Binaries & Parren

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi,

Sinds kort begonnen met usenet. Hiervoor heb ik een aantal providers geprobeerd, en zit nu bij tweaknews.

Maar, bij elke download die ik doe moet ik bestanden repareren met quickpar. Maakt niet uit via welke newsserver. Is dat normaal?
Hoe vaak moeten jullie dat zo ongeveer doen?

Ik heb eerst newsleecher gebruikt, en nu sabnzbd. Bij beide programma's moet ik repareren.

[ Voor 12% gewijzigd door Phoebe op 17-08-2006 09:18 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

het hangt er een beetje vanaf hoe oud de post is. de wat oudere post moet je vaak repareren.

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Phoebe schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:16:
Hoi,

Sinds kort begonnen met usenet. Hiervoor heb ik een aantal providers geprobeerd, en zit nu bij tweaknews.

Maar, bij elke download die ik doe moet ik bestanden repareren met quickpar. Maakt niet uit via welke newsserver. Is dat normaal?
Hoe vaak moeten jullie dat zo ongeveer doen?

Ik heb eerst newsleecher gebruikt, en nu sabnzbd. Bij beide programma's moet ik repareren.
Ik heb ervaring met Eweka en Tweaknes en ik moet zeggen.... het wisselt nogal. Soms een hele dvd foutloos, soms stevig repareren. Accepteer het en leer er mee leven :)

In mijn beleving (!) krijg je iets eerder foutloos als het op een goede newsserver gepost is. Komt het van een provider die een gare newsserver heeft dan repareer je je wild. Maar ach, zolang het maar te repareren is.

Het kan ook heel verstandig zijn om iets niet direct na het posten te gaan downloaden want dan is het vaak nog incompleet. Wacht 1 of 2 daagjes en alles is binnen gedruppeld her en der vandaan. Je hebt toch zat en genoeg retentie met Tweaknews!

• Phoebe
Dank voor jullie antwoorden ;)

Het gebeurt met posts van allerlei leeftijden. Als het normaal is dat je PARt bij elke download, ook goed hoor. Maar ik wil het wel effe weten :+

Per download van een dvd (zeg 90 delen van 50 mb), zijn er zo ongeveer 10 die niet helemaal goed overkomen.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Crusader

Arc Nature

Ik heb met TweakNews zelden reparatie nodig. Op een DVD komt het soms voor dat ik 1 of 2 blokjes nodig heb, maar verder geen problemen. Ik gebruik NewsLeecher 3.7 final.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Phoebe
Net nu een dvd gedownload, staat al enige dagen erop, maar 80 mb aan PAR blokken nodig. :?

Hoe zijn jouw instellingen bij tweaknews? Ga je via poort 119 of een andere poort? En welke server?
Thankx!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08
Hier eweka. Soms dagen lang alles perfect, soms een dagje dat alles beetje crap binnekomt. Gemiddeld denk ik 4 van de 5 perfect binnen, zonder par nodig te hebben. Gebruik eweka nu 8 maanden. Dus ben best wel tevreden :P Bovendien gaat het via een 20Mbit lijntje, maar dat zou voor de compleetheid natuurlijk niet uit mogen maken. Toch kan een enkele bot bij mij 700kb/s halen, en bij mijn ouderlijk huis (4 Mbit lijn) gaat ie max 250 (enkele bot dus) en daar komen ze minder compleet binnen. Dus ik begrijp er eigenlijk ook niet veel van waarom wel of waarom niet compleet :X

pepernooot

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Gebruik Tweaknews en Eweka en hoef denk ik 1 vd 20 posts te repareren..
Als jij elke download moet parren lijkt het me dat er iets niet in orde is..
Ik zou persoonlijk een geheugen en harde schijf test draaien om te kijken of er geen datacorruptie optreedt..

Systeem Specs

• Phoebe
Occy74 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:51:
Gebruik Tweaknews en Eweka en hoef denk ik 1 vd 20 posts te repareren..
Als jij elke download moet parren lijkt het me dat er iets niet in orde is..
Ik zou persoonlijk een geheugen en harde schijf test draaien om te kijken of er geen datacorruptie optreedt..
Andere downloads (via http dan) gaan altijd prima. In de log zie ik wel timeouts optreden, of article format unknown errors optreden:

8/8/2006 10:05:52 AM ¤ Article part (#54) not downloaded. Article "Munich (2006)(????) [15/44] - "MUNICH.part15.rar" yEnc" from server "TweakNews".
8/8/2006 10:05:52 AM ¤ Server response: "400 news.tweaknews.nl: Session timeout.". Part Msg ID: "part54of157.w2CIvW$N8cjw&ZYxPKZm@powerpost2000AA.local". Part Format: "Unknown".
8/8/2006 10:05:52 AM Bot(2) disconnected from server: "TweakNews".

8/8/2006 11:05:55 AM ¤ Article part (#68) not downloaded. Article "Munich (2006)(????) [30/44] - "MUNICH.part30.rar" yEnc" from server "TweakNews".
8/8/2006 11:05:55 AM ¤ Server response: "400 news.tweaknews.nl: Session timeout.". Part Msg ID: "part68of157.I2oigO29AvpDWQ1H1oF4@powerpost2000AA.local". Part Format: "Unknown".

Tweaknews zelf zegt dat ik via een andere poort moet downloaden, maar dat helpt niet.
Misschien dat ik eens ga spelen met instellingen van de router ofzo.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Via andere poort?? NNTP is toch altijd 119?

• Rac-On
  • Niet online
ik zit bij eweka en hoef eigenlijk nooit te repairen volgens de logs. En als het toch nodig is, download sabnzbd automatisch het benodigde aantal par2 files voor me ;)
kwestie van nzb'tje in de juiste map mikken de volgende dag staat het bestandjes netjes gedownload, geparred en ge-unrarred voor me klaar.

payserver helpt aanzienelijk, bij chello was het huilen met de pet op

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Phoebe
Hun verhaal was dat ik de poort in 583 moest veranderd, omdat 119 wordt afgesloten bij sommige providers.

Ik heb ook bij smsusenet gezeten om te kijken of het daar beter ging, maar dat was niet zo. Ik begin de router toch wel wat te verdenken, want ik heb het op meerdere pc's, en zowel met newsleecher als sabnzbd.

Het lijkt mij ook niet aan tweaknews te liggen, dan waren er wel meer topics over :+

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zit met Tweakdsl + Tweaknews en moet eigenlijk zelden wat parren. Meestal mis ik in max 1-4 bestanden een blockje en dan download ik die gewoon opnieuw (kost max 3 minuten). Dat is een stuk sneller dan parren :). Werkt natuurlijk alleen maar als het bij jou (w client/verbinding) fout is gegaan maar dat is eigenlijk 90% van de gevallen wel zo.

En ja, soms kom je dingen tegen waar je je een breuk aan part, ach so be it, daarvoor is het systeem uitgevonden :P

Verwijderd

Lees dit eens even door: QuickPar handleiding | Binaries4all

Google is your friend :)

Het gebruik van Payservers lost dit probleem btw wel op: op eerdergenoemde website staan bijvoorbeeld ook wat populaire payservers die erg goed(koop) zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 12:27 ]

• Phoebe
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:26:
Lees dit eens even door: QuickPar handleiding | Binaries4all

Google is your friend :)

Het gebruik van Payservers lost dit probleem btw wel op: op eerdergenoemde website staan bijvoorbeeld ook wat populaire payservers die erg goed(koop) zijn.
Ik heb een payserver: tweaknews.
En in parren ben ik tegenwoorig heeeeeeeel ervaren 8)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Phoebe schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:04:
Ik heb een payserver: tweaknews.
En in parren ben ik tegenwoorig heeeeeeeel ervaren 8)
Ligt het niet aan je Kabel/DSL lijn eventueel ?? Teveel CRC errors enzo ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BHQ
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Dan zouden normale web-downloads ook corrupt worden.

Anyway.. ik moet ook soms wat parren, da's best wel normaal zegmaar.

Verwijderd

Ik heb TweakDSL + TweakNews en het komt niet zo vaak voor dat ik veel moet repareren. Vaak is het dat enkele bestanden 1 block missen. Vaak is het ook zo dat ik niet eens hoef te repareren. Maar ik heb nog nooit gehad dat er een post was die ik niet gerepareerd kreeg (op de posts zonder par2 bestanden na dan).

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zo, ben nu pas de downloads van een paar dagen geleden aan het parren en ik moet zeggen dat er achterlijk veel gerepareerd moet worden. Veel meer dan normaal.
Zeker 50 blocks nodig per dvd, voorheen waren dat er geen of maximaal 3. Ik vermoed problemen met de nieuwsserver van Tweak.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf laat ik m'n meuk downloaden op m'n thuisserver, daarna laat ik het door middel van een zelfgeschreven script automatisch op m'n workstation overzetten, parren, unrarren en deleten. Als je ook zoiets maakt boeit parren vrij weinig, je hoeft er niet extra voor te klikken ofzo. Je kijkt er niet naar om totdat je ziet dat het brand-klaar is :P. Sommige usenetclients kunnen ook automatisch gedownloade posts Parren.

Zelf gebruik ik Newszilla (Xs4all) en Eweka en ik download met Newsbin Pro (niet het meest slimme programma, denk ik, maar het gebruikt erg weinig CPU recources :)). Hij moet geloof ik regelmatig repairen, maar meestal toch niet :).

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 17-08-2006 23:43 ]

🌞🍃

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Datafeest schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:42:
Zelf laat ik m'n meuk downloaden op m'n thuisserver, daarna laat ik het door middel van een zelfgeschreven script automatisch op m'n workstation overzetten, parren, unrarren en deleten. Als je ook zoiets maakt boeit parren vrij weinig, je hoeft er niet extra voor te klikken ofzo. Je kijkt er niet naar om totdat je ziet dat het brand-klaar is :P. Sommige usenetclients kunnen ook automatisch gedownloade posts Parren.

Zelf gebruik ik Newszilla (Xs4all) en Eweka en ik download met Newsbin Pro (niet het meest slimme programma, denk ik, maar het gebruikt erg weinig CPU recources :)). Hij moet geloof ik regelmatig repairen, maar meestal toch niet :).
Nou kan ik best scripten en zelf gebruik ik NewsLeecher, maar hoe automatiseer ik het parren? Ik heb een korte tijd een programmaatje daarvoor gebruikt maar dat voldeed toch niet aan de wensen.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:18
Als je denkt dat het aan je router ligt, probeer eens een groot bestand twee keer te downloaden en kijk dan of ze beide in gelijke mate corrupt zijn.

Zo niet, dan ligt het in ieder geval niet aan de Tweaknews servers.

Ik gebruik zelf ook Tweak en moet zelden iets repareren.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 21:15

TDB

ik zelf zoek de laatste nieuwsberichten via mijn provider Demon en ik moet zeggen dat het zelden voorkomt dat ik een reparatieparretje nodig heb.....

PSN: TDBtje

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:08
Crusader schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 06:49:
[...]

Nou kan ik best scripten en zelf gebruik ik NewsLeecher, maar hoe automatiseer ik het parren? Ik heb een korte tijd een programmaatje daarvoor gebruikt maar dat voldeed toch niet aan de wensen.
zoek eens naar autounpack of grappler (beide op www.mozeskriebel.com te downloaden)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Met eweka moest ik heel vaak repareren. Met tweaknews heb ik daar nog nooit last van gehad.

Ik moet wel erbij vermelden dat ik alleen nieuwe dingen download

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 21:15

TDB

Twisted schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:12:
Met eweka moest ik heel vaak repareren. Met tweaknews heb ik daar nog nooit last van gehad.

Ik moet wel erbij vermelden dat ik alleen nieuwe dingen download
wel raar dat je bij het downloaden van "nieuwe dingen" je veel moet repareren. Ik zou juist verwachten dat dat plaats vindt bij oudere uploads. :?

PSN: TDBtje

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 18:22

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Zolang het jonger is dan 25 dagen krijg ik altijd alles binnen zonder te parren bij Astraweb. Echter ligt het idd ook sterk aan de poster zelf of het goed erop staat.

De @home servers is een heel ander verhaal, daar verschilt het per groep en het staat met een beetje geluk twee dagen erop (en gegarandeerd parren geblazen).

[ Voor 32% gewijzigd door Dukey op 18-08-2006 08:46 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Crusader schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 06:49:
[...]

Ikzelf draai Linux en heb dus een soort Bash script gemaakt. Om te parren gebruik ik par2cmdline, daar is ook een Windows versie voor.
Zie http://sourceforge.net/pr...d=82331&release_id=233051 ( par2cmdline-0.4-x86-win32.zip)

🌞🍃

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zit zelf ook bij Eweka en heb 10Mbit via InterNL.net en ik moet denk ik 1 op de 40 downloads repareren en dan gaat het nooit om meer dan 1 of 2 Rar files op de 90.

Ik zoek altijd via binsearch en maak vanuit daar de NZB's. Als die in binsearch rode cijfers geeft is de post incompleet en dan moet ik meestal Parren. Als ie daar groen is die meestal wel goed.

There is no knowledge, that is not Power!

• Rac-On
  • Niet online
zoals al eerder gemeld in dit topic en in het "wat gebruik jij om te leechen" topic, ik gebruik sabnzbd, die doet het allemaal automatisch voor je

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Tweaknews, en zou er sprake is van grote bestanden, pakweg groter dan een gieg,
repareren, vrijwel zeker repareren.

Met kleinere bestanden, vrijwel nooit. Bij grotere bestanden is het mij inziens ook best logisch, aangezien er een grotere kans bestaat dat er bij het uploaden ook iets verkeerd gaat.

• Phoebe
Ik download over het algemeen vrij nieuwe bestanden (1 a 2 dagen oud), en gebruik dus sabnzbd.
Ik download hoofdzakelijk dvd's. (4,5 GB).

Maar nu gisteren ineens 2 films gedownload die ik helemaal niet hoefde te repareren.

Ik zal voor de aardigheid eens het testje doen om 2 grote bestanden te downen en dan te kijken of ze identiek niet kloppen. Ik heb wel een keer gehad dat een film niet meer te repareren was, zelfs niet met alle PAR blokken erbij. Met de tweede keer downloaden lukte het wel.

Maar 50 Mb aan PAR blokken is normaal gezien vrij normaal ;). Misschien lag het toch wel aan Tweak :)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Hoe kan het nou dat je corrupte bestanden binnenkrijgt. Bij files die jonger zjin als 2-3 dagen is het zeker dat ze op de (pay)server aanwezig zijn. Treedt er dan corruptie op met het verzenden?
Dat lijkt me sterk want het gaat via TCP dus de frames worden gechecked op CRC en als er iets niet klopt dan worden ze retransmitted.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Phoebe
Ik krijg idle timeout meldingen, of deze melding in de log hieronder. Maar het is niet echt een timeout. Want ik zie hem niet echt wachten. Of seconden geen entry in de log ofzo. Het ligt ook niet aan TCP, want via http gaan downloads goed, dus het versturen van packets zal dan ook wel goed gaan.

8/8/2006 10:05:52 AM ¤ Article part (#54) not downloaded. Article "Munich (2006)(????) [15/44] - "MUNICH.part15.rar" yEnc" from server "TweakNews".
8/8/2006 10:05:52 AM ¤ Server response: "400 news.tweaknews.nl: Session timeout.". Part Msg ID: "part54of157.w2CIvW$N8cjw&ZYxPKZm@powerpost2000AA.local". Part Format: "Unknown".
8/8/2006 10:05:52 AM Bot(2) disconnected from server: "TweakNews".

Verwijderd

Hoe groter de post die je binnenhaalt, hoe groter de kans dat er ergens een stukje incomplete is. Dit is over het algemeen redelijk normaal op usenet, en meestal ook gewoon te repareren. De oorzaak hiervan kan op elk punt tussen de poster en de downloader liggen.
Pagina: 1