Toon posts:

Welke-O-Welke?!

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.... Daar is hij dan mijn eerste topic!!!

Ik ben op zoek naar een goede opvolger voor mijn AMD 2500+ XP. Een goede processor maar voor het gamen laat hij soms toch nog wat te wensen over :'(

Ik ben dus op het internet op zoek gegaan naar een nieuwe CPU + Mobo.

Hieronder staat waar op dit moment even mijn keuze op is gevallen:

- Pentium 4 541
3,2Ghz 800MHz 1Mb S-775 Box
- ASRock 775i915P
SATA2, 915P

Is dit een beetje een goede update combinatie zodat ik weer een beetje de nieuwe (grafische) games weer kan spelen? 8)7

Ik heb als VGA-Kaart op dit moment (nog) een GeForce FX5200 128MB kaart. Wat bevelen jullie me hiervoor aan als goede opvolger?

Ik hoor het graag, suggesties zijn altijd welkom natuurlijk ;)

Greetz,

Pascal

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Als je ons een budget geeft dan word t misschien wat makkelijker en misschien een linkje naar de specs van het moederbord?

Welkom op tweakers.net btw

Mischien ook handig om te vertellen waarom je dit mobo hebt gekozen en waarom die cpu...

verder zou ik je een intel core 2 duo aanraden, maar ik weet je budget niet...

[ Voor 46% gewijzigd door Flapp op 17-08-2006 18:35 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Yep Intel Core 2, Pentium is zooo 2005 :P

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:46
Ligt natuurlijk aan je budget. Maar als die heel laag is, kan je beter die waardeloze 5200 vervangen door een fatsoenlijke (AGP) graka.
Heb je meer budget, dan kan je ook evt mobo en CPU vervangen. Maar voor games haal je het meeste voordeel uit een snellere / nieuwere graka

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Omdat je nu toch een trage videokaart heb direct pci-express nemen uiteraard,
heb je lekker wat speling om nog te upgraden in de toekomst, en levert je kaart wat meer op bij marktplaats.

Verder raad ik p4 op dit moment af, zou in de lage prijsklasse (cpu van 120 euro) amd a64 (x2) nemen. Wil je 190 euro besteden aan een cpu, dan core 2 duo e6300 nemen, met bijvoorbeeld een asrock boardje: http://www.asrock.com/product/ConRoeXFire-eSATA2.htm, of een MSI p965 Neo.

Kwa videokaart is de midrange toch wat beter ondergebracht bij Nvidia, denk dan aan een geforce 7600 o.i.d.

Ik maak nu een inschatting van jou budget aan de geposte componenten te zien, maar kan er naast zitten :p

[ Voor 8% gewijzigd door Dnc1n op 17-08-2006 18:47 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:08
Zoals men al zegt: Een budget indicatie maakt het voor ons ook wat makkelijker :)

De nieuwe Intel Core 2 Duo processoren zijn op dit moment erg gewild, mede dankzij hun goede prestaties, welke beter zijn dan die van de AMD X2 processoren.

De Intel Core 2 Duo processoren:
  • Low-End: E6300
  • Mid-End: E6400 - E6600
  • High-End: E6700 - X6800
Maar een upgrade naar een Intel Core 2 Duo processor is niet zo gemaakt, je zult een nieuw moederbord moeten aanschaffen (Socket 775, P965 - X975 Chipset), een nieuwe videokaart vanwege de PCI-E sloten, nieuw geheugen: DDR2.

Dus kijk goed naar je budget, en stel je systeem samen aan de hand van dit budget.
Je kunt natuurlijk ook even wachten met upgraden.

Tip: Voor meer informatie, check de PMG FAQ.

En welkom op GoT :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een topic te starten op GoT ;) Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van dit mooie forum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.