Ejorne schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:55:
[...]
Daar heb ik er ook 1 van, de wingman formula force, die met dat geheel rode stuurtje. Heeft een seriele connector met verloop naar usb. Ik vind het een prima stuurtje, hoewel ik weet dat er inmiddels natuurlijk veel beter te verkrijgen is. Maar ik ben dan ook niet zo'n die-hard racesimmer.
Het grootste nadeel, van deze wingman, vind ik echter dat de pendalen als 1-as werken. Volledig remmen en vol gas geven resulteert weer in een ruststand van deze as. Da's natuurlijk uit den boze met een race-sim...
Toch maar weer eens wat nieuws aanschaffen, of liever gezegd, tweedehands... Da's beter passend in mijn budget...
Hoe kan ik info vinden welke pendalen uit twee verschillende "assen" bestaan? Wat is hiervan bijvoorbeeld de benaming/omschrijving?
Als ik zo vrij mag zijn dat hier te vragen?
Wat een onzin!, Dat stuur kan prima met 'seperate axis' de pedalen aansturen. Ik heb 3 van die sturen omdat het destijds de betere sturen waren met een staalkabel inplaats van die stomme tandwielconstructies. Later heb ik er voor 20 euro nog eens een paar gekocht om uit elkaar te halen zodat ik een eigen simulatiebak kon maken met echt stuur enzo. De motoren en printplaten eruit gehaald etc. Maar die axis voor je pedalen kan je gewoon in je control panel van je stuur aanpassen. Ik speel LFS al een hele tijd met de originele Wingman Formula Force en ik kan weldegelijk remmen en gassen tegelijk. Dit was dan ook een high-end stuur in die tijd, alles wat erna kwam van logitech was low-budget. Pas toen ze met de Logitech MOMO kwamen hadden ze een opvolger (de echte MOMO, niet de MOMO racing, die is weer crap) m.a.w, alle tijdelijke (limited) producten van Logitech zoals de Wingman Formula Force, de MOMO en de G25 zijn allemaal high end 'van korte duur' producten die teveel kosten om echt winst op te maken. Lange tijd wilde ik die MOMO hebben maar had er geen geld voor destijds, toen ie niet meer bestond ben ik maar gewoon bij mijn Formula Force gebleven. Wat ik wel een nadeel vind van het stuur is de 180 graden draaicircel wat gewoon wat weinig is imho. Ook de pedalen zijn niet geweldig maar die heb ik dan ook helemaal omgebouwd. Ook zit de stuuras nu in lagers en heb ik de speling daarmee gereduceert. Vervolgens alles extra ingevet om het geheel wat soepeler te maken. Kostte destijds ruim 400 gulden maar doet het na ruim 6 jaar gebruik nogsteeds super!. Hoezo goeie kwaleit

Maar ik moet wel zeggen dat ik al die tussenfases aan lowbudget troep niet uit kon staan. De formula force GP die erna kwam was echt om te huilen! Gelukkig hebben ze weer een nieuw high-end model. Ik ga er ook gelijk 1tje halen uiteraard
Overigens heeft de Formula Force geen seriele aansluiting, dit is een Y-splitter constructie met verloop naar USB. Dat is zo gedaan om praktische redenen, er komen namelijk 2 vrij dikke kabels bij elkaar die vervolgens naar USB moeten. Als ze dit uit 1 geheel hadden gemaakt was dit lomp en stug geworden. Vanaar de connector er tussen, en deze heeft toevallig de proporties van een Seriele aansluiting, thats all. Probeer maar eens serieel aan te sluiten, dat werkt niet. Een vriend van me had namelijk dit stuur 2e hands heel goedkoop van iemand gekocht zonder dat hier het USB verloopje bij zat. Deze verkoper beweerde dat het zo hoorde en dat hij het stuur altijd zo gebruikt had. Nou ik heb speciaal voor die vriend een USB verloop moeten solderen om hem aan de praat te krijgen. Die verkoper lulde na mijn idee gewoon uit zijn nek, en heeft het stuur ooit gejat oid en nooit kunnen gebruiken omdat die kabel miste! Ook vanwege het fijt dat het stuur zo buitengewoon smetteloos schoon was alsof er nooit een spel mee was gespeeld terwijl hij al 3 jaar uit de productie was gehaald maakte het er niet logischer op. Er zat gewoon een vreemd luchtje aan de zaak, maar goed dat ik wat soldeerkunsten beheers en heb de verkoper daarna ook aangesproken. Deze schrok nogal dat ik zoveel kennis van dit specifieke stuur had dat hij pardoes niets meer wist te melden.

stelletje eikels toch op de wereld
[
Voor 18% gewijzigd door
BruT@LysT op 05-09-2006 23:41
]