Toon posts:

AX63pro wil geen wifi-NIC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, zit met een irritant probleem.

Heb een AX63pro-bord en wil draadloos het net op. Draai op Windows ME, installatie foutloos, geen signaleringen in apparaatbeheer. In PCI-sloten een eenvoudige Trio 64-videokaart en een SB!-kaart. Beiden probleemloos.

Nu het punt waar het fout gaat. Ik krijg geen wifi-NIC aan de praat.
Plaatsen van twee verschillende wifi-NIC's (een Belkin en een Edimex) geeft bij geen van beiden autodetectie. Handmatig installeren lukt ook niet. Het lijkt wel of de PCi-sloten niet werken. Heb ze allemaal geprobeerd. Chipset is Via Apollo 133pro. PCI2.2 volgens de tabel, kaarten zijn daarmee ook compatibel. Heb de laatste 4in1-drivers geinstalleerd.

Wie weet wat ik ik vergeet?

Verwijderd

Hmz, Windows ME ;(

Pleur der eens XP of 98SE op zou ik zeggen, de ervaring die ik met ME heb is alleen maar slecht.

Verwijderd

Probeer maar eens een 11mbit kaartje en dat gaat wel werken.

.g kaartjes op oude moederborden zijn zelden aan de praat te krijgen want die volgens mij is die chipset helemaal geen PCI2.2 compatible...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Had ook problemen met een via pc, maar na verwijdering van de netwerkkaart (kabel) ging het als een speer :).

[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 16-07-2005 18:52 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Bij wifi dien je eerst de software te installeren voordat je de kaart erin prikt :)
Kan een hoop schelen, anders gewoon XP installeren

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

AirX

Tweak Guru

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:21:
Probeer maar eens een 11mbit kaartje en dat gaat wel werken.

.g kaartjes op oude moederborden zijn zelden aan de praat te krijgen want die volgens mij is die chipset helemaal geen PCI2.2 compatible...
Grote kans dat het het bovenstaande probleem is hoor :X !
Pagina: 1