[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 52.330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
900 graden is bijna nergens realistisch. Bij de productiewagens wel, maar dat zijn er niet veel.
Alleen in RBR gebruik ik 540, in de Lienz wagens van rFactor ook, verder altijd lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Arfman

Drome!

Gutteguttegut schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:12:
[...]
Ik heb hm 2e hands over genomen en de kabels zijn bijna allemaal los, ik zoek dus het schema om het weer aan te sluiten/solderen intern, dan kan ik testen of ze werken.
Ik geloof dat mijn oude stuurtje nog in de berging staat. Als ik deze week tijd heb haal ik hem op, schroef ik de pedalen open en maak een foto, misschien dat je daar iets mee kunt?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Maar is het goed racen met zo'n DFP? Of zeggen jullie, koop een logitech momo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ewald ! schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:10:
Maar is het goed racen met zo'n DFP? Of zeggen jullie, koop een logitech momo..
Lees dan ajb even het topic een beetje door, de discussie DFP vs Momo Racing is al 10 keer langsgekomen onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Arfman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:39:
[...]

Ik geloof dat mijn oude stuurtje nog in de berging staat. Als ik deze week tijd heb haal ik hem op, schroef ik de pedalen open en maak een foto, misschien dat je daar iets mee kunt?
Graag, dat is precies wat ik zoek _/-\o_

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ewald ! schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:09:
en/of GT Legends (demo's gespeeld) maar hoe werken deze met dit stuur?
Bvd,
Ik speel vrijwel alleen dit spel, met de DFP. De 900gradenstand werkt niet in dit spel. Maar de 200graden (zoiets) functie van het stuur is prima om het spel te spelen.
Ik heb alleen het probleem dat de pedalen het niet goed doen. Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt. Soms blijft de rem op 10% steken de andere keer gaat het gas niet verder dan 90%. Ook komt het voor dat als ik rem en gas geef, dat de rem blijft staan in de positie waarop je het gas hebt losgelaten.
Het is op te lossen door de stekker van de pedalen eruit te halen en er weer in te doen. Ik snap alleen niet waar het door komt. Of het nu een hardware probleem is van de pendalen of software probleem van GTL of van het stuurtje zelf, of nog iets anders. Ik heb nog garantie, maar de DFP wordt officieel niet ondersteund voor de PC dus moest ik het van logitec eerst op een PS2 uitproberen maar die heb ik helaas niet.
Dus als er nog testlocaties zijn in de buurt van Rotterdam.... email me via profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:57:
[...]

Ik speel vrijwel alleen dit spel, met de DFP. De 900gradenstand werkt niet in dit spel. Maar de 200graden (zoiets) functie van het stuur is prima om het spel te spelen.
Ik heb alleen het probleem dat de pendalen het niet goed doen. Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt. Soms blijft de rem op 10% steken de andere keer gaat het gas niet verder dan 90%. Ook komt het voor dat als ik rem en gas geef, dat de rem blijft staan in de positie waarop je het gas hebt losgelaten.
Het is op te lossen door de stekker van de pendalen eruit te halen en er weer in te doen. Ik snap alleen niet waar het door komt. Of het nu een hardware probleem is van de pendalen of software probleem van GTL of van het stuurtje zelf, of nog iets anders. Ik heb nog garantie, maar de DFP wordt officieel niet ondersteund voor de PC dus moest ik het van logitec eerst op een PS2 uitproberen maar die heb ik even niet. Dus als er nog testlocaties zijn in de buurt van Rotterdam.... email in profiel.
Hoezo werkt de 900 graden stand niet in GTL? Dat werkt op alle PC spellen, net zoals iedere andere waarde tussen de 40 en 900 graden. Instellen in de profiler, en klaar.

En het is pedalen, niet pendalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dat is me nog steeds niet gelukt, 900 graden modus wel maar dan draai je je suf.
Indien je screenshot hebt mag je t wel eens uitleggen. Moet je in t spel zelf ook nog wat instellen?
Ik heb de laatste drivers en software erop zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:54
DopdeDouwer schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:26:
Dat is me nog steeds niet gelukt, 900 graden modus wel maar dan draai je je suf.
Indien je screenshot hebt mag je t wel eens uitleggen. Moet je in t spel zelf ook nog wat instellen?
Da's de post van de dag :D

Het is vrij logisch dat je je suf draait met 900 graden.. daar staan die 900 graden voor. een normaal stuurtje zit ronde de 270 (?) graden. dit is dus drie keer zoveel..

Je kan dit een beetje bijstellen door je steering lock bij de setup opties sterk te verhogen. Hoe hoger de steering lock, hoe minder je weer hoeft te sturen.. dan heft het elkaar eigenlijk een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:36:
[...]

Lees dan ajb even het topic een beetje door, de discussie DFP vs Momo Racing is al 10 keer langsgekomen onderhand.
DFP dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:26:
Je opent de Logitech Profiler, dan ga je naar 'Options' > 'Global Device Settings' en dan zie je onderaan het schermpje een slidertje waar 'Degrees of Rotation' bij staat.

In het spel hoef je helemaal niks in te stellen, maar het is wel aan te raden om even te experimenteren met de steering lock in de setup om te kijken wat prettig rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
zo is misschien beter :)

http://img108.imageshack.us/img108/4746/internalsmt2.jpg
http://img445.imageshack.us/img445/9065/internals2iw3.jpg
http://img368.imageshack.us/img368/2062/internals3rq8.jpg

zonder popups ;)

vet trouwens, erg indrukwekkend :o

[ Voor 6% gewijzigd door nick_haak op 01-09-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

R-B

Blokkert

lees eerst jullie reacties wel over de G25, als GTR 2 uitkomt ga ik toch weer meer racen :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Vandaag een nieuwe momoracing gekocht voor 50 euro... heeft iemand nog tips om het stuur te tunen? ik heb even gezocht en ik vond een tip om de moeren te vervangen , zodat het steviger vast kan worden gezet aan een tafel oid. Verder ook nog wat met software zoals dx * etc.* voor calibratie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

De G25 lijkt me echt een prima ding alleen mijn omgeving is een beetje beroerd, een relatief klein buro waar geen plek is dingen 'vast' te maken en ook voor de TV hebben we niet een heerlijke tafel om je stuur aan vast te knopen. daarom dacht ik aan een 'lap adapater', is er iemand met een lap adapter voor de logitech stuurtjes over ?? dan koop ik eerst nog een DFP voordat de G25 uit komt...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandaag even wat gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_hout.jpg

En als we daar dan nog dit bij optellen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_racesetup.jpg

En dan nog rekening houden met het feit dat vanaf maandag 11 sept. ik 2 weken vrij ben....
En dan nog het feit dat GTR2 volgens de lijst van comcol op 8 sept uit gaat komen...

* AcXeller heeft in ieder geval iets te doen :*)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Kon me niet inhouden, dus alvast de basis in elkaar gezet. Volgend weekend ga ik echt beginnen :)

Onderkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_bodemonder.jpg

Bovenkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_bodemboven.jpg

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zie.... houten planken :) Ben benieuwd wat je ervan gaat bakken, succes!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 15:26

R-B

Blokkert

ben benieuwd! Hoe dat er straks uit komt te zien :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zamorano schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:47:
[...]

Je opent de Logitech Profiler, dan ga je naar 'Options' > 'Global Device Settings' en dan zie je onderaan het schermpje een slidertje waar 'Degrees of Rotation' bij staat.

In het spel hoef je helemaal niks in te stellen, maar het is wel aan te raden om even te experimenteren met de steering lock in de setup om te kijken wat prettig rijdt.
MMM, stap een lukt al niet, hier heb ik eerder meer lopen klooien. Heb intussen alles van drivers, profilers en andere gamingsoftware verwijderd. Logitech profiler opnieuw geinstalleerd en tijdens de installatie word de DFP ook gevonden en geinstalleerd (windows hardware enz.) Maar na de installatie kan in Profiler niet openen omdat hij geen spelbesturingen kan bespeuren, ondanks alles goed is aangesloten. :? Daarom kan de profiler weer niet worden gestart, sluit zichzelf gelijk af...

/Edit:
Heb net op een pc zitten testen die nog nooit te maken heeft gehad met logitech spul. Het werkt (nog niet in spel getest). Het is inderdaad te simpel voor woorden.
Nu dat profiler op mn eigen computer aan de praat krijgen.

Helaas is het pendalen probleem er nog steeds.

[ Voor 12% gewijzigd door DopdeDouwer op 04-09-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ejorne schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:55:
[...]

Daar heb ik er ook 1 van, de wingman formula force, die met dat geheel rode stuurtje. Heeft een seriele connector met verloop naar usb. Ik vind het een prima stuurtje, hoewel ik weet dat er inmiddels natuurlijk veel beter te verkrijgen is. Maar ik ben dan ook niet zo'n die-hard racesimmer.

Het grootste nadeel, van deze wingman, vind ik echter dat de pendalen als 1-as werken. Volledig remmen en vol gas geven resulteert weer in een ruststand van deze as. Da's natuurlijk uit den boze met een race-sim...

Toch maar weer eens wat nieuws aanschaffen, of liever gezegd, tweedehands... Da's beter passend in mijn budget...

Hoe kan ik info vinden welke pendalen uit twee verschillende "assen" bestaan? Wat is hiervan bijvoorbeeld de benaming/omschrijving? Als ik zo vrij mag zijn dat hier te vragen?
Wat een onzin!, Dat stuur kan prima met 'seperate axis' de pedalen aansturen. Ik heb 3 van die sturen omdat het destijds de betere sturen waren met een staalkabel inplaats van die stomme tandwielconstructies. Later heb ik er voor 20 euro nog eens een paar gekocht om uit elkaar te halen zodat ik een eigen simulatiebak kon maken met echt stuur enzo. De motoren en printplaten eruit gehaald etc. Maar die axis voor je pedalen kan je gewoon in je control panel van je stuur aanpassen. Ik speel LFS al een hele tijd met de originele Wingman Formula Force en ik kan weldegelijk remmen en gassen tegelijk. Dit was dan ook een high-end stuur in die tijd, alles wat erna kwam van logitech was low-budget. Pas toen ze met de Logitech MOMO kwamen hadden ze een opvolger (de echte MOMO, niet de MOMO racing, die is weer crap) m.a.w, alle tijdelijke (limited) producten van Logitech zoals de Wingman Formula Force, de MOMO en de G25 zijn allemaal high end 'van korte duur' producten die teveel kosten om echt winst op te maken. Lange tijd wilde ik die MOMO hebben maar had er geen geld voor destijds, toen ie niet meer bestond ben ik maar gewoon bij mijn Formula Force gebleven. Wat ik wel een nadeel vind van het stuur is de 180 graden draaicircel wat gewoon wat weinig is imho. Ook de pedalen zijn niet geweldig maar die heb ik dan ook helemaal omgebouwd. Ook zit de stuuras nu in lagers en heb ik de speling daarmee gereduceert. Vervolgens alles extra ingevet om het geheel wat soepeler te maken. Kostte destijds ruim 400 gulden maar doet het na ruim 6 jaar gebruik nogsteeds super!. Hoezo goeie kwaleit :) Maar ik moet wel zeggen dat ik al die tussenfases aan lowbudget troep niet uit kon staan. De formula force GP die erna kwam was echt om te huilen! Gelukkig hebben ze weer een nieuw high-end model. Ik ga er ook gelijk 1tje halen uiteraard :D

Overigens heeft de Formula Force geen seriele aansluiting, dit is een Y-splitter constructie met verloop naar USB. Dat is zo gedaan om praktische redenen, er komen namelijk 2 vrij dikke kabels bij elkaar die vervolgens naar USB moeten. Als ze dit uit 1 geheel hadden gemaakt was dit lomp en stug geworden. Vanaar de connector er tussen, en deze heeft toevallig de proporties van een Seriele aansluiting, thats all. Probeer maar eens serieel aan te sluiten, dat werkt niet. Een vriend van me had namelijk dit stuur 2e hands heel goedkoop van iemand gekocht zonder dat hier het USB verloopje bij zat. Deze verkoper beweerde dat het zo hoorde en dat hij het stuur altijd zo gebruikt had. Nou ik heb speciaal voor die vriend een USB verloop moeten solderen om hem aan de praat te krijgen. Die verkoper lulde na mijn idee gewoon uit zijn nek, en heeft het stuur ooit gejat oid en nooit kunnen gebruiken omdat die kabel miste! Ook vanwege het fijt dat het stuur zo buitengewoon smetteloos schoon was alsof er nooit een spel mee was gespeeld terwijl hij al 3 jaar uit de productie was gehaald maakte het er niet logischer op. Er zat gewoon een vreemd luchtje aan de zaak, maar goed dat ik wat soldeerkunsten beheers en heb de verkoper daarna ook aangesproken. Deze schrok nogal dat ik zoveel kennis van dit specifieke stuur had dat hij pardoes niets meer wist te melden. :D stelletje eikels toch op de wereld

[ Voor 18% gewijzigd door BruT@LysT op 05-09-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo tweakers,

Is er misschien een programma'tje waarmee ik de uitslag van mijn pedalen (driving force pro) kan meten? Ik heb het volgensmij wel is voorbij zien komen maar als ik de search gebruik kan ik het niet vinden :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 06-09-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mastasidaz schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:40:
Hallo tweakers,

Is er misschien een programma'tje waarmee ik de uitslag van mijn pedalen (driving force pro) kan meten? Ik heb het volgensmij wel is voorbij zien komen maar als ik de search gebruik kan ik het niet vinden :'(
DXTweak2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Krijg de Wingman Software icm met mijn stuurtje (DFP) niet aan de praat op mijn PC.
Heb alle logitech software al verwijderd, ook in het register. Vervolgens de laatste Versie van de logitech software er weer op gezet. Nog steeds kan de wingman software mn stuurtje niet vinden, terwijl alles goed aangesloten zit.
Waar zou het nog meer aan kunnnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:17:
Krijg de Wingman Software icm met mijn stuurtje (DFP) niet aan de praat op mijn PC.
Heb alle logitech software al verwijderd, ook in het register. Vervolgens de laatste Versie van de logitech software er weer op gezet. Nog steeds kan de wingman software mn stuurtje niet vinden, terwijl alles goed aangesloten zit.
Waar zou het nog meer aan kunnnen liggen?
Andere USB poorten geprobeerd?
Misschien heb je er een hub tussen zitten, dat wil ook wel eens problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nee zo goed als allemaal geprobeerd en heb geen hub. Heb ook de nforce chipset drivers ververst, daar zitten ook de USB drivers bij geloof ik. Ook niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 23:01

J.apiooo

FWN

DopdeDouwer schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:33:
Nee zo goed als allemaal geprobeerd en heb geen hub. Heb ook de nforce chipset drivers ververst, daar zitten ook de USB drivers bij geloof ik. Ook niet geholpen...
Ik heb dit ook gehad, ongeveer 3 weken geleden. Opvallend was dat bij de installatie van de drivers er geen default installatiefolder werd aangegeven (alleen iets met een % teken). Ik heb ook alles geprobeerd wat jij hebt gedaan (files verwijderen, dll verwijderen, registry cleanen). Niets, maar dan ook niets hielp.

Ik moest de Profiler installeren - na 2 avonden klooien was de enige keuze: reinstall. Na de reinstall was 't perfect. Helaas.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dit kan het probleem ook zijn.

Als dat het niet is zou je ook nog direct contact kunnen zoeken met iemand van het WingMan team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zamorano schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:04:
Dit kan het probleem ook zijn.

Als dat het niet is zou je ook nog direct contact kunnen zoeken met iemand van het WingMan team.
StarForce Copy Protection

Symptom: After installing the Logitech® Gaming Software, devices appear to work fine. However, any of the more advanced features (such as setting combined/separate pedals on wheels, or using Profiler) don't work properly. Closer examination of Device Manager, "System Devices" category, reveals that the "Logitech Virtual Bus Enumerator" is not present.

Cause: One possible cause is really a side effect of attempts to circumvent the StarForce protection scheme. We have seen people change registry permissions in order to get games (like GTR) with no-cd-hacks working. Changing the registry permissions prevents proper installation of the Logitech® Virtual Bus Enumerator, and therefore seriously hampers the functionality of the devices/software.

Fix: Revert whatever registry changes were made, then install the Logitech® Gaming Software again. Keep in mind that changing registry settings and permissions can cause unexpected results, and prohibit some subsystems of Windows™ (such as hardware installations) from working correctly.
Dit bedoel je? Goeie tip, mn broertje heeft ooit eens lopen emmeren om Splinter Cell te spelen. Even zoeken hoe je dit weer orgineel krijgt.

• Zamorano
  • Niet online
Ik kwam vandaag toevallig een nieuwe H-shifter tegen die ik nog niet kende.

Het is de Lightning SST van Sim-Gear.com, hij wordt gereviewt in de AutoSimSport van september.
Ziet er erg goed uit.

De prijs is $199, das zo'n beetje de helft van een FREX H-shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04-2024

BladeRacer

Los Angeles november, 2019

Heb zojuist bericht gekregen van 4Launch dat de G25 medio oktober wordt uitgeleverd.

Dus. Nouja, geduld is een schone zaak.....

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
BladeRacer schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:45:
Heb zojuist bericht gekregen van 4Launch dat de G25 medio oktober wordt uitgeleverd.

Dus. Nouja, geduld is een schone zaak.....
Dat is mooi kut dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Is een H-shifter niet perfect te simuleren met een FFB joystick?

Het is jammer dat SDL (nog) geen ondersteuning heeft voor FFB, anders zou ik daar graag eens mee gaan testen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Zoals gezegd ben ik dus dit weekend dan echt begonnen met het bouwen van de cockpit. Echter heb ik de zaterdag niets kunnen doen en vandaag alleen de middag. Zo'n groot probleem is het ook niet omdat ik nu door mijn balken heen ben, er zit dus al 11 meter balk verwerkt in onderstaand plaatje. Morgen maar weer even halen en hopen dat het in de auto past.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update1.jpg

De vorm begint langzaam te komen :)

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Atgast schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:35:
Is een H-shifter niet perfect te simuleren met een FFB joystick?

Het is jammer dat SDL (nog) geen ondersteuning heeft voor FFB, anders zou ik daar graag eens mee gaan testen :)
yep, gaat prima, zie dit programma:
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=214673

ik heb op hetzelfde forum, ook een programma staan (virtual H-shifter, staat ook sticky in "building a cockpit"), doet ong. hetzelfde, maar heeft nog wat problemen.

mijn programma zit geen ffb in, en hij weigert te werken op sommige pc's :(
eigenlijk ben ik dus net gek, een programma van m'n "concurrent" promoten :P

maar ik geef toe, dat programma van de link (FFshifter) is erg handig, en ik heb hem zelf ook regelmatig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
nick_haak schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:47:
[...]

yep, gaat prima, zie dit programma:
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=214673

ik heb op hetzelfde forum, ook een programma staan (virtual H-shifter, staat ook sticky in "building a cockpit"), doet ong. hetzelfde, maar heeft nog wat problemen.

mijn programma zit geen ffb in, en hij weigert te werken op sommige pc's :(
eigenlijk ben ik dus net gek, een programma van m'n "concurrent" promoten :P

maar ik geef toe, dat programma van de link (FFshifter) is erg handig, en ik heb hem zelf ook regelmatig gebruikt.
Leuk je ook op GoT te zien, ik had je eigenlijk alleen op RSC zien posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik zie geen sourcecode staan, erg jammer. Ik zou graag zelf eens aan de slag gaan met wat ForceFeedBack code :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:09
Geachte heer, mevrouw,

Het Logitech Stuurwiel G25 PC heeft een officiële release date van midden oktober, wij zullen hem dan ook ongeveer aan u kunnen uitleveren.

Ik neem aan dat u hier op wenst te wachten?

Met vriendelijke groet,

4Launch

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Danielson schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:13:
Geachte heer, mevrouw,

Het Logitech Stuurwiel G25 PC heeft een officiële release date van midden oktober, wij zullen hem dan ook ongeveer aan u kunnen uitleveren.

Ik neem aan dat u hier op wenst te wachten?

Met vriendelijke groet,

4Launch

:O
Dat stond een paar posts hierboven ook al ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Zamorano schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:40:
[...]

Leuk je ook op GoT te zien, ik had je eigenlijk alleen op RSC zien posten. :)
ik post regelmatig op GoT hoor, maar ik denk vooral in andere topics dan waar jij post :)

zwaar vervelend dat mijn progje niet wil werken bij sommige mensen.

heb het probleem iig kunnen reconstrueren (scrabble :P) met een virtuele pc, maar nu nog een oplossing |:( maar goed, binnenkort ga ik wel weer eens verder werken aan het programma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
En weer een update:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update2.jpg

Morgen waarschijnlijk eerst een aantal kleine (meet)foutjes er uit halen.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
AcXeller schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:23:
En weer een update:

[afbeelding]

Ik zie nu nog niet helemaal waar wat komt, maar dat zal wel aan mij liggen :) Het ziet er lekker solide uit iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 16:45

Arnold-D

Nad - Feel The Power

AcXeller schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:23:
En weer een update:

[afbeelding]

ziet er al wel cool uit,
ik ben vanplan om het ook te maken, maar misschien komt er bij mij een ijzeren frame...

lijkt me wel heel gaaf, en ik ga ook denk ik zelf een H shifter maken.. :P

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Vandaag een hoop met mdf mogen spelen, de hoeveelheid stof en de herrie van de apparaten hebben vast geen goede invloed op de gezondheid ;) (deed soms echt pijn aan m'n oren :()

Misschien dat het nu duidelijk word wat waar komt, de degelijkheid wou ik graag omdat ik niet de lichste ben en omdat kleine neefjes heel goed zijn in het vinden van zwakke punten :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update3_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update3_2.jpg

Nu maar eens een douche opzoeken en daarna een bordje eten :O

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dat ziet er heel goed uit.
Aan de rechterkant plek voor een shifter en misschien nog wat knoppen neem ik aan?

Ga je voor de pedalen nog iets bouwen of zet je die zo neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

AcXeller schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:57:
Vandaag een hoop met mdf mogen spelen, de hoeveelheid stof en de herrie van de apparaten hebben vast geen goede invloed op de gezondheid ;) (deed soms echt pijn aan m'n oren :()

Misschien dat het nu duidelijk word wat waar komt, de degelijkheid wou ik graag omdat ik niet de lichste ben en omdat kleine neefjes heel goed zijn in het vinden van zwakke punten :X

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu maar eens een douche opzoeken en daarna een bordje eten :O
heb jij toevallig ook een bouwschema?
want ik zou graag willen weten hoelang jouw sim is,
lenge breedte en hoogte enz,... miss maak ik hem ook van hout.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113362

ghost-rider schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:30:
[...]

Inderdaad het ziet erg leuk uit, ik heb ook wel intresse in een schema :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Zamorano schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:01:
Dat ziet er heel goed uit.
Aan de rechterkant plek voor een shifter en misschien nog wat knoppen neem ik aan?

Ga je voor de pedalen nog iets bouwen of zet je die zo neer?
Aan de rechterkant komen inderdaad knoppen. Ik hoop dan ook nog de G25 shifter er in te kunnen plaatsen, een handrem en een trackball. Probleem is alleen wel dat er een groot gedeelte van de console niet makkelijk te bereiken is, even kijken wat prioriteit heeft dus.

De pedalen ben ik nog niet helemaal uit, zou het liefst een systeem maken zodat je de afstand tot de pedalen in kan stellen en dan wellicht ook nog de hoek. Binnenkort even gaan testen.
ghost-rider schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:30:
[...]

Ik heb hem van hout gemaakt omdat ik dat makkelijker werker vind, daarbij kan ik niet lassen en zie ik dat ook niet zo snel gebeuren in m'n woonkamer :) Voor wat betreft het schema heb ik wel ideeen om op het eind het een en ander op papier te zetten. Wat er nu is klopt aardig maar is toch een beetje natte vinger werk.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

kan je het niet even scannen?
gewoon hand getekend maakt niet zoveel uit :) meer het idee, en de maten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:23
Ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor de pc.
Ik heb nu een Sidewinder force feedback wheel die iets meer dan 5 jaar oud is het is gewoon een top stuur.
Alleen lijkt er of er wat lucht tussen het rubber ik krijg dat meer niet weg.
En de Force Feedback blijft ook soms hangen.

Ik zag deze stuur Rallye gt pro force feedback van Thustmaster.
Is dit een goede stuur???

Ik ben op zoek naar een force feedback wheel met shiffers en een versnellingspook onder de 200 euro.
En ik wil er ook iets van 5 jaar over doen en niet dat die na een jaar kapot is.

Ik weet niet welke stuur goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Evertt schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:21:

Ik weet niet welke stuur goed is.
Dit (en het vorige deel ervan) topic even doorlezen voor ervaringen en vergelijkingen tussen de RGT en de DFP bijvoorbeeld.
Voor iets meer dan 200 heb je de G25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

J.apiooo schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:49:
[...]

Ik heb dit ook gehad, ongeveer 3 weken geleden. Opvallend was dat bij de installatie van de drivers er geen default installatiefolder werd aangegeven (alleen iets met een % teken). Ik heb ook alles geprobeerd wat jij hebt gedaan (files verwijderen, dll verwijderen, registry cleanen). Niets, maar dan ook niets hielp.

Ik moest de Profiler installeren - na 2 avonden klooien was de enige keuze: reinstall. Na de reinstall was 't perfect. Helaas.
Ik heb ook reinstall gedaan, moest ook eindelijk eens gebeuren, dus goede reden gevonden. Ik heb overigens van Logitech een nieuwe DFP gekregen vanwegen het probleem met de pendalen. Alles werkt nu perfect. Moet de stekkertjes van de oude DFP terug sturen (afknippen ja), leek me leuk om van de overige pedalen een koppelingspedaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
ghost-rider schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:58:
kan je het niet even scannen?
gewoon hand getekend maakt niet zoveel uit :) meer het idee, en de maten...
Nee, geen zin in. Te veel gedoe.

Eerst printen, dan scannen, dan weer opslaan.....

Neem gewoon deze ;)
Let er even op dat ik voor de MDF dikte 2cm heb genomen, ook zijn er een paar maten veranderd maar het geheel klopt nog wel redelijk.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AcXeller schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:19:
[...]

Neem gewoon deze ;)
Let er even op dat ik voor de MDF dikte 2cm heb genomen, ook zijn er een paar maten veranderd maar het geheel klopt nog wel redelijk.
Ah tof bedankt! _/-\o_

• BladeRacer

BladeRacer

@ AcXeller:

Goed bezig Herman! Je bent een leuk cockpitje aan het bouwen. Blijft-ie daar in de kamer staan?

Je wilde nog iets construeren om de pedalen te kunnen verstellen. Maar is het een idee om de stoel op een railtje te maken ( zoals in je auto )? Dat vergemakkelijkt ook de instap misschien.

Ikzelf heb de pedalen op zo'n verstelbaar voetenplankje van kantoor geplaatst. De pedalen komen daardoor verticaler te staan, dat rijdt prettiger, zeker als je laag zit.( Zoals de meesten van ons denk ik. ) Als zetel heb ik een Citroën BX GTI stoel op de kop weten te tikken een paar jaar geleden.
Die heb ik met rail en al op een onderstelletje gemonteerd en zo kan ik 'm naar voren en naar achteren verstellen als dat nodig is.

Ga je de cockpit nog verven? Of beplakken met kevlar(look)- folie?

Nou, succes verder met bouwen!

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

AcXeller schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:55:
[...]

Probleem is alleen wel dat er een groot gedeelte van de console niet makkelijk te bereiken is, even kijken wat prioriteit heeft dus.
misschien is er genoeg ruimte om hem achter je stoel je doen? En dan met verleng kabels te gaan werken?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 113362 op 13-09-2006 12:17 ]

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:12
wat ik nergens kan vinden is of de G25 ook op consoles aangesloten kan worden. Ik zit nu ook in de twijfelgroep voor dit stuur. vnl weerstand op de pedalen zou ik willen hebben, maar ik heb begrepen dat dat bij deze maar matig aanwezig is ?

edit: ps2 dus wel, xbox niet

[ Voor 6% gewijzigd door jeehaa op 13-09-2006 13:27 ]

                           

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 113362 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:16:
[...]

misschien is er genoeg ruimte om hem achter je stoel je doen? En dan met verleng kabels te gaan werken?
Om wat achter de stoel te doen, shifter, buttonbox, toetsenbord?

Hij bedoelt met console, dat verhoogde stuk naast de stoel, wat je bij een auto ook wel de middenconsole noemt.

• AcXeller
  • Niet online
BladeRacer schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:26:
@ AcXeller:

Goed bezig Herman! Je bent een leuk cockpitje aan het bouwen. Blijft-ie daar in de kamer staan?

Je wilde nog iets construeren om de pedalen te kunnen verstellen. Maar is het een idee om de stoel op een railtje te maken ( zoals in je auto )? Dat vergemakkelijkt ook de instap misschien.

Ikzelf heb de pedalen op zo'n verstelbaar voetenplankje van kantoor geplaatst. De pedalen komen daardoor verticaler te staan, dat rijdt prettiger, zeker als je laag zit.( Zoals de meesten van ons denk ik. ) Als zetel heb ik een Citroën BX GTI stoel op de kop weten te tikken een paar jaar geleden.
Die heb ik met rail en al op een onderstelletje gemonteerd en zo kan ik 'm naar voren en naar achteren verstellen als dat nodig is.

Ga je de cockpit nog verven? Of beplakken met kevlar(look)- folie?

Nou, succes verder met bouwen!
Herman :? Zal wel aan mij liggen ;)

Even de boel gaan doornemen:
- Nee, hij blijft in m'n woonkamer totdat ie "af" is. Heb de ruimte in m'n computerkamer niet om daar ook nog te klussen.
- Geweldig idee om een rail te nemen, daarom zit ie er ook al onder ;) (kijk maar op de foto)
- Ja, ik wil em nog gaan verven en weet ik wat nog meer. Echter zal het tempo er langzaam maar zeker uit gaan omdat ik bepaalde spullen nog niet binnen heb en de geldstroom niet onbeperkt is. Ik wil ook pas gaan schilderen zodra de cockpit zo goed als klaar is.
- Dank je :)
Zamorano schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:55:
[...]

Om wat achter de stoel te doen, shifter, buttonbox, toetsenbord?

Hij bedoelt met console, dat verhoogde stuk naast de stoel, wat je bij een auto ook wel de middenconsole noemt.
En dankzij jouw bericht begrijp ik die nu dus ook :)

Mijn YouTube kanaal

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

AcXeller schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:19:
[...]

Neem gewoon deze ;)
Danje _/-\o_

ahaha okè hij is duidelijk :D ik had indd de term console effe verkeerd begrepen

• AcXeller
  • Niet online
Vandaag voorlopig de laatste grote klus dag. Ik moet namelijk nog een grote zijplaat hebben voor het voetengedeelte, echter moet ik daarvoor weer een hele mdf plaat kopen terwijl ik minder dan de helft nodig heb. Even zoeken dus naar een zaak die wel halve platen heeft. Daarnaast wil ik eens gaan kijken wat ik allemaal zou kunnen maken voor de pedalen en de elektronica. Ik heb vandaag wel al wat knoppen binnen gekregen maar nog niet de belangrijkste. En niet te vergeten welke kleuren en stickers (iemand een idee, bij voorkeur goedkoop ;) ).

Dus voorlopig even de bedenk fase weer in, actie volgt wel weer :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update4_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_update4_2.jpg

Mijn YouTube kanaal

Anoniem: 183797

heeft er iemand een idee of de frex wheel adapter inclusief bedrading voor de knopjes, van de oude DFP logitech ook op de nieuwe logitech G25 zal passen.

mijn racing rig foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.waveline.be/msn%20space/vc1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.waveline.be/msn%20space/vc2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.waveline.be/msn%20space/vc3.JPG

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

die van jou is extreem gaaf, heb hem al gezien op rscnet.org

super mooi :9~

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

oja, mag ik trouwens vragen waar jullie de stoelen vandaan hebben? en hoeveel kosten ze? ;)

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

AcXeller schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:41:
Vandaag voorlopig de laatste grote klus dag. Ik moet namelijk nog een grote zijplaat hebben voor het voetengedeelte, echter moet ik daarvoor weer een hele mdf plaat kopen terwijl ik minder dan de helft nodig heb. Even zoeken dus naar een zaak die wel halve platen heeft. Daarnaast wil ik eens gaan kijken wat ik allemaal zou kunnen maken voor de pedalen en de elektronica. Ik heb vandaag wel al wat knoppen binnen gekregen maar nog niet de belangrijkste. En niet te vergeten welke kleuren en stickers (iemand een idee, bij voorkeur goedkoop ;) ).

Dus voorlopig even de bedenk fase weer in, actie volgt wel weer :)

[afbeelding]

[afbeelding]
oja, ik heb een keer gezien dat iemand hem glimmend rood had, en dat was mooi _/-\o_

http://www.stickerland.nl/index.php/cPath/24

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Super vet! Mooi gemaakt man! _/-\o_ :9~

@ghost-rider:
Op GoT hebben we het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje voor als je de laatste in een topic bent en je binnen 24 nog wat wil toevoegen.
Geldt ook voor waveline maar met zulke mooie pics mag er wel een klein uitzonderingetje. :P

www.biesheuvel.nl, daar kocht ik mijn stoel. je kan ook kijken op www.pro-racing.nl, zij zijn invoerder van sparco spullen en leveren beide aan huis en je kan online kopen.

• AcXeller
  • Niet online
ghost-rider schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:03:
oja, mag ik trouwens vragen waar jullie de stoelen vandaan hebben? en hoeveel kosten ze? ;)
http://www.remcoshop.nl en dan was het de SS 41G die je hier kan zoeken http://www.autostyle.nl/products.asp

@waveline
Ik kende het model wel al van je cockpit, bleek alleen van een ander te zijn de foto's die ik hier heb. Mooi gedaan ook.

Waar heb jij echter de traanplaat folie vandaan ? De gamma en praxis hebben het niet, toch meer aan tuning winkels gaan denken ? En blijft het ook een beetje in model of blijft er gewoon een dikke deuk inzitten als je op leunt of staat ?

[ Voor 0% gewijzigd door AcXeller op 13-09-2006 23:55 . Reden: heb al het een en ander gevonden ]

Mijn YouTube kanaal

• MadMan
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

Waarom typt iedereen "peNdalen"?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• BladeRacer

BladeRacer

@ AcXeller:

Dat "Goed bezig Herman" was zomaar een uitdrukking hoor. Komt uit een reclame ofzo.

Bij mij in de buurt zit een bouwmarkt, daar kan je mdf op maat laten zagen en betaal je alleen wat je meeneemt. Multimate heet die. Misschien zit er een filiaal bij jou in de buurt.

[ Voor 9% gewijzigd door BladeRacer op 14-09-2006 15:28 ]

• Evertt
Mooi hoor.

Ik wil weten wat voor stuur er op zit en waar koop je die???

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Evertt schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:36:
[...]

Mooi hoor.

Ik wil weten wat voor stuur er op zit en waar koop je die???
dat is een logitech Momo dacht ik,

Afbeeldingslocatie: http://www.proline.pl/pictures/logitech_momo_racing_force_963282_0914.jpg

• Zamorano
  • Niet online
Ik weet toch vrij zeker dat het een Frex stuur is.

het is een DFP logitech stuur maar dan gemodifieerd met een frex wheel adapter. het stuur is van sparco. het stuur alleen koste wel meer als de logitech dfp, 175 euro :X

heeft iemand trouwens een idee waar je toerentellers van het merk Autometer kan kopen in België of Nederland?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 183797 op 14-09-2006 17:54 ]

• Evertt
Anoniem: 183797 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:24:
het is een DFP logitech stuur maar dan gemodifieerd met een frex wheel adapter. het stuur is van sparco. het stuur alleen koste wel meer als de logitech dfp, 175 euro :X

heeft iemand trouwens een idee waar je toerentellers van het merk Autometer kan kopen in België of Nederland?
Waar kan je die kopen???
Ik zie alleen DFP voor PS2 staan als ik zoekt in google en niet voor de PC.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dat zijn de zelfde. Werkt op zowel PS2 al PC dus. Officieel niet ondersteund door logitech support overigens. Maar dat is geen probleem.

• Zamorano
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:15:
[...]

Waar kan je die kopen???
Ik zie alleen DFP voor PS2 staan als ik zoekt in google en niet voor de PC.
Zeg, die SP is er niet voor niets hoor.
Je stelt wel heel vaak vragen waar heel makkelijk een antwoord op te vinden is.
Zelf een beetje lezen kan geen kwaad.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb momenteel 2 DFP's waarvan één met een slecht gaspendaal.
Nu gebruik ik de rem daarvan als koppeling. Ik zit alleen een beetje te klooien met de instellingen. Ik heb de vraag ook in het GTL topic gesteld. Maar het lijkt me dat het voor meerdere spellen van toepassing is.
Het pedaal is namelijk te gevoelig afgesteld. Zodra ik het een halve cm loslaat, slaan sommige wagens al af. Ik wil daarom een deadzone in de maximale stand van het pedaal. Ik weet dat dit bij bijvoorbeeld NFS porsche mogelijk was. Echter kan ik bij GTL en de logitech profiler niets vinden wat er op lijkt. Wel kun je de deadzone instellen bij het beginstuk van het pedaal, bijv. de eerste 20%. Maar niet de laatste 20%. Ook kun je het bereik wel aanpassen maar dat is ook niet wat ik zoek. Dan wordt 80% intrappen 100%uitslag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
normaal:
0|xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx|100

deadzone:
         20|xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx|100

bereik:
0|xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx|100

wat ik wil:
0|--------20|xxxxxxxxxxxxxxxxx|80----|100

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

dat kan met dx2tweak wel :P ofzoiets moet je ff zoeken op die wingmansite www.goole.com :D
update: ik kan zelf ff die tool niet vinde zosnel

[ Voor 22% gewijzigd door BruceLee op 15-09-2006 00:48 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

BruceLee schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:48:
dat kan met dx2tweak wel :P ofzoiets moet je ff zoeken op die wingmansite www.goole.com :D
bedoel je dit DXTweak2?
Het lijkt er op dat het met dit programma gaat lukken. Morgen even kijken wat of hij ook 2 DFP's aankan, dwz; niet op beide apparaten het zelfde toepast.

[ Voor 17% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-09-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Psst: het zijn pedalen, geen pendalen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

ik ga deze stoel bestellen, van autostyle

89euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.autostyle.nl/images/pimages/_948895.GIF

http://www.autostyle.nl/g...asp?id=327&pageid=7&pos=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mooie stoel maar de voorkant van het zitvlak is echt heel hoog.

Lijkt me dus niet echt geschikt voor een houding waarbij je pedalen veel lager zitten dan je stoel. Toch iets om rekening mee te houden als je een stoel aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Zamorano schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:10:
[...]

Mooie stoel maar de voorkant van het zitvlak is echt heel hoog.

Lijkt me dus niet echt geschikt voor een houding waarbij je pedalen veel lager zitten dan je stoel. Toch iets om rekening mee te houden als je een stoel aanschaft.
dan plaats ik de pendalen wel wat hoger hoor, ik heb geen zin om een sparcostoel van 1500 euro aan te schaffen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

ghost-rider schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:12:
[...]

dan plaats ik de pendalen wel wat hoger hoor, ik heb geen zin om een sparcostoel van 1500 euro aan te schaffen :*)
Ik ben niet tevreden over die stoelen, tenminste, in de auto, heb er wel eens in gezeten, maar vond ze nu niet zo lekker zitten als ze er uitzien, en met een fatsoenlijk merk heb ik dat wel :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PEDAAAAAALEN!!!
ZONDER N!

Argh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ghost-rider schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:12:
[...]

dan plaats ik de pedalen wel wat hoger hoor, ik heb geen zin om een sparcostoel van 1500 euro aan te schaffen :*)
Dat hoeft ook weer niet natuurlijk (een stoel van €1500 that is).
Ik heb bijvoorbeeld een Cobra van €200. Sparco's zijn er vanaf een euro of €350/400 dacht ik.

Als je een cockpit in elkaar zet wil je op het minst goed kunnen zitten, dat is toch het hele idee?
Met je pedalen hoger zetten kom je er niet, je zult ook de hoek moeten veranderen anders zit je nog oncomfortabeler.

Kortom, ik zou iets meer tijd stoppen in het uitdenken van een goede houding en daar dan de juiste spullen voor aanschaffen.

@Arfman: I feel your pain. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

als ik de stoel heb begin ik pas met bouwen hoor.. :)

maar ik heb niet zoon groot budget hoor :P vind 90 euro al veel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ghost-rider schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:51:
als ik de stoel heb begin ik pas met bouwen hoor.. :)

maar ik heb niet zoon groot budget hoor :P vind 90 euro al veel 8)
Juist als je een klein budget hebt zou ik goed uitdenken wat je allemaal gaat doen, voor je gaat bouwen en/of kopen.

Maargoed, zelf weten hoor, het is jouw cockpit. Ik probeer alleen aan te geven waar je zoal tegen aan kunt lopen als je spullen koopt op basis van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Ik zit er over te denken om ook zoiets te gaan maken, heb nog 2 CRX stoelen op zolder staan (waarvan 1 goeie), dus dat kan ik al mooi als basis gebruiken :)

Maar ja, ik speel nog steeds met mijn good old Thrustmaster Formula T2 die al op alle mogelijke manieren creatief gerepareerd is... :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

BruceLee schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:48:
DXtweak2 is inderdaad hét programmatje om je stuur en pedalen te fine tunen. De instellingen worden opgeslagen. Ook als je meerdere appataten hebt, ook al hebben ze dezelfde naam zijn er geen conflicten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
sorry ... oud ..

[ Voor 90% gewijzigd door Bertuss op 15-09-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:12
G25

Zercom Computers Eindhoven € 213,40 € 8,- Eindhoven 15-09
4Launch € 215,- € 7,50 Eindhoven 15-09
Azerty Hardware € 218,54 € 8,95 Raalte 15-09

ziet er prima uit. ik ben benieuwd naar de prijs trend die wordt doorgezet na de release. Als die direct omhoog gaat dan is dat balen.

                           

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hoi :P

Kheb ook de G25 besteld, wacht met smart op wat koeler weer en de levering.
IK hoop dat de pedalen een beetje geschikt zijn voor mijn schoenmaat 50 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Luckeh op 16-09-2006 18:55 ]

iRacing Profiel

• Arnold-D

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Lucky schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:49:
[...]

Hoi :P

Kheb ook de G25 besteld, wacht met smart op wat koeler weer en de levering.
IK hoop dat de pedalen een beetje geschikt zijn voor mijn schoenmaat 50 :)
woow, maat 50 :|
zijn je schoenen dan niet te breed of hoebreed zijn ze?? :P

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ghost-rider schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:24:
[...]
woow, maat 50 :|
zijn je schoenen dan niet te breed of hoebreed zijn ze?? :P
Eigenlijk...ik doe sims op m'n sokken :)
Vind dat wat prettiger dan met schoenen rijden. Met name omdat de pedalen niet drukgevoelig zijn en het erg gehorig is met schoenen.

iRacing Profiel

• Evertt
jeehaa schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:50:
G25

Zercom Computers Eindhoven € 213,40 € 8,- Eindhoven 15-09
4Launch € 215,- € 7,50 Eindhoven 15-09
Azerty Hardware € 218,54 € 8,95 Raalte 15-09

ziet er prima uit. ik ben benieuwd naar de prijs trend die wordt doorgezet na de release. Als die direct omhoog gaat dan is dat balen.
Het is een top stuur kijk maar hier op http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=106094
Maar ik wacht ff met kopen tot de prijzen verder omlaag gaan op Logitech staat die voor €299.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste