Systeem Disc "I"...???

Pagina: 1
Acties:

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-03 17:58

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Topicstarter
Nieuwe pc werkt perfect, heb echter 1 'vervelend' probleem, al m'n drive letters zijn totaal door elkaar (met uitzondering van "A" voor de disc drive)

Nu is mijn system disc (windows XP Pro) "I" deze wil ik heel graag veranderen in "C" echter "C" is al bezet door een drive (volgens mij de brander) hoe krijg ik de drive letters zoals ik ze hebben wil. (C,D,E for partitions, F,G,H for me- dia drives etc.) Het probleem is dat mijn OS disc (I) zich niet door Windows laat veranderen in "C" omdat Windows hierop staat. Heeft iemand een oplossing dat ik dit kan veranderen?

Dat ik Windows XP hiervoor opnieuw moet installeren is voor mij geen probleem.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
laat me raden, je hebt een multimedia card reader,... koppel deze even los bij installatie ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, gewoon even opnieuw installeren zonder die cardreader. Je kunt het volgens mij ook wel achteraf nog wijzigen, maar dat wordt een heel geklooi.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Palomar schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:22:
idd, gewoon even opnieuw installeren zonder die cardreader. Je kunt het volgens mij ook wel achteraf nog wijzigen, maar dat wordt een heel geklooi.
Valt best mee?
Je zult alleen eerst even C moeten vrijmaken, dit kun je doen door de schijf die nu 'C:' heet even 'X:' of een andere vrije letter te geven, daarna kun je je windows disk weer C: noemen.
Om dat nu een heel geklooi te noemen vind ik meevallen, Windows XP installeren op een hedendaagse computer is een stuk lastiger en bewerkelijker hoor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

moto-moi schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:33:
Valt best mee?
Je zult alleen eerst even C moeten vrijmaken, dit kun je doen door de schijf die nu 'C:' heet even 'X:' of een andere vrije letter te geven, daarna kun je je windows disk weer C: noemen.
Om dat nu een heel geklooi te noemen vind ik meevallen, Windows XP installeren op een hedendaagse computer is een stuk lastiger en bewerkelijker hoor ;)
HUH :? Dan wil Windows toch niet meer booten dacht ik altijd ?!?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Palomar
  • Niet online
@ motomoi
Ja, maar je hebt ook nog allemaal verwijzingen in het register etc. die nu nog naar I: pointen. Ga jij die allemaal handmatig nachecken en wijzigen? ;) (als windows uberhaupt op wil starten).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt je systemdrive letter niet zomaar veranderen, daarvoor zul je toch een reinstall moeten doen zonder extra drives aangesloten? Maar op zich kun je het ook gewoon zo laten staan als het nu is, het draait zonder problemen odmat je niet per se je C: moet hebben.

Wat je kunt doen is met subst je C: naar I: laten verwijzen, dan kun je alles gewoon via C: aanspreken ook al staat je OS op I:
[...]

Valt best mee?
Hoe wil je dat doen als je schijf in gebruik is, dat gaat windows niet leuk vinden :P

[ Voor 41% gewijzigd door TERW_DAN op 18-08-2006 11:38 ]

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-03 17:58

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Topicstarter
Ehhhj a, hoe raad je dat zo :P
Hartelijk bedankt allen voor het antwoord, ik denk dat dit het makkellijkst is.
DTorro schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:15:
laat me raden, je hebt een multimedia card reader,... koppel deze even los bij installatie ;)

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Palomar schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:37:
@ motomoi
Ja, maar je hebt ook nog allemaal verwijzingen in het register etc. die nu nog naar I: pointen. Ga jij die allemaal handmatig nachecken en wijzigen? ;) (als windows uberhaupt op wil starten).
Partition Magic kan dat voor je doen, bij mij werkte dat best aardig, alleen is de kans er wel dat er wat fout gaat. Maar als je toch een schone Windows installatie wil doen, dan is er niks aan de hand :P

The devil is in the details.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er is nog een andere manier, dit staat beschreven in een kbase artikel van MS!

edit: eerste hit bij google... http://www.petri.co.il/ch..._letter_in_windows_xp.htm

[ Voor 39% gewijzigd door dog4life op 18-08-2006 11:43 ]

• Palomar
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:38:
[...]

Partition Magic kan dat voor je doen, bij mij werkte dat best aardig, alleen is de kans er wel dat er wat fout gaat. Maar als je toch een schone Windows installatie wil doen, dan is er niks aan de hand :P
ja, er zullen idd best tooltjes zijn die dat automatisch searchen en replacen, maar dat lijkt me meer een uiterste oplossing voor als je een reeds jarenlang draaiende installatie hebt en di eperse in gebruik wilt houden. Aanegzien de TS alles net schoon geinstalleerd heeft kan ie imo beter gewoon nog een keer opnieuw installeren omdat er nu toch nog niks verloren gaat qua geinstalleerde software en instellingen.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nero355 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:36:
[...]

HUH :? Dan wil Windows toch niet meer booten dacht ik altijd ?!?!
Jawel hoor, even de XP CD er in, ff de gebruikelijke rits fixboot e.d. intikken en het werkt weer prima :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Windows bepaald de driveletter aan de hand van de aansluitingen op de IDE bus (en hoe je je partities aanmaakt).

Primairy IDE - Master - krijgt eerste letter (C)

Als je hier je CD-Rom aanhangt dan krijgt die dus de letter C volgens mij....

Verwijderd

[...]

Valt best mee?
Sry... maar jij weet volgens mij echt niet waar je het over hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jongentje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:44:
Windows bepaald de driveletter aan de hand van de aansluitingen op de IDE bus (en hoe je je partities aanmaakt).

Primairy IDE - Master - krijgt eerste letter (C)

Als je hier je CD-Rom aanhangt dan krijgt die dus de letter C volgens mij....
Nee hoor, dat is niet waar. op mijn primary IDE hangt enkel mijn DVD speler en die heeft toch netjes D: als schijfletter gekregen. Het wordt gescanned afhankelijk van de adapters waar je schijven aanhangen en evt partities die erop gemaakt zijn.
Pagina: 1