Het gebeurt ook wel eens bij dit soort hardware dat het een introductieprijs is en dat de prijs later juist omhoog gaat als de vraag groot blijft en het aanbod relatief klein. Ik betwijfel of dit model snel onder de €200 komt, ik vind 'm persoonlijk al heel scherp geprijst.Evertt schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:05:
[...]
Het is een top stuur kijk maar hier op http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=106094
Maar ik wacht ff met kopen tot de prijzen verder omlaag gaan op Logitech staat die voor €299.
duidelijk. mooie platen op dat forum. maandag ga ik om en over tot bestellen, dan kan ik me morgen nog even aanzetten
Heb ook een CRX stoel van de sloop voor €35,- gehaald, een paar balken gekocht en in paar dagen tijd in elkaar gezet. Is niet echt mooi maar zit heerlijk. Ik wil nooit meer een burostoel.Metalfreak schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:15:
Ik zit er over te denken om ook zoiets te gaan maken, heb nog 2 CRX stoelen op zolder staan (waarvan 1 goeie), dus dat kan ik al mooi als basis gebruiken
Maar ja, ik speel nog steeds met mijn good old Thrustmaster Formula T2 die al op alle mogelijke manieren creatief gerepareerd is...
Ik heb hem even hoog gemaakt als een burostoel zodat je normaal achter je pc zit, en natuurlijk een verhoging voor de pedalen, alleen de hoek van mijn stuur had iets meer naar beneden gemoeten.
Als ik weet hoe ik een foto plaats dan zal ik wat foto's van maken en plaatsen.
Heb nu een MOMO Racing maar die G25 begint wel te jeuken.
Ik had een Momo Force, de rode, die had ik verkocht omdat ik een DFP wou kopen speciaal voor GT4. Ik had er echt super veel spijt van dat ik m'n Momo Force had weggedaan, was echt veeelen maler steviger dan de DFP en de 900 graden modus gebruik ik eik nooit, alleen bij GT4. De G25 is eigenlijk perfect, een combinatie van de veelzijdigheid van de DFP en de stevigheid van de Momo Force. Ik ga hem zekersteweten kopen! En de koppelingspedaal en 6 versnellingsbak is een leuke extra;) Eigenlijk zou logitech nog een goedkopere versie van dit stuur uit moeten brengen met een sequentiele versnellingsbak gewoon aan het stuur, dus een verbeterde, en stevigere DFP zeg maar. Dat zou helemaal perfect zijn.
Kleine update:
Vandaag eindelijk de laatste stukjes mdf van de cockpit zelf bevestigd, twee kabel gaatjes gemaakt en de voorste boxen bevestigd. Ik hoop komende week mijn laatste mdf klusje te doen voor wat betreft de race cockpit. Daarna komen de dingen die het geheel meer sjeu gaan geven

Vandaag eindelijk de laatste stukjes mdf van de cockpit zelf bevestigd, twee kabel gaatjes gemaakt en de voorste boxen bevestigd. Ik hoop komende week mijn laatste mdf klusje te doen voor wat betreft de race cockpit. Daarna komen de dingen die het geheel meer sjeu gaan geven

Die G25 lijkt haast te mooi om waar te zijn!
Toch de gok maar wagen en bestellen dat ding!
Toch de gok maar wagen en bestellen dat ding!
G25 besteld bij 4launch
Volgens mij nadert het aantal pre-orders bij 4Launch al rap de 50. Ik hoop dat ze ons allemaal kunnen bedienen
Ja, dat hoop ik ook! Enne... als we ons verenigen kan er misschien nog wat van de prijs af!
~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~
waar kan je zien hoeveelste je in de queue bent?Lucky schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:50:
Volgens mij nadert het aantal pre-orders bij 4Launch al rap de 50. Ik hoop dat ze ons allemaal kunnen bedienen
Ik zie 3 pedalen dus ik neem aan dat ze het heel realisties kunnen doen en er ook voor zorgen dat je moet koppelen. Echter zie ik het niet snel gebeuren dat game makers als EA hier op in gaan spelen.
Of dat je auto echt af zou kunnen slaan en dat je opnieuw moet starten. Of heb ik dit fout ? Ziet er wel erg gaaf uit.
Hopelijk werkt dat schakelen echt zo dat als je em daar in zijn 6 gooit dat dat in je game ook zo is. Mischien koop ik er dan ook wel een
Of dat je auto echt af zou kunnen slaan en dat je opnieuw moet starten. Of heb ik dit fout ? Ziet er wel erg gaaf uit.
Hopelijk werkt dat schakelen echt zo dat als je em daar in zijn 6 gooit dat dat in je game ook zo is. Mischien koop ik er dan ook wel een
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
in GTR2 is dit zover ik kan benaderen de werkelijkheid. Een afslaande motor heb ik ingame echter (eveneens in GTR 1) nooit weer aan de praat gekregenAstennu schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:33:
Ik zie 3 pedalen dus ik neem aan dat ze het heel realisties kunnen doen en er ook voor zorgen dat je moet koppelen. Echter zie ik het niet snel gebeuren dat game makers als EA hier op in gaan spelen.
Er is een knopje "Ignition" onder Controls > Extra geloof ik, misschien had je die niet ingesteld?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
EA niet, maar die brengen ook geen sims (meer) uit. In rFactor, GTR, nKpro, etc. werkt dat wel zo.Astennu schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:33:
Volgens mij moet je dan alsnog de starter knop gebruikenKhaZ schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:37:
Er is een knopje "Ignition" onder Controls > Extra geloof ik, misschien had je die niet ingesteld?
Echter als je ignition uit staat zal je starter ook niets doen...
Ik zie dat de G25 op de PS 2 en 3 kan.
Kan die ook op de Xbox 360????
NopEvertt schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:53:
Ik zie dat de G25 op de PS 2 en 3 kan.
http://forum.rscnet.org/s...p?p=3189617&postcount=832
Staan helaas stuk voor stuk nog op pre-order, hoop dat ze snel binnenkomen, kan ik simu ook klaar maken voor dat GTR2 wordt gereleasedjeehaa schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:50:
G25
Zercom Computers Eindhoven € 213,40 € 8,- Eindhoven 15-09
4Launch € 215,- € 7,50 Eindhoven 15-09
Azerty Hardware € 218,54 € 8,95 Raalte 15-09
ziet er prima uit. ik ben benieuwd naar de prijs trend die wordt doorgezet na de release. Als die direct omhoog gaat dan is dat balen.
Wilde altijd al iets over computers weten
was dat een bevestiging van mijn stelling / ingeving of las je het niet goedSirDarkAngel schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:29:
[...]
Staan helaas stuk voor stuk nog op pre-order, hoop dat ze snel binnenkomen, kan ik simu ook klaar maken voor dat GTR2 wordt gereleased
Bedoelde dat ze bij de winkels nog op pre-order staan(dus dat de 15-9 niet gehaald is), dus ze worden zover ik kan zien nog niet geleverd, of ben ik nu blind?
dat klopt, maar je herhaalt steeds eerder zulks omschreven
Tjah EA gaat natuurlijk niet een SIM racer uitbrenger waarbij al die opties mogelijk zijn, daarnaast is er ook totaal niets aan om NFS met een stuur te spelen want er klopt geen zak van het gedrag van de auto. Voor dat soort spellen pak ik de gamepad uit de kast en moet ik even bij mezelf een knop omschakelen naar arcademode.
Als je bij een spel als LFS of GTR eens goed de instellingen bekijkt had je allang geweten dat een koppeling mogelijk is, dat je knopjes hebt om je motor te starten en dat een echte H shifter ook mogelijk is. Dit kan je overigens gemakkelijk testen als je de hardware er niet voor hebt. Stel je numpad maar in als gearshifter, dan moet je wel de knop van de juiste versnelling ingedrukt houden om ook in die versnelling te blijven, zodra je deze loslaat (zelfde als pook in het midden) zit je in z'n vrij. Daarom moet je ook even je gas loslaten bij het schakelen anders schiet hij in de toerenbegrenzer. Met een H shifter is er dus niets sequentieels meer aan en kan je bijvoorbeeld van zijn 1 naar zijn 6 schakelen in 1 beweging.
Zo'n koppeling werkt ook best aardig, alleen heb ik nog geen spel gezien waar je je versnellingsbak sloopt als je de koppeling niet gebruikt. Wel kan de motor uitvallen bij te lage toeren zonder de koppeling in te drukken. Dan moet je hem weer even opnieuw starten.
Al met al best een realistisch geheel dus maar helaas enkel geschikt voor een select aantal spellen. Je moet dus wel echt een SIM freak zijn wil je zo'n stuur kopen met al deze toeters en bellen. Ben je EA spelletjes freak, dan zou ik helemaal geen stuur halen, das gewoon een schande ansich
Imho is de G25 echt een el-cheapo stuur, maar iets meer dan 200 euro, dat kostte mijn Formula Force ook destijds, wat het eerste FF stuur was van Logitech. En het blijft een tamelijk budget segment aangezien er steeds meer high-end spul te krijgen is wat ook echt degelijk te noemen is in mijn ogen. Neemt niet weg dat we binnenkort dan eindelijk OOK voor een laag bedrag kunnen genieten van al deze features. Toch wel jammer dat behalve het stuur, de rest er wel weer veel plastic is, het kraakt en buigt onder zware belasting etc. miezerig pookje etc. Ik zou dan toch al graag een high end pook en pedals willen hebben geheel uit aluminium gefreesde onderdelen etc. Maargoed dat is dan ook een ander segment voor de echte freak met geld teveel
Ik moet het ook maar met de G25 doen, ik kan niet wachten 
-EDIT,
Ik oordeel ook naar fijten, het is WAARheid, maar daar kan niet iedereen tegen, kom het dagelijks tegen. Ik vind de G25 bijvoorbeeld echt een super stuur en wil het graag hebben, tegelijkertijd kan ik het ook afkraken. Iets wat niet veel mensen doen. Ik weet op alles wat ik zelf aan apperatuur heb wel iets negatiefs te noemen, ik hou van overdrijven, mensen op stang jagen. Al die gastjes die hun zwaar verdiende geld aan iets hebben uitgegeven en vervolgens niet uit hun strot kunnen krijgen dat het eigenlijk niet zo'n goed produkt is. Je moet gewoon neutraal kunnen oordelen zonder eigen emotionele waardes. Neemt niet weg dat ik er tegelijkertijd dolblij mee ben. Tis een gave laten we maar zeggen
, kritisch to the bone zijn, heb je ook nodig als je muziek maakt, en kunstzinnig bezig bent. En ook vind ik mezelf nooit goed genoeg, en daar zit de kern van het verhaal em in 
Maar het is echt een grote grap om mensen te zien reageren alsof ze zich aangevallen voelen door mijn statements over de G25. Dan heb je me echt totaal niet begrepen, jammer iets meer inlevingsvermogen had ook wel gemogen, de G25 zal een zeer degelijk en goed product worden, want ALLE limited stuurtjes van logitech waren van dergelijke klasse, neemt niet weg dat het el-cheapo is, want het is het hoogste segment wat er te krijgen is voor de normale consument, maar toch zeer betaalbaar! Dat is mijn el-cheapo benadrukking, dit is geen term om de boel de grond in te boren. Wil je high-end dan betaal je je gelijk scheel, is niet zo makkelijk te verkrijgen en alleen weggelegd voor de echte die-hard. Neemt vervolgens ook niet weg dat ik dat high-end spul ook vele malen beter vind en zou het heel graag willen hebben, maar ik kan het helaas niet betalen dus heb ik vrede met een G25. Achjah, iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen.
Als je bij een spel als LFS of GTR eens goed de instellingen bekijkt had je allang geweten dat een koppeling mogelijk is, dat je knopjes hebt om je motor te starten en dat een echte H shifter ook mogelijk is. Dit kan je overigens gemakkelijk testen als je de hardware er niet voor hebt. Stel je numpad maar in als gearshifter, dan moet je wel de knop van de juiste versnelling ingedrukt houden om ook in die versnelling te blijven, zodra je deze loslaat (zelfde als pook in het midden) zit je in z'n vrij. Daarom moet je ook even je gas loslaten bij het schakelen anders schiet hij in de toerenbegrenzer. Met een H shifter is er dus niets sequentieels meer aan en kan je bijvoorbeeld van zijn 1 naar zijn 6 schakelen in 1 beweging.
Zo'n koppeling werkt ook best aardig, alleen heb ik nog geen spel gezien waar je je versnellingsbak sloopt als je de koppeling niet gebruikt. Wel kan de motor uitvallen bij te lage toeren zonder de koppeling in te drukken. Dan moet je hem weer even opnieuw starten.
Al met al best een realistisch geheel dus maar helaas enkel geschikt voor een select aantal spellen. Je moet dus wel echt een SIM freak zijn wil je zo'n stuur kopen met al deze toeters en bellen. Ben je EA spelletjes freak, dan zou ik helemaal geen stuur halen, das gewoon een schande ansich
Imho is de G25 echt een el-cheapo stuur, maar iets meer dan 200 euro, dat kostte mijn Formula Force ook destijds, wat het eerste FF stuur was van Logitech. En het blijft een tamelijk budget segment aangezien er steeds meer high-end spul te krijgen is wat ook echt degelijk te noemen is in mijn ogen. Neemt niet weg dat we binnenkort dan eindelijk OOK voor een laag bedrag kunnen genieten van al deze features. Toch wel jammer dat behalve het stuur, de rest er wel weer veel plastic is, het kraakt en buigt onder zware belasting etc. miezerig pookje etc. Ik zou dan toch al graag een high end pook en pedals willen hebben geheel uit aluminium gefreesde onderdelen etc. Maargoed dat is dan ook een ander segment voor de echte freak met geld teveel
-EDIT,
Ik oordeel ook naar fijten, het is WAARheid, maar daar kan niet iedereen tegen, kom het dagelijks tegen. Ik vind de G25 bijvoorbeeld echt een super stuur en wil het graag hebben, tegelijkertijd kan ik het ook afkraken. Iets wat niet veel mensen doen. Ik weet op alles wat ik zelf aan apperatuur heb wel iets negatiefs te noemen, ik hou van overdrijven, mensen op stang jagen. Al die gastjes die hun zwaar verdiende geld aan iets hebben uitgegeven en vervolgens niet uit hun strot kunnen krijgen dat het eigenlijk niet zo'n goed produkt is. Je moet gewoon neutraal kunnen oordelen zonder eigen emotionele waardes. Neemt niet weg dat ik er tegelijkertijd dolblij mee ben. Tis een gave laten we maar zeggen
Maar het is echt een grote grap om mensen te zien reageren alsof ze zich aangevallen voelen door mijn statements over de G25. Dan heb je me echt totaal niet begrepen, jammer iets meer inlevingsvermogen had ook wel gemogen, de G25 zal een zeer degelijk en goed product worden, want ALLE limited stuurtjes van logitech waren van dergelijke klasse, neemt niet weg dat het el-cheapo is, want het is het hoogste segment wat er te krijgen is voor de normale consument, maar toch zeer betaalbaar! Dat is mijn el-cheapo benadrukking, dit is geen term om de boel de grond in te boren. Wil je high-end dan betaal je je gelijk scheel, is niet zo makkelijk te verkrijgen en alleen weggelegd voor de echte die-hard. Neemt vervolgens ook niet weg dat ik dat high-end spul ook vele malen beter vind en zou het heel graag willen hebben, maar ik kan het helaas niet betalen dus heb ik vrede met een G25. Achjah, iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen.
[ Voor 28% gewijzigd door BruT@LysT op 22-09-2006 11:50 ]
Wel grappig dat je nu al je oordeel klaar hebt over de G25, terwijl hij nog niet eens in de winkel verkrijgbaar is.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
en anders ga je hem over een jaar of wat modden met alu.
Mja, als je de G25 "el-cheapo" noemt heb je er ook niet veel kaas van gegeten. Een MadCatz stuur oid valt wel in die categorie maar de G25 is gewoon een kwaliteits mainstream product.
Alles wat niet high-end is in het budget-segment plaatsen noem ik zwart-wit kijken.
Als je bijvoorbeeld het topic op RSC hebt gevolgd, zie je dat er weldegelijk een stap vooruit is gemaakt wat betreft degelijkheid. Moet je eens kijken wat je nu krijgt voor die 200 euro, en vergelijk het met die Formula Force, en dan nog klagen dat je beter had gewild. Dat noem ik voor een eurocent op de eerste rij willen zitten.
Alles wat niet high-end is in het budget-segment plaatsen noem ik zwart-wit kijken.
Als je bijvoorbeeld het topic op RSC hebt gevolgd, zie je dat er weldegelijk een stap vooruit is gemaakt wat betreft degelijkheid. Moet je eens kijken wat je nu krijgt voor die 200 euro, en vergelijk het met die Formula Force, en dan nog klagen dat je beter had gewild. Dat noem ik voor een eurocent op de eerste rij willen zitten.
Het lijkt mij wel een gaaf ding. Ziet er ook goed uit op de foto's. Als iemand mijn Driving Force Pro wil kopen dan bestel ik ook zo'n G25 
Maar las ik nou ergens dat dit een soort introductieprijs is?
Maar las ik nou ergens dat dit een soort introductieprijs is?
hijs net omgezet naar betaald zie ik net, dus nu is het afwachten 
madcatz
gruwelijk. Zowaar de hele GTR League mee geprobeerd te rijden. Daarna met een grote boog achterin de vuilniswagen gekieperd
edit:
bij xpansion.nl is de levertijd verandert naar 23-10-2006...
madcatz

gruwelijk. Zowaar de hele GTR League mee geprobeerd te rijden. Daarna met een grote boog achterin de vuilniswagen gekieperd
edit:
bij xpansion.nl is de levertijd verandert naar 23-10-2006...
[ Voor 14% gewijzigd door jeehaa op 20-09-2006 14:34 ]
4 Launch gaat ze begin volgende week het stuurtje versturen, verwacht hem dus rond woensdag
edit:typo
[ Voor 8% gewijzigd door SirDarkAngel op 21-09-2006 11:04 ]
waar staat dat?
Wat moet ik mezelf voorstellen bij 'limited edition'? Marketinggelul of moet je er echt snel bijzijn om zo'n ding te krijgen? Het ziet er allemaal best goed uit dus het zal ook best wat knaken hebben gekost om te ontwikkelen. Die prijs is ook weer niet zo hoog dat ze dat ermee dekken lijkt me.
Dat vroeg ik me ook af!Tom schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:42:
Wat moet ik mezelf voorstellen bij 'limited edition'? Marketinggelul of moet je er echt snel bijzijn om zo'n ding te krijgen? Het ziet er allemaal best goed uit dus het zal ook best wat knaken hebben gekost om te ontwikkelen. Die prijs is ook weer niet zo hoog dat ze dat ermee dekken lijkt me.
Ik wil hem ook graag hebben want ik heb al een koper voor mijn MOMO racing gevonden.
Wat ik wel jammer vind is dat er maar twee knoppen op het stuur zitten, beter was het een stuk of 4 knoppen.
Maar voor de rest lijkt het wel een zeer degelijk stuur te zijn, voor een aardig prijsje.
Bron: http://www.wingmanteam.co...es/4/3848.html?1147413819Tom schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:42:
Gepost door: iemand die een Logitech medewerker lijkt te zijn, gezien zijn overige posts.
The MOMO Force was a "limited edition" deal, too. Don't know about the marketing background but with the MOMO Force we had allocated enough material for the quantity that was determined to be built initially, and calculated all the numbers to make ends meet for that quantity. Once they were built and sold, that was it.
I don't think it'll be a tremendously difficult thing to find one. Maybe if you're planning on getting one in three or four years, there may be none left.
(but then, who knows, they may go faster than we anticipate, even though personally I think the price is going to be a bit of a barrier, where people think twice before going for it)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
aan de andere kant: 1.000.000 producten is ook limited
Als ik me goed herinner was de Momo Force een goed jaartje op de markt voor de Momo Racing Force hem kwam aflossen. Misschien hanteren ze dezelfde strategie met de G25: op de markt tot het op is (jaartje?), en daarna met een meer mainstream-gerichte opvolger komen voor de DFP (en in zekere zin ook van de G25 dus).
Ergo: de G25 is echt niet voor de kerst uitverkocht
Ergo: de G25 is echt niet voor de kerst uitverkocht
[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-09-2006 09:50 ]
Heb naar ze gemailed en kreeg dat als antwoordjeehaa schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:07:
waar staat dat?
jeej, mijn stoel komt als het geod is maandag binnen

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
ik mailde ze net en ze zeggenSirDarkAngel schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:06:
4 Launch gaat ze begin volgende week het stuurtje versturen, verwacht hem dus rond woensdag
Beste XXX,
Het gaat hier om een nieuw product wat nog niet leverbaar is vanuit de
fabrikant. Wij verwachten de eerste levering ergens in de komende 3
weken. Als het product beschikbaar komt, zijn wij de eerste die deze
kunnen uitleveren. Ik raad u aan om een bestelling te plaatsen en in
backorder te gaan staan als u snel een exemplaar wilt bemachtigen.
Anders zou de eerste partij al uitverkocht kunnen zijn en krijgen wij
het product dus niet snel echt op voorraad. U zit nergens aan vast en
bij een te lange levertijd kunt u gewoon annuleren. Eventuele betalingen
worden direct teruggestort. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan zeker
niet om contact met mij op te nemen.
maar ik heb dit stuur natuurlijk allang besteld
( misschien zeggen ze het omdat er al heel veel gepreorderd hebben en het voor iemand die nu besteld toch langer zal duren ? )
[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 21-09-2006 16:09 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Beste Roy,
Onze leverancier verwacht dit product begin volgende week op voorraad te
krijgen. Als dit het geval is kunnen wij normaal gesproken binnen twee
werkdagen aan u uitleveren.
Mocht u nog eventuele vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons
op.
-----------------
dit was dinsdag gestuurd, mm ben nu wel benieuwd
Onze leverancier verwacht dit product begin volgende week op voorraad te
krijgen. Als dit het geval is kunnen wij normaal gesproken binnen twee
werkdagen aan u uitleveren.
Mocht u nog eventuele vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons
op.
-----------------
dit was dinsdag gestuurd, mm ben nu wel benieuwd
[ Voor 7% gewijzigd door SirDarkAngel op 25-09-2006 07:52 ]
Verwijderd
Had mijn "play seat" al eens gepost, maar door server gebrek zijn deze fotos weg gehaald, dus hier nog maar een keer
Zie dat veel mensen met hout werken, ik doe het met staal, ik zit in de metaal, dus dat is een groot voordeel.
Dit heb je nodig....

En dit stuur

Gelast

De sjieke moeren

Plaatjes MDF erin

Opstelling met stoeltje

Het zicht

In actie (met mn werk kleren
)

In de lak

En inslagdoppen in de buizen

Rijdt geweldig!
Zie dat veel mensen met hout werken, ik doe het met staal, ik zit in de metaal, dus dat is een groot voordeel.
Dit heb je nodig....

En dit stuur

Gelast

De sjieke moeren

Plaatjes MDF erin

Opstelling met stoeltje

Het zicht

In actie (met mn werk kleren

In de lak

Rijdt geweldig!
nice, ziet er goed uit..Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:59:
Had mijn "play seat" al eens gepost, maar door server gebrek zijn deze fotos weg gehaald, dus hier nog maar een keer
Dit heb je nodig....
...
Rijdt geweldig!
hoelang is jou sim eigenlijk?
[ Voor 65% gewijzigd door Arnold-D op 21-09-2006 22:58 ]
NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....
Sober, maar doelmatig
Die waait niet weg.
Alleen nog met klitteband of misschien zelfs via holle ruimte de kabels wegwerken...zou het helemaal afmaken.
Alleen nog met klitteband of misschien zelfs via holle ruimte de kabels wegwerken...zou het helemaal afmaken.
[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 21-09-2006 23:24 ]
Netjes 
Metaal lijkt mij beter dan zo'n houten oplossing.
Ik heb net ook zo'n G25 besteld (bij 4Launch). Lijkt me een tof ding en heb afgelopen twee weken toch al genoeg geld uitgegeven. Dit kon er ook nog wel bij. Hopelijk komt ie een beetje snel binnen, heb m'n DFP verkocht en die gaat morgen op de post.
Metaal lijkt mij beter dan zo'n houten oplossing.
Ik heb net ook zo'n G25 besteld (bij 4Launch). Lijkt me een tof ding en heb afgelopen twee weken toch al genoeg geld uitgegeven. Dit kon er ook nog wel bij. Hopelijk komt ie een beetje snel binnen, heb m'n DFP verkocht en die gaat morgen op de post.
Metaal geeft ook de trillingen van je FF stuur en eventuele bass-shakers veel beter door.
De opzet is ideaal zo voor de TV.
Het enige wat me niet zo prettig lijkt aan deze cockpit is de houding, lijkt me wat kort zo met het stuur bijna tussen je kniëen. Maar dat is misschien persoonlijk.
De opzet is ideaal zo voor de TV.
Het enige wat me niet zo prettig lijkt aan deze cockpit is de houding, lijkt me wat kort zo met het stuur bijna tussen je kniëen. Maar dat is misschien persoonlijk.
hmm... zo'n g25 is toch wel cool....
Wie wil mijn DFP van amper 2 maanden oud kopen?
Wie wil mijn DFP van amper 2 maanden oud kopen?
Nu snap ik het niet meer.
De DFP is (voorzoverk ik het kan vinden) een stuur die zowel op de PS2 als op de pc gebruikt kan worden.
Dus ik kijk in de pricewatch en zie daar dat ze deze hebben bij xpansion.nl
Op de site van xpansion wordt er expliciet bij vermeld dat het een PS2 stuur is. Dus ik heb hen een mail gestuurd met de vraag of deze ook gebruikt kan worden op de pc. Volgens hen is dit echter niet mogelijk.
Zit ik nu verkeerd, of zitten zij verkeerd?
http://www.xpansion.nl/shop.asp?id=2155#p93707
Of zijn er verschillende varianten van de DFP?
De DFP is (voorzoverk ik het kan vinden) een stuur die zowel op de PS2 als op de pc gebruikt kan worden.
Op de site van xpansion wordt er expliciet bij vermeld dat het een PS2 stuur is. Dus ik heb hen een mail gestuurd met de vraag of deze ook gebruikt kan worden op de pc. Volgens hen is dit echter niet mogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door NiaX op 22-09-2006 11:26 ]
Zij zitten verkeerd. Alle DFP's doen het ook op de PC met driver versie 4.60 en hoger.NiaX schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:25:
Nu snap ik het niet meer.
Ok ik geef toe dat het wel wat erg zwart wit is hoe ik het stel. Maar ik blijf het el-cheapo vinden, en daar is niets mis mee want dat is voor ons allen een voordeel immersZamorano schreef op woensdag 20 september 2006 @ 12:27:
Mja, als je de G25 "el-cheapo" noemt heb je er ook niet veel kaas van gegeten. Een MadCatz stuur oid valt wel in die categorie maar de G25 is gewoon een kwaliteits mainstream product.
Achjah ik kocht ook een stuur in de tijd dat er eigenlijk niets anders was, later kreeg je ineens sturen van 50 euro ofzo en zelfs minder, tjah dat is toch echt wel troep.
Maar geen KAAS gegeten? dat laat ik me geen 2e keer zeggen, heb er namelijk ERG veel kaas van gegeten, mss wel TE veel, vandaar juist mijn statement. Maar ik geef ook toe, ik ben TE perfectionistisch voor de gemiddelde mens, die kunnen daar niet tegen.
[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 22-09-2006 11:33 ]
Ik vind dat je er weinig kaas van hebt gegeten.BruT@LysT schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:32:
[...]
Ok ik geef toe dat het wel wat erg zwart wit is hoe ik het stel. Maar ik blijf het el-cheapo vinden, en daar is niets mis mee want dat is voor ons allen een voordeel immers
Achjah ik kocht ook een stuur in de tijd dat er eigenlijk niets anders was, later kreeg je ineens sturen van 50 euro ofzo en zelfs minder, tjah dat is toch echt wel troep.
Maar geen KAAS gegeten? dat laat ik me geen 2e keer zeggen, heb er namelijk ERG veel kaas van gegeten, mss wel TE veel, vandaar juist mijn statement. Maar ik geef ook toe, ik ben TE perfectionistisch voor de gemiddelde mens, die kunnen daar niet tegen.
Maar toch vind ik het overdreven om te zeggen dat een stuur van dik 200 euro ' el cheapo' is. Mainstream, oke, maar b- en c-merk stuurtjes die je bij de aldi gratis bij een pak brinta krijgt vallen bij mij onder de categorie 'el cheapo'. Niet een Logitech stuur van dik 200 pegels.
Dat frame is echt wel nice gemaakt kerel, het lijkt echter alsof je er niet echt heel erg relaxed in kan zitten, de verhoudingen zijn niet helemaal ok ofzo, maar ik kan me ook vergissen. En kan je de boel ook een beetje afstellen zodat een ander er ook in kan zitten?
Wat ik alleen niet zo goed begrijp, heb je nou een Race-simulatie-console gebouwd om vervolgens met een spelcomputer een arcade racegame te spelen? Hoezo krom, ik ben nog nooit een Console spel tegengekomen met realistische eigenschappen, lijkt mij dan ook niet zo leuk om met stuur te spelen imho. Kan je niet je TV-Out van je pc gebruiken en een potje LFS spelen op deze manier?
Wat ik alleen niet zo goed begrijp, heb je nou een Race-simulatie-console gebouwd om vervolgens met een spelcomputer een arcade racegame te spelen? Hoezo krom, ik ben nog nooit een Console spel tegengekomen met realistische eigenschappen, lijkt mij dan ook niet zo leuk om met stuur te spelen imho. Kan je niet je TV-Out van je pc gebruiken en een potje LFS spelen op deze manier?
m.a.w, andere opvatting over el-cheapo, jij vind het gelijk brokkenspul, maar ik vind el-cheapo niets meer dan GOEDKOOP. en dat is het ook, maar dat kan tegelijk ook degelijk zijn. En ja ik heb er veel kaas van gegeten, puntBoktor schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:50:
[...]
Ik vind dat je er weinig kaas van hebt gegeten.![]()
Maar toch vind ik het overdreven om te zeggen dat een stuur van dik 200 euro ' el cheapo' is. Mainstream, oke, maar b- en c-merk stuurtjes die je bij de aldi gratis bij een pak brinta krijgt vallen bij mij onder de categorie 'el cheapo'. Niet een Logitech stuur van dik 200 pegels.
[ Voor 37% gewijzigd door BruT@LysT op 22-09-2006 12:06 ]
Ik ben ook een perfectionist maar dit is gewoon voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten.BruT@LysT schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:32:
[...]
Ok ik geef toe dat het wel wat erg zwart wit is hoe ik het stel. Maar ik blijf het el-cheapo vinden, en daar is niets mis mee want dat is voor ons allen een voordeel immers
Wellicht heb je een afwijkende manier van "el-cheapo" interpreteren. Meestal duidt men daar het allergoedkoopste spul mee aan (lees= bagger).
Sinds wanneer is GT 4 een arcade game? Damn je hebt er werkelijk geen kaas van gegetenBruT@LysT schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:57:
Dat frame is echt wel nice gemaakt kerel, het lijkt echter alsof je er niet echt heel erg relaxed in kan zitten, de verhoudingen zijn niet helemaal ok ofzo, maar ik kan me ook vergissen. En kan je de boel ook een beetje afstellen zodat een ander er ook in kan zitten?
Sturen, pedalen en pookjes van een paar honderd (tot duizend) euro per stuk van vage merken die alleen dat soort spul maken zullen best beter zijn.
Mij lijkt dat G25 stuur van Logitech, zeker voor dat geld, een heel aardig alternatief op het echte professionele spul. Als ik de foto's van de pedalen zie (http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=106094) dan lijkt het mij allemaal wel serieus spul en geen speelgoed. Het zal ook zeker voldoen voor 90% van de simracers die goed spul willen hebben. Die andere 10% die het 'net niet' vinden zullen echt hun portemonnee moeten trekken om echt duur spul te halen
Mij lijkt dat G25 stuur van Logitech, zeker voor dat geld, een heel aardig alternatief op het echte professionele spul. Als ik de foto's van de pedalen zie (http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=106094) dan lijkt het mij allemaal wel serieus spul en geen speelgoed. Het zal ook zeker voldoen voor 90% van de simracers die goed spul willen hebben. Die andere 10% die het 'net niet' vinden zullen echt hun portemonnee moeten trekken om echt duur spul te halen
Correctie: GT4 is arcade. Dit topic wordt vooral bevolkt door mensen die "echte" sims spelen, zoals GTR2, LFS, RBR, GPL.3p0x schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:41:
[...]
Sinds wanneer is GT 4 een arcade game? Damn je hebt er werkelijk geen kaas van gegeten
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mwa ik vind GT4 niet arcade hoor, het is geen nfs mw oidArfman schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:12:
[...]
Correctie: GT4 is arcade. Dit topic wordt vooral bevolkt door mensen die "echte" sims spelen, zoals GTR2, LFS, RBR, GPL.
Zodra je met een gamepad een game goed kan spelen, kan je het eigenlijk geen sim meer noemen.3p0x schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:20:
[...]
Mwa ik vind GT4 niet arcade hoor, het is geen nfs mw oid
Waar ik het wel mee eens ben is dat het minder arcade is als NFS. Ik vind GT4 Semi Sim.
GT4 is idd een semi-sim te noemen, het hangt een beetje tussen het echte arcade en de PC-sims in. De PS2 zal waarschijnlijk gewoon te weinig rekenvermogen hebben om een compleet physicsmodel te berekenen, maar het zet toch een aardige rijervaring neer.
Ik heb een MS sidewinder force feedback wheel USB aangeschaft via marktplaats.
Qua qualiteit doet hij naar mijn mening niet veel onder dan de nieuwere wheels, en verder werkt het perfect icm GTR2.
Qua qualiteit doet hij naar mijn mening niet veel onder dan de nieuwere wheels, en verder werkt het perfect icm GTR2.
[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 22-09-2006 14:43 ]
Agree, ik heb ook GT4 op de ps2 met een DFP, maar GT4 is toch wel iets meer arcade achtig dan bijvoorbeeld GTR. Maargoed dat hebben ze expres gedaan want anders zou iedereen een stuur moeten kopen speciaal voor GT4 om het een beetje redelijk te kunnen spelen en dat wil langer niet iedereen. GTR is gewoon een spel wat je met een stuur moet spelen anders valt t haast niet te doen, niet als je alle hulp uit hebt iig.
Verwijderd
$%^&#$%^&!$!!
Zo, dat moest eruit.
Heb net een mail gekregen dat de DFP bij Micro Mail pas 2 oktober weer binnen komt. Zucht.
Zo, dat moest eruit.
Heb net een mail gekregen dat de DFP bij Micro Mail pas 2 oktober weer binnen komt. Zucht.
sick
Weet iemand of het al mogelijk is om een drie schermen opstelling neer te zetten.
Zoals hier http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=106094 .
Gezien de prijzen van tft schermen best betaalbaar zijn, zou ik dat wel willen proberen.
Dan hoef je niet meer de optie look left enzo te gebruiken
Gezien de prijzen van tft schermen best betaalbaar zijn, zou ik dat wel willen proberen.
Dat is altijd al mogelijk, gewoon 2 videokaarten in je pc waarvan er 1 2monitoren aanstuurd. De vraag is alleen of je spel dit ondersteund, of neem een matrox kaart waar 3 monitoren tegelijk op kunnen, maar die zijn niet echt snel in spellen.-whodini- schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:17:
Weet iemand of het al mogelijk is om een drie schermen opstelling neer te zetten.
Kijk hier eens hier.
http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/surrgame.cfm
http://www.widescreengamingforum.com/screenshots/gtr3-th2go.php
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1129865/
[ Voor 11% gewijzigd door -DG- op 22-09-2006 21:56 ]
als ik goed naar die g25 kijk en dat stuur dat er op zit zou je ze de logitech MOMO Force stuur er op kunnen zetten ^^
why would you do such a horrific thing...
Twee videokaarten gaat in (vrijwel) geen enkele game werken, en zijn gewoon (vrijwel) geen spellen die meer dan één 3D window kunnen renderen. Matrox Parhelia kaarten zijn inderdaad traag als poep-DG- schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:40:Dat is altijd al mogelijk, gewoon 2 videokaarten in je pc waarvan er 1 2monitoren aanstuurd. De vraag is alleen of je spel dit ondersteund, of neem een matrox kaart waar 3 monitoren tegelijk op kunnen, maar die zijn niet echt snel in spellen.)
Zie hier mijn review (inclusief HDTV filmpje van TripleHead in GTR2, loopt als een trein met 2X 7800GT).
PS: Voor de liefhebbers: Review van de Logitech G15, ook incl HDTV filmpje.
[ Voor 4% gewijzigd door Eric van Ballegoie op 22-09-2006 22:45 ]
G25Eric_HWI schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:44:
[...]
Twee videokaarten gaat in (vrijwel) geen enkele game werken, en zijn gewoon (vrijwel) geen spellen die meer dan één 3D window kunnen renderen. Matrox Parhelia kaarten zijn inderdaad traag als poep, maar Matrox heeft sinds kort wel de Triplhead2Go die op elke videokaart aan te sluiten is en dus gewoon de power van normale (SLI) graphics kan gebruiken.
Zie hier mijn review (inclusief HDTV filmpje van TripleHead in GTR2, loopt als een trein met 2X 7800GT).
edit:
rete vette review. kan echt niet wachten tot ik hem in huis heb, hoewel ik dat toch zal moeten doen...
[ Voor 6% gewijzigd door jeehaa op 22-09-2006 23:17 ]
Top review van iemand die weet waarover hij het heeft. Was erg leuk om te lezen. Jammer alleen dat in alle positieve kritiek de negatieve puntjes wat uit het oog verloren raken;Eric_HWI schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:44:
[...]
Twee videokaarten gaat in (vrijwel) geen enkele game werken, en zijn gewoon (vrijwel) geen spellen die meer dan één 3D window kunnen renderen. Matrox Parhelia kaarten zijn inderdaad traag als poep, maar Matrox heeft sinds kort wel de Triplhead2Go die op elke videokaart aan te sluiten is en dus gewoon de power van normale (SLI) graphics kan gebruiken.
Het blijft jammer dat er zo weinig knoppen op het stuur zitten en ook waren er enkele mensen die vonden dat het schakelen wat te licht ging. Dat laatste heb ik natuurlijk niet zelf kunnen proberen
Leuke review Eric! Nog een vraagje: is de G25, net als de DFP, te locken op iets van 180 of 200 graden?
Nee, dat kan niet. Het mechanisme dat het stuur fysiek limiteert hebben ze bij de G25 achterwege gelaten, waarom is mij overigens niet duidelijk (kosten?).BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:54:
Leuke review Eric! Nog een vraagje: is de G25, net als de DFP, te locken op iets van 180 of 200 graden?
En wat betreft het schakelen: Ik vind het zeker niet te licht gaan, elke versnelling heeft heel duidelijk zijn eigen positie (luister maar naar de audio bij het filmpje) zodat misschakelen (vrijwel) niet voorkomt. Ik zie er geen voordeel in om het schakelen zwaarder te laten gaan, tenzij je van een lamme arm houdt
Qua knoppen is het denk ik persoonlijk: Ik gebruik(te) zelf de DFP en dat vind ik echt een kermis, ik vind zo'n mooi clean stuur als bij de G25 zelf erg fraai. Op het stuur heb je twee knoppen (en de shiftpedals), ideaal voor de pitlimiter en b.v. een optie om door je display te scrollen. Op de console met de shifter heb je acht knoppen ter beschikking, wat naar mijn mening genoeg is voor de belangrijkste zaken (en slechts twee minder is dan bij de DFP).
Wel zou de softwarematige lock een stukje sterker zijn geworden dan bij de DFP.Eric_HWI schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 07:27:
[...]
Nee, dat kan niet. Het mechanisme dat het stuur fysiek limiteert hebben ze bij de G25 achterwege gelaten, waarom is mij overigens niet duidelijk (kosten?).
Bij mij wordt het ook wel weer tijd voor een nieuw stuur. Heb me Logitech Racing Force (niet rode dus) nu zo'n 3.5 jaar en rij daarvan al hele tijd rond met een door de buurman gemaakte remveer en het bekende gasprobleem waarbij er maar 75-80% gas gegeven wordt als je pedaal helemaal indrukt is ook weer teruggekeerd.
Vond al dat ik zo weinig tractie had in GTR, dan kijk je daar eens na en zie je dat weer. Volgens mij een bekend euvel van de Logitech stuurtjes helaas.
Vond al dat ik zo weinig tractie had in GTR, dan kijk je daar eens na en zie je dat weer. Volgens mij een bekend euvel van de Logitech stuurtjes helaas.
Verwijderd
Zéér nette review zoals al gezegdEric_HWI schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:44:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 23:01 ]
Kijk eens 5 posts hierboven voor een mirror.Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:28:
[...]
Zéér nette review zoals al gezegdHeb er weinig aan toe te voegen , behalve dat het wel leuk zou zijn als er bij het hdtv filmpje in a.b.nl wat par2 files meegepost zouden worden , hij staat er namelijk incompleet op hier
![]()
Kom 53 blocks tekort met een payserver , ben wellicht niet de enige die hem van de newsgroups mee gaat nemen dus het lijkt me ook nuttig voor anderen
Verwijderd
Had die mirror al gezien hoor , maar waarom een dikke 140mb opnieuw downloaden als het met een paar mb reparatie al gefixt is ? Niet vergeten dat er nog landen zijn met datalimietenVCDfan schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:40:
[...]
Kijk eens 5 posts hierboven voor een mirror.

Nog even wat leuke informatie van 4launch
U staat op plek 4 van de de in totaal 37 pre-orders, een goede kans dat u bij de eerste levering een exemplaar zal bemachtigen!
^^ 37 man heeft hem daar al besteld !!!
ik kan niet w8en op me stuur
U staat op plek 4 van de de in totaal 37 pre-orders, een goede kans dat u bij de eerste levering een exemplaar zal bemachtigen!
^^ 37 man heeft hem daar al besteld !!!
Verwijderd
Als je bij 140mb al problemen krijgt met het datalimiet dan moet je echt opzoek naar een andere providerVerwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:50:
[...]
Had die mirror al gezien hoor , maar waarom een dikke 140mb opnieuw downloaden als het met een paar mb reparatie al gefixt is ? Niet vergeten dat er nog landen zijn met datalimieten
Dan ken jij Belgische providers nietVerwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:26:
[...]
Als je bij 140mb al problemen krijgt met het datalimiet dan moet je echt opzoek naar een andere provider
Waar kun je dat zien?BruceLee schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:22:
Nog even wat leuke informatie van 4launch
^^ 37 man heeft hem daar al besteld !!!![]()
Ik heb em pas afgelopen week besteld dus sta toch achteraan, maar toch
Eh, nu snap ik het niet meerZamorano schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:35:
[...]
Wel zou de softwarematige lock een stukje sterker zijn geworden dan bij de DFP.
Je kunt hem altijd locken, hardwarematig betekent gewoon dat het ding fysiek in de behuizing van het stuur geblokkeerd wordt zodat je niet verder kunt draaien.BeQuietAndDrive schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:43:
[...]
Eh, nu snap ik het niet meerkan het nu WEL of NIET? Of het hardwarematig of softwarematig gebeurt, maakt me (denk ik?) niet uit.
Softwarematig betekent dat als je tegen je lock aanloopt, die je in de profiler hebt ingesteld, de FF ervoor zorgt dat je niet verder kunt sturen. Die kracht is sterker bij de G25 dan bij de DFP, althans dat zegt iemand van Logitech op RSC.
Bah,
Wordt nu zo enthousiast dat ik het ding direct in huis wil hebben
Helaas kreeg ik vandaag een mailtje van 4launch..(Namen weggehaald).
Beste Klant,
Het Logitech Stuurwiel G25 PC heeft een officiële release date van midden oktober, wij zullen hem dan ook ongeveer aan u kunnen uitleveren.
Ik neem aan dat u hierop wenst te wachten?
Met vriendelijke groet,
4Launch
We wachten dan nog maar een tijdje, ga ik nog even nadenken over zo'n triple monitor opstelling
Beste Klant,
Het Logitech Stuurwiel G25 PC heeft een officiële release date van midden oktober, wij zullen hem dan ook ongeveer aan u kunnen uitleveren.
Met vriendelijke groet,
4Launch
We wachten dan nog maar een tijdje, ga ik nog even nadenken over zo'n triple monitor opstelling
dus weer 2 weken erbij... damn
Ik ga zeker voor een triple monitor opstelling. Ben mu op zoek naar drie tft's met smalle randen.[b]Lucky schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:09:[/
Weet alleen niet wat beter is 17 of 19".
Die G25 haal ik later wel.
het is wel lachen iedereen krijgt andere antwoorden van de verkopersLucky schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:09:
Bah,
Beste Klant,
Met vriendelijke groet,
4Launch
de mensen die heb vroeg besteld is al tegen gezegd volgende week
Volgens mij sta ik 2e of 3e bij 4Launch, ik hou jullie op de hoogdte als hij volgende week binnenkomt
ok ik heb dus het volgende probleem.
met mijn DFP is het soms zo dat ik in GTR2 niet 100% throttle kan geven, misschien 95% ofzo met gevolg dat ik op lange stukken nooit het snelst ben
ik heb het gevoel dat hij het werkt dat ik het stekkertje van de pedalen eruit haal en er in weer stop maar dat is maar voor even. En meestal kan i kdan maar 98% gas geven terwijl de rem wel tot 100% komt...
Iemand bekend met dit probleem?
met mijn DFP is het soms zo dat ik in GTR2 niet 100% throttle kan geven, misschien 95% ofzo met gevolg dat ik op lange stukken nooit het snelst ben
ik heb het gevoel dat hij het werkt dat ik het stekkertje van de pedalen eruit haal en er in weer stop maar dat is maar voor even. En meestal kan i kdan maar 98% gas geven terwijl de rem wel tot 100% komt...
Dat probleem ken ik wel met de MOMO Force, dat waren de potmeters die speling begonnen te krijgen.Ewald ! schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:35:
ok ik heb dus het volgende probleem.
met mijn DFP is het soms zo dat ik in GTR2 niet 100% throttle kan geven, misschien 95% ofzo met gevolg dat ik op lange stukken nooit het snelst ben![]()
is het eigenlijk wel een hardwarematig probleem?:Danielson schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:57:
[...]
Dat probleem ken ik wel met de MOMO Force, dat waren de potmeters die speling begonnen te krijgen.

clutch deed ik met keyboard 'q'.
[ Voor 4% gewijzigd door Ewald ! op 24-09-2006 19:09 ]
las net dit op een ander forum:
A lot of Momo racing owners have a problem with the calibration of the pedals.... they suddenly go out of calibration and u can only give 80% throttle while ur brakes stay on 10% braking force (even without touching the pedals) the so called 80% bug
Here is the working solution for it
1.download “wingman CLEAR callibration utility” and clear the system
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm
2. download and install the newest profiler
www.logitech.com
3. download and install “Pedal out of callibration utility”. Logitech® MOMO® Racing Pedals Update
http://www.wingmanteam.com/latest_so.../beta_main.htm
This solved the problem for me and many others
dit zou dat 80 procent pedaal probleem moeten oplossen, heb zelf niet zo'n ding, maar misschien heeft iemand er wat aan
A lot of Momo racing owners have a problem with the calibration of the pedals.... they suddenly go out of calibration and u can only give 80% throttle while ur brakes stay on 10% braking force (even without touching the pedals) the so called 80% bug
Here is the working solution for it
1.download “wingman CLEAR callibration utility” and clear the system
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm
2. download and install the newest profiler
www.logitech.com
3. download and install “Pedal out of callibration utility”. Logitech® MOMO® Racing Pedals Update
http://www.wingmanteam.com/latest_so.../beta_main.htm
This solved the problem for me and many others
dit zou dat 80 procent pedaal probleem moeten oplossen, heb zelf niet zo'n ding, maar misschien heeft iemand er wat aan
Ff een vraagje,Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:59:
Dit heb je nodig....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit stuur
[afbeelding]
Gelast
[afbeelding]
De sjieke moeren
[afbeelding]
[afbeelding]
Plaatjes MDF erin
[afbeelding]
Opstelling met stoeltje
[afbeelding]
Het zicht
[afbeelding]
In actie (met mn werk kleren)
[afbeelding]
[afbeelding]
In de lak
[afbeelding]
[afbeelding]
Rijdt geweldig!
Waar haalt iedereen zo'n mooie stoel vandaan.
Ik ben ook van plan zoiets te maken, maar ik dacht zelf langs de sloop te gaan. Maar jullie hebben allemaal van die mooie race stoeltjes, waar halen/kopen jullie die vandaan?
Bij de 2 winkels zijn stoelen wel erg duur

Op marktplaats kan ik alleen hele playseats vinden, die zijn rond de 125 euro. Maar kan je ook alleen de stoel ergens krijgen, en dan goedkoop?
En heeft iemand ervaring met dit ding?
http://koopjes.marktplaat...hVc38%2FQHhwS3d&df=1&fta=
werkt dat een beetje goed, of is dit als je naar links stuurt dat alles meegaat

Of verkoopt iemand hier nog zijn stoeltje/set(zonder stuur) voor niet al te duur
[ Voor 5% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-09-2006 20:55 ]
Verwijderd
Die stoelen koop je gewoon bij autostyle ofzo, gewoon de goedkoopste simpelste kopen (B merk).matsume schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:26:
[...]
Ff een vraagje,
Waar haalt iedereen zo'n mooie stoel vandaan.
Ik ben ook van plan zoiets te maken, maar ik dacht zelf langs de sloop te gaan. Maar jullie hebben allemaal van die mooie race stoeltjes, waar halen/kopen jullie die vandaan?
@ de rest die nog op mijn stoel gereageerd hadden. Hij oogt idd beetje raar, hij is voor mij precies groot genoeg, hij had absoluut niet kleiner moeten zijn.
Verder ben ik totaal geen die hard racer ofzo, ik heb zo'n stoel gemaakt omdat ik al het materiaal had liggen en het niet zoveel moeite voor me was.
Verwijderd
Heb een vraagje, weet niet zeker of het hier thuis hoort maargoed:
Ik heb een logitech wingman formula gt(zonder force feedback
)
maar die heeft een " gamepoort"- stekker... weet iemand mischien of er ook verloopjes bestaan (naar usb?)
Lijkt me best leuk om weer eens met dat ding te gaan racen
Alvast bedankt
Ik heb een logitech wingman formula gt(zonder force feedback

maar die heeft een " gamepoort"- stekker... weet iemand mischien of er ook verloopjes bestaan (naar usb?)
Lijkt me best leuk om weer eens met dat ding te gaan racen
Alvast bedankt
Ben maar gaan mailen naar 4launch voor een status update omdat ik nu toch wel benieuwd was, onderstaande het antwoord
Beste Roy,
Onze leverancier verwacht deze rond 23 oktober op voorraad te hebben. Wanneer
Logitech zelf dit stuurwiel uitgeeft is voor ons op dit moment echter onbekend.
Beste Roy,
Onze leverancier verwacht deze rond 23 oktober op voorraad te hebben. Wanneer
Logitech zelf dit stuurwiel uitgeeft is voor ons op dit moment echter onbekend.