Aopen AX63Pro - geen beeld door PCIcard

Pagina: 1
Acties:

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 18:15
Het is een oud moederbord, maar ik krijg geen beeld als ik mijn sitecom WL 141 (wifi pci card) in mijn moederbord steek. Eenmaal van het moederbord verwijdert, start de pc perfect op. Dus het heeft ergens met de vga kaart (voodoo 3 3000, 16mb, agp) icm met de wificard te maken. Verder heb ik nog andere pci kaarten in het moederbord zitten en die werken perfect ( geluidskaart, netwerkkaart)

wat ik allemaal heb geprobeerd:
- nieuwe bios update (aopen 1.32)
- pci snelheid handmatig ingesteld op het moederbord
- pci kaart in een andere computer (zeker van zijn dat de kaart niet kapot is)
- in andere pci sloten getest

hoe kan ik dit probleem oplossen? ik heb een licht vermoeden dat het misschien aan de leeftijd van het moederbord ligt, aangezien dit kaartje net nieuw is en misschien een nieuwere pci poort gebruikt? (geen pci express maar meer pinns ofzo?)

* systeemhardware :
p!!! 500 mhz
2x 64 sdram pc133
aopen ax63 pro [mobo]
voodoo 3 3000 16 mb agp [gfx card]
sitecom wireless lan card [ pci kaart in kwestie]

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Het lijkt mij dat je een probleem met je IRQ-toewijzigingen hebt. Dat zou je in het BIOS moeten kunnen veranderen.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
welk operating system draai je? en kom je als je windows draait veilige modus zonder netwerk ondersteuning wel in?

http://specs.tweak.to/12504

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
autodidact schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 04:15:
welk operating system draai je? en kom je als je windows draait veilige modus zonder netwerk ondersteuning wel in?
Hij zegt dat hij geen beeld heeft met de kaart erin.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 17:34
Het lijkt me ook een IRQ probleem te zijn, met dit bord heb ik in het verleden erg veel IRQ problemen gehad, als 2 dingen op dezelfde IRQ zaten liep hij of vast of iets deed het niet. Als je het mij vraagt een ramp bord....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als er echt geen beeld verschijnt is dit geen PCI versie probleem (PCI 2.2 kaarten zouden zoals je hier kunt lezen gewoon niet gedetecteerd worden. Ik denk eerder aan fysieke kortsluiting of interrupt (is iets anders dan IRQ) conflict.

Probeer andere slots, je zegt niet wat voor geluidskaart het is, maar zeker als het een SBLive betreft kun je gedonder verwachten. Er zijn iig 4 interruptlijnen beschikbaar, de AGP kaart zit op eentje, als je verder geluid, WiFi en NIC hebt moet het dus lukken om ieder een ongedeelde interrupt te geven. Meestal zit PCI1 met AGP gedeeld, PCI2 met PCI5 en PCI3 en 4 ongedeeld (of hooguit met onboard IDE/USB) - al kan dit per bord verschillen. Gewoon een beetje puzzelen dus ;)

Oslik blyat! Oslik!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 18:15
ik heb een beetje met de pci poorten zitten rommelen en heb beeld kunnen krijgen als ik mijn pci kaart in het 3de slot zet. Hierna hangt de pc vast in het begin scherm en heb ik gezien dat de cpu clock frequency op 66.8 mhz staat en mijn processor 333 mhz is ipv 500.. dus ik denk dat het ergens fout zit.

pci jumpers weer gezet op automatisch en toen startte de pc op normale snelheid op . maar sindsdien heb ik weer geen beeld .. 8)7

edit:
bij poweroptions , irq 10/11 vrijgemaakt en deze allebei naar een eigen pci slot verwezen en daar in allebei de poorten het wifikaartje ingestopt en geen beeld.

volgens mij klopt hier iets niet, aangezien ik toenet wél beeld heb kunnen krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door k5052 op 16-08-2006 13:09 ]

Pagina: 1