Mini meeting

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Ff over de minimeeting, ik wil vier mensen uinodigen, als je wilt komen, moet je het maar zeggen, ik maak een uiteindelijke keuze.
Aatos en JaapVR staan iig genoteerd. Ik wil de minimeeting houden op het moment dat ik mijn nieuwe mengpaneel krijg (over een maand ofzo). En dan moeten we maar even nadenken wat we allemaal willen doen, want alleen naar mijn set luisteren is niet genoeg. Ik denk dan aan dingen als mp3 tests. Bi-wire en andere bekabel tests. En het liefst ook nog wat audio hardware testen die jullie meenemen (speakers zal lastig worden).

Jag

Verwijderd

HAHAHAHAA, dit vind ik echt een mop

met z'n allen suf naar een set te gaan zitten luisteren.....

ik hoop maar dat jullie ook serieus wat "tests" gaan uitvoeren, anders is het tamelijk suf.

sorry

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op zondag 28 januari 2001 22:10 schreef whotheman het volgende:
HAHAHAHAA, dit vind ik echt een mop

met z'n allen suf naar een set te gaan zitten luisteren.....

ik hoop maar dat jullie ook serieus wat "tests" gaan uitvoeren, anders is het tamelijk suf.

sorry
zeker geen audiofiel :(

Verwijderd

sorry dat ik wat lullig reageerde...

Ik ben wel degelijk er van bewust dat mp3s slechtere kwaliteit hebben dan cds. En koop, als 1 van de enigen op deze aardbol geloof ik, nog cds in de winkel..

Ik vond het alleen wel komisch opgeschreven, that's all..

sorry, no offense

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Jij bent zeker Zo iemand die elk weekend dronken word om stoer te doen en geen idee hebt wat voor de rest nog meer leuk is... :r

JAG, waar is die meeting ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Op zondag 28 januari 2001 23:29 schreef JT het volgende:
JAG, waar is die meeting ?
ja.. vertel het ons..

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

nee. ook een beetje dom om iemand voor vanalles uit te maken wanneer je zo iemand nog nooit gezien hebt

• JT

JT

VETAK y0

Ga nou niet beginnen, want die 1e reactie is niet van mij. Maar je moet gewoon kunnen respecteren dat wij ons daarmee kunnen vermaken. Daar ga je iemand niet om uitlachen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Lijkt me een supertof idee. Wil die (inmiddels in GoT-kringen beruchte :)) EAW-kasten wel een keertje in actie zien/horen. En idd, MP3-tests en andere apparatuurtests zijn ook een goed idee...en we kunnen eindelijk een einde maken aan die "is bi-wiring nou beter of niet" discussie die ook op forum.hifi.nl berucht is :P

Verwijderd

Lijkt me wel lache, zo'n test dag.

P.S. als je het goed doet is bi-wiring beter;)

• JT

JT

VETAK y0

War_4_L, zie ik hier nou het begin van een flame war ??? >:) Ik heb een interessante theorie die het 'biwiring=beter' idee ongedaan maakt. Neemt 2 kabels voor biwiring. Neem dan 1 kabel. De massa van de kabel is x. Als je dan zorgt dat de massa van beide kabels van biwiring net zoveel is als 1 zo een andere kabel ,dan is het effect van bi-wiring opgeheven.....Zou het graag is testen, maar dan wel een blind-test.

Ecodan warmtepomp

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jag-> noteer mij ook maar.:) Ik wilde die EAW's van jou ook ooit nog eens in aktie horen duzz...

Verwijderd

JT, daarvoor lijkt mij zo'n testdag wel lache,
dus je kan mij ook noteren.

Kheb 1x zo'n bi wiring test gedaan, en toen hoorde ik het verschil.

Ben benieuwd of jouw theorie klopt
zou wel cool zijn (scheelt me hoop geld voor kabel>:))
P.S. nee ik was niet uit op een flame war >:)

• JT

JT

VETAK y0

Ik wil ook wel komen, maar wil eerst weten waar het is....ook wel leuk als een 16 jarige er tussen zit, kunnen jullie is de mening van een wat jonger iemand horen :)

Ecodan warmtepomp

• Jag
Het is in Bunnik, vlakbij Utrecht. En het is jammer dat ik geen grotere kamer heb, anders had ik veel meer mensen uitgenodigd. Best lullig om mensen te moeten weigeren.
En over mijn EAWs, het is PA hè? Geen HiFi, dus ik zou niet als te hoge verwachtingen hebben. Sommige mensen vinden ze wel goed klinken, anderen weer helemaal niet. Maar één ding is zeker: ze kleuren.
Het leukste is om ze echt te horen, dwz in een grote hal op een te hoog volume :). Zoals toen ik een demonstratie kreeg.

Mensen die willen komen tot dusver zijn:
Aatos
JaapVR
Nare man
Kaj
JT
War_4_L (?)

Jag

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Lijkt me ook wel wat....:)

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 06:33 schreef Jag het volgende:

Mensen die willen komen tot dusver zijn:
Aatos
JaapVR
Nare man
Kaj
JT
War_4_L (?)

Jag
ICQ me maar als het zover is :)

Verwijderd

Sluit ik me volledig bij aan...

We'll just have to wait and see :)

• Jag
Na lang nadenkemn heb ik besloten om één man extra binnen te laten, en dit zijn de gelukkigen geworden :) (staan in willekeurige volgorde):
Aatos
JaapVR
Nare man
Kaj
JT

Sorry Jur en War_4_L :(, ik had jullie graag erbij gehad, maar met 6 man is al behoorlijk veel. Ik hou jullie iig al reserven, als iemand niet kan, of wat dan ook, dan kan er één van jullie twee komen.

Dan kunnen we nu nadenken over wat we willen doen. Als jullie ideeen hebben dan moeten jullie die posten natuurlijk. Ik zal even een aanzet geven.

Ten eerste willen we natuurlijk de hardware testen. En dan bedoel ik niet alleen dat mijn set afgezeken wordt :), maar dat jullie ook je eigen spullen meenemen, voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Ik weet niet of één van jullie een eigen auto heeft, maar die kan natuurlijk behoorlijk wat meenemen.

Ten tweede wil ik een mp3 test doen. Waarbij we onafhankelijk van elkaar de resultaten moeten noteren. Dus één iemand moet een cd-tje branden, met een nog te bepalen inhoud.

En als laatste, jullie mogen natuurlijk ook muziek meenemen. Je mag zelfs je muziek instrument meenemen wat mij betreft :).

En de dag? Ik dacht aan een zaterdag, datum volgt nog. Zondag kan ook wat mij betreft.

Edit: JT kan zijn Yamaha comp speakers meenemen waar hij helemaal lyrisch over is, eens kijken of de anderen dat met jou delen.

Jag

Verwijderd

16 jaar?:Z

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik zou mijn visaton/Home made zuiltjes ook wel een keer ter test aan willen bieden aan mensen die er echt verstand van hebben :)

• Jag
Sorry, net iets te laat :).

Nog ff een idee om te doen: bi-wiren. Dat wil ik zeker testen!

Jag

Verwijderd

Is een goed idee. Ik heb een fiks aantal meters 2x4mm2 Translator White Connection liggen, die neem ik wel mee. Misschien kan ik via een kennis de hand leggen op wat Siltech Reference kabels :9~

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo,

Het is een leuk idee. Jammer alleen dat de ruimte beperkt is.
Anders had ik jullie kunnen overtuigen van de Superieure kwaliteit van vinyl! ;).

Tom

• Jag
Was je toch niet gelukt denk ik ;). Maar idd jammer, ik liever veel meer mensen uitgenodigd. Maar met zijn zessen op mijn kamer is al veel als je ook nog relaxed muziek wil luisteren (daaronder versta ik bijv dat er niemand tussen mij en de speaker in gaat staan).
Ten eerste willen we natuurlijk de hardware testen. En dan bedoel ik niet alleen dat mijn set afgezeken wordt , maar dat jullie ook je eigen spullen meenemen, voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Ik weet niet of één van jullie een eigen auto heeft, maar die kan natuurlijk behoorlijk wat meenemen.

Ten tweede wil ik een mp3 test doen. Waarbij we onafhankelijk van elkaar de resultaten moeten noteren. Dus één iemand moet een cd-tje branden, met een nog te bepalen inhoud.

En als laatste, jullie mogen natuurlijk ook muziek meenemen. Je mag zelfs je muziek instrument meenemen wat mij betreft .

En de dag? Ik dacht aan een zaterdag, datum volgt nog. Zondag kan ook wat mij betreft.

Edit: JT kan zijn Yamaha comp speakers meenemen waar hij helemaal lyrisch over is, eens kijken of de anderen dat met jou delen.
Jag

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
ik zie dat ik één van de gelukkigen ben :)

ik zal mijn versterker wel meenemen, de rest van mn spullen is het testen niet waard.

daarnaast is het biwiren wel interessant, maar daarnaast zou ik ook wel een test willen doen met hele dure luidsprekerkabels tegenover superdikke, maar goedkope luidsprekerkabels. ik dacht aan 100mm2 koper ofzo. gewoon halen bij de ijzerhandel.

zaterdag is prima. ik moet het wel lang genoeg van te voren weten, in veband met werk.

Verwijderd

Ik sta iig reserve :)

Ik hoef niet te werken in het weekend
dus ik kan altijd :)

Verwijderd

Lijkt me geweldig, zo'n testmeeting! zeker ook om het feit dat er twee beesten van subjes staan ;).

Ik wil als het kan mijn low-budget klotemixertje wel meenemen, om te horen hoe vershrikkelijk de geluidskwaliteit nou echt is, in vergelijking tot iets echts. Maar de resultaten van die test zijn alleen interessant voor mij persoonlijk. Of voor mensen die zich afvragen of er veel verschil in geluidskwaliteit zit tussen mixer natuurlijk :P

In principe kan ik op zaterdag en zondag, alleen moet ik op zaterdqag rond een uur of 1730 weet thuis zijn, ivm werk. Die hockeywedstrijden op die dagen zeg ik wel een keertje af...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Leuk; ergens in een weekend komt mij ook wat beter uit dan in een vakantie o.i.d.:)

• Jag
Ok, da's mooi. JaapVR, neem je mixer maar mee, en Aatos zijn versterker.

Ik zou het zelf het liefste op een zaterdag doen, en dan wel inclusief avond.

En wat voor kabels heeft iedereen thuis liggen? Kunnen we namelijk ook gebruiken om mee te testen. Ik heb zelf korte kabel van Cobra, 7,- de meter. En lange van Smart, maar daar zitten Neutrik connectoren aan.

En Kaj, wat voor hardware kan jij evt meenemen?

Jag

Verwijderd

Jag: over die kabels, ik heb zelf thuis vier stukken (ik bi-wire ook ja :)) Translator White Connection liggen, 10,- per meter, en ik zal dus proberen via een kennis in een HiFi-zaak wat referentiekabel te krijgen (Siltech of v/d Hul). Die Translator neem ik sowieso mee, en ik zal ook nog wel een interlink (2cinch<=>2cinch stekers) meenemen van Audioquest (f 180,-).

Voor de rest heb ik nog een subwoofer staan (zelfbouw) maar aangezien ik geen eigen vervoer heb word dat wat problematisch (65 liter kast voor je in de trein word niet op prijs gesteld)

• Jag
Waar woont iedereen? Ikke in Bunnik, vlakbij Utrecht. Als jullie nou niet te ver weg wonen valt er misschien nog iets te regelen met vervoer.

En Nare man, als je bij mij in een blinde test niet het verschil kan aantonen tussen normaal en biwiren, ga jij dan thuis de bekabeling veranderen?
Dan stel ik daar tegenover dat ik ga bi-wiren als ik wel verschil hoor, deal?

Jag

Verwijderd

Ik woon in Zutphen (boven Arnhem).

En da's goed Jag...maken we gewoon voor eens en voor altijd een eind aan de bi-wiring discussie. Dan nemen we de meeting op video op, en posten dat op forum.hifi.nl :P

• Jag
Ok, dat staat dan :).

Zutphen is te ver trouwens.
Maar nog wel ff wat anders: kan iemand een digitale camera meenemen?

Jag

• aatos
ik woon in enschede. vervoer is altijd handig natuurlijk, en hoe dicht woon je bij het station?

ik gebruik kabel van 2*1.5mm2, was in de aanbieding bij de praxis, 20 meter voor 7,50.

ik weet het, het zal niet de beste kabel wezen, maarja, als je 40 meter nodig hebt (4 boxen en alles staat lekker handig), dan word kabel van tien piek de meter toch wel vrij duur. daarnaast is het al een stuk beter dan de kabel van 2*0.35 mm2 die ik nog had liggen en voor achter gebruikte. die kabels hadden gewoon een weerstand van rond de 1.5 ohm voor de lengte die ik ervan gebruikte |:(

en 65 liter kasten niet in de trein? mijn serverkast van de hcc van ehm ongeveer 50x60x60=180 liter paste makkelijk in de trein. alle doorgangen waren precies op een centimeter breed genoeg.

• JT

JT

VETAK y0

Ik woon in Purmerend...die kabel is geloof ik 2x4 kwadraats die ik heb, merk x, wel dik.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ja oke aatos, 180 liter is idd iets meer :) maar een serverkast is niet van 22mm MDF gemaakt met een loeizware 10" woofer van een slordige 4.5 kilo erin...:)

• aatos
nou, 1 of 2 mm staal schiet ook op.. ik heb hem niet gewogen, maar ik schat hem iets zwaarder dan mn monitor.. die is 35, dus de kast zal 40 tot 45 kilo wegen.

edit: dus dan valt die woofer van 4.5 kilo ook wel weer mee... ;) :P

gelukkig zitten er wieltjes onder :)

ik heb die kast trouwens ook een heel stuk getild, omdat ik niet wou dat ie teveel beschadigde (het stuitert zo op een klinkerweg)

Verwijderd

Ik woon in Hattem, vlak onder Zwolle. Wat mij betreft is een zondag dus waarschijnlijk handiger, maar als het niet anders kan, wil ik ook wel op zaterdag komen... Kunnen we niet zo'n busdienst fixen, net als bij trance-energy? :P

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ehh... op zaterdagavond wordt voor mij wat lastig, aangezien ik van 20:00 tot 22:00 een radioshow heb (ouwe dance/trance/house/techno).
Een digitale camera is geen probleem; die neem ik wel mee.:)
Ik heb eigenlijk verder niet zoveel gekke dingen om mee te nemen; daarnaast is het wat lastig, aangezien ik geen auto of vergelijkbaars heb. Ik kan wel een koffer met muziek meenemen...:?

• Jag
Sja, als twee mensen niet kunnen, dan moet het maar op een zondag (ik heb liever de tijd, en dat heb je op zaterdagavond).
Een koffer met muziek meenemen is een beetje overkill.

Over vervoer naar Bunnik: je neemt gewoon de trein naar Utrecht CS, en van daaruit de trein naar Bunnik en na vijf min sta je in Bunnik. En dan is het nog 5-10 minuten lopen naar mijn huis (en als je iets zwaars meeneemt kom ik je wel halen). Uitgebreide routebeschrijving volgt wel als de dag wat dichterbij is.

De kabels meenemen is dus niet zo'n probleem. Verder moeten jullie maar versterkers meenemen als dat lukt. Speakers mag natuurlijk ook, maar daar zullen jullie wel geen zin in hebben (ik zou geen zin hebben om met twee DM604s met de trein te moeten, mijn sub zou ik nog overwegen evt).

Jag

• aatos
hmm ik kan ook wel de zondagen, maar die heb ik net opgegeven zodat ze ze in kunnen plannen bij het werk. de zaterdagen heb ik speciaal voor de meeting allemaal vrijgehouden...

• Jag
Ik had eigenlijk een beetje verkeerd gelezen. Als we de meeting zaterdag overdag houden, dan iedereen toch wel?

Jag

Verwijderd

Zaterdag overdag moet ik waarschijnlijk hockeyen. Maar ik kan wel 1 wedstrijdje afzeggen.

Zondag komt mij het beste uit, maar ik ben natuurlijk niet enige met een agenda. En de mijne is wel redelijk aan te passen....

• Jag
Ok, JaapVR, kan jij dan één keer een wedstrijd afzeggen? Zeg maar tegen ze dat het belangrijk is :).

We kunnen nu twee dingen doen:
- wachten tot ik een mixer heb, en dan nog zeker een maand moeten wachten.
- of de meeting binnenkort houden.

Een mixer zou heel handig zijn, om dat te snappen zou je mijn huidige opstelling moeten zien: het tegenovergestelde van ultiem gebruiksvriendelijk. Maar niet noodzakelijk. Dus zeg het maar.

Jag

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Bunnik ken ik (bijna) als m'n broekzak, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
Als het zaterdag overdag kan, is het mij prima.:) Prik maar een datum.

• JT

JT

VETAK y0

Ik kan meestal wel op zaterdag, no prob, en zondag kan voor mij ook.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ondanks dat ik reserve sta:
kan ik op beide dagen eventueel! :)

Verwijderd

Ik zal wel een wedstrijd afzeggen, das niet zo'n ramp.

Het lijkt me een stuk makkelijker als jij je mixer hebt, dat scheelt weer een hoop reqiring etc. Bovendien is er dan nog een leuk stuk speelgoed bij :P.

Maar echt noodzakelijk is het niet, dus zeg het maar...

• Jag
Die mixer zou best wel eens lang kunnen duren. Lang als in een maand ofzo. Dan is de meeting dus ook over een maand ofzo. Als iemand er bezwaar tegen heeft moet hij dat zeggen of eeuwig zwijgen :).
En zal binnenkort ook eens uitwerken wat meegenomen gaat worden en welke tests we willen doen.

Jag

• aatos
hmm, ik heb voor de komende 4 weken nu de zaterdag vrijgehouden.. als het nog langer gaat duren zou ik dat opnieuw moeten doen :(

• Jag
Dan doen we het tpch gewoon eerder. Zo'n één meter breed mengpaneel is wel leuk en heel handig, maar zeker niet noodzakelijk.

Wat dachten jullie van 24 februari?

Jag

• aatos
is goed

Verwijderd

24 februari moet lukken.

Verwijderd

Hm. Ik zit echt nog te twijfelen of ik m'n sub zal meenemen (ben er namelijk wel trots op :))... alleen het is dus wel een lomp iets om mee te slepen in de trein. En het is hout, dus beschadigingen zitten er snel in. Mijn versterker meenemen heeft niet zo bijzonder veel zin denk ik, 't is niet zo'n hele zware. CD-speler kan eventueel wel (welbekende Marantz CD-62)

Enne...24 februari? Is ergens in die buurt ook niet Ra in de Rijnhallen Arnhem? Daar wil ik wel ff naar toe...maar goed ik zal die datums nog wel ff checken in me agenda :)

• Jag
Sja, er is eigenlijk wel een probleem. Als ik mijn apparatuur tevoorschijn wil halen, dan kost mij dat heel veel tijd. En het weer inbouwen kost uren, vele uren :(. Als ik mijn sub tevoorschijn wil halen, dan moet ik zelfs gaan timmeren :(.

Maar goed, jouw versterker meenemen vind ik eigenlijk wel een goed idee, omdat we dan versterkers kunnen gaan vergelijken. Als nog iemand dan een versterker meeneemt, dan wordt het best interessant.
Cd-speler is ook goed. Zullen we eens horen of dat nou zo'n verschil uithaalt.
Je sub is ook wel cool, maar dat moet je zelf maar uitmaken of je dat de moeite vindt. Laat ik het zo zeggen, als jij je sub meeneemt, dan haal ik wel al mijn spullen tevoorschijn (zucht).

Jag

Verwijderd

24 februari is de eerste zaterdag van mijn vakantie zie ik net. Ik zit dan in Oostenrijk, FPO'ers omver te skien :P.

Helaas kan ik die dag dus niet. Kan het misschien op een andere datum, of is dat lastig. Als het erg lastig is, mag W4L mijn plaats ook innemen hoor, so be it...

• Jag
24 februari is de eerste zaterdag van mijn vakantie zie ik net. Ik zit dan in Oostenrijk, FPO'ers omver te skien:P.
LOL, geef ze dan maar een extra zet van mij :).

Doen we het toch een andere dag? Ik bedoel wat mij betreft kan dat wel. Tuurlijk mag jij je plaats vergeven aan een reserve, dat zal War_4L_ niet erg vinden :). Maar ik vind het geen probleem om het nog even uit te stellen.

Jag

Verwijderd

Als het op een adnere dag zou kunnen, lijkt me dat prachtig! Kan het een zaterdag na de vakantie, of zijn dan de vrije dagen van aatos al op??

• aatos
het gaat niet echt om vrije dagen, het gaat er meer om dat ik normaal op zaterdag werk, en als ik maar lang genoeg van te voren zeg dat ik niet wil werken, dan is dat geen enkel probleem. ik krijg dan alleen wel wat minder geld binnen....
ik heb nu de komende 4 zaterdagen vrijgehouden, tsja, om er daarna weer 4 vrij te houden... het kan wel, maar echt gelukkig ben ik er niet mee.

• Jag
Zeg maar vanaf wanneer je weer kan, JaapVR.

Jag

Verwijderd

ik ga dus de 23e weg, en kom de 3e (hmz, lastig met die maanden...) terug.
De twee zaterdagen die ervoor liggen, morgen en de 17e zijn ook lastig. Morgen moet ik draaien op een feest, en de zaterdag erna waarschijnlijk ook...

Als het goed is kom ik 's ochtends (heel) vroeg terug van vakantie, dus kan ik die middag/avond eventueel wel in Bunnik zijn. Wel zo brak als een kanarie, maargoed. Anders moet aatos een maand droog brood eten, en dat is ook niet de bedoeling :P.

Zaterdag de 3e kan dus wel met een beetje goeie wil, en als het goed is heeft aatos dan nog vrij, toch?

• aatos
ik kan de 3e wel vrijhouden. hmm een brakke kanarie, kan die goed naar muziek luisteren in een vergelijkende text?

Verwijderd

Tja, voor zover ik weet zijn kanaries heel gevoelig voor bepaalde hoge frequenties. :P

• Jag
3 maart staat genoteerd. En dan ga ik heel mijn best doen om een mixer te hebben.
Ik ben nu iig al mijn EAWs aan het restaureren, ik heb er al uren ingestoken. Eerst plamuren, dan schuren, grondverf en dan de echte laag verf pas. Wel grappig, bij het plamuren komt het hele verleden van die dingen boven: alle krassen en butsen zie je met die plamuur :).

Jag

• aatos
jag: waarom na het schuren geen houtfineer? dat is gelijk mooi, dus een zekerder resultaat dan verf, en niet eens duurder waarschijnlijk (of bijna niks duurder)

• Jag
Sja, ik heb dit in overleg gedaan met mijn pa die echt een extreem ervaren klusser is, en met de gast van de doe-het-zelf-er. En ze kwamen allebei met deze oplossing. Bovendien is het nu te laat, de eerste grondverf zit er al op. Nu weer plamuren, dan weer schuren, dan nog een laag grondverf, en dan pas de echte laag verf. Begin het nu wel een beetje zat te raken, continu onder de verf zitten en je kamer een rotzooi.

Jag

• aatos
wat voor verf gaat erop? wat nog wel mooi is is zwarte hoogglans pianolak. van die lak waar je jezelf dus in kan zien als een spiegel.
dat vereist natuurlijk wel minstens 10 lagen verf, en elke keer tussendoor schuren.

overigens kan je dat houtfineer ook nog wel aanbrengen als er al grondverf op zit.

er zijn verschillende soorten: normaal fineer, dit moet je er op lijmen.
daarnaast fineer met aan de achterkant een laagje lijm. die druk je er op en verwarmt het (strijkijzer ofzo).
je hebt ook nog plakplastic in fineermotief. dit is dus geen echt hout.

als ik er echt tijd in zou stoppen zou ik gaan voor echt fineer of pianolak.

hmm een extreem ervaren klussen, ik weet niet hoe extreem, maar ik ben ook wel redelijk ervaren met klussen/bouwen

• Jag
Maar ik wil ze juist zo mat hebben als het maar kan. Ik vind zo'n hoogglans echt absoluut niet mooi voor mijn speakers. Ik heb nog wel overwogen om een andere kleur dan zwart te doen, een lichte kleur. Omdat ze dan minder zouden opvallen. Maar ik heb nu een andere oplossing in gedachten. Ik ga ze waarschijnlijk horizontaal plaatsen, maar het is een beetje moeilijk om dat uit te leggen. Helaas zal het door JaapVR gemaakte logo nog even moeten wachten (ik wil een zilver EAW logo erop spuiten).

Jag

• aatos
tsja, das een kwestie van smaak. als je mat wil, zou fineer kunnen. dat is mat. maar natuurlijk kan matte verf ook.

• aatos
ik ga deze even omhoog schoppen omdat ik anders de meeting vergeet denk ik

-schop-

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik vind persoonlijk de originele houtkleur het mooist (als je mooi hout hebt gebruikt uiteraard) Gewoon blank hout met een laagje lak erover. :)

• aatos
Op vrijdag 16 februari 2001 19:43 schreef thefirstikke het volgende:
Ik vind persoonlijk de originele houtkleur het mooist (als je mooi hout hebt gebruikt uiteraard) Gewoon blank hout met een laagje lak erover. :)
omdat hout veel duurder is dan bijvoorbeeld multiplex of mdf, hebben ze daarvoor fineer uitgevonden. dit is echt hout, alleen dan maar een heel dun laagje. het ziet er dus hetzelfde uit als gewoon hout.

• Jag
Fineer was trouwens zoiezo onmogelijk omdat ik de voorkant (de binnenkant van de hoorn) nooit goed kon doen met fineer, maar je zou het eigenlijk ff moeten zien, wat waarschijnlijk in de nabije toekomst ook gaat gebeuren :).

Ik hoop trouwens dat het me lukt om voor 3 maart een mixer te kopen.
En ik ga binnenkort ff nadenken over alle tests en wat we nog moeten regelen en meenemen.

Jag

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 19:43 schreef thefirstikke het volgende:
Hangt ervanaf of je netjes kan werken. Ikzelf kan dat niet, ik laat altijd houtlijmresten op de buitenkant zitten e.d. Zelf gebruik ik altijd MDF en dat is heel makkelijk te bewerken: lijmen, schuren, in de grondverf, en dan nog een laag verf erover. Ik zelf heb eindelijk m'n subwoofer en frontkasten lichtbruin, beetje geelachtig geschilderd. Het probleem met fineer is, dat het nauwelijks anders dan machinaal is aan te brengen. Het moet perfect aansluiten, en dat is erg moeilijk :( zo'n goeie DIY'er ben ik nou ook weer niet, ik ben toch meer een technicus :P

Maaruh 3 maart staat dus...oke!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Fuk. 3 maart zit ik op Ambience.:(

• Jag
Sja, noem dan maar een andere datum, en dan moeten de anderen zeggen of ze dan kunnen.

Jag

Verwijderd

Als de datum veranderd dan zie ik het wel... Ik ga morgenavond naar Oostenrijk, en check zaterdagochtend wel ff deze topic...

• Jag
Kaj moet ff reageren. En maybe een reserve.

Jag

• Jag
Ok, ik kan zelf ook echt absoluut niet op 3 maart of 4 maart, moet allebei de hele dag werken. Maar het weekend erop wel: 10 maart. Die datum wil ik aanhouden als final. Kan iedereen dan?

Ik ga vanavond ff posten wat ik allemaal van plan ben ivm testen van dingen enzo. Wat ik nog wel wil melden is, dat jullie ff hier kijken.

Jag

• aatos
ik weet niet of ik dan kan.

momenteel is het op het werk een zooi, ze hebben mij aangenomen toen ze een grote opdracht hebben krijgen, die nu niks blijkt. ik moet training hebben, maar heb er eigenlijk geen tijd voor, maar als ik geen training doe, moet ik minder uren gaan werken, omdat ze voor dit project dus veel minder mensen nodig hebben dan verwacht. als ik nu op het werk ben zit ik alleen maar te internetten, omdat er dus niks te doen is, en daar zijn ze natuurlijk niet echt blij mee.

daarnaast zitten ze met een probleem met de planning. ze weten vaak niet wat ze volgende week gaan doen, dus komen de planningen laat binnen. gevolg is dat ik elke week wel een keer met de planner aan de lijn hang om wat bij te werken.

ik heb de 10e niet echt vrijgehouden, dus het kan zijn dat ik dan moet werken. ik ga er in ieder geval niet meer bij de planner over zeuren, dat zal ie niet echt geweldig vinden, en ik kan ze niet echt teveel irriteren, er zijn al twee mensen ontslagen omdat ze niet meer nodig waren voor die opdracht. mij willen ze wel houden, maar dat gedoe met de trainingen maakt het er ook niet beter op.

Verwijderd

/me is net terug van vakantie, en kan dus lekker gaan slapen :P

10 maart kan ik waarschijnlijk wel, maar het is geen ideale datum. Ikzelf ben meer voor een zondag, maar ik weet niet of dat jullie goed uitkomt...

• Jag
Er blijft weinig anders over dan om het op een zondag te houden. 11 maart?

Jag

Verwijderd

11 maart is fine with me...

• aatos
update: ik kan zowel de 10e als de 11e.

• Jag
Ik doe het liever op een zaterdag met zondag als reserve. Ik zal Kaj ff opbellen, want zijn systeem is een beetje down. JaapVR, jij kan dus op zich wel?
Nare man, kan jij ook?
Aatos kan dus.
JT zal ik nog wel ff een mailtje sturen.

Jag

Verwijderd

Zaterdags moet ik werken... Ik zou het eventueel wel kunnen afzeggen, maar dat zou de 5e keer in 6 weken worden, en ik weet niet of ze daar erg blij van worden... Zondag is voor mij dus een veel fijnere mogelijkheid...

Routebeschrijving:
Afbeeldingslocatie: http://jaapvr.tripod.com/bunnik.gif

Haha, ben ik ben lekker eerst Jag :P

• Jag
Ok, de routebeschrijving. Je begint met de trein nemen naar Utrecht CS, en dan neme men de trein richting Rhenen ofzo, die komt langs Bunnik (zie borden op CS). Enkele minuten later kom je in Bunnik CS aan :P. En dan kijk je naar het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://jaapvr.tripod.com/bunnik.gif

Ik woon op de Marskramersbaan nr 26, aangegeven met de veel te dikke niet te missen pijl :).

Jag

• Jag
JT reageert nergens op, en ik heb geen gegevens van hem :(.

We gaan uit van as weekend, zaterdag of zondag. Tijd spreken we nog wel af.

Wat ik wil doen:
- cd orgineel Vs cd kopie
- cd orgineel Vs mp3
- cd orgineel Vs minidisc
- single wire Vs Bi-wire
- hardware vergelijk

Als iemand zich geroepen voelt om het eerste te regelen (of evt een andere test), be my guest, maar zeg het wel vantevoren. Die minidisc test ligt al klaar om gedaan te worden. Maar vooral die mp3 test is erg lastig om voor te bereiden. Ik dacht aan het volgende:
kort orgineel track gevolgd door verschillende mp3 gecomprimeerde tracks plus weer het orgineel. Bij de gecomprimeerde versies zou ik Xing en Lame als codec willen gebruiken, en dan van Lame een 64kbit, 128kbit en 190kbit versie, en nog een 128kbit Xing versie (puur om te vergelijken met Lame). En dit dan meerdere keren. Ik neem het voor mijn rekening om deze cd te maken, net zoals een kopie van een cd om te vergelijken met het orgineel (tenzijn iemand anders zich geroepen voelt).
Dan de single wire Vs bi-wire. Nare man bi-wiret thuis, en kan die kabel meenemen. Dan moeten we bij het testen alleen de plaatjes te bevestigen of verwijderen voor single wire of bi-wire. Dit lijkt me de eerlijkste test.
Dan blijven alleen nog de hardware tests over. Die zijn een beetje afhankelijk van wat jullie willen meenemen. Het moet wel goed te vergelijken zijn natuurlijk. Een mengpaneel heeft geen zin omdat je dan alles kan gaan omprikken, en dat duurt te lang om goed te kunnen vergelijken. Versterkers is een goed idee, waarbij ik iig mijn Crest in de strijd zal gooien (en mijn Pioneer). Dit is ook al een lastige test.
Cd spelers kunnen we iig wel makkelijk vergelijken, maar dan moeten we wel cd's meerdere keren hebben (en ik heb geen cd's dubbel liggen :P).
En had iemand nog iets anders in gedachte om mee te nemen? Nare man, neem jij je sub mee?

Ok, ik hoor het wel, maar we moeten wel ff snel concrete afspraken maken willen we de meeting aankomend weekend houden.

Jag

• aatos
de test lijken mij ok. ik kan nog steeds zowel zaterdag als zondag, mij maakt het niet zoveel uit welke datum het wordt.

• Thefirstikke
  • Niet online
Wat me persoonlijk heel erg leuk lijkt om te testen: bi-amping
idee? :)

Verwijderd

Voor mij is de zaterdag uitgesloten... Als niemand er problemen mee heeft dus graag zondag, of anders een vervanger...

Welke cd's willen we gaan gebruiken om te testen? Dan kan ik kijken of ik die heb, zodat we een dubbel setje kunnen regelen.

• Jag
Ok, final date: zondag 11 maart. Ik stel voor om om 12:00 te beginnen, een beetje vroeg, maar dan hebben we iig flink de tijd. En jullie komen natuurlijk niet voor drie uurtjes helemaal naar Bunnik.

Cd's die ik evt zou willen gebruiken om mee te testen:
Roger Waters - Amused to Death
Dire Straits - Love over Gold
Dire Straits - On every street
Phill Collins - Face value
Sting - Mercury falling
Plus evt nog een heleboel Pink Floyd cd's (liever niet, zijn nogal oude opnamen).

Wbt bi-amping, dat kan je niet makkelijk testen, omdat je niet snel heen en weer kan switchen. En echt biampen al helemaal niet, omdat je dan met een active x-over moet gaan werken (die ik wel heb), en dat is wel leuk om een keer te proberen, maar meer ook niet.

Jag

Verwijderd

1200 is ok, en zondag al helemaal ;).

Ik heb geen van je cd's, sorry. Generatieprobleem denk ik :P.

Weet je uit je hoofd welke trein van Utrecht CS we moeten hebben, als we om 1200 in Bunnik willen zijn? Of moet ik ergens een reisplanner vandaan halen?

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

Theeboon

theebonen bestaan!

Kunnen jullie niet ook een CD vs. Vinyl doen? :9~

"I sit in my room and imagine the future."

• Jag
Als iemand zijn platenspeler meeneemt, en een plaat heeft die ik ook op cd heb, dan vind ik dat helemaal geen slecht idee.

En over de treinen, geen idee hoe laat die gaan vanaf Utrecht CS, moet je even vantevoren opzoeken, want op zondag zullen er niet echt veel gaan.

Jag

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

Theeboon

theebonen bestaan!

Vinyl van Nick Drake vergelijken met de recente remasters lijkt me interessant :)

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Voor een cd vs vinyl test hebben we het volgende nodig:

-Een _nieuwe_ plaat. Dus een plaat waar de cd van dezelfde (liefst analoge) master komt als de plaat.

-een audiofile platenspeler. Ik zou zo'n ding niet graag verslepen als ik er eentje zou hebben...

[geen troll!]
Maar we weten natuurlijk allemaal dat de cd beter is. Dat in de praktijk een plaat beter klinkt is alleen maar ruis, en slecht opgenomen cd's...
[/geen troll!]
Pagina: 1