Vraag over thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
In het nieuwe huis van mijn ouders, willen ze de kabels zoveel mogelijk weg werken.
Voor ADSL dacht ik dit op te lossen door het modem in de meterkast te plaatsen en op dit modem dan kabels aan te sluiten die naar een UTP inbouwdoos gaan en vervolgens naar de pc/laptop.

Nu is mijn vraag kan dit?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Tuurlijk.

Elk zichzelfrespecterende bouwmarkt keten heeft inbouwdozen met UTP smaak. Kewstie van de paren aansluiten en gaan :)

Zie ook UTP wandcontactdoos

[ Voor 20% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-08-2006 01:12 ]

www.google.nl

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wifi?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En de manier "hoe" is ook nog eens de beste. Je moet 't modem <-> aansluiting zo kort mogelijk houden. (Al werkt 't bij mij thuis prima met lange kabel, maar toch.)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Osiris schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:13:
En de manier "hoe" is ook nog eens de beste. Je moet 't modem <-> aansluiting zo kort mogelijk houden. (Al werkt 't bij mij thuis prima met lange kabel, maar toch.)
10/100 Ethernet met UTP Cat-5 werkt tot 100 meter vlekkeloos.. moet je wel een héel groot huis hebben wil je daaroverheen gaan.

Edit:
@hierbeneden: in dat geval, niks gezegd, dat klopt :)

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 16-08-2006 01:16 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Volgens mij was dat de vraag niet?
Osiris schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:13:
Osiris bedoelt de afstand Splitter < - > Modem :)
even ter verduidelijking :>

www.google.nl

Verwijderd

Ja, dat kan.

Ik heb een soort gelijk netwerk bij mijn ouders aangelegd. Modem/router staat in de meterkast hier komt ook de telefoonlijn binnen. Door op dit punt de telefoonlijn te pakken heb je zo'n beetje de kortste verbinding mogelijk. Er zijn geen wanddozen gebruikt, maar directe kabels. Indien nodig onder de vloerbedekking langs de muur. Ook staat er een printservertje en printer in de meterkast.

Het netwerk wordt nog eens uitgebreid met een wireless accesspoint in een kamer op de eerste verdieping met houtenvloer. Hierdoor optimaal bereik, want de rest heeft betonnen vloeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 01:17 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HyperioN. schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:14:
[...]

10/100 Ethernet met UTP Cat-5 werkt tot 140 meter vlekkeloos.. moet je wel een héel groot huis hebben wil je daaroverheen gaan.
MisteRMeesteR schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:15:
[...]

Osiris bedoelt de afstand Splitter < - > Modem :)
even ter verduidelijking :>
Nou ja, splitter kun je ook enorm ver van je ISRA-punt (aansluiting, daar waar de koperdraadjes je huis binnenkomen, even ter verduidelijking ;)) hangen ofcourse.

Ik bedoelde dus ISRA <-> modem :P En vanaf je modem kun je dan tot 100+ meter ver UTP trekken ja :Y)

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
Oke dank jullie wel, dan kan het geregeld worden met de aannemer dat die alle leidingen kan trekken

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Praktisch puntje:

De meeste modems (multi-pc) hebben een 4-poorts switch ingebouwd. Het kan daardoor (afhankelijk van het aantal devices dat je op Internet gaat aansluiten) noodzakelijk zijn om een extra switch aan te sluiten. Hiervoor geldt ook weer, gewoon op één centraal punt plaatsen (lees meterkast).

Let ook op dat je spanning in je meterkast hebt (hahaha, klinkt flauw, maar een stopcontact met voldoende aansluitingen is noodzakelijk).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Osiris schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:17:
[...]

[...]

Nou ja, splitter kun je ook enorm ver van je ISRA-punt (aansluiting, daar waar de koperdraadjes je huis binnenkomen, even ter verduidelijking ;)) hangen ofcourse.

Ik bedoelde dus ISRA <-> modem :P En vanaf je modem kun je dan tot 100+ meter ver UTP trekken ja :Y)
No offense jongens, maar UTP mag (ononderbroken) toch echt niet langer zijn als 100 meter. Dat heeft overigens niet zozeer te maken met de kabel an sic, maar meer met het ethernet-protocol. CSMA/CD kan dan vanwege de golflengte die over de kabel gestuurd wordt, niet op tijd zijn collisions detecten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1