Doe mij ook maar een mengpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 13:58
In de PA set die ik aan het samenstellen ben, moet natuurlijk ook een mengpaneel. Nou heb ik niet zoveel verstand van mengpanelen, dus moeten jullie me erbij helpen :).
De eisen liggen niet helemaal vast, maar het moet zoiets worden:
- 8x stereo, 8x mono
- gebalanceerde in- en vooral uitgangen
- moet goed klinken natuurlijk, alhoewel ik denk dat dat niet zo'n probleem is

En tja, dan zijn er vast nog een hele boel dingen die er op kunnen zitten, waar ik eigenlijk niet van weet of dat belangrijk is. Ik bedoel bijvoorbeeld een EQ per kanaal, send/returns, ingebouwde signal processors, miv preamps, phantom voeding, en weet ik veel wat allemaal nog niet meer.
Kan iemand een licht in het duister schijnen?

Jag

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://www.numark.com/

(hmm, misschien toch niet helemaal wat je zoekt.... :z Ben nog aan het slapen.

de betaler vervuilt

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Kijk HIER maar is.ik heb er veel mee gewerkt,ze zijn heel ruisarm en betaalbaar.

Verwijderd

Ik denk dat Jag iets toffers zoekt dan Numark, als je weet watvoor boxen hij heeft staan :P.

Kijk eens ibj behringer, of Dateq ofzow...

Die * syereo en * mono, moeten dat losse kanalen zijn, of mogen ze gecombineerd op dezelfde fad zitten? Dus met een schakelaartje bovenaan.

EQ per kanaal lijkt me logisch, gewoon 3 of 4 bands. Send/returns zijn ook aan te raden, want ik neem aan dat je er ooit nog wel eens een effectenrackje aan wilt gaan hangen.

Ik zou op de mixer zelf niet al teveel vage effecten nemen. Die kosten meestal veel teveel extra, terwijl je ze weinig gebruikt. En als je zo'n effect echt nodig hebt, heb je veel meer aan een externe versie, die je in een send gooit.

Maar wat wil je er precies mee gaan doen? Bands etc mixen? Dan wordt 8 kanalen al snel te weinig vrees ik.

btw, op www.sale.nl staat ergens in de techzone een mooi artikel over mixers...

• Jag
Die stereo wil ik juist onder één fader hebben, en dan met zo'n pan ofzoiets voor de balance.
Over die wazige effects die ze erin doen, ik weet niet hoe nuttig die zijn, maar het kan wel veel schelen aan losse signal processors.
Hier eentje: http://www.mackie.com/Products/CFX_Series/CFX12.asp
En een Yamaha: http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gLMC00008MX12/4
En een Behringer: http://www.behringer.de/eng/products/eurorack/mx2642a.htm

Jag

Verwijderd

Ik zou niet gaan voor ingebouwde effecten. Ten eerste zijn die meestal niet echt goed, maar belangrijker nog, je zit er voortaan mee opgescheept of je het gebruikt of niet.
Bedenk ook wat voor effecten je wilt. Wil je alleen galm, of een compressor/limiter of ...
Als je een goede betaalbare galm zoekt dan zou ik voor de Lexicon MPX 100 gaan.

En inderdaad, je bent op het goede spoor met Mackie, Yamaha en Behringer. Laat je overigens niet wijs maken dat Behringer slecht is omdat het zo goedkoop is. Lees de specificaties en testuitslagen en bepaal voor jezelf.

• Jag
Is er veel verschil in geluid tussen mixers? En wat maakt welke merken goed of niet? En hoeveel kanalen heb je ongeveer nodig om een band te mixen?

Jag

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07 15:05
Ik heb zelf de ervaring dat Mackie faders veel lekkerder lopen dan Behringer faders. Maar Mackie is dus ook wel een stukkie duurder dan Behringer. En ik zou voor de externe effecten gaan, maar financieel kunnen intern effecten ook wel interessant zijn;) Als je live wilt mixen zou ik voor een analoge mixer gaan, maar digitaal is wel lekker makkelijk. De Yamaha 03D is wel erg leuk. Heeft alleen slechts 16 kanalen.

Maar laat eens weten wat je precies nodig hebt aan kanalen enzo.

Verwijderd

Mijn bovenstaande reply heb ik overigens ietsje aangepast...

Veel verschil in mixers is er niet (afgezien van de prijzen :)). En hoeveel kanalen je voor een band nodig hebt kun je zelf uitrekenen.
2 Twee zangers
2 Toetsenist
1 Bassist
1 Gitarist
Tja, en de drummer, vaak hebben ze een elektronisch drumstel a la TD-10 van Roland. Dan heb je maar 2 kanalen nodig (stereo). En anders moet je er voor de drum wat meer uittrekken (4 of meer).
Kortom, voor een complete band heb je aan 12 kanalen meestal wel genoeg. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Bijvoorbeeld als de gitarist en bassist nog effect apparaten gebruiken zijn hun uitgangen stereo dus moet je twee kanalen in plaats van 1 voor hun gebruiken. Vaak heeft een toetsenist meerdere synths dus meerdere uitgangen, maar het gebeurd ook dat hij daarvoor een eigen mengpaneeltje heeft.

• Jag
Tja, wist ik maar wat ik nodig had aan kanalen. Ik ben nog een wannabe PA-mannetje. Ik heb het (nog) meer staan omdat ik het interessant spul vind, dan dat er ook daadwerkelijk werk mee gedaan wordt. Daar gaat wel verandering in komen. Zo is er bijvoorbeeld het idee om volgende familieweekend (zie: geluidsinstallatie over z'n nek gedraaid) live muziek te gaan doen, en dan mix ik. En er zijn al meerdere mensen die aan mij gevraagd hebben om het geluid te doen, maar helaas heb ik nog geen geschikt vervoer (EAWs zijn groot :P).

Jag

• Jag
En wat is het grote voordeel van digitale mixers? En wat het nadeel?
En welke specs boeien voor een mixer? Even afgezien van het aantal inputs en max output.

Jag

Verwijderd

En wat is het grote voordeel van digitale mixers? En wat het nadeel?
Voor zover ik weet bieden digitale mixers weinig tot geen voordelen vergeleken met analoge (live dan). Tja, je kunt met 1 druk op de knop al je instelligen goed zetten (gemotoriseerde faders) en nog meer van dat soort speeltjes. Bij analoge mixers schrijf je de instellingen op en moet je ze met de hand goed zetten. Die instellingen die je bij digitale mixers kunt programmeren zijn leuk in de studio om bijvoorbeeld geluiden van links naar rechts te pannen en gelijdelijk effecten toe te voegen enzo. Maar dit soort grappen doe je live toch nooit.
Digitale mixers zijn ERRUG duur.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07 15:05
Inderdaad. Het grote voordeel van digitale mixers bij live-optredens (not) is dat je alle instellingen (bijv EQ en compressie) in één oogopslag ziet. Heb ik al genoeg problemen mee gehad. Die instelling die net niet goed staat en je nu wil veranderen, zit net in dat menuutje wat je weer niet kan vinden. Maar het restoren van settings is berehandig, als je tenminste dezelfde setup meerdere keren gebruikt. En het routeren is erg makkelijk. Tenminste, bij de 03D die ik gebruik. Hij is inderdaad wel een stukkie duurder dan een gemiddelde analoge mixer, maar biedt wel erg veel waar voor z'n geld.

Maar let op, op dat ding zitten maar 8 mic-ingangen, de andere 8 zijn lijningangen.

Verwijderd

Bij digitale en analoge mixers heb je ook vershil in faders. In analoge mixers werkt het meestal met popmeters en in digitale met impulsen.
Bij een digitale heb je meer stabiliteit van het geluid, het kan veel meer schuiven dan een analoge, (hiermee bedoel ik dat popmeters sneller versleten raken) en het schuift gewoon lekkerder.
Daarnaast op een goeie digitale kan je ;auto cue, auto return, auto start, auto fade en noem maar wat op plaatsen.
Als je echt de PA in wilt gaan dan is een investering in een goeie mixer niet gek.

Alesis heeft hele goeie app. voor "weinig"
http://www.pbmusic.com/alesis_mixers.htm

veel suc6

• thehost
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 18:25
Ik heb een Behringer EURORACK MX 1602..
Zitten 4 stereo/4 mono/2 sends/2 returns op.
Ik ben er heel erg tevreden mee.. jammer dat de signaal/ruis verhouding van m'n soundcard zo slecht is.
Er is nu vast een betere opvolger met meer erop en eraan.. maar voor de 475 piek die ik heb moeten neerleggen, is het een prima mengpaneeltje! :)

Verwijderd

Bij Heuff hebben ze ook leuke dingen http://www.heuff.nl/

• Jag
Yep, heuff ken ik. Ik heb daar een versterker en x-over gekocht.
Digitaal zit er niet in gok ik, mijn budget gaat toch niet veel verder dan 1000,- vrees ik. Ik kan natuurlijk wel een half jaar wachten, en dan voor 3000,- een mixer kopen, maar ik wil ook nog twee topkasten plus amp.

Jag

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

is een voordeel van digitaal ook niet dat je het voor midi kan gebruiken of is dat een loze opmerking?

tijd voor verandering.

• iGadget
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Ik heb zelf lange tijd mogen beschikken over een Behringer 2642 (ligt momenteel uitgefikt in reparatie :( -> overigens door een externe fout, niet de fout van behringer), en ik mis hem VRESELIJK! Wat een enorm fijn apparaat is dat zeg... Dan wel niet digitaal, maar je kunt zo'n beetje alles naar alles routen, en subgroepen zijn ZO fijn... Hopelijk krijg ik 'm snel weer terug ;(
Een echte aanrader, en hij's zo rond de 1000 piek al leverbaar. Geen geld dus.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 14:24
ej jaq een mackie of een spirit ?
offe een midas of een dda :9~

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Jag
Ik kan een 2e hands Behringer krijgen voor 750,-, de 2642. Uit een studio, en niet erg oud.
Maar waarom is dit mengpaneel zo goedkoop? Welk merk is goed en waarom? En welke moet ik mijden?

Jag

• Jag
Heb deze advertentie gevonden:
Frank schreef op Wed Nov 22 18:26:48 2000: TE KOOP SPIRIT MENGTAFEL TYPE 8-3 LIVE. ZEER WEINIG GEBRUIKT, ZIET ER DUS ALS NIEUW UIT. F 900,-
Kent iemand dit type nummer? Ik kan 'm namelijk niet vinden bij Soundcraft consoles. Het enige wat ik vind, zijn Live 4/2's, en die zijn al bruut groot. Ik kan me niet voorstellen dat deze nog groter is en maar 900,- kost.
En de Behringer:
Peter van den Enden schreef op Tue Nov 21 13:50:04 2000: Te Koop: Behringer EuroRack MX2642, 8 mono, 8 stereo, 4 bussen, etc. Alleen in studio (weinig) gebruikt. Mag weg voor fl. 750,=

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Nou, mijn vermoeden werd bevestigd. De Spirit was inderdaad maar een 8 kanaals mengpaneel, niet genoeg dus.
Maar die Behringer komt nog wel in aanmerking.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/MX2642A/MX2642A_medium.jpg
Of klik hier voor een groot plaatje.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09-2023

JayTaph

Portability is for canoes.

>Ik kan een 2e hands Behringer krijgen voor
>750,-, de 2642. Uit een studio, en niet erg
>oud.
>Maar waarom is dit mengpaneel zo goedkoop?
>Welk merk is goed en waarom? En welke moet
>ik mijden?

Behringen gebruikt "goedkoop" spul wat uiterlijk hetzelfde resultaat geeft als de duurde merken. Voordeel is dat ze goedkoop zijn en als je niet veeleisend bent dan zijn deze tafels de ideale aankoop. Maar zodra je een beetje de sound te pakken krijgt, dan begin je toch een beetje te ergeren aan de parametrische fadertjes die NET niet doen wat jij wilt, hoor je de EQ of te hard kraken of niet het gewenste resultaat geven wat je wilt etc...

Ik werk met de behringer 8000 (de grijze mackie-lookalike) en hoewel het een leuk bordje is merk je toch steeds meer gebreken.

Misschien dat je behringer panelen een beetje moet vergelijken als instap-modeletjes.

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Hmm, instapmodel, de rest wat ik heb staan zijn nou ook niet echt instapmodellen. Maar aan de andere kant zou ik het niet heel erg vinden om met een relatief simpele mixer te beginnen, om later, als ik er wat ervaring mee heb, over te stappen op een echte goede. Ik heb nu toch al het gevoel dat ik in het donker aan het graaien ben.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Ik geloof dat ik wel weet waar die 2642 vandaan komt... als het goed is zitten er geen 19" brackets meer aan ;)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
Hej jag wat je ook kan doen is even wachten en voor de mx 8000 gaan dat ding kost in verhouding ook geen hol. geloof dat een kennis van mij een demo modelletje bij heuff had gekocht incl. meter brug voor 3000 piek of 3500 maar dan heb je ook een Tafel waar je U tegen zegt ook al is t behringer

http://www.behringer.de/eng/products/eurodesk/mx8000a.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/images/products/Mx8000A/MX8000A_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
Op donderdag 23 november 2000 16:32 schreef Kurzweil het volgende:
En inderdaad, je bent op het goede spoor met Mackie, Yamaha en Behringer. Laat je overigens niet wijs maken dat Behringer slecht is omdat het zo goedkoop is. Lees de specificaties en testuitslagen en bepaal voor jezelf.
de kwaliteit is best goed alleen alles zit zo goed als op 1 print vast gesoldeerd in tegenstelling tot bijvoorbeeld dda waar je schuiven er los in kan steken net als bij een computer de kaarten. dus Als er wat kapot gaat ben je gewoon je tafel kwijt voor reparatie dat is 1 van de dingen waarom sommige pa bedrijven behringer niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kwaliteit is best goed alleen alles zit zo goed als op 1 print vast gesoldeerd in tegenstelling tot bijvoorbeeld dda waar je schuiven er los in kan steken net als bij een computer de kaarten. dus Als er wat kapot gaat ben je gewoon je tafel kwijt voor reparatie dat is 1 van de dingen waarom sommige pa bedrijven behringer niks vinden.
Daar moet ik je geheel gelijk in geven. Eindelijk een echt argument. Toen mijn mengpaneel (Behringer 1602) stuk ging (kat had er overheen gezeken :() waren er twee schuifjes stuk en is het hele ding vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 22:57
Op vrijdag 24 november 2000 00:33 schreef JayTaph het volgende:
>Ik kan een 2e hands Behringer krijgen voor
>750,-, de 2642. Uit een studio, en niet erg
>oud.
>Maar waarom is dit mengpaneel zo goedkoop?
>Welk merk is goed en waarom? En welke moet
>ik mijden?

Behringen gebruikt "goedkoop" spul wat uiterlijk hetzelfde resultaat geeft als de duurde merken. Voordeel is dat ze goedkoop zijn en als je niet veeleisend bent dan zijn deze tafels de ideale aankoop. Maar zodra je een beetje de sound te pakken krijgt, dan begin je toch een beetje te ergeren aan de parametrische fadertjes die NET niet doen wat jij wilt, hoor je de EQ of te hard kraken of niet het gewenste resultaat geven wat je wilt etc...

Misschien dat je behringer panelen een beetje moet vergelijken als instap-modeletjes.
Ik moet toch even reageren maar behringer is absoluut geen instap merk meer vroeger wel maar tegenwoordig alleen nog maar top componenten bekijk bijvoorbeeld eens de Ultra Curve top apparaat en al helemaal voor dat geld

wat de meeste ander merken doen is geld vragen voor de merk naam en dat merk je ook echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mackie.com/Products/8Bus/images/8Bus328.JPG
:9~:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Helaas, de Behringer is al verkocht.

Die 8000A ziet er zeer mooi uit, maar kost toch zo'n 4K, en nog meer met die onwerkelijk mooie meter bridge, die natuurlijk niet kan ontbreken. Ook lagere modellen van die desk gevallen, zijn nog erg duur, en hebben waarschijnlijk meer inputs dan ik ooit zal gebruiken.

Nee, die 2642 is erg voordelig. Misschien dat ik die maar nieuw moet kopen. Prijzen kan je trouwens hier opzoeken.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Heb weer wat gezien:

MITEC 20 kanaals EX-series
Live/studio 8 buss 20-8/16-2 mixerframe
16x inline EX-21 kanalen (micro/line) met floating subgroups,
4x EX-11 normale kanalen (micro/line)
1x mastersectie.
In mixing positie 20-8-2 in remix 16-2 (16 sporen)
Per kanaal: led-bars, 6x Aux, routing, -20dB, 4 mutegroepen, phase, direct-outs, lowcutt, 48v, 2x par. EQ, 2x shelving EQ, on-off EQ, pfl, off, remix, inserties, etc, losse 19inch voeding,
inclusief de flight case

Afbeeldingslocatie: http://www.geluid-licht.nl/occasions/mitec20.jpg

Prijs: 1500,- inc btw.

Is dit wat? Even voor de duidelijkheid, het is een occasion.
En is er iemand die alle termen aan mij kan uitleggen, dit is namelijk een nieuwe wereld voor mij :). Diegene krijgt mijn eeuwige dank :).

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
Jag in t museum geweest vandaag?
Hij kan best goed klinken en goedkoop zijn maar ik denk dat sommige bands je recht in je bek uitlachen als je daar mee aankomt ;)

ik zou dan toch ff sparen voor een mackie of een 2e handse soundcraft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor leuke onfo over mixers moet je ff de techtalk-zooi op [url="http://www,sale.nl"]www,sale.nl[/url] lezen. Ik kan het je ook gaan voorkauwen, maar dan vergeet ik de helft, dus het is denkik handiger als je dara ff kijkt...

Dat mixertje ziet er wel heel stoer uit, _veeeeeeel_ knopjes :P. De vraag is of hij een beetje solid is, ik vind hem er een beetje uitzien als een DAP. Maar zo erg zal het wel niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens bij Spirit:
http://www.spirit-by-soundcraft.co.uk/
Heeft veel goede PA mengpanelen, vaak vooral gericht op het thuiswerk. Goeie EQ (British EQ, warme sound).
Zoek je meer iets voor live-werk, kijk dan ook eens naar merken als Allen&Heath of Peavey, zijn erg geschikt voor live-werk. Dan is het trouwen vaak ook beter om te kiezen voor powered mixers met passive boxen.

Doe hier eens wat meer kennis op over verkrijgbaar materiaal en prijzen:
http://www.feedback.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik denk dat meer de vraag is of nog steeds solide is :). Hij is waarschijnlijk hoogbejaard.
En Digifiel zegt dat ie niet overzichtelijk is.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Dan is het trouwen vaak ook beter om te kiezen voor powered mixers met passive boxen.
Oh, ik ruil mijn EAWs en mijn Crest wel weer in :P.

De merken die jij noemt: Spirit, Allen & Heath enzo, zijn echt ontzettend duur. Nieuw zijn die echt onbetaalbaar.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-07 22:02

uibeltje

Idiotheque

Kijk anders eens bij D&R. Maken goed spul en made in Holland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jag: Spirit valt tegenwoordig wel mee in de prijs as je het nieuw koopt, maar ik ben het met je eens, het is nou ook niet echt het goodkoopste wat je kunt krijgen.
Maar er valt wel vrij veel 2e hands te krijgen van dit soort merken, dus daar zou je eens naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
d&r kliko voor electronica :) LoL
is leuk voor broadcasting of studio maar niks for on the road :) wel allemaal losse delen trouwens dus das wel een voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dr.RiPsaw-> Powered mixer zijn IMO het slechtste wat je kan kiezen. Van welk merk dan ook.
Ik heb in de loop der jaren met een aantal P-mixertjes gewerkt, en dat was zonder uitzondering totaal ruk. In sommige gevallen had ik zelfs de neiging om ff een PM1400 uit een rack te trekken, zodat ik iig wat headroom had om mee te spelen.

Zo, dus Jag is nog steeds op zoek naar een mengtafeltje? :)
Ik heb het al eens eerder in AV gezegd; Behringer maakt leuke dingen voor schappelijke prijzen. D&R is ook goed, Spirit is wat duurder, maar ook erg goed.

Ik zou iig die Mitec links laten liggen. Waarom?
Nou, het ding ziet er op het eerste gezicht uit alsof er mee geragd is; ten tweede is dit misschien leuk voor in een niet al te serieuze thuisstudio, maar ook niet meer dan dat.

Ik heb tot nu toe geen gedonder gehad met een Behringer, al is het wel zo dat het geluid soms moeilijk in het gareel is te krijgen.
Nou heb ik natuurlijk lang niet alles van Behringer in handen gehad, dus het zou best kunnen dat ik een maandagmorgen model had.
Over de internals kan ik dan ook weinig zeggen, simpel omdat ik nog geen Behringers open heb hoeven schroeven.

Digitale tafels; tja... Een Yamaha ProMix bijvoorbeeld is erg leuk speelgoed, maar niet voor live, tenzij je de tafel HELEMAAL uit je kop kent. Dit vanwege de menustructuur die ze gebruiken.|:(
Menu's zijn IMO voor restaurants, niet voor muzikanten.
Er is een merk die dat ook denkt, en die hebben een digitale tafel gemaakt met de look en (erg belangrijk) feel van een analoge. (merk ben ik ff kwijt, sorry)
Helaas is die tafel nog steeds erg duur.:)

Wat is je budget? En wat is je absolute top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
1500,- in principe. Maar er kan wel wat bij als het de moeite is. Als ik een aanbieding zie van 2500,- die ik echt niet kan laten liggen, sja, dan wordt het een tijdje heel sober leven ;).

Ik heb nu ook iets gezien, met dank aan Digifiel, een Behringer MX2642A, 1.5 jaar oud, voor 800,-. Da's best onder mijn budget, en niet erg ruim bemeten met z'n 16 kanalen, maar voor de rest niet zo veel mee mis dan.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB Systems en Stage Line hebben ook wel fijn materiaal . Ik werk met een Classic 6 , zalig mengpaneel en had daarvoor een Stage Line .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat Jag echt zoekt naar stage-line. Zijn speakers komen ook niet uit de Conrad-gids...

off-topic:

Kaj: hoe gaat het eigenlijk met contact-fm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

redelijk.:)
inmiddels heten we Airplayradio; er bleek al een andere contact-fm te bestaan die net iets eerder was met reggen voor de benelux.:(
op het moment zijn we uit de "lucht" vanwege de slechte service van Essent Kabelcom.:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Veels te weinig kanalen.

Ik kan de behringer MX2642A voor 999,- kopen hier in Utreg. Ik ga morgen eens langs, ff wat vergelijkend waren onderzoek doen :).

www.geluid-licht.nl heeft ook een aanbieding van de Yamaha MX12/4, voor hetzelfde bedrag.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj: Airplayradio.com? Of nog steeds ergens achteraf op zwollenet???

Doe marcel en patrick (zo heetten ze toch? de ex-displayers?) maar een keer de groeten van me. Niet dat ze nog weten wie ik ben, maartoch :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravieh
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06-2022

Ravieh

Fratser

Ik hak een beetje laat in, maar ik heb een behringer mx8000 zonder meterbrug te koop voor 2250 piek.
Ding heeft altijd bij mij de studio gestaan en dankzij mijn waardeloze baan is ie niet veel gebruikt.
Dat ding is echt nagelnieuw

-= Baat het niet....dan schaad het misschien :) =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Zo, heb jij even geluk dat Feedback dicht was vandaag, anders had ik waarschijnlijk die andere al gekocht (voor 999,-).
Waar woon je? Ik wil wel komen kijken.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmm , kdenk dat m'n vader misschien nog wel iets staan kan hebben , die heeft nog veel audio-stuff die te uitgebreid is voor onze discobar . Zeg es effe wat precies je zoekt en kzal es vragen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Zoiets als die Behringer mx8000, maar iets kleiner mag ook.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13
Op maandag 22 januari 2001 17:08 schreef real_raichu70 het volgende:
mmmmm , kdenk dat m'n vader misschien nog wel iets staan kan hebben , die heeft nog veel audio-stuff die te uitgebreid is voor onze discobar . Zeg es effe wat precies je zoekt en kzal es vragen .
Euhm meer audio zooi dan ?
ook een versterker in zeer zware kwaliteit voor vrij weinig poen ?
mischien heel stom toevallig in de aanbieding ??

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op maandag 22 januari 2001 11:14 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Kaj: Airplayradio.com? Of nog steeds ergens achteraf op zwollenet???

Doe marcel en patrick (zo heetten ze toch? de ex-displayers?) maar een keer de groeten van me. Niet dat ze nog weten wie ik ben, maartoch :P.
noop, http://www.airplayradio.nl ...
de .com is op de een of andere manier gejat door een van onze ex-deejays.:(:r

We kunnen waarschijnlijk per 7 februari weer het net op; dan krijgen we een andere aansluiting met dubbele bandbreedte van een andere aanbieder.*D
Maar meebie moeten we ff via ICQ hierover verder kleppen.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK hier wat info over verschillende merken:
BEhringer is goedkoop, goed voor een home recording studio. Niet goed voor touring.
Het is gewoon te snel kapot.....

Zelf gebruik ik het liefst D&R. Dat is een professioneel nederlands merk, maar kost best wel knaken. Een beetje D&R tafel kost 4000,- Heb je dat geld, kijk dan eens naar de Discom 5 of de Airmate. Dan heb je 10 omschakelbare kanalen (mic/line) en phantom voeding op elk kanaal. kijk es op www.d-r.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj: authorisation req sent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt gaat op mixen dan zou ik voor een Dateq gaan! Ik heb zelf een Dateq Apollo staan. (al een aantal jaartjes) En ik moet zeggen.. heerlijk ding.

Gaat het om uitmixen van muziek, (dus zelluf muziek maken) dan zou ik gaan voor een Macky.. but they cost a shitload off money ;)

Anywayz. Kwaliteit voel je in je portomonee... maar is het vaak zeker waard!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eerder in dit draadje genoemd: neem eens een kijkje bij Mackie. Zij hebben laatste een nieuwe, betaalbare serie uitgebracht die in de vakbladen goede tot zeer goede reviews kreeg. (Weet de serienaam niet meer... |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
waarom blijven er steeds mensen dixomixers posten terwijl t om een zaal/studio mixer gaat???? lees eerst eens wat door voordat je reageerd |:(

owja jag heb nog een mackie 16/4 gevonde ding moet alleen nog wel rond de 1800 piek kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Digifiel-> kennelijk denken veel mensen bij het woord "mengpaneel" aan een dixo-mixert.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik denk dat ik toch maar voor de Behringer MX8000A ga. Moet alleen nog ff sparen :).

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn vader werkt voor een groot bedrijf wat ook studio monitoren en mixers en amps verzorgt heb ik vaak met mensen in studio's gesproken over verschillende merken en hun kwaliteiten

toch wel heel veel zweren bij mackie en persoonlijk is dit ook mijn favoriet.
vooral de digitale mackie :9~

je hebt pech want ik kon in het verleden tot bijna 40% van de prijs van mackie mixers afkrijgen.

behringer is ook leuk maar is vind ik toch nog voor een wat meer semi-proffesionale markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, na lang nagedacht te hebben over waar ik die MX8000A kwijt zou moeten, zonder oplossing, heb ik besloten om een Allen & Heath GL2 te kopen. Dit is een 12 kanaals (8 mono/2 stereo) 4-bus mixer van nieuw zo'n 3.5-4K. Degene die ik gekocht heb en morgen als het goed binnenkrijg is 4 jaar oud, en kost mij 1500,-. Iedereen bedankt voor de hulp, en ik post wel als ik 'm binnen heb.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een sammick staan. Ding werkt perfect, was 1200 gulden, heeft alleen geen fader.. tis een 16 kanaals...]

Maar ik kijk weer niet verder dan me neus lang is en zie dat je er al een hebt gekocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
leuk tafeltje jag :) een echte A&H (let ie ook op de kleintjes *GRIN*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Als je echt een beetje serieus aan de gang wilt moet je maar eens denken aan een Allen & Heath tafeltje, of een yamaha 01V.
Ben zelf al een jaar of 8 technicus op concerten en festivals maar de O1v heeft zich wel bewezen als een leuk klein tafeltje.
Zijn grotere broertje is ook wel leuk maar die kost 15,000,- (02R).
Om het helemaal raar te maken neem dan maar een Midas XL4. Mijn favoriet omdat hij zo lekker transparant klinkt en een toffe matrix heeft.(hij kost wel meer dan een ton maar dan heb je ook wat.
Je zou ook eens aan de wizard van Allen & HEath kunnen denken, het is een 12 kanaals tafeltje met een toffe Parametrische EQ met Sweep.en hijs betaalbaar:)

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-07 07:49
Jag, Heb je nog wel naar die A&H geluisterd of heb je hem blind gekocht? Bij tweedehands tafels is het altijd erg belangrijk dat de faders en pots nog OK zijn, anders kun je hem binnen de kortste keer wegbrengen voor een (dure) revisie :(
Niks zo ruk als krakende pots.
Ik heb zelf de Behringer MX2642A, perfect ding voor weinig geld (maar wel minder mono kanalen dan die A&H van jou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik heb hem blind gekocht onder de voorwaarde dat als ik een kapotte fader zou vinden dat ik daar niet voor opdraai. Eigenlijk wilde ik eerst uitgebreid testen voordat ik hem zou kopen, maar die gast woont in Goes, en het ritje had me dan zo'n 150,- gekost. Dus nu heeft hij hem opgestuurd , en vandaag vond ik een briefje op de mat van de PTT. Ik kan hem morgen ophalen, om 13:30. Maar ik had helemaal geen zin om zo lang te wachten, dus ik heb ff gebeld met het postkantoor, en ze hadden hem al staan. Ik snel in mijn autotje gesprongen, en nu heb ik dus een Allen & Heath GL2 op mijn kamer staan :). Mooi ding, en lekker veel knopjes :P. Ik kom net terug uit de bios, en van wat ik nu gezien/gehoord heb, is ie helemaal in orde. Er zitten echt helemaal geen beschadigingen op, ondanks dat ie 4 jaar oud is. En alle faders lopen lekker, en dat kan anders. Bij ons in de schouwburg hebben we ook een aantal A&E GL2's staan, en één of andere brainless was erop gaan zitten (wie gaat er nou in godsnaam op een mixer zitten :?). Stuk of vier faders naar de klote :(.
k heb zelf de Behringer MX2642A, perfect ding voor weinig geld (maar wel minder mono kanalen dan die A&H van jou).
Sja, die ken ik. Ik wilde eerst die kopen, kreeg toen die aanbieding voor die MX8000A. Toen ik besloten had toch een 19-inch mixer te kopen omdat ik die MX8000A gewoon ECHT niet kwijt zou kunnen, had ik bijna weer die 2642 gekocht. Maar ik heb uiteindelijk toch besloten (na overlegd te hebben met het hoofd geluid van de schouwburg) om voor een 2e handse mixer te gaan die vergelijkbaar is met die Behringer (die 2642 is trouwens 16 kanaals, en deze Allen & Heath 14 kanaals), alleen dan beter. Deze Allen & Heath (ik heb de bon erbij gekregen) koste nieuw 3300,- ex btw, toch wel iets meer dan de 999,- inc btw voor die 2642. Maar met die Behringer was ik ook wel tevreden geweest denk ik, maar ik vind het absoluut niet erg om te kunnen zeggen dat ik een A&H mixer heb :).
Leuk detail, ik heb deze mixer gekocht van de ex drummer van Blof.

Edit: een (niet zo mooi) plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundart.com/GL2.jpg

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 14:55
www.allen-heath.com Ik zie hem er alleen niet zo gauw bij staan.
Hij ziet er in elk geval niet verkeert uit.
Zie ik het goed dat hij rechtop in een 19inch rack zit. kan je zo'n apparaat niet relaxter op je tafel leggen?
dalijk zakken je faders nog naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Die foto is niet door mij gemaakt hoor. Bij mij staat hij op dit moment ook niet, maar ligt min of meer. Maar je kan de tafel op twee manieren gebruiken:
- rechtop in een rack
- schuin , bijna liggend

Echt liggend kan niet, want de aansluitingen zitten achterop.
En de reden dat je hem niet ziet staan op A&H's website, is dat deze niet meer in productie is. Hij is vervangen door de Wizzard serie.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 14:35
He jag, waar heb je deze te koop zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maatje van mij heeft zo'n Yamaha Qv1 neer gezet. M'n ogen pleureden uit mijn kop van wat je daar allemaal mee kunt. Je ken hem zelf via je je pc bedienen. Ik heb er zelf geen verstand van maar hij is er errug tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
* digifiel heeft t om de 1 of andere reden niet zo op digitale tafels van je moet de preset instellingen best goed uit je kop weten als je onder een show iets moet trugvinden bij de meesten,
maar denk dat dat gewoon een kwestie van wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Lampje, ik heb deze gevonden op marktplaats.nl, niet een plek waar ik uit mezelf was gaan zoeken. Dank je wel dat je me erop attent hebt gemaakt dus.
Een maatje van mij heeft zo'n Yamaha Qv1 neer gezet. M'n ogen pleureden uit mijn kop van wat je daar allemaal mee kunt. Je ken hem zelf via je je pc bedienen. Ik heb er zelf geen verstand van maar hij is er errug tevreden over
* digifiel heeft t om de 1 of andere reden niet zo op digitale tafels van je moet de preset instellingen best goed uit je kop weten als je onder een show iets moet trugvinden bij de meesten, maar denk dat dat gewoon een kwestie van wennen is.
Die O1V is echt onhandig vind ik. Je moet door tachtig menu's heen om iets te wijzigen. Tuurlijk went dat wel, maar het zal nooit zo snel worden als een analoge tafel, waar je trouwens ongeveer net zoveel mee kan, alleen zijn daar dan meer knopjes voor nodig.
Maar Spirit heeft een hele handige digitale tafel. Ik weet de naam ff niet, maar die tafel combineert de voordelen van een analoge met die van een digitale. Zo hoef je niet veel via menu's te doen, en heb je easy acces tot alle controls. Alleen heb je dan van die dingen die met een analoge nooit kunnen. Zoals één volledige EQ sectie waarmee je alle kanalen mee kan besturen (selecteren en instellen maar). En de 16 faders kan je ook als master sectie gebruiken, erg handig, en een stuk preciezer dan de potmeters die op analoge tafels veel zitten. En je kan die faders ook gebruiken voor een extra 16 ingangen. Echt cool ding. Alleen veels te felle LEDjes |:(. Gevolg, je gaat die tafel "op slot" zetten om de overlast te beperken (als je de tafel als FOH mixer gebruikt). Niet goed over nagedacht.
En bovendien heeft ie het nadeel dat ie net zoals elke digitale tafel een ADC en DAC heeft, wat invloed heeft op het geluid (net zoals de gebruikte logaritmen binnenin, die de OPAMPS enzo vervangen). Maar wel geinige dingen die digitale tafels, ook erg fancy als je een recall doet of switcht naar master sectie en al die faders verschieten :).

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 14:35
Lampje, ik heb deze gevonden op marktplaats.nl, niet een plek waar ik uit mezelf was gaan zoeken. Dank je wel dat je me erop attent hebt gemaakt dus.
*D

graag gedaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk es bij Spirit (dochtermerk van Soundcraft) hele goede prijs/kwaliteit verhouding. succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:11
is een MIDAS nix voor jou?? >:)

en als je op je geld moet kijken neem dan een crest :)

Maar als je een klein en betaalbaar ding zoekt kun je 3 + 4 maart naar de pa-markt gaan daar verkopen ze veel 2dehandse PA en licht artikelen

boh volgende x toch maar alles lezen... het er al 1 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 14:55
hij heeft er inmiddels al eentje hoor!
of vat ik het nou ff niet?

Jag: Veel suc6 dermee overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
hej stienna roadcrew ben jij niet een beetje verdwaald? ;)
jij zwerft toch ook rond op L&G forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 words:

sick!

edit:

-"3"
-"words"
-"sick!"

Ik tel er echt drie :P