Toon posts:

[X1600 Pro] Welke type Videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil graag een nieuwe videokaart aanschaffen en mijn keus is gevallen op de ATI X1600 pro 512 mb versie van agp.
Nou heb je verschillende types.. zoals de sapphire en HIS.
De his type is met een iceq cooling erop.. alleen nu wil ik weten of dat die cooling ook echt werkt dat je videokaart beter presteert of iets dergelijks!

alvast bedankt!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Koeling zal op standaardsnelheden er nooit voor zorgen dat ie beter presteert dan dezelfde videokaart met andere koeling, hooguit dat ie koeler is. Natuurlijk zou je wel verder kunnen overclocken, juist omdat ie koeler wordt gehouden, maar overclocken is vaak meer geluk dan wijsheid ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb de 1600Pro (AGP) van Sapphire, maar deze wordt erg heet en geeft bij mij steeds meer artefacts. Heb er een tijdje geleden een Zallman CF700 cooler opgezet, warmte probleem minder, maar nog steeds vastlopers enzo, niet zulke goede ervaringen. Sinds de omgevingstemeratuur weer is afgenomen draait ie bij mij weer redelijk.

Ik denk dat de HIS vanwege de speciale koeling beter is.

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb nog een vraag.. ik heb ddr geheugen pc3200 400 mhz... naar mijn weten is dit ddr1.. en de videokaart is ddr2.. is dat erg? of past dat niet?

• Hahn
Dat heeft helemaal niks met elkaar te maken, dus dat past gewoon :)

Verwijderd

Topicstarter
kei bedankt! en dan nog een vraag haha.. iemand zei tegen mij dat ik beter de 256 mb versie kan pakken dan de 512... omdat de 256 sneller zou zijn! is dat ook zo?

• Hahn
Dat zou je zelf even moeten controleren, gewoon de clocksnelheden van het geheugen vergelijken. Vaak is de 256MB versie inderdaad wel wat hoger geclockt dan de 512MB versie, maar het is maar net wat je nodig hebt natuurlijk :P

Verwijderd

Topicstarter
check.. http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=220&view=yes naar mijn weten is alles hetzeflde behalve de mb's :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Die 512MB benut je toch niet; dus kan je beter de 256MB versie nemen. ;)
Verder had ik de Sapphire X1600Pro, die was redelijk stil en de temp was rond de 70 graden stressed en 55 idle. Alleen is die nu weer terug naar de fabriek omdat het waarschijnlijk om een DOA ging.
Overclocking was bij mijn Sapphire disabled, dat snap ik nog steeds niet. :S

Goedkoop bellen via VoIP

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46
(jarig!)
Ik was eerst ook van plan om een x1600pro te kopen, maar uit verschillende reviews bleek dat de 7600gs toch beter was dus is mijn keuze uiteindelijk op die gevallen. Misschien ook interessant voor jou?
http://hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=1856

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
thesystem schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:48:
Ik was eerst ook van plan om een x1600pro te kopen, maar uit verschillende reviews bleek dat de 7600gs toch beter was dus is mijn keuze uiteindelijk op die gevallen. Misschien ook interessant voor jou?
http://hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=1856
ik denk dat hij een agp kaart zoekt, geen pci-express

Verwijderd

Ik heb de x1600pro in mijn kasje zitten, Hij was ter vervanging van een 9700AIW. Ik heb er wel meteen een andere koeler op gezet, en dat scheelt zeker 20 graden. Voor de rest lukken de meeste spellen nog gewoon. COD2 speelt ook nog lekker ermee!

Verwijderd

oeLangOetan schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:53:
[...]

ik denk dat hij een agp kaart zoekt, geen pci-express
Maar ik begrijp dus uit die test dat de geforce 6800gs sneller is dan die 7600gs ?!?! die een generatie verder is? is dat normaal?

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46
(jarig!)
Ja, maar die 6800gs heeft een snellere core en gddr3 geheugen dat sneller loopt dan de 7600gs. In die benchmark worden inderdaad pci-e getest, maar de specs van de x1600pro en de 7600gs zijn gelijk aan de agp versie.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:09:
[...]
Maar ik begrijp dus uit die test dat de geforce 6800gs sneller is dan die 7600gs ?!?! die een generatie verder is? is dat normaal?
Je vergelijkt een hi-end kaart uit een vorige gene.. iteratie met iets recentere mainstream kaart
de 6800gs is nogal duur vindt ik

Verwijderd

thesystem schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:18:
Ja, maar die 6800gs heeft een snellere core en gddr3 geheugen dat sneller loopt dan de 7600gs. In die benchmark worden inderdaad pci-e getest, maar de specs van de x1600pro en de 7600gs zijn gelijk aan de agp versie.
Goed, ik wil ook zo'n kaart alleen de agp versie dus. Dus ik het best voor de 6800gs gaan? heb hem ergens voor 122 euries zien staan

Heb ook de 6800XT zien staan is die sneller dan een 7600gs? of als ik hem kan unlocke is het een 6800ultra is die dan sneller als een 7600gs?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 22:56 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Reviews geven een heleboel informatie, ga daar dus even naar op zoek. Kijk ook even bij **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.