heb of niet?
Alvast bedankt!
1. het rechter lampje brand alleen als de 900graden modus is geactiveerd. Dit doe je met select+R3+rechterflipper.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:34:
Ik heb een vraag over de Logitech Driving Force Pro. Ik heb net een nieuw stuur gekocht en deze aangesloten op de PC met de 4.60 drivers.
Het stuur stuurt goed en voelt ook goed aan. Echter zijn er twee dingen die mij opvallen:
1. Het rechterlampje brandt niet, maar flikkert heeeeeeel zachtjes.
2. Het kunststof kapje van "gamecursor" (geen idee hoe het officieel heet) dat links op het stuur zit, zit nogal veel beweging op. Hij valt er niet af maar zit voor mij gevoel wel los.
Zijn er mensen met een DFP die kunnen vertellen of ik defecten heb of niet?
Alvast bedankt!
2. Het kapje kan in 8standen, om dat te kunnen moet het behoorlijk flexibel zijn. Toch vind ik het behoorlijk solide.
Voor zover ik je begrijp heb je dus een prima stuurtje.
Om de 900graden modus goed te gebruiken zou ik overigens in de software 250graden oid instellen. (eerder genoemde knoppen combi is dan trouwens niet nodig)
Verwijderd
Nee ik ben heftig aan het racen met m'n DFPLucky schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:36:
Goh wat stil hier ineens
Iedereen zit zenuwachtig naar z'n brievenbus te kijken?
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Het stuurt voelt er goed aan verder. Had eerst een Thrustmaster GT gekocht, maar na een DOA en wat berichten op internet ben ik toch blijer met de DFP.DopdeDouwer schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:33:
[...]
1. het rechter lampje brand alleen als de 900graden modus is geactiveerd. Dit doe je met select+R3+rechterflipper.
2. Het kapje kan in 8standen, om dat te kunnen moet het behoorlijk flexibel zijn. Toch vind ik het behoorlijk solide.
Voor zover ik je begrijp heb je dus een prima stuurtje.
Om de 900graden modus goed te gebruiken zou ik overigens in de software 250graden oid instellen. (eerder genoemde knoppen combi is dan trouwens niet nodig)
Een andere vraag: ik heb NFS Most Wanted draaien PC versie wat mijn neefjes helemaal top vinden natuurlijk. Nu merkte ik tijdens het rijden de volgende dingen op: ten opzichte van het sturen met je toetsenbord sta je sneller achterstevoren met je auto, verder is het moeilijk om rechtuit te rijden. Het lijkt ook alsof het sturen minder direct is en er enige vertraging in zit. Ik heb de forcefeedback al teruggezet naar 70%, maar zijn er instellingen of tips dat het directer reageert nog? Of hoort het zo?
NFS Most Wanted is één van de racespellen met de slechtste ondersteuning voor stuurwielen die ik ooit gespeeld heb. Het is duidelijk gemaakt voor gebruik met toetsenbord of gamepad.Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:21:
[...]
Bedankt voor je reactie. Het stuurt voelt er goed aan verder. Had eerst een Thrustmaster GT gekocht, maar na een DOA en wat berichten op internet ben ik toch blijer met de DFP.
Een andere vraag: ik heb NFS Most Wanted draaien PC versie wat mijn neefjes helemaal top vinden natuurlijk. Nu merkte ik tijdens het rijden de volgende dingen op: ten opzichte van het sturen met je toetsenbord sta je sneller achterstevoren met je auto, verder is het moeilijk om rechtuit te rijden. Het lijkt ook alsof het sturen minder direct is en er enige vertraging in zit. Ik heb de forcefeedback al teruggezet naar 70%, maar zijn er instellingen of tips dat het directer reageert nog? Of hoort het zo?
Maar met rechtuit rijden had ik geen last en vertraging heb ik ook niet gemerkt eerlijk gezegd.
Ik zou even een degelijke racesim (rFactor, LFS, GTR, nKp, etc.) pakken om te kijken of daar wel alles goed gaat. Als dat zo is ligt het toch blijkbaar aan NFS:MW.
heftig aant racen in GTRVerwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:49:
[...]
Nee ik ben heftig aan het racen met m'n DFPDe rest zit wel te staren naar hun brievenbus ja.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Tegen mij zeiden ze vorige week dat ze; ze de 20e binnenkregenBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:55:
Zou mooi zijn, ik mailde ze (4 launch) eind vorige week nog, en toen hadden ze nog geen idee wanneer ze binnen zouden komen omdat het pre-order artikelen betreft.
Ik zou rekenen op 27-11 eerlijk gezegd. Dat is de datum dat de Dynabyte ze binnen verwacht in ieder geval.Danielson schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:02:
[...]
Tegen mij zeiden ze vorige week dat ze; ze de 20e binnenkregen
Verwijderd
Wilde altijd al iets over computers weten
Verwijderd
Gast, gebruik de Pricewatch? http://tweakers.net/pricewatchVerwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:35:
Hey luitjes, sorry dat ik opeens kom binnenvallen. Maar weet iemand nog waar je de Logitech Driving Force Pro kan kopen in Regio Rotterdam ??? En hoe duur is hij nu ongeveer ??
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/47469Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:35:
Hey luitjes, sorry dat ik opeens kom binnenvallen. Maar weet iemand nog waar je de Logitech Driving Force Pro kan kopen in Regio Rotterdam ??? En hoe duur is hij nu ongeveer ??
Is wel in Assen [niet echt regio] en €75.
Anders even naar wat zaken in de buurt telefoneren.
Mss is het een idee om zelf een advertentie [V&A] neer te zetten, je hebt best kans dat veel bezitters nu over gaan stappen op de G25.
[edit]
Of wat Jepz zegt natuurlijk.
Mogelijkheden genoeg.
[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 17-10-2006 20:48 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Alleen staan niet alle winkels in de pricewatch, zoals Media Markt bijvoorbeeld. En volgens mij hebben ze daar soms nog wel een DFP liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:39:
[...]
Gast, gebruik de Pricewatch? http://tweakers.net/pricewatch
Verwijderd
Dan moet hij daar langs gaan. Hij doet geen eens 1 milimeter research. Dan ga ik hem echt niet helpen.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:19:
[...]
Alleen staan niet alle winkels in de pricewatch, zoals Media Markt bijvoorbeeld. En volgens mij hebben ze daar soms nog wel een DFP liggen.
Mmm... met andere woorden: 4Launch weet het zelf ook gewoon nog niet. Ik reken voorlopig maar even nergens op.Danielson schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:02:
[...]
Tegen mij zeiden ze vorige week dat ze; ze de 20e binnenkregen
Dus ze zullen dan ergens volgende week wel verstuurd worden, uiteraard net na mijn schoolvakantie
En lucky me heeft dan net schoolvakantie:D Ik leef er naartoe... Ik droomde altijd al van een betaalbaar stuurtje met H shifter en de act labs was me toch net iets te duur om die helemaal uit amerika hier naartoe te halen. Dit is echt een perfecte zet van logitech.maniac2003 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:17:
Zelf kreeg ik als antwoord van 4Launch de 23e.
Dus ze zullen dan ergens volgende week wel verstuurd worden, uiteraard net na mijn schoolvakantie
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Het zal ongetwijfeld werken, daar niet van
Deze plek is te koop.
Ik vermoed kortsluiting of iets dergelijks..
Maar dit is alweer het zoveelste probleem met mijn stuur (thrustmaster enzo force feedback).
probleem 1: Een stuk plastic bovenkant laat zomaar los

probleem 2: Schakelflipper breekt af, nieuwe gekregen
probleem 3: Dat vasthoud ding onderaan breekt af binnenin het stuur, zelf vervangen door rvs...
En nu dus dit..

Ik denk dat ik morgen ofzo maar even alles binnenin ga controleren ofzo, en kom ik er niet uit, dan verkoop ik dit ding ergens
Verder werkt alles nog goed, pedalen geen spiking, de overige 8knoppen werken goed.. Maar daar valt niet mee te schakelen vind ik...
Zit dan te denken aan 2hands MOMO of DFP.
Thrustmaster heeft met dit product echt afgedaan bij mij
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Ik heb een Logitech Folmula Force GP stuur, maar onlangs is het "stekkertje" van de pedalen dat achteraan in het stuur moet los gekomen.(en ben het ondertussen ook verloren)
Weet hier toevallig iemand hoe zo'n stekkertje noemt? dan kan ik eens rondkijken in wat winkels.
En het belangrijkste, uit de kabel van de pedalen komen nu 4 dunne kabeltjes (groen,rood,wit,geel) maar ik weet ook niet op welke plaats deze terug moeten aangesloten worden.
Als iemand weet hoe zo'n stekkertje noemt, of weet welke kleuren op welke plaats moeten, laat het mij a.u.b. weten
Alvast bedankt
Dat belooft wat goeds, straks maar alvast eens even geld in huis halen voor de postbode
Het lijkt verdomme net sinterklaas
Dus die G25 zie ik wel zitten, probleem is alleen dat ik echt ff rustig aan moet doen geldwise, net 2 dure maanden gehad en de feestdagen komen er weer aan ... wie helpt?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ben benieuwd wat Azerty kan leveren, of ze uberhaupt wel genoeg stuurtjes hebben
Deze plek is te koop.
http://www.seti.nl/article.php?id=2137
vet idee
[/offtopic}
zal je stuurtje leuk vinden een hele dag dakar "rijden"
Deze plek is te koop.
Naja, voorlopig zing ik het wel uit met de DFP.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je mag de G25 best een dagje van me lenen hoorArfman schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:11:
Helaas, geen zus of broer te verkopen. Vriendin wordt me iets te gortig
Naja, voorlopig zing ik het wel uit met de DFP.
Deze plek is te koop.
Nu wel weer ja, vanochtend stond hij op 2 a 3 werkdagen, mischien is de eerste voorraad bij de leverancier al wel opjeehaa schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:10:
azerty staat op 14 dagen
Prima, over 7 dagen staat hij daar nog steeds op 14 dagenjeehaa schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:10:
azerty staat op 14 dagen
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
[ Voor 34% gewijzigd door VTec op 20-10-2006 23:31 ]
De meeste spellen die ik ken gaan toch al uit van sequentiële versnellingsbak en dan voldoet mijn inziens de Driving Force Pro ook uitstekend.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
GPL, GTL, en sommige wagens/mods in rFactor, LFS en nKpro.hp38guser schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:26:
Die G25 lijkt wel leuk en aardig, maar vertel nou eens bij welke spellen je echt een handmatige koppeling nodig hebt?
De meeste spellen die ik ken gaan toch al uit van sequentiële versnellingsbak en dan voldoet mijn inziens de Driving Force Pro ook uitstekend.
Nu kun je best met auto-clutch rijden, en het is ook sneller, maar zelf koppelen en schakelen voegt gewoon wat toe aan het rijplezier.
De g25 zal overigens gewoon werken op PS2 toch ??
nvm
[ Voor 14% gewijzigd door KeeZ op 21-10-2006 00:36 ]
Deze plek is te koop.
Bedenk wel dat de H-shifter en het koppelingspedaal niet werken op de PS2.
[ Voor 60% gewijzigd door Zamorano op 21-10-2006 00:38 ]
Heb je dan ook Force Feedback in de pedalen? Dat zou wel tof zijnKeeZ schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:32:
Zeker weten, maar voor mij bied het gewoon een extra dimensie. Zowieso is een game waar je een aantal oudere auto's kan bereiden zal je eerder een koppeling tegenkomen. Daarnaast is dat niet de enige reden waarom ik zo'n stuurtje koop, de DFP leek me nog altijd gewoon wat te plastic om mee te spelen.
De g25 zal overigens gewoon werken op PS2 toch ??
nvmja dus
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
Heb jij dan feedback op je pedalen in je auto? Ik niet hoor. Het enige wat ik even moest overwinnen is het gebrek aan weerstand van het rempedaal als je harder remt.hp38guser schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:40:
[...]
Heb je dan ook Force Feedback in de pedalen? Dat zou wel tof zijn
Bij het aanroepen van ABS in mijn bolide heb ik wel force feedback op het rempedaalVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:59:
[...]
Heb jij dan feedback op je pedalen in je auto? Ik niet hoor. Het enige wat ik even moest overwinnen is het gebrek aan weerstand van het rempedaal als je harder remt.
Zonder ABS rem je in een circuitomgeving altijd harder, ABS zul je dus niet snel vinden in een racesim.Lucky schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:09:
[...]
Bij het aanroepen van ABS in mijn bolide heb ik wel force feedback op het rempedaal
dot.blaat
Verwijderd
Ze hadden me gemaild dat ie op de 25ste leverbaar is, ik vraag me af of ik dan al 1 zal hebben.Kaspers schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:05:
[...]
Prima, over 7 dagen staat hij daar nog steeds op 14 dagen.
wat voor pedalen zijn dat dan ?Lucky schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:09:
[...]
Bij het aanroepen van ABS in mijn bolide heb ik wel force feedback op het rempedaal
idd....abs = remverkrachtigingRostvertol-Mil schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:01:
[...]
Zonder ABS rem je in een circuitomgeving altijd harder, ABS zul je dus niet snel vinden in een racesim.
[ Voor 35% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-10-2006 12:59 ]
ABS in een normale personenauto geeft een schokkend effect als je het rempedaal hard indrukt. Een race auto heeft dit niet omdat de remweg met ABS altijd langer is dan zonder ABS.Mr. Detonator schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:58:
[...]
wat voor pedalen zijn dat dan ?
[...]
idd....abs = remverkrachtiging
Ik heb één keer in de stromende regen gereden in een Formule Ford...en dan zou ABS toch wel verrekte handig zijn
Als je vol je remmen in trapt bij een gewone auto ben je met ABS eerder tot stilstand gekomen dan zonder hoor, tenzij je precies goed remt (dus net zo hard dat de wielen niet blokkeren).Nielsracing schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:05:
[...]
ABS in een normale personenauto geeft een schokkend effect als je het rempedaal hard indrukt. Een race auto heeft dit niet omdat de remweg met ABS altijd langer is dan zonder ABS.
Ik heb één keer in de stromende regen gereden in een Formule Ford...en dan zou ABS toch wel verrekte handig zijn
hier spreek je jezelf dus tegen, in één zin-DG- schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:22:
[...]
Als je vol je remmen in trapt bij een gewone auto ben je met ABS eerder tot stilstand gekomen dan zonder hoor, tenzij je precies goed remt (dus net zo hard dat de wielen niet blokkeren).
het is natuurlijk wel de bedoeling om ''precies'' goed te remmen
Ja ik spreek mezelf tegen in 1 zin, maar er staat ook "tenzij" in de zin wat in de nederlandse taal een tegenstellend signaalwoord is, wat dus juist de bedoeling van die zin was. Dat precies goed remmen dat is namelijk niet iets wat de meeste gewone mensen doen in een noodgeval. Daarom zullen de gewone auto's sneller tot stilstand komen met ABS.Mr. Detonator schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:35:
[...]
hier spreek je jezelf dus tegen, in één zin
het is natuurlijk wel de bedoeling om ''precies'' goed te remmen
Goede autocoureurs daarentegen kunnen wel precies goed remmen en zullen dan ook beter zijn zonder ABS.
Daarom zul je ABS ook niet zo snel gebuiken als je echte simmer bent tuurlijk.
ABS doet niets anders dan je rem los laten en aangrijpen, los aan los aan etc. Kortom, je remweg wordt langer. Als een gevorderde rijder in een auto rijdt met ABS en hij remt tegen de ABS aan (net op het punt dat de ABS nog niet ingrijpt) staat 'ie dus eerder stil.
Geloof me, 't is echt waar
ABS is nuttig voor de doorsnee rijder die meteen keihard op de rem drukt. Het gevaar is dat dat je de wielen blokkeert en de auto onbestuurbaar wordt. ABS voorkomt dit, en je kan gewoon door blijven sturen en een uitwijkmanouvre maken.
Er vanuitgaande dat je puur remt op ABS [dus gewoon 100% en ABS doet de rest] geloof ik je wel.Nielsracing schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:40:
Jongens, geloof me, op een rechtstuk remmen met ABS geeft een langere remweg dan zonder ABS.
ABS doet niets anders dan je rem los laten en aangrijpen, los aan los aan etc. Kortom, je remweg wordt langer. Als een gevorderde rijder in een auto rijdt met ABS en hij remt tegen de ABS aan (net op het punt dat de ABS nog niet ingrijpt) staat 'ie dus eerder stil.
Geloof me, 't is echt waar![]()
ABS is nuttig voor de doorsnee rijder die meteen keihard op de rem drukt. Het gevaar is dat dat je de wielen blokkeert en de auto onbestuurbaar wordt. ABS voorkomt dit, en je kan gewoon door blijven sturen en een uitwijkmanouvre maken.
ABS als een failsafe dan geef ik je ongelijk.
Kortom het is geen zwart-wit stelling.
wbt ABS op een race-auto weet ik het niet, zal wel iets doorontwikkeld zijn.
Maar dat was ook wat ik bedoelde.Nielsracing schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:40:
Jongens, geloof me, op een rechtstuk remmen met ABS geeft een langere remweg dan zonder ABS.
Geloof me, 't is echt waar![]()
Dan moet jij eens voor de grap met een auto zonder ABS voluit remmen (met blokkerende wielen dus) en "pompend" remmen. Dan zul je zien dat de laatste manier de beste is.LoneRanger schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:04:
[...]
Er vanuitgaande dat je puur remt op ABS [dus gewoon 100% en ABS doet de rest] geloof ik je wel.
ABS als een failsafe dan geef ik je ongelijk.
Kortom het is geen zwart-wit stelling.
wbt ABS op een race-auto weet ik het niet, zal wel iets doorontwikkeld zijn.
Wat ik bedoel is dat je zonder abs sneller remt mits je weet hoe te remmen.-Sander schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:01:
[...]
Dan moet jij eens voor de grap met een auto zonder ABS voluit remmen (met blokkerende wielen dus) en "pompend" remmen. Dan zul je zien dat de laatste manier de beste is.
Tuurlijk is abs sneller als je schrikt en de rem dus voor 100% indrukt.
Als je abs gebruikt als bescherming voor mistiming of foutjes dan kun je beter abs hebben.
zo beter?
Best wel offtopic deze conversatie.

[ Voor 3% gewijzigd door LoneRanger op 22-10-2006 20:23 ]
Sander, het pompend remmen is natuurlijk een fabeltje eersteklas. Niet remmen = niet eerder stilstaan. Ik ga geen natuurkundige uitleg geven, maar remmen tot het punt dat je wielen net niet blokkeren óf dat de ABS er nét niet in komt, dat is de enige juiste manier. Pompend remmen is echt van vroeger...-Sander schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:01:
[...]
Dan moet jij eens voor de grap met een auto zonder ABS voluit remmen (met blokkerende wielen dus) en "pompend" remmen. Dan zul je zien dat de laatste manier de beste is.
Nu ga ik elke keer wel erg offtopic, dus nu toch maar wat ontopics. Hoe remmen jullie bijvoorbeeld bij GTR. Zoals de meeste wel weten is remmen misschien wel het belangrijkste om snelle rondetijden te halen. Remmen jullie in één keer heel hard en dan steeds minder hard zodat je blokkerende wielen voorkomt? Of remmen jullie heel geleidelijk steeds meer? Let maar eens op als je aan het rijden bent, is best geinig om er eens bij na te denken.
Helaas heb ik geen FREX spul zodat je kan bijgassen met je wreef als je terugschakelt, dus doe ik dat maar met m'n eigen auto
O, en nog een tip om op de openbare weg uit te proberen...left foot braking....
Kijk uit, want in het begin ga je gigantisch hard remmen als je met links remt. Is ook logisch, want je bent gewend om je koppeling met je linkerbeen in te trappen. Gebruik je dezelfde kracht met je linkerbeen op het rempedaal, dan heb je kans dat je ogen uit de kassen rollen
In principe rem ik keihard en dan steeds minder, althans dat was met GTR 1, alleen speel het al tijdje niet meer.Nielsracing schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:17:
[...]
Sander, het pompend remmen is natuurlijk een fabeltje eersteklas. Niet remmen = niet eerder stilstaan. Ik ga geen natuurkundige uitleg geven, maar remmen tot het punt dat je wielen net niet blokkeren óf dat de ABS er nét niet in komt, dat is de enige juiste manier. Pompend remmen is echt van vroeger...
Nu ga ik elke keer wel erg offtopic, dus nu toch maar wat ontopics. Hoe remmen jullie bijvoorbeeld bij GTR. Zoals de meeste wel weten is remmen misschien wel het belangrijkste om snelle rondetijden te halen. Remmen jullie in één keer heel hard en dan steeds minder hard zodat je blokkerende wielen voorkomt? Of remmen jullie heel geleidelijk steeds meer? Let maar eens op als je aan het rijden bent, is best geinig om er eens bij na te denken.
Helaas heb ik geen FREX spul zodat je kan bijgassen met je wreef als je terugschakelt, dus doe ik dat maar met m'n eigen auto
O, en nog een tip om op de openbare weg uit te proberen...left foot braking....
Kijk uit, want in het begin ga je gigantisch hard remmen als je met links remt. Is ook logisch, want je bent gewend om je koppeling met je linkerbeen in te trappen. Gebruik je dezelfde kracht met je linkerbeen op het rempedaal, dan heb je kans dat je ogen uit de kassen rollen
En wanneer ga je dubbel clutchen bij sommige race auto's moet dat nog steeds. Ik geef zelf ook tussen gas bij terugremmen maar dan gewoon met de helft van me voet op ene pedaal en helft op andere. Ik heb speciaal me pedalen in me porsche laten aanpassen zodat dat kon.
[ Voor 8% gewijzigd door Speedy55 op 22-10-2006 21:29 ]
Klopt, vooral bij de oudere types (911-964 etc.) is het lastiger met de standaard pedaal lay-out. Vooral omdat als je het rempedaal indrukt, het gaspedaal iets te hoog ligt voor dubbel-clutchen.Speedy55 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:27:
[...]
In principe rem ik keihard en dan steeds minder, althans dat was met GTR 1, alleen speel het al tijdje niet meer.
En wanneer ga je dubbel clutchen bij sommige race auto's moet dat nog steeds. Ik geef zelf ook tussen gas bij terugremmen maar dan gewoon met de helft van me voet op ene pedaal en helft op andere. Ik heb speciaal me pedalen in me porsche laten aanpassen zodat dat kon.
Wat voor Porsche heb je als ik vragen mag?
Bij elke race-auto wordt naar mijn weten dubbel geclutched. Scheelt op Zandvoort al snel een seconde per rondje.
Leuk hé, autoracen
Pompend remmen kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden. Op het moment dat je wielen blokkeren en je lichtjes de rem loslaat wat in games zoals netKar en GPL heel gewoon is, ben je ook aan het "pompend remmen".Nielsracing schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:17:
[...]
Sander, het pompend remmen is natuurlijk een fabeltje eersteklas. Niet remmen = niet eerder stilstaan. Ik ga geen natuurkundige uitleg geven, maar remmen tot het punt dat je wielen net niet blokkeren óf dat de ABS er nét niet in komt, dat is de enige juiste manier. Pompend remmen is echt van vroeger...
Verschilt per spel. Meestal slam ik ze redelijk hard in en geef ik gas (netKar) of laat ik de rem los (GTR2) om de auto recht te houden. Verder veel trailbraking, moet je wel de rem loslaten anders is het snel gebeurdNielsracing schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:17:
[...]
Verwijderd
Ook ik wacht nog met smart op m'n G25, nog 4 dagen lijkt het op?
Ik heb dit tijdens een slipcursus mogen ervaren, althans dat was de bedoeling. We waren met 4 man, maar niemand lukte het om de auto eerder dan de ABS proef tot stilstand te brengen. De instructeur lukt het wel, maar marginaal though..Nielsracing schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:40:
Met nog wat pionnen erbij voor een bochtje en het was helemaal drama. (natgespoten wegdek)
ABS op de motor:
http://www.youtube.com/wa...l7JQ&mode=related&search=
In een raceauto kent ABS een ander doel, namelijk simpelweg de remweg verkorten. En dat kan doordat race-ABS exact op de limiet van blokkeren en niet blokkeren kan afremmen. Een mens zal dat nooit zo nauwkeurig kunnen als een computersysteem. Daarnaast kun je door de betere bestuurbaarheid alleen al later remmen, omdat je makkelijker een bocht 'in' kunt remmen.
Heeft iemand misschien een programma waarmee je dit kan testen?
Heeft ook een computer!
/flauw
Logitech levert toch zo'n testprogramma mee? Kun je op de knoppen van het stuur drukken om functies te testen.Bertus schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:37:
Ik heb een Logitech Momo Racing, maar ik heb het idee dat FF niet echt goed werkt... als ik bvb over de curbs in LFS rijd voel ik niet, terwijl dit met mijn oude stuur wel was.
Heeft iemand misschien een programma waarmee je dit kan testen?
Het omschakelen tussen games geeft ook een vreemde gewaarwording, van netKar naar LFS en de FF in in één klap niets meer aan
Deze plek is te koop.
Nope... ze schijnen deze week te worden verstuurd, maar reken maar nergens opKeeZ schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:03:
Het is erg rustig omtrent de G25... heeft iemand m al of een garantie wanneer deze binnenkomt ?
We gaan het zien en beleven...Geachte heer / mevrouw,
Wij verwachten deze morgen of woensdag van onze leverancier binnen tekrijgen. Als dat het geval is dan kunnen wij deze binnen 2 werkdagen aanu uitleveren.
Als u nog vragen heeft dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijk groet,
4launch
Goed dit probleem heb ik opgelost, er was een draadje losgegaan van een printplaat.GAIAjohan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:26:
Goed, ik was zojuist weer GTR2 aan het doen.. en ineens kan ik niet meer schakelen, álle andere knoppen doen het, behalve beide schakelflippers. Ook in Windows reageren ze niet, of heel soms als ik de andere schakelflipper ook ingedrukt hou.
Ik vermoed kortsluiting of iets dergelijks..
Maar dit is alweer het zoveelste probleem met mijn stuur (thrustmaster enzo force feedback).
probleem 1: Een stuk plastic bovenkant laat zomaar los![]()
probleem 2: Schakelflipper breekt af, nieuwe gekregen
probleem 3: Dat vasthoud ding onderaan breekt af binnenin het stuur, zelf vervangen door rvs...
En nu dus dit..
Ik denk dat ik morgen ofzo maar even alles binnenin ga controleren ofzo, en kom ik er niet uit, dan verkoop ik dit ding ergens
Verder werkt alles nog goed, pedalen geen spiking, de overige 8knoppen werken goed.. Maar daar valt niet mee te schakelen vind ik...
Zit dan te denken aan 2hands MOMO of DFP.
Thrustmaster heeft met dit product echt afgedaan bij mij
Ongeveer 2uur hierna breekt de naar benedenschakelflipper af, naja dan maar op de automaat...
En vanochtend zit ik weer te racen, en er knapt iets bij het rempedaal, waardoor er geen gevoel meer inzit.
Ik heb het stuur dus 1jaar en 5maanden goed gebruikt.. feb2005-jul2006 En sinds juli allemaal problemen

6problemen in 3maanden... Volgens mij is dit stuur klaar voor de sloop.
Is 65euro voor een 2ehands MOMO okay? Aangezien ik atm niet echt veel geld overheb enzo..
Momo Racing of Force?
Voor een Momo Racing is het ok als het ding nog zo goed als nieuw is.
Bij een Momo Force meteen doen.
Het gaat in dit geval om een MOMO racing, maar 20km bij me vandaan. Ik zou m ook graag even bij hem willen testen dan.Zamorano schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:11:
[...]
Momo Racing of Force?
Voor een Momo Racing is het ok als het ding nog zo goed als nieuw is.
Bij een Momo Force meteen doen.
Ik kan ook beginnen met een bod van 50euro, want er heeft verder nog niemand anders geboden