[vista] verwijderen bootscherm na install kubuntu

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Mijn vorige pc configuratie was windows xp met daarna vista erbij. Vista zet er dan netjes een bootscherm bij, waarbij je vista of xp kunt selecteren. Nu heb ik echter op de partitie van vista kubuntu gezet en heb ik twee bootschermen. De eerste is Grub, waarbij ik kan selecteren tussen windows en kubuntu en de tweede is nog van vista waarbij ik moet selecteren tussen windows xp en vista (waarbij vista al lang is verwijderd). Hoe kan ik dit tweede bootscherm verwijderen, zonder dat ik grub kapot maak en dus niet meer in xp of kubuntu kom?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kun je doen door de boot.ini aan te passen. Waarschijnlijk staat daar Windows Vista nog tussen, als je je boot.ini zo aanpast dat enkel XP erin staat zal hij direct doorbooten en je geen andere optie geven.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Terw_Dan schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:50:
Dit kun je doen door de boot.ini aan te passen. Waarschijnlijk staat daar Windows Vista nog tussen, als je je boot.ini zo aanpast dat enkel XP erin staat zal hij direct doorbooten en je geen andere optie geven.
Is dat zo ja? Ik dacht juist dat vista van heel die boot.ini was afgestapt...

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-03 09:17
Nee dat is het niet. En al helemaal niet met een dualboot onder windows xp.
Dus als je windows xp heb opgestart kan je bij deze computer en dan eigenschappen geavanceerd en dan opstart en herstelinstellingen op instellingen drukken. En dan kan je bewerken drukken en daar moet je dan de hele regel van vista verwijderen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

nowell schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:52:
[...]

Is dat zo ja? Ik dacht juist dat vista van heel die boot.ini was afgestapt...
In de eerste beta's werd het nog gebruikt, tegenwoordig dus idd helemaal niet meer.
http://www.microsoft.com/whdc/driver/tips/debug_vista.mspx
Ik heb geen tot weinig ervaring met Vista verder maar ik denk dat BCDedit hier je vriend is :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:05
Wat toevallig... Ik wil ook van mijn Vista af, maar durf niet goed die partitie leeg te knikkeren omdat ik dan misschien helemaal niet meer van dat bootscherm af kom..

* Bart© houdt topic in de gaten.

• Trunksmd
BCDedit.exe kent mijn windows xp niet (meer). Vista is er reeds vanaf en vervangen door kubuntu.
in mijn boot.ini file staat dit.

;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /FASTDETECT /NOEXECUTE=OPTIN

Ik weet dus nog steeds niet wat te doen. Ik weet wel dat, als ik een repair doe met win xp cd, ik grub kapot maak.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom laat je Grub niet Windows booten direct / zonder de invloed van een andere bootmanager ??
Vervang anders het geheel door http://www.masterbooter.com/ is namelijk lekker makkelijk te configureren ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

download het programma VistabootPro maar, daarmee kun je de bootloader van vista verwijderen.
Suc6

• Trunksmd
Dat werkte. Kubuntu en XP kunnen nog steeds geladen worden en het vista bootscherm is weg. Dank je wel. Dit is een waardevolle tip voor de degenen, die vista willen verwijderen. :)
Pagina: 1