Toon posts:

PXE-Boot voor newbies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede-Gotters,

Ik zit sinds kort met een klein probleempje, doch een leuke uitdaging.

Het is de bedoeling dat ik een bedrijf moet voorzien van een zwik computers die van PXE-boot moet voorzien onder Windows 2003 Server.

Het het doel is om de machine test-applicaties te laten draaien om de functionaliteit ervan te kunnen testen.

Ik heb als eisen:

De Client-machine moet kunnen booten van de Bootserver MET windows 2003 ZONDER installatie ervan (ahw zonder schijven)
Machines van verschillende configuraties worden erop aangesloten, afgekoppelt en vice versa, dus graag zonder al te veel gedoe met mac-adressen
Er moeten minimaal 8 systemen tegelijk op de PXE-boot terecht kunnen.

Mijn vragen:

1. Is dit mogelijk? :) (zo ja, lees verder) :D
2. Is de standaard-software van windows 2003 geschikt om de hele boel aan de gang te krijgen?
3. Waar kan ik over voldoende documentatie beschikken? (met google kom ik er niet uit)
4. Wat is het gemiddelde gebruik van Ram aan de clienten van dit proces?

Ben ik onvolledig in informatie?, laat het me weten, want nu ik dit typ ben ik zwaar in de war en nog eens gefrustreerd ook, dus ik heb even een schop in de goede richting nodig. :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb je al gegoogled? Of gezocht op GoT?
Dan had je dit draadje gevonden: PXE-Booten van Windows XP op Windows 2003 Server van een paar dagen terug.

Ey!! Macarena \o/

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Jij moet dit dus zonder kennis van zaken implementeren bij een bedrijf. :?

(Niet dat ik over die kennis beschik, maar goed). Veel succes ermee....
Ik begrijp uit je TS niet echt wat er met die client pc's moet gebeuren. Het lijkt wel of je iets met Terminal Server bedoelt. PXE is toch om daarna een image of iets dergelijks te distribueren naar dat station.

[ Voor 41% gewijzigd door wizzzzzz op 17-08-2006 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:15:
Heb je al gegoogled? Of gezocht op GoT?
Dan had je dit draadje gevonden: PXE-Booten van Windows XP op Windows 2003 Server van een paar dagen terug.
Daar gaat de poster uit van een ms-dos based image (win98)
Daar heb ik al meerdere oplossingen voor gevonden als bvd. Netboot, maar deze ondersteunt geen Win2K3.

Ik heb zeker gegoogled, maar alles en iedereen gaat van een install uit of een linux-based PXE

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:24:
Jij moet dit dus zonder kennis van zaken implementeren bij een bedrijf. :?

(Niet dat ik over die kennis beschik, maar goed). Veel succes ermee....
Als je een gaspedaal weet te vinden, is dat al een stap verder om te kunnen autorijden ;)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Mja, lees je eens goed in op BOOTP, TFTP en dat soort spul.
Wat anders ook mogelijk is, is de pc's met een minimale linuxinstallatie waar alleen drivers voor de NIC op staan en een terminalclient van een CF kaartje te laten starten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1